Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: bony
bony 317 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.09.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.647.2021.1.MKA
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem bonów pracownikom.
2021.09.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.613.2021.1.DJ
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem bonów pracownikom.
2021.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.474.2021.1.MG
∟obowiązki Spółki jako płatnika oraz obowiązki informacyjne związane z przekazywaniem przez Spółkę bonów w ramach działań promocyjnych respondentom/potencjalnym respondentom
2021.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.261.2021.3.ISK
∟Skutki podatkowe związane z realizacją Akcji Marketingowych.
2021.08.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.111.2021.5.MS
∟brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku nabyciem Prezentów, które następnie przekazuje Pracownikom/Współpracownikombrak obowiązku naliczenia podatku VAT należnego w związku z ich przekazaniem
2021.08.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.407.2021.2.MG
∟w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika w związku z przekazaniem pracownikom świadczeń w postaci paczek świątecznych, voucherów lub bonów oraz upominków
2021.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.176.2021.2.MK
∟w zakresie ustalenia:
1. czy transakcje nabycia i odkupienia jednostek uczestnictwa X oraz przychód będący wynikiem tych operacji mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydujący o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
2. czy wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP, obligacji BPS, obligacji skarbowych oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”,
3. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od bonów pieniężnych, obligacji BPS i obligacji skarbowych,
4. czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
5. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
6. czy Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 r. i 2018 r. przy zastosowaniu stawki podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 15%,
7. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiada w roku 2019 status „małego podatnika” i może zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych, a także dokonać korekty za ten rok,
8. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2019 rok Bank posiada w roku 2020 status „małego podatnika” i może zastosować preferencyjną stawkę podatku 9% do wyliczenia należnego podatku od przychodów innych niż z zysków kapitałowych i także dokonać korekty za ten rok.
2021.07.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.246.2021.2.AW
∟Dotyczy kwestii określenia czy przekazanie kodów rabatowych stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu.
2021.06.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.210.2021.1.IK
∟uznanie Foodkart za bony jednego przeznaczenia i ich rozliczanie oraz nieuznanie Foodkart za bony i ich rozliczanie.
2021.04.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.27.2021.1.KL
∟Limit dla określenia statusu małego podatnika.
2021.04.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.166.2021.1.JG
∟Możliwość wydawania przy sprzedaży bonów MPV faktury zaliczkowej Klientom, a po realizacji bonu dokonania korekty zgodnie ze stawkami dostarczonych usług.
2021.04.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.50.2021.2.SK
∟w zakresie ustalenia, czy:
- wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu czy posiada status „małego podatnika”,
- przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z tytułu odsetek w Banku,
- Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 a w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
- Bank może skorygować zeznanie CIT-8 za 2017 i 2018 rok obliczając podatek w wysokości 15%,
- w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 u.p.d.o.p. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2159) na podstawie przedstawionych danych Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r. i 2020 r.
2021.03.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.688.2020.3.ISK
∟Określenie obowiązku podatkowego, prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz dokumentowania czynności związanych z realizacją Programu Lojalnościowego.
2021.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.480.2020.2.AM
∟- czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku podatkowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu, czy nie przekroczył limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od bonów pieniężnych NBP;
- czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika” dla celów podatku dochodowego w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Bank powinien uwzględniać obligacje BPS (ich wartość nominalną) oraz czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Bank powinien brać pod uwagę obligacje BPS (ich wartość nominalną);
- czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy uwzględniać przychody z tytułu odsetek od obligacji BPS oraz czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
- czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Bank dla obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za lata podatkowe 2017 i 2018 miał prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 15% oraz czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2017 i 2018 rok oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych wg stawki 15%;
- czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2018 rok, Bank posiadał w 2019 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji czy Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego do opodatkowania uzyskanych w 2019 roku dochodów i dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok;
- czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2019 rok, Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji jest uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych.
2021.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.526.2020.2.AM
∟w zakresie ustalenia:
1. Czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu, czy posiada status „małego podatnika”;
2. Czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów;
3. Czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
4. Czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Bank posiadał w latach 2017-2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji czy może zastosować:
15% stawkę podatku dochodowego w latach 2017 i 2018,
9% stawkę podatku dochodowego w 2019 roku;
5. Czy Bank może dokonać korekty zeznań podatkowych złożonych za lata 2017-2019;
6. Czy Bank może w 2020 roku skorzystać z preferencyjnej 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych.
2021.02.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.506.2020.2.AH
∟- Czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna - wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu limitu decydującego o statusie „małego podatnika".
- Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika" powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązywania rezerw i aktualizacji wartości.
- Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a w szczególności art. 19 ust.1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika", w związku z czym powinien zastosować 9% stawkę podatku.
- Czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2019 r. oraz opodatkować dochód uzyskany w tym roku podatkowym wg stawki podatkowej 9% .
- Czy w roku podatkowym 2020 Bank może skorzystać z 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych, jeżeli przychody w 2019 r. nie przekroczyły kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez NBP na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, a przewidywane osiągnięte przychody w 2020 r. nie przekroczą wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu ogłaszanego przez NBP na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł.
2021.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.530.2020.2.AH
∟- Czy Bank powinien brać pod uwagę wartość nominalną bonów pieniężnych i obligacji oraz transakcje ich zakupu – sprzedaży/wykupu przez emitenta dokonywane w trakcie roku obrotowego przy wyliczeniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika.
- Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości .
- Czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2016 i 2017 Bank posiadał w 2017 r. i 2018 r. status małego podatnika i był uprawniony do zastosowania obniżonej stawki podatku 15% .
- Czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiadał w 2019 r. status małego podatnika i mógł zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych.
- Czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2019 Bank posiadał w 2020 r. status małego podatnika i może zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych.
- Czy Bank powinien dokonać korekty podatku dochodowego za lata 2017-2019 oraz zastosować 15% stawkę podatku do rozliczenia za rok 2017 i 2018 oraz 9% za rok 2019.
2021.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.717.2020.3.JG
∟Uznanie bonu emitowanego przez Wnioskodawczynię za bon jednego przeznaczenia oraz moment powstania obowiązku podatkowego przy sprzedaży bonów upominkowych w sklepie jubilerskim.
2021.02.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.492.2020.3.AW
∟Ustalenie czy rozliczanie w formie pieniężnej talonów stanowi usługę podlegającą opodatkowaniu, ustalenie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury wystawianych na rzecz Wnioskodawcy.
2021.02.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.692.2020.1.KP
∟braku opodatkowania transferu emitowanych przez Wnioskodawcę Voucherów oraz opodatkowania prowizji należnej Wnioskodawcy za usługi pośrednictwa
2021.02.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.796.2020.2.AMN
∟Obowiązki płatnika w związku z wydawaniem pracownikom kart przedpłaconych na posiłki profilaktyczne.
2021.01.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.581.2020.1.SG
∟w zakresie ustalenia:
-czy transakcje nabycia i odkupienia jednostek uczestnictwa BPS X oraz przychód będący wynikiem tych operacji mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
-czy wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP, obligacji BPS, obligacji skarbowych oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu statusu „małego podatnika”,
-czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od bonów pieniężnych, obligacji BPS i obligacji skarbowych,
-czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
-czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
-czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiada w roku 2019 status „małego podatnika” i może zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych, a także dokonać korekty za ten rok,
-czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2019 rok Bank posiada w roku 2020 status „małego podatnika” i może zastosować preferencyjną stawkę podatku 9% do wyliczenia należnego podatku od przychodów innych niż z zysków kapitałowych
2020.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.302.2020.1.RK
∟Ustalenie statusu „małego podatnika” oraz możliwości zastosowania niższej stawki podatku CIT.
2020.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.802.2020.2.AZ
∟Moment powstania obowiązku podatkowego oraz ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej czynności sprzedaży bonów
2020.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.317.2020.3.AM
∟w zakresie ustalenia:
1. czy bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu tych bonów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określaniu czy posiada status „małego podatnika”;
2. czy wartość nominalna bonów pieniężnych oraz transakcje ich kupna-wykupu dokonywane w ciągu roku obrotowego winne być uwzględniane w limicie przy określaniu przychodów o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop;
3. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód odsetkowy Banku;
4. czy przychody z otrzymanego dyskonta należy uwzględnić przy ustalaniu limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop;
5. czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
6. czy przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości Bank powinien uwzględnić przy określaniu przychodów, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop;
7. czy Bank, w związku ze zmianami wprowadzonymi od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.;
8. czy, biorąc pod uwagę wartość przychodów uzyskanych za lata poprzednie, za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2020 r. i przewidywane przychody do osiągnięcia na koniec 2020 r., Bank może zastosować stawkę podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 9% w 2020 r.;
9. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust 1 pkt 2 w zw. z art 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank w 2018 r. posiadał status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych powinien zastosować 15% stawkę podatku.
2020.11.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPP1/443-260/12-15/20/6/S/ISK
∟Brak opodatkowania zysku Spółki w postaci kwoty stanowiącej różnicę pomiędzy kwotą obciążenia Klienta w zamian za wyemitowane vouchery a kwotą ryczałtu przekazaną Partnerowi.
2020.11.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.373.2020.2.AW
∟w zakresie ustalenia:
czy wyżej wymienione bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu limitu decydującego o statusie „małego podatnika”;
czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. art. 4a pkt 10 należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 r. status „małego podatnika” w związku z czym w 2019 r. powinien zastosować 9% stawkę podatku;
czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2019 r. oraz obliczyć zaliczkę na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 9%;
czy w roku podatkowym 2020 Bank może skorzystać z 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych jeżeli przychody w 2019 r. nie przekroczyły kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez NBP na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego a przewidywane osiągnięte przychody w 2020 r. nie przekroczą wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2020.11.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.268.2020.1.RK
∟Ustalenie statusu „małego podatnika” oraz możliwości zastosowania niższej stawki podatku CIT.
2020.11.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.355.2020.1.AM
∟w zakresie ustalenia:
1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie należy uwzględniać wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminów zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP oraz obligacji BPS, transakcji związanych z ich wykupem i zakupem, przychodów z tytułu otrzymanego dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych, przychodów z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
2. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczania za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku w wysokości 15% oraz może dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2017 i 2018 rok;
3. czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2018 rok, Bank posiada w 2019 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji był uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych, a co za tym idzie czy może dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok;
4. czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2019 rok, Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji jest uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych.
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.406.2020.2.SK
∟ustalenia, czy:
- wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje związane z kupnem i wykupem dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać przy ustalaniu wartości przychodu ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika”,
- przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów,
- Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
- Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. i wykazać podatek należny w wysokości 15%
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.