Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: prowadzenie działalności
prowadzenie działalności 298 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.09.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.657.2021.2.EC
∟Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową
2021.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.103.2020.9.APO
∟1) Czy w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 15 listopada 2017 r. Spółka była uprawniona do stosowania zwolnienia z PDOP według zasad wynikających z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP (dostępna pula pomocy publicznej ustalana jako iloczyn wydatków kwalifikowanych i wskaźnika intensywności pomocy publicznej), w związku z działalnością prowadzoną na podstawie Zezwolenia I?
2) Czy zwolnieniu z PDOP powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany został limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej tj. Zezwolenia I, a po jego wyczerpaniu lub wygaśnięciu wykorzystane zostały/zostaną limity dostępne w ramach zezwoleń wydanych chronologicznie, tj. Zezwolenia II, a następnie Zezwolenia III i w dalszej kolejności Zezwolenia IV, przy czym, Spółka była i będzie uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji rachunkowej dla działalności podlegającej zwolnieniu z PDOP tj. wspólnej dla wszystkich Zezwoleń?
3) Czy prawidłowa jest metodologia ustalania dostępnej na dzień 1 stycznia 2011 r. puli pomocy publicznej w ramach zwolnienia z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, tj. poprzez ustalenie jej z uwzględnieniem kosztów kwalifikowanych poniesionych w ramach spełniania warunków wynikających z Zezwolenia I i wskaźnika intensywności pomocy publicznej, a następnie pula ta powinna być pomniejszona o wartość pomocy publicznej (zwolnienia z PDOP) wykorzystanej przez Spółkę do końca 2010 r. w ramach tzw. nielimitowanej pomocy publicznej?
4) Czy od 1 stycznia 2011 r. zwolnieniem z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, powinien być objęty dochód ustalony łącznie dla całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie wszystkich posiadanych przez Spółkę Zezwoleń, aż do wysokości ograniczeń wynikających z tych Zezwoleń, bez konieczności przyporządkowywania poszczególnych limitów pomocy publicznej do poszczególnych inwestycji określonych w kolejno wydawanych Zezwoleniach?
2021.04.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.32.2021.2.PJ
∟Z informacji przedstawionych we wniosku jednoznacznie bowiem wynika, że Wnioskodawca posiada gospodarstwo rolne, w ramach którego prowadzi działalność rolniczą – i co istotne w analizowanym przypadku – z tego tytułu jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Okoliczność, że ze względu na swój stan zdrowia Wnioskodawca nie ma możliwości prowadzenia działalności z wykorzystaniem opisanej nieruchomości nie wpływa na stwierdzenie, że działki będące przedmiotem wniosku wykorzystywane były w działalności rolnej.
2021.01.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.518.2020.1.IZ
∟ustalenie, czy Spółka jest uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych (o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 updop) na podstawie Zezwolenia nr 3 do upływu terminu na jaki ustanowiona została specjalna strefa ekonomiczna
2020.12.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.397.2020.2.RM
∟Posiadanie w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, opodatkowanie usług oraz odliczenie podatku naliczonego.
2020.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.288.2020.1.IZ
∟- czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia oraz działalności w oparciu o DoW na terenie w niej wskazanym, Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie Zezwoleń oraz DoW,
- czy zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej, prowadzonej na podstawie Zezwoleń na terenie SSE i DoW na terenie w niej wskazanym, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystywany jest limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej tj. Zezwolenia 1, a po jego wykorzystaniu, gdy limit pomocy publicznej z niego wynikający nie jest wystarczający do objęcia całości dochodu zwolnionego zwolnieniem podatkowym, otrzymana pomoc publiczna powinna być rozliczania dostępnym limitem wynikającym z kolejnych zezwoleń oraz decyzji o wsparciu – w kolejności ustalonej zgodnie z datami ich wydania
2020.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.236.2020.2.PK
∟Określenie charakteru świadczenia realizowane na rzecz użytkowników pojazdów elektrycznych i określenia miejsca tego świadczenia oraz w zakresie rozpoznania stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju
2020.06.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.103.2020.1.APO
∟- Czy w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 15 listopada 2017 r. Spółka była uprawniona do stosowania zwolnienia z PDOP według zasad wynikających z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP (dostępna pula pomocy publicznej ustalana jako iloczyn wydatków kwalifikowanych i wskaźnika intensywności pomocy publicznej), w związku z działalnością prowadzoną na podstawie Zezwolenia I?
