Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: cel służbowy
cel służbowy 76 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.09.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.532.2021.2.GG
∟Opodatkowanie przychodu w związku dokonanym na rzecz pracowników zwrotem poniesionych kosztów tytułem używania prywatnego samochodu osobowego do celów służbowych,
2021.09.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.605.2021.1.ID
∟w zakresie obowiązków płatnika w związku ze zwrotem pracownikowi kosztów za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych
2021.02.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.908.2020.2.KF
∟Powstanie przychodu w związku z korzystaniem z wynajętych przez spółkę lokali w celu wykonywania obowiązków służbowych wynikających z pełnienia funkcji członka zarządu
2021.02.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.776.2020.2.MD
∟Otrzymywane przez pracowników zajmujących kierownicze stanowiska kwoty, tytułem zwrotu kosztów używania pojazdów prywatnych do jazd lokalnych, zgodnie z postanowieniami zawartych umów, celem wykonania zadań służbowych zleconych przez Izbę ..., stanowią przychód pracowników, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychód ten nie może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 23b przywołanej ustawy, bowiem z ustawy o rzemiośle nie wynika, aby pracownikom izb z tytułu używania prywatnego samochodu do celów służbowych przysługiwał od zatrudniającej ich Izby zwrot poniesionych kosztów. Prawo do skorzystania z ww. zwolnienia przysługiwałoby jedynie, jeżeli zwrot tych kosztów wynikałby wprost z przepisów odrębnych ustaw, które gwarantowałyby możliwość przyznania prawa do zwrotu poniesionych kosztów bądź nakładały na pracodawcę obowiązek zwrotu pracownikowi tych kosztów.
Powyższe oznacza, że dokonany na rzecz pracowników zwrot kosztów używania przez pracowników samochodów prywatnych do celów służbowych wiążących się z określoną w umowach potrzebą lokalnego przemieszczania się na terenie A i okolic, będzie stanowić po stronie pracowników przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym. W konsekwencji Wnioskodawca, jako płatnik powinien od wypłacanych ryczałtów pobierać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, na podstawie art. 31 i 38 przytoczonej ustawy.
2021.01.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.747.2020.1.MD
∟Otrzymywane przez pracowników kwoty, tytułem zwrotu kosztów, używania pojazdów prywatnych do jazd lokalnych, zgodnie z postanowieniami zawartych umów, celem wykonania zadań służbowych zleconych przez Urząd Miasta, stanowią przychód pracowników, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychód ten nie może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 23b przywołanej ustawy, bowiem z ustawy o pracownikach samorządowych nie wynika, aby pracownikom z tytułu używania prywatnego samochodu do celów służbowych przysługiwał od zatrudniającego ich urzędu zwrot kosztów przejazdów do miejsc wykonywania przez nich czynności służbowych. Prawo do skorzystania z ww. zwolnienia przysługiwałoby jedynie, jeżeli zwrot tych kosztów wynikałby wprost z przepisów odrębnych ustaw, które gwarantowałyby możliwość przyznania prawa do zwrotu poniesionych kosztów bądź nakładały na pracodawcę obowiązek zwrotu pracownikowi tych kosztów.
Powyższe oznacza, że dokonany na rzecz pracowników, zgodnie z postanowieniami zawartych umów, zwrot poniesionych kosztów za używanie samochodów prywatnych do jazd lokalnych, w obszarze stałego miejsca pracy, celem wykonania zadań służbowych zleconych przez Urząd Miasta, stanowi po stronie pracowników przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym. W konsekwencji Wnioskodawca, jako płatnik powinien od wypłacanych ryczałtów pobierać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, na podstawie art. 31 i 38 przytoczonej ustawy.
2020.11.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.728.2020.2.KF
∟Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem pracownikowi poniesionych kosztów tytułem wykorzystywania prywatnego samochodu do celów służbowych
2020.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.488.2020.1.ES
∟Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem pracownikowi poniesionych kosztów tytułem wykorzystywania prywatnego samochodu do celów służbowych.
2020.07.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.352.2020.1.KC
∟Zwrot pracownikowi kosztów poniesionych tytułem wykorzystywania prywatnego samochodu do celów służbowych.
2020.05.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.195.2020.1.ES
∟Zwrot kosztów poniesionych przez Sekretarza Powiatu tytułem wykorzystywania, na podstawie właściwej umowy, prywatnego samochodu osobowego do celów służbowych związanych z działalnością Starostwa Powiatowego, stanowi przychód Sekretarza, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychód ten nie może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych bowiem ze wskazanych przez Wnioskodawcę we wniosku przepisów ustawy o pracownikach samorządowych nie wynika, aby Sekretarzowi z tytułu używania prywatnego samochodu do celów służbowych przysługiwał od zatrudniającego go pracodawcy zwrot kosztów przejazdów do miejsc wykonywania przez niego czynności służbowych. Prawo skorzystania z ww. zwolnienia przysługiwałoby jedynie, jeżeli zwrot tych kosztów wynikałby wprost z przepisów odrębnych ustaw, które gwarantowałyby możliwość przyznania prawa do zwrotu poniesionych kosztów bądź nakładały na pracodawcę obowiązek zwrotu pracownikowi tych kosztów.
