Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: dług zły
dług zły 240 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPP1/443-1312/14-2/S/AJ/RR
∟Prawa do korekty podatku należnego w trybie art. 89a ustawy.
2021.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.628.2021.1.AA
∟Obliczenie wysokości podstawy daniny solidarnościowej.
2021.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.329.2021.4.MGR
∟możliwość skorzystania z tzw. ulgi na złe długi
2021.08.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.310.2021.2.MB
∟Wnioskodawca nie ma prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego w związku z wystąpieniem u niego wierzytelności uznanych jako nieściągalne po upływie dwóch lat licząc od końca roku, w którym zostały wystawione faktury dokumentujące wierzytelności, gdyż korekta powinna zostać dokonana z uwzględnieniem treści obowiązującego przepisu art. 89a ust. 2 pkt 5 polskiej ustawy o VAT.
2021.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.408.2021.1.MŻA
∟Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do skorygowania podstawy opodatkowania oraz podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy w zakresie wierzytelności w stosunku do których upłynęły 2 lata licząc od końca roku, w którym faktury te zostały wystawione.
2021.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.21.2019.8.MT
∟Wnioskodawca w stosunku do faktur wystawionych w 2017 r. dokumentujących wierzytelności był uprawniony do skorzystania z wynikającej z art. 89a ust. 1 ustawy instytucji tzw. „ulgi na złe długi”. W związku z tym Wnioskodawca na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy o VAT był uprawniony do korekty podatku należnego poprzez złożenie deklaracji korygujących odnoszących się do okresów rozliczeniowych wskazanych w opisie stanu faktycznego.
2021.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.323.2021.2.ŻR
∟brak obowiązku dokonania korekty/zmniejszenia podatku naliczonego wynikającego z wierzytelności, dla których 90 dni od upływu terminu płatności upłynęło w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego i dla których po zatwierdzeniu układu przewidziany zostanie nowy termin płatności,
brak obowiązku dokonania korekty/zmniejszenia podatku naliczonego wynikającego z tej części wierzytelności, które w związku zawarciem układu zostaną umorzone.
2021.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.306.2021.2.ŻR
∟prawo do obniżenia podatku należnego VAT po rozpoczęciu postępowania restrukturyzacyjnego wobec Podmiotu w restrukturyzacji z niezapłaconych faktur VAT, dla których 90 dni od upływu terminu ich płatności upłynie już po rozpoczęciu postępowania restrukturyzacyjnego - w trakcie jego trwania,
brak obowiązku zwiększenia podatku należnego po zakończeniu postępowania restrukturyzacyjnego, w odniesieniu do tej części wierzytelności, która zostanie umorzona,
obowiązek zwiększenia podatku należnego po zakończeniu postępowania restrukturyzacyjnego, w odniesieniu do tej części wierzytelności, dla której wynikający z zawartego układu termin spłaty będzie przypadał na lata 2023 do 2026 r.
2021.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.231.2021.2.MMa
∟możliwość skorzystania z wynikającej z art. 89a ust. 1 ustawy tzw. „ulgi na złe długi”
2021.07.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.370.2021.1.MC
∟Obowiązek zwiększenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego w rozliczeniu za okres, w którym dokonano cesji wierzytelności – ulga na złe długi
2021.07.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.299.2021.2.KOM
∟możliwość zastosowania tzw. „ulgi na złe długi” w odniesieniu do należności nieuiszczonych przez dłużnika, po upływie 2 lat licząc od końca roku, w którym były wystawione faktury
2021.07.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.209.2021.2.AA
∟prawo do skorzystania z „ulgi na złe długi”
2021.06.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.16.2021.2.AK
∟Wystąpienie straty podatkowej oraz stosowanie art. 18f ustawy o CIT przez podatników, których dochody są zwolnione od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT
2021.06.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.192.2020.8.HW
∟Uprawnienie do dokonania korekty podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu świadczenia usług w przypadku wierzytelności, których nieściągalność została uprawdopodobniona.
2021.06.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.960.2020.2.IK
∟korekta podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy oraz przepisów Dyrektywy2006/112/WE
2021.05.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.146.2021.1.NF
∟Możliwość zastosowania ulgi na złe długi.
