Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: prowadzenie działalności

 

prowadzenie działalności 298 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

2021.09.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.657.2021.2.EC
     ∟Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową

2021.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.103.2020.9.APO
     ∟1) Czy w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 15 listopada 2017 r. Spółka była uprawniona do stosowania zwolnienia z PDOP według zasad wynikających z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP (dostępna pula pomocy publicznej ustalana jako iloczyn wydatków kwalifikowanych i wskaźnika intensywności pomocy publicznej), w związku z działalnością prowadzoną na podstawie Zezwolenia I? 2) Czy zwolnieniu z PDOP powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany został limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej tj. Zezwolenia I, a po jego wyczerpaniu lub wygaśnięciu wykorzystane zostały/zostaną limity dostępne w ramach zezwoleń wydanych chronologicznie, tj. Zezwolenia II, a następnie Zezwolenia III i w dalszej kolejności Zezwolenia IV, przy czym, Spółka była i będzie uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji rachunkowej dla działalności podlegającej zwolnieniu z PDOP tj. wspólnej dla wszystkich Zezwoleń? 3) Czy prawidłowa jest metodologia ustalania dostępnej na dzień 1 stycznia 2011 r. puli pomocy publicznej w ramach zwolnienia z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, tj. poprzez ustalenie jej z uwzględnieniem kosztów kwalifikowanych poniesionych w ramach spełniania warunków wynikających z Zezwolenia I i wskaźnika intensywności pomocy publicznej, a następnie pula ta powinna być pomniejszona o wartość pomocy publicznej (zwolnienia z PDOP) wykorzystanej przez Spółkę do końca 2010 r. w ramach tzw. nielimitowanej pomocy publicznej? 4) Czy od 1 stycznia 2011 r. zwolnieniem z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, powinien być objęty dochód ustalony łącznie dla całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie wszystkich posiadanych przez Spółkę Zezwoleń, aż do wysokości ograniczeń wynikających z tych Zezwoleń, bez konieczności przyporządkowywania poszczególnych limitów pomocy publicznej do poszczególnych inwestycji określonych w kolejno wydawanych Zezwoleniach?

2021.04.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.32.2021.2.PJ
     ∟Z informacji przedstawionych we wniosku jednoznacznie bowiem wynika, że Wnioskodawca posiada gospodarstwo rolne, w ramach którego prowadzi działalność rolniczą – i co istotne w analizowanym przypadku – z tego tytułu jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Okoliczność, że ze względu na swój stan zdrowia Wnioskodawca nie ma możliwości prowadzenia działalności z wykorzystaniem opisanej nieruchomości nie wpływa na stwierdzenie, że działki będące przedmiotem wniosku wykorzystywane były w działalności rolnej.

2021.01.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.518.2020.1.IZ
     ∟ustalenie, czy Spółka jest uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych (o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 updop) na podstawie Zezwolenia nr 3 do upływu terminu na jaki ustanowiona została specjalna strefa ekonomiczna

2020.12.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.397.2020.2.RM
     ∟Posiadanie w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, opodatkowanie usług oraz odliczenie podatku naliczonego.

2020.09.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.288.2020.1.IZ
     ∟- czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia oraz działalności w oparciu o DoW na terenie w niej wskazanym, Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie Zezwoleń oraz DoW, - czy zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej, prowadzonej na podstawie Zezwoleń na terenie SSE i DoW na terenie w niej wskazanym, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystywany jest limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej tj. Zezwolenia 1, a po jego wykorzystaniu, gdy limit pomocy publicznej z niego wynikający nie jest wystarczający do objęcia całości dochodu zwolnionego zwolnieniem podatkowym, otrzymana pomoc publiczna powinna być rozliczania dostępnym limitem wynikającym z kolejnych zezwoleń oraz decyzji o wsparciu – w kolejności ustalonej zgodnie z datami ich wydania

2020.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.236.2020.2.PK
     ∟Określenie charakteru świadczenia realizowane na rzecz użytkowników pojazdów elektrycznych i określenia miejsca tego świadczenia oraz w zakresie rozpoznania stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju

2020.06.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.103.2020.1.APO
     ∟- Czy w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 15 listopada 2017 r. Spółka była uprawniona do stosowania zwolnienia z PDOP według zasad wynikających z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP (dostępna pula pomocy publicznej ustalana jako iloczyn wydatków kwalifikowanych i wskaźnika intensywności pomocy publicznej), w związku z działalnością prowadzoną na podstawie Zezwolenia I? - Czy zwolnieniu z PDOP powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany został limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej tj. Zezwolenia I, a po jego wyczerpaniu lub wygaśnięciu wykorzystane zostały/zostaną limity dostępne w ramach zezwoleń wydanych chronologicznie, tj. Zezwolenia II, a następnie Zezwolenia III i w dalszej kolejności Zezwolenia IV, przy czym, Spółka była i będzie uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji rachunkowej dla działalności podlegającej zwolnieniu z PDOP tj. wspólnej dla wszystkich Zezwoleń? - Czy prawidłowa jest metodologia ustalania dostępnej na dzień 1 stycznia 2011 r. puli pomocy publicznej w ramach zwolnienia z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, tj. poprzez ustalenie jej z uwzględnieniem kosztów kwalifikowanych poniesionych w ramach spełniania warunków wynikających z Zezwolenia I i wskaźnika intensywności pomocy publicznej, a następnie pula ta powinna być pomniejszona o wartość pomocy publicznej (zwolnienia z PDOP) wykorzystanej przez Spółkę do końca 2010 r. w ramach tzw. nielimitowanej pomocy publicznej? - Czy od 1 stycznia 2011 r. zwolnieniem z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, powinien być objęty dochód ustalony łącznie dla całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie wszystkich posiadanych przez Spółkę Zezwoleń, aż do wysokości ograniczeń wynikających z tych Zezwoleń, bez konieczności przyporządkowywania poszczególnych limitów pomocy publicznej do poszczególnych inwestycji określonych w kolejno wydawanych Zezwoleniach?

2020.04.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB3/4510-1-487/15/20-S/KS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia czy prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie dwóch zezwoleń rodzi obowiązek po stronie Spółki do prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych odrębnie dla każdego z tych zezwoleń, w szczególności czy istnieje obowiązek dodatkowego podziału dochodów z działalności prowadzonej na terenie SSE w części przypadającej na każde zezwolenie oraz czy Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (tj. faktycznie otrzymanego zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie dwóch zezwoleń łącznie) najpierw na dzień uzyskania Zezwolenia I, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach Zezwolenia I limitu pomocy, na dzień wydania Zezwolenia II.

2020.02.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-706/16-7/IZ
     ∟ustalenie, czy po 15 kwietnia 2017 r. Spółka - prowadząc nadal działalność na terenie SSE na podstawie zezwolenia (Zezwolenia nr 2) - będzie uprawniona do korzystania z puli pomocy publicznej (w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych) przyznanej w związku z inwestycją zrealizowaną w ramach Zezwolenia nr 1 (do wyczerpania wypracowanego limitu, o ile limit ten nie zostanie wyczerpany przed datą 15 kwietnia 2017 r.)

2020.02.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.568.2019.4.PK
     ∟Rozpoznanie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej oraz prawa do odliczenia podatku

2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.284.2019.1.JS
     ∟uznanie, czy w sytuacji wniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa osoby fizycznej do spółki komandytowej, spółka ta wstąpi w prawa i obowiązki tego przedsiębiorstwa związane z prowadzeniem składu podatkowego

2020.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.283.2019.1.JS
     ∟uznanie, czy w sytuacji wniesienia całego przedsiębiorstwa osoby fizycznej do spółki komandytowej, spółka ta wstąpi w prawa i obowiązki tego przedsiębiorstwa związane z prowadzeniem składu podatkowego

2020.01.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.456.2019.2.AK
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym, prowadząc nadal działalność o której mowa w Zezwoleniu na terenie Strefy, Spółka jest uprawniona do korzystania z pomocy publicznej (w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych) przyznanej w związku z inwestycjami przeprowadzonymi na podstawie Zezwolenia, do upływu okresu na jaki ustanowiona została Strefa, tj. do 31 grudnia 2026 r. lub do wcześniejszego wyczerpania limitu pomocy?

2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.434.2019.2.JS
     ∟określenie miejsca świadczenia usługi kompleksowej na rzecz kontrahentów zagranicznych

2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.433.2019.2.JS
     ∟określenie miejsca świadczenia usługi kompleksowej na rzecz kontrahenta z Chin

2019.10.01 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DPP13.8221.128.2018.GTM
     ∟Przychody podatkowe związanych z zawarciem umów o przeniesieniu ryzyka niespłacania pożyczek.

2019.04.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.46.2019.2.PR
     ∟Określenia stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej przez B oraz miejsca opodatkowania świadczonej usługi przez A.