Wobec powyższego dokonany na rzecz Sekretarza Powiatu zwrot poniesionych kosztów tytułem wykorzystywania, na podstawie właściwej umowy, prywatnego samochodu osobowego do celów służbowych związanych z działalnością Starostwa Powiatowego, stanowi po stronie Sekretarza przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym. W konsekwencji na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika wynikające z art. 31 i 38 ww. ustawy.
2020.05.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.146.2020.1.MD
∟Wypłata ekwiwalentu w postaci ryczałtu, jako zwrot kosztów poniesionych przez pracowników z tytułu używania pojazdów stanowiących ich własność, w jazdach lokalnych, (tj. przejazdy na terenie gminy, gdzie Wnioskodawczyni ma swoją siedzibę) dla potrzeb Wnioskodawczyni, nie mieści się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem prawo do takiego zwrotu wynika z umowy opartej na przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, a nie wprost z przepisów odrębnych ustaw. Wobec tego, przedmiotowy zwrot kosztów stanowi przychód pracowników w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji, na Wnioskodawczyni, jako płatniku, ciąży obowiązek obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy, na podstawie art. 31 ww. ustawy.
2020.01.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.15.2019.2.AMN
∟Obowiązki płatnika w związku z wypłatą pracownikom ryczałtów za wykorzystywanie samochodów prywatnych w celach służbowych.
2019.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.423.2019.2.MD
∟Zwrot kosztów poniesionych przez pracowników z tytułu używania w jazdach lokalnych pojazdów stanowiących ich własność, dla potrzeb Wnioskodawcy, jako zakładu pracy, nie mieści się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem prawo do takiego zwrotu wynika z umowy opartej na przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, a nie wprost z przepisów odrębnych ustaw.
Wobec powyższego, w przedstawionym stanie faktycznym, wypłacone pracownikom kwoty z tytułu zwrotu kosztów używania w jazdach lokalnych pojazdów stanowiących ich własność, dla potrzeb Wnioskodawcy, stanowią przychód pracowników w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, niekorzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, na Wnioskodawcy, jako płatniku, ciąży obowiązek obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy na podstawie art. 31 ww. ustawy.
2019.12.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.387.2019.2.MD
∟Zwrot kosztów poniesionych przez pracowników z tytułu używania w jazdach lokalnych pojazdów stanowiących ich własność, dla potrzeb Wnioskodawcy, jako zakładu pracy, nie mieści się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem prawo do takiego zwrotu wynika z umowy opartej na przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, a nie wprost z przepisów odrębnych ustaw.
Wobec powyższego, w przedstawionym stanie faktycznym, wypłacone pracownikom kwoty z tytułu zwrotu kosztów używania w jazdach lokalnych pojazdów stanowiących ich własność, dla potrzeb Wnioskodawcy, stanowią przychód pracowników w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, niekorzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, na Wnioskodawcy, jako płatniku, ciąży obowiązek obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy na podstawie art. 31 ww. ustawy.
2019.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.519.2019.1.IR
∟Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem pracownikom kosztów za używanie prywatnych samochodów dla celów służbowych
2019.11.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.412.2019.1.MKA
∟Zwrot kosztów podróży zleceniobiorcom – zwolnienie przedmiotowe.
2019.02.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.614.2018.1.LS
∟Reasumując Wnioskodawca postępuje prawidłowo nie pobierając podatku dochodowego od osób fizycznych od wypłacanej Zleceniobiorcy kilometrówki z tytułu używania prywatnego samochodu do celów służbowych.
2018.11.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.416.2018.2.ES
∟Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności wartości diet z tytułu podróży służbowych (dojazdów do miejsca wykonywania działalności)?
2018.10.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL4.4012.411.2018.4.JK
∟W zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakup odzieży służbowej oraz ustalenia, czy przekazanie pracownikom odzieży służbowej będzie stanowiło czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT na podstawie art. 7 ust. 1 oraz ust. 2 lub art. 8 ustawy.
2018.09.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.318.2018.1.DR
∟Czy Zleceniodawca prawidłowo pobiera podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu wypłacanej kilometrówki z tytułu używania prywatnego samochodu do celów służbowych?
2018.05.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.139.2018.1.MD
∟Wypłacany Wnioskodawczyni zwrot kosztów używania prywatnego samochodu wynikający z rozliczania przejazdów w związku z zawartą umową zlecenia stanowi dla Wnioskodawczyni przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2017.11.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.313.2017.1.HD
∟1) Czy Spółka, jako płatnik, dokonując wypłaty jednej z odpraw, o których jest mowa w § 4 ust. 12 i ust. 15 Kontraktu, będzie zobowiązana do obliczenia, pobrania i wpłacenia do urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
2) Czy Spółka, jako płatnik, w związku z opłaceniem składki na polisę ubezpieczeniową, o której jest mowa w opisie stanu faktycznego, a także w przyszłości, będzie zobowiązana do obliczenia, pobrania i wpłacenia do urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
3) Czy Spółka, jako płatnik, w związku z zapewnieniem Menadżerowi możliwości korzystania z urządzeń technicznych oraz infrastruktury Spółki (vide: § 5 ust. 13 Kontraktu), będzie zobowiązana do obliczenia, pobrania i wpłacenia do urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
4) Czy opłacone przez Spółkę szkolenia specjalistyczne Menadżera (vide: § 5 ust. 12 lit. c Kontraktu) stanowić będą dla Spółki jako płatnika podstawę wymiaru dla obliczenia, pobrania i wpłacenia do urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
5) Czy w związku ze zwrotem kosztów z tytułu używania przez Menadżera pojazdu stanowiącego jego własność w jazdach lokalnych (vide: § 5 ust. 12 lit. b Kontraktu), Spółka, jako płatnik, będzie zobowiązana do obliczenia, pobrania i wpłacenia do urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
2017.10.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.231.2017.1.SK
∟Czy nieodpłatne udostępnienie przez Wnioskodawcę urządzeń technicznych oraz innych zasobów stanowiących mienie Spółki, w tym zasobów biurowych, pracowników oraz osób współpracujących ze Spółką na podstawie umów cywilnoprawnych - jak także pokrycie przez Wnioskodawcę kosztów z tytułu używania przez Zarządzającego samochodu prywatnego do celów związanych z realizacją umowy o zarządzanie, na terenie …, w formie miesięcznego ryczałtu lub innych kosztów w przypadku podróży wykonywanych przy pomocy innych środków transportu oraz pokrycie kosztów noclegów, poniesionych przez Zarządzającego w związku z wykonywaniem powierzonych mu zadań, ustalanych według rzeczywistych kosztów ich poniesienia przez Zarządzającego - stanowi o dodatkowym przychodzie osoby zarządzającej, który należy doliczyć do przychodu podatnika, od którego Wnioskodawca jest zobowiązany pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych?
2016.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-2.4511.781.2016.1.NG
∟Skutki podatkowe zwrotu pracownikom kosztów używania prywatnego samochodu w celach służbowych oraz związanych z tym obowiązków płatnika.
2016.09.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB2.4511.488.2016.1.SR
∟Czy Wnioskodawca jest zobowiązany do pobierania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od kwoty wypłaconego pracownikom ryczałtu samochodowego na przejazdy lokalne prywatnym samochodem?
2016.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-620/16-6/AN
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
2016.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-383/16-2/AZ
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy zgodnie z którym, Spółka ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wydatki związane z utrzymaniem i eksploatacją samochodów służbowych wykorzystywanych przez pracowników zarówno do celów służbowych, jak i do celów prywatnych wraz z niepodlegającą odliczeniu kwotą podatku VAT naliczonego w wysokości 50%?
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy zgodnie z którym, Spółka ma prawo zaliczać do kosztów uzyskania przychodów niepodlegającą odliczeniu kwotę podatku VAT naliczonego od ponoszonych przez Spółkę wydatków związanych z nabyciem paliwa do samochodów służbowych wykorzystywanych przez pracowników zarówno do celów służbowych, jak i do celów prywatnych?
2016.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB4.4511.37.2016.3.SK
∟Czy Wnioskodawca, jako płatnik, na podstawie art. 31 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, ma obowiązek obliczyć i pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych od wypłaconego pracownikowi miesięcznego ryczałtu z tytułu zwrotu kosztów poniesionych przez pracownika, w związku z użyciem prywatnego samochodu w jazdach lokalnych do celów służbowych (niebędącą podróżą służbową w rozumieniu Kodeksu pracy), jeśli przejazd samochodem prywatnym był ściśle związany z wykonywaniem zadań służbowych zleconych przez pracodawcę i pracodawca wyraził zgodę na przejazd pracownika samochodem prywatnym ?
2016.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-450/16-3/KF
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika związanych ze zwrotem kosztów z tytułu używania przez pracowników samochodów prywatnych do celów służbowych w jazdach lokalnych.
2016.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-599/16-3/AN
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
2016.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4511-1-488/16-2/WS
∟Obowiązki płatnika – zwrot kosztów poniesionych przez pracownika w związku z użyciem samochodu prywatnego w jazdach lokalnych dla celów służbowych.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.