- Czy zwolnieniu z PDOP powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany został limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej tj. Zezwolenia I, a po jego wyczerpaniu lub wygaśnięciu wykorzystane zostały/zostaną limity dostępne w ramach zezwoleń wydanych chronologicznie, tj. Zezwolenia II, a następnie Zezwolenia III i w dalszej kolejności Zezwolenia IV, przy czym, Spółka była i będzie uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji rachunkowej dla działalności podlegającej zwolnieniu z PDOP tj. wspólnej dla wszystkich Zezwoleń?
- Czy prawidłowa jest metodologia ustalania dostępnej na dzień 1 stycznia 2011 r. puli pomocy publicznej w ramach zwolnienia z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, tj. poprzez ustalenie jej z uwzględnieniem kosztów kwalifikowanych poniesionych w ramach spełniania warunków wynikających z Zezwolenia I i wskaźnika intensywności pomocy publicznej, a następnie pula ta powinna być pomniejszona o wartość pomocy publicznej (zwolnienia z PDOP) wykorzystanej przez Spółkę do końca 2010 r. w ramach tzw. nielimitowanej pomocy publicznej?
- Czy od 1 stycznia 2011 r. zwolnieniem z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, powinien być objęty dochód ustalony łącznie dla całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie wszystkich posiadanych przez Spółkę Zezwoleń, aż do wysokości ograniczeń wynikających z tych Zezwoleń, bez konieczności przyporządkowywania poszczególnych limitów pomocy publicznej do poszczególnych inwestycji określonych w kolejno wydawanych Zezwoleniach?
2020.04.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB3/4510-1-487/15/20-S/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia czy prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie dwóch zezwoleń rodzi obowiązek po stronie Spółki do prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych odrębnie dla każdego z tych zezwoleń, w szczególności czy istnieje obowiązek dodatkowego podziału dochodów z działalności prowadzonej na terenie SSE w części przypadającej na każde zezwolenie oraz czy Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (tj. faktycznie otrzymanego zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie dwóch zezwoleń łącznie) najpierw na dzień uzyskania Zezwolenia I, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach Zezwolenia I limitu pomocy, na dzień wydania Zezwolenia II.
2020.02.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-706/16-7/IZ
∟ustalenie, czy po 15 kwietnia 2017 r. Spółka - prowadząc nadal działalność na terenie SSE na podstawie zezwolenia (Zezwolenia nr 2) - będzie uprawniona do korzystania z puli pomocy publicznej (w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych) przyznanej w związku z inwestycją zrealizowaną w ramach Zezwolenia nr 1 (do wyczerpania wypracowanego limitu, o ile limit ten nie zostanie wyczerpany przed datą 15 kwietnia 2017 r.)
2020.02.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.568.2019.4.PK
∟Rozpoznanie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej oraz prawa do odliczenia podatku
2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.284.2019.1.JS
∟uznanie, czy w sytuacji wniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa osoby fizycznej do spółki komandytowej, spółka ta wstąpi w prawa i obowiązki tego przedsiębiorstwa związane z prowadzeniem składu podatkowego
2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.283.2019.1.JS
∟uznanie, czy w sytuacji wniesienia całego przedsiębiorstwa osoby fizycznej do spółki komandytowej, spółka ta wstąpi w prawa i obowiązki tego przedsiębiorstwa związane z prowadzeniem składu podatkowego
2020.01.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.456.2019.2.AK
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym, prowadząc nadal działalność o której mowa w Zezwoleniu na terenie Strefy, Spółka jest uprawniona do korzystania z pomocy publicznej (w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych) przyznanej w związku z inwestycjami przeprowadzonymi na podstawie Zezwolenia, do upływu okresu na jaki ustanowiona została Strefa, tj. do 31 grudnia 2026 r. lub do wcześniejszego wyczerpania limitu pomocy?
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.434.2019.2.JS
∟określenie miejsca świadczenia usługi kompleksowej na rzecz kontrahentów zagranicznych
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.433.2019.2.JS
∟określenie miejsca świadczenia usługi kompleksowej na rzecz kontrahenta z Chin
2019.10.01 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP13.8221.128.2018.GTM
∟Przychody podatkowe związanych z zawarciem umów o przeniesieniu ryzyka niespłacania pożyczek.
2019.04.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.46.2019.2.PR
∟Określenia stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej przez B oraz miejsca opodatkowania świadczonej usługi przez A.