2019.04.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.825.2018.2.RM
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących sprzedaż usług przerobu papieru sprzedawanego klientom polskim i z innych państw UE oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia usług przerobu dotyczących papieru, który jest z powrotem transportowany na terytorium Niemiec

2019.03.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.14.2019.2.KS
     ∟Uznanie wykonywanych przez Wnioskodawcę na rzecz kontrahentów czynności naprawy i serwisowania silników samolotów za świadczenie usług oraz sposobu ich opodatkowania, a także prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług (części zamiennych, materiałów) do silników, używanych na potrzeby ich serwisowania lub naprawy.

2018.12.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB3/4510-1-195/15/18-S-1/KS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia wydatków inwestycyjnych do kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną.

2018.12.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB3/4510-1-152/15/18-S/AO
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia czy prowadząc działalność gospodarczą na terenie SSE na podstawie wielu posiadanych zezwoleń Spółka może prowadzić jedną łączną ewidencję dla dochodów osiąganych z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie wszystkich zezwoleń, umożliwiającą ustalenie dochodu zwolnionego, tj. dochodu z działalności gospodarczej na terenie SSE prowadzonej na podstawie zezwoleń i podlegającego zwolnieniu z podatku dochodowego oraz czy Spółka ma prawo do korzystania z pomocy publicznej do wysokości wynikającej z sumy dostępnej intensywności pomocy publicznej (z uwzględnieniem dotychczasowego poziomu wykorzystania puli zwolnień) bez konieczności alokowania dochodu uzyskanego z działalności na terenie SSE na poszczególne zezwolenia.

2018.10.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.172.2018.3.APA
     ∟moment rozpoznania przychodu w związku z zawarciem umów o przeniesieniu ryzyka niespłacania pożyczek.

2018.07.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4018.3.2018.1.MN
     ∟w zakresie nieuznania Terenowych Punktów Skupu za miejsce prowadzenia działalności podlegające zgłoszeniu aktualizacyjnemu na podstawie art. 5 ust. 3 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników

2017.09.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.179.2017.1.IZ
     ∟Czy wydatki inwestycyjne w wysokości przekraczającej minimalny poziom wynikający z Zezwolenia, w tym wydatki ponoszone po dniu określonym w Zezwoleniu jako termin poniesienia wydatków w kwocie przewyższającej 30.533.000,00 PLN (tj. po dniu 31 grudnia 2006 r.), spełniające definicję wydatków inwestycyjnych określoną w § 6 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie SSE w treści obowiązującej na dzień uzyskania przez Spółkę Zezwolenia – stanowią wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną, a w konsekwencji powinny zostać uwzględnione w kalkulacji przysługującego Spółce zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych?

2017.05.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL5.4010.18.2017.1.AO
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie przychodów podatkowych związanych z zawarciem umów o przeniesieniu ryzyka niespłacania pożyczek.

2016.12.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPP2-3.4512.114.2016.2.WB
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia, czy zbycie lokalu przez Spółkę będzie korzystało ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, możliwości rezygnacji ze zwolnienia i wybrania opodatkowania transakcji zbycia lokalu na podstawie art. 43 ust. 10 ustawy oraz stwierdzenia, czy w razie wyboru opodatkowania transakcji cały lokal będzie opodatkowany 23% stawką podatku VAT.

2016.12.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPP3.4512.747.2016.2.JF
     ∟w zakresie stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium Polski

2016.11.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.862.2016.1.IZ
     ∟Czy, zważywszy, że transakcje zabezpieczające odnoszą się do działalności strefowej (zabezpieczają kurs rozliczenia transakcji sprzedaży wyrobów strefowych przychody i koszty wynikające z rozliczenia kontraktów terminowych na waluty (forward i opcje) powinny zostać zaliczone do przychodów/kosztów osiągniętych w ramach działalności strefowej w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej zwanej: „updop”) czy do działalności pozastrefowej?

2016.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-707/16-1/IZ
     ∟Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, po 15 kwietnia 2017 r. Spółka - prowadząc nadal działalność na terenie (…) SSE na podstawie zezwolenia (Zezwolenia nr 2-4) – i w zakresie w nim określonym – będzie uprawniona do korzystania z puli pomocy publicznej (w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych) przyznanej w związku z inwestycją zrealizowaną w ramach Zezwolenia nr 1 (do wyczerpania wypracowanego limitu, o ile limit ten nie zostanie wyczerpany przed datą 15 kwietnia 2017 r.)?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj