Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: cel promocyjny
cel promocyjny 12 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
1
2021.06.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.121.2021.2.AK
∟Opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają działania polegające na demontażu, transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest i w konsekwencji Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących te czynności. Natomiast działania promocyjne i edukacyjne nie podlegają opodatkowaniu i Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT
w tym zakresie.
2012.03.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-9/12-2/MK
∟Opodatkowanie usług świadczonych nieodpłatnie na cele autopromocyjne
2011.07.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-504/11/RSz
∟jaką stawkę podatku VAT należy zastosować w przypadku udzielania zgody na odpłatne i nieodpłatne wykorzystywanie symboli, nazwy K. lub znaków towarowych
2011.01.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-282/10-2/DS
∟Czy Spółka prawidłowo zalicza wartość wydatków poniesionych w związku z zakupem lub wytworzeniem towarów o niskiej jednostkowej wartości będących standardowymi produktami Spółki wydawanych w opakowaniach zawierających dane o charakterze reklamowym – w ramach prowadzonych akcji marketingowych, promocyjnych oraz reklamowych do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2010.11.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1072/10/EA
∟Uznanie czynności związanych z wykonywaniem zadań nałożonych ustawą z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) polegających na przekazywaniu upominków związanych z promocją miasta
2010.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-249/10-4/PS
∟Wydatki ponoszone na zakup materiałów (gadżetów) reklamowych o niskiej wartości jednostkowej oznaczonych logo firmy, wręczanych klientom bądź potencjalnym klientom podczas imprez zbiorowych takich jak: ogólnodostępne targi, imprezy promocyjne, itp. mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W przypadku natomiast przekazywania takich prezentów o wyższej wartości wybranym kontrahentom lub potencjalnym kontrahentom w celu wywołania u nich jak najlepszego wrażenia, należy uznać tego typu działania za wiążące się z wytwornością i okazałością występowanie w imieniu Spółki. Wydatki na zakup takich prezentów mają charakter reprezentacyjny, a co za tym idzie nie stanowią kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2009.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-824/09-3/MN
∟Nieodpłatne przekazanie upominków z logo oraz bez logo w ramach promocji Gminy, wobec których Zainteresowanemu nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego (§ 13 ust. 1 pkt 11)
2009.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-276/09-2/PS
∟1.Oddział założony przez Spółkę, usytuowany na terytorium Irlandii będzie stanowił zakład w rozumieniu art. 4a pkt 11 updop oraz art. 5 ust.1 Konwencji. 2. Ponieważ działalność finansowa będzie prowadzona przez Oddział w lrlandii, odsetki z tytułu różnego rodzaju instrumentów dłużnych płacone do Oddziału, jak również zyski/straty uzyskane ze zbycia aktywów finansowych będą stanowiły dla celów podatkowych zyski/straty Oddziału (art. 7 ust. 2 Konwencji). Tym samym dochód uzyskany przez Oddział z tytułu wyżej wskazanej działalności będzie podlegał zwolnieniu z opodatkowania w Polsce zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 3 updop w związku z art. 7 ust. 1 oraz art. 24 ust. 1 lit. a Konwencji. 3. Ponieważ środki uzyskane od udziałowca Spółki będą alokowane na „kapitał” Oddziału (który, zgodnie z przyjętymi przez OECD zasadami, będzie miał charakter zbliżony do kapitału zakładowego w spółce), nie będą występować jakiekolwiek odsetki z tytułu przekazanych aktywów, które miałyby być płacone przez Oddział do Centrali i które byłyby opodatkowane w Polsce. 4. Z uwagi na fakt, iż działalność finansowa będzie prowadzona przez Oddział w walutach obcych, w Oddziale mogą wystąpić ujemne lub dodatnie różnice kursowe. Te różnice kursowe będą stanowić przychód lub koszt Oddziału. Powyższe twierdzenie odnosi się także do zysków kapitałowych (jeżeli takowe będą miały miejsce) osiągniętych przez Oddział z tytułu sprzedaży aktywów. 5. Biorąc pod uwagę, iż księgi Oddziału będą prowadzone w walucie obcej, różnice kursowe (dodatnie lub ujemne) mogą również wystąpić przy wycenie majątku Oddziału w złotych polskich dla celów rachunkowych w Polsce. Z uwagi na to, iż taka wycena będzie dotyczyć działalności gospodarczej Oddziału, jakiekolwiek dodatnie lub ujemne różnice kursowe powstałe w wyniku takiej wyceny nie będą podlegać opodatkowaniu w Polsce. 6. Przy określaniu wielkości dochodu, który jest zwolniony z opodatkowania w Polsce, należy brać pod uwagę funkcje pełnione w ramach działalności Centrali i Oddziału. Mając na uwadze charakter tych funkcji, uzasadnione ekonomicznie będzie alokowanie określonej części przychodu Oddziału z tytułu prowadzonej działalności finansowej do przychodów Centrali. W celu określenia poziomu wynagrodzenia należnego Centrali za funkcje pełnione na rzecz Oddziału w Irlandii, Spółka przygotuje studium porównawcze- jest prawidłowe.
2008.10.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1267/08-2/KK
∟ W jaki sposób rozliczać podatek VAT (podatek naliczony/należny) od przekazywanych materiałów reklamowych odbiorcom hurtowym/ odbiorcom indywidualnym? Przy czym należy zaznaczyć, iż przedmiotem zapytania jest przekazywanie materiałów reklamowych nie spełniających przesłanek wynikających z art. 7 ust 3 ustawy o podatku od towarów i usług?
2007.09.19 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/VUR1/443-85/07/JPI
∟Czy przekazanie gadżetów reklamowych z logo firmy takich jak: kurtki, czapki, bluzy, ubrania robocze, portfele, kalendarze, zewnętrzne nośniki pamięci komputerowej, kosmetyczki, parasole, ręczniki, torby, podkładki na biurko kontrehentom Spółki, ich klientom, wykonawcom robót budowlanych i architektom podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?Czy przekazanie przez Spółkę:- klientom Spółki gazetek reklamowych zawierających ofertę handlową Spółki,- klientom Spółki ulotek zawierających reklamę Spółki i informację o jej produktach,- klientom Spółki plandek samochodowych, kalendarzy i innych materiałów reklamowych oznaczonych logo Spółki,- nagród dla swoich klientów, przekazywanych w ramach programu lojalnościowego za nabycie produktów oferowany...
2005.05.30 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Krakowie - PP/443-20/05
∟Czy należy naliczyć podatek od towarów i usług od przekazania gazetek reklamowych klientom?
2005.01.26 - Izba Skarbowa w Rzeszowie - IS.II/2-443/673/04
∟W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą organizowane są spotkania z kontrahentami oraz przedstawicielami handlowymi dostawców, w toku których dochodzi do zużycia na cele reprezentacji i reklamy towarów w postaci: kawy, herbaty, soków, cukru itp. Czy czynności takie stanowią dostawę towarów, czy ich zaistnienie rodzi obowiązek wystawienia faktury wewnętrznej? Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie, dokonując weryfikacji w trybie art. 14b ustawy z dn. 29.08.1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), w brzmieniu obowiązującym do 31.12.2004 r. informacji udzielonej podatnikowi przez
1
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.