2021.05.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.25.2021.1.ICZ
∟Czy wnioskodawca ma prawo do skorzystania z ulgi na złe długi na podstawie art. 89a ustawy w sytuacji gdy od daty wystawienia faktur dokumentujących wierzytelność upłynęły 2 lata?
2021.05.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.23.2021.1.IK
∟korekta podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy oraz przepisów Dyrektywy2006/112/WE
2021.05.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.119.2021.1.MZA
∟Ustalenie, czy Wnioskodawca może skorzystać z „ulgi na złe długi w CIT.
2021.05.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.166.2021.1.MB
∟Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do skorygowania podstawy opodatkowania oraz podatku należnego na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy w zakresie wierzytelności w stosunku do których upłynęły 2 lata licząc od końca roku, w którym faktury te zostały wystawione.
2021.05.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.23.2021.2.MMA
∟możliwość skorzystania z wynikającej z art. 89a ust. 1 ustawy tzw. „ulgi na złe długi”
2021.05.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.440.2019.8.KP
∟możliwości dokonania korekty podatku VAT na podstawie
art. 89a ustawy w sytuacji, gdy dłużnik znajduje się
w postępowaniu układowym oraz możliwości przedłużenia bądź zawieszenia terminu do złożenia korekty podatku należnego od wierzytelności, których nieściągalność została uprawdopodobniona.
2021.05.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.552.2020.2.AA
∟Wnioskodawca nie miał prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego w związku z wystąpieniem u niego wierzytelności uznanych jako nieściągalne po upływie dwóch lat licząc od końca roku, w którym została wystawiona faktura nr 3033 dokumentująca wierzytelność, gdyż korekta powinna zostać dokonana z uwzględnieniem treści obowiązującego przepisu art. 89a ust. 2 pkt 5 polskiej ustawy o VAT
2021.05.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.837.2020.2.ŻR
∟możliwość zastosowania tzw. ulgi na złe długi w odniesieniu do należności nieuiszczonych przez dłużnika, który jest w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego, w sytuacji, gdy nie upłynęły 2 lata, licząc od końca roku, w którym były wystawione faktury,
możliwość zastosowania tzw. ulgi na złe długi w odniesieniu do należności nieuiszczonych przez dłużnika, który nie będzie już w trakcie postępowania restrukturyzacyjnego, po upływie 2 lat licząc od końca roku, w którym były wystawione faktury
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.505.2020.2.AT
∟w zakresie ustalenia czy Wspólnota może skorzystać z tzw. ulgi na złe długi.
2021.03.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.557.2020.1.ANK
∟1. Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do zwiększenia podstawy opodatkowania na podstawie art. 18f ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, bądź zmniejszenia straty na podstawie art. 18f ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT z tytułu uregulowania zobowiązań pieniężnych wobec Producenta podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w sposób opisany w Przypadku 1, Przypadku 2 oraz Przypadku 3?
2. Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do zwiększenia podstawy opodatkowania na podstawie art. 18f ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, bądź zmniejszenia straty na podstawie art. 18f ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT w przypadku transakcji z Producentem uzyskującym przychody z działalności rolniczej z tytułu dostaw trzody chlewnej na rzecz Wnioskodawcy?
2021.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.2.2021.1.AK
∟Czy w przypadku objęcia wierzytelności umowami subpartycypacji Wnioskodawca ma prawo uznać za spełniony warunek, o którym mowa art. 18f ustawy o CIT wskazujący, że wierzytelność nie może zostać zbyta ani uregulowana, w konsekwencji czego (po spełnieniu pozostałych ustawowych warunków) Wnioskodawca ma prawo do zastosowania korekty wysokości podstawy opodatkowania oraz strat w związku z nieuregulowanymi wierzytelnościami zgodnie z przepisami art. 18f ustawy o CIT?
2021.02.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.605.2020.1.MMA
∟możliwość skorzystania z wynikającej z art. 89a ust. 1 ustawy tzw. „ulgi na złe długi”
2021.01.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.525.2020.3.KS
∟ustalenie terminu, o którym mowa w art. 89b ustawy o podatku od towarów i usług
2020.12.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.716.2020.3.ŻR
∟możliwość skorzystania z wynikającej z art. 89a ust. 1 ustawy tzw. „ulgi na złe długi”
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.