2019.04.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.825.2018.2.RM
∟prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących sprzedaż usług przerobu papieru sprzedawanego klientom polskim i z innych państw UE oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia usług przerobu dotyczących papieru, który jest z powrotem transportowany na terytorium Niemiec
2019.03.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.14.2019.2.KS
∟Uznanie wykonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz kontrahentów czynności naprawy i serwisowania silników samolotów za świadczenie usług oraz sposobu ich opodatkowania, a także prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług (części zamiennych, materiałów) do silników, używanych na potrzeby ich serwisowania lub naprawy.
2018.12.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB3/4510-1-195/15/18-S-1/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia wydatków inwestycyjnych do kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną.
2018.12.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB3/4510-1-152/15/18-S/AO
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia czy prowadząc działalność gospodarczą na terenie SSE na podstawie wielu posiadanych zezwoleń Spółka może prowadzić jedną łączną ewidencję dla dochodów osiąganych z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie wszystkich zezwoleń, umożliwiającą ustalenie dochodu zwolnionego, tj. dochodu z działalności gospodarczej na terenie SSE prowadzonej na podstawie zezwoleń i podlegającego zwolnieniu z podatku dochodowego oraz czy Spółka ma prawo do korzystania z pomocy publicznej do wysokości wynikającej z sumy dostępnej intensywności pomocy publicznej (z uwzględnieniem dotychczasowego poziomu wykorzystania puli zwolnień) bez konieczności alokowania dochodu uzyskanego z działalności na terenie SSE na poszczególne zezwolenia.
2018.10.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.172.2018.3.APA
∟moment rozpoznania przychodu w związku z zawarciem umów o przeniesieniu ryzyka niespłacania pożyczek.
2018.07.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4018.3.2018.1.MN
∟w zakresie nieuznania Terenowych Punktów Skupu za miejsce prowadzenia działalności podlegające zgłoszeniu aktualizacyjnemu na podstawie art. 5 ust. 3 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników
2017.09.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.179.2017.1.IZ
∟Czy wydatki inwestycyjne w wysokości przekraczającej minimalny poziom wynikający z Zezwolenia, w tym wydatki ponoszone po dniu określonym w Zezwoleniu jako termin poniesienia wydatków w kwocie przewyższającej 30.533.000,00 PLN (tj. po dniu 31 grudnia 2006 r.), spełniające definicję wydatków inwestycyjnych określoną w § 6 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie SSE w treści obowiązującej na dzień uzyskania przez Spółkę Zezwolenia – stanowią wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną, a w konsekwencji powinny zostać uwzględnione w kalkulacji przysługującego Spółce zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych?
2017.05.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL5.4010.18.2017.1.AO
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie przychodów podatkowych związanych z zawarciem umów o przeniesieniu ryzyka niespłacania pożyczek.
2016.12.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPP2-3.4512.114.2016.2.WB
∟Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy zbycie lokalu przez Spółkę będzie korzystało ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, możliwości rezygnacji ze zwolnienia i wybrania opodatkowania transakcji zbycia lokalu na podstawie art. 43 ust. 10 ustawy oraz stwierdzenia, czy w razie wyboru opodatkowania transakcji cały lokal będzie opodatkowany 23% stawką podatku VAT.
2016.12.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPP3.4512.747.2016.2.JF
∟w zakresie stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium Polski
2016.11.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.862.2016.1.IZ
∟Czy, zważywszy, że transakcje zabezpieczające odnoszą się do działalności strefowej (zabezpieczają kurs rozliczenia transakcji sprzedaży wyrobów strefowych przychody i koszty wynikające z rozliczenia kontraktów terminowych na waluty (forward i opcje) powinny zostać zaliczone do przychodów/kosztów osiągniętych w ramach działalności strefowej w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej zwanej: „updop”) czy do działalności pozastrefowej?
2016.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-707/16-1/IZ
∟Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, po 15 kwietnia 2017 r. Spółka - prowadząc nadal działalność na terenie (…) SSE na podstawie zezwolenia (Zezwolenia nr 2-4) – i w zakresie w nim określonym – będzie uprawniona do korzystania z puli pomocy publicznej (w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych) przyznanej w związku z inwestycją zrealizowaną w ramach Zezwolenia nr 1 (do wyczerpania wypracowanego limitu, o ile limit ten nie zostanie wyczerpany przed datą 15 kwietnia 2017 r.)?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.