Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: jazda miejscowa
jazda miejscowa 107 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.07.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.429.2021.3.MKA
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku ze zwolnieniem przedmiotowym.
2021.02.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.776.2020.2.MD
∟Otrzymywane przez pracowników zajmujących kierownicze stanowiska kwoty, tytułem zwrotu kosztów używania pojazdów prywatnych do jazd lokalnych, zgodnie z postanowieniami zawartych umów, celem wykonania zadań służbowych zleconych przez Izbę ..., stanowią przychód pracowników, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychód ten nie może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 23b przywołanej ustawy, bowiem z ustawy o rzemiośle nie wynika, aby pracownikom izb z tytułu używania prywatnego samochodu do celów służbowych przysługiwał od zatrudniającej ich Izby zwrot poniesionych kosztów. Prawo do skorzystania z ww. zwolnienia przysługiwałoby jedynie, jeżeli zwrot tych kosztów wynikałby wprost z przepisów odrębnych ustaw, które gwarantowałyby możliwość przyznania prawa do zwrotu poniesionych kosztów bądź nakładały na pracodawcę obowiązek zwrotu pracownikowi tych kosztów.
Powyższe oznacza, że dokonany na rzecz pracowników zwrot kosztów używania przez pracowników samochodów prywatnych do celów służbowych wiążących się z określoną w umowach potrzebą lokalnego przemieszczania się na terenie A i okolic, będzie stanowić po stronie pracowników przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym. W konsekwencji Wnioskodawca, jako płatnik powinien od wypłacanych ryczałtów pobierać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, na podstawie art. 31 i 38 przytoczonej ustawy.
2021.01.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.747.2020.1.MD
∟Otrzymywane przez pracowników kwoty, tytułem zwrotu kosztów, używania pojazdów prywatnych do jazd lokalnych, zgodnie z postanowieniami zawartych umów, celem wykonania zadań służbowych zleconych przez Urząd Miasta, stanowią przychód pracowników, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychód ten nie może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 23b przywołanej ustawy, bowiem z ustawy o pracownikach samorządowych nie wynika, aby pracownikom z tytułu używania prywatnego samochodu do celów służbowych przysługiwał od zatrudniającego ich urzędu zwrot kosztów przejazdów do miejsc wykonywania przez nich czynności służbowych. Prawo do skorzystania z ww. zwolnienia przysługiwałoby jedynie, jeżeli zwrot tych kosztów wynikałby wprost z przepisów odrębnych ustaw, które gwarantowałyby możliwość przyznania prawa do zwrotu poniesionych kosztów bądź nakładały na pracodawcę obowiązek zwrotu pracownikowi tych kosztów.
Powyższe oznacza, że dokonany na rzecz pracowników, zgodnie z postanowieniami zawartych umów, zwrot poniesionych kosztów za używanie samochodów prywatnych do jazd lokalnych, w obszarze stałego miejsca pracy, celem wykonania zadań służbowych zleconych przez Urząd Miasta, stanowi po stronie pracowników przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym. W konsekwencji Wnioskodawca, jako płatnik powinien od wypłacanych ryczałtów pobierać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, na podstawie art. 31 i 38 przytoczonej ustawy.
2020.05.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.146.2020.1.MD
∟Wypłata ekwiwalentu w postaci ryczałtu, jako zwrot kosztów poniesionych przez pracowników z tytułu używania pojazdów stanowiących ich własność, w jazdach lokalnych, (tj. przejazdy na terenie gminy, gdzie Wnioskodawczyni ma swoją siedzibę) dla potrzeb Wnioskodawczyni, nie mieści się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem prawo do takiego zwrotu wynika z umowy opartej na przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, a nie wprost z przepisów odrębnych ustaw. Wobec tego, przedmiotowy zwrot kosztów stanowi przychód pracowników w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji, na Wnioskodawczyni, jako płatniku, ciąży obowiązek obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy, na podstawie art. 31 ww. ustawy.
2020.04.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.90.2020.2.TR
∟Z tytułu wypłacania kwoty przedmiotowego ryczałtu – stanowiącego przychód ze stosunku pracy, niekorzystający ze zwolnienia od podatku – na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika wynikające z art. 31 i art. 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2020.02.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.68.2019.2.AMN
∟Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem burmistrzowi poniesionych kosztów tytułem wykorzystywania prywatnego samochodu do celów prywatnych.
2020.01.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.15.2019.2.AMN
∟Obowiązki płatnika w związku z wypłatą pracownikom ryczałtów za wykorzystywanie samochodów prywatnych w celach służbowych.
2019.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.423.2019.2.MD
∟Zwrot kosztów poniesionych przez pracowników z tytułu używania w jazdach lokalnych pojazdów stanowiących ich własność, dla potrzeb Wnioskodawcy, jako zakładu pracy, nie mieści się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem prawo do takiego zwrotu wynika z umowy opartej na przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, a nie wprost z przepisów odrębnych ustaw.
Wobec powyższego, w przedstawionym stanie faktycznym, wypłacone pracownikom kwoty z tytułu zwrotu kosztów używania w jazdach lokalnych pojazdów stanowiących ich własność, dla potrzeb Wnioskodawcy, stanowią przychód pracowników w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, niekorzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, na Wnioskodawcy, jako płatniku, ciąży obowiązek obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy na podstawie art. 31 ww. ustawy.
2019.12.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.387.2019.2.MD
∟Zwrot kosztów poniesionych przez pracowników z tytułu używania w jazdach lokalnych pojazdów stanowiących ich własność, dla potrzeb Wnioskodawcy, jako zakładu pracy, nie mieści się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem prawo do takiego zwrotu wynika z umowy opartej na przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, a nie wprost z przepisów odrębnych ustaw.
Wobec powyższego, w przedstawionym stanie faktycznym, wypłacone pracownikom kwoty z tytułu zwrotu kosztów używania w jazdach lokalnych pojazdów stanowiących ich własność, dla potrzeb Wnioskodawcy, stanowią przychód pracowników w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, niekorzystający ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, na Wnioskodawcy, jako płatniku, ciąży obowiązek obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy na podstawie art. 31 ww. ustawy.
2019.11.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.493.2019.1.MS
∟zwrot pracownikom kosztów za użytkowanie samochodu prywatnego do celów służbowych w jazdach lokalnych oraz zwrot kosztów używania samochodu prywatnego do dojazdów do i z pracy
2019.08.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.408.2019.ID
∟Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem pracownikom kosztów za użytkowanie samochodu prywatnego do celów służbowych w jazdach lokalnych
2019.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.363.2019.MS
∟obowiązki płatnika w związku ze zwrotem lekarzom weterynarii udokumentowanych kosztów dojazdu do miejsc wykonywania zleconych czynności
2019.08.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.374.2019.2.PR
∟w zakresie obowiązków płatnika w związku ze zwrotem pracownikowi kosztów za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych
2019.06.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-1.4011.123.2019.1.KF
∟Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem lekarzowi weterynarii udokumentowanych kosztów dojazdu do miejsc wykonywania zleconych czynności.
2019.04.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.71.2019.1.ŁS
∟Opodatkowanie ryczałtu za wykorzystywanie samochodu prywatnego do służbowych jazd lokalnych.
2019.01.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-1.4011.438.2018.2.AGR
∟Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem pracownikowi kosztów za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych.
2017.11.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.313.2017.1.HD
∟1) Czy Spółka, jako płatnik, dokonując wypłaty jednej z odpraw, o których jest mowa w § 4 ust. 12 i ust. 15 Kontraktu, będzie zobowiązana do obliczenia, pobrania i wpłacenia do urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
2) Czy Spółka, jako płatnik, w związku z opłaceniem składki na polisę ubezpieczeniową, o której jest mowa w opisie stanu faktycznego, a także w przyszłości, będzie zobowiązana do obliczenia, pobrania i wpłacenia do urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
3) Czy Spółka, jako płatnik, w związku z zapewnieniem Menadżerowi możliwości korzystania z urządzeń technicznych oraz infrastruktury Spółki (vide: § 5 ust. 13 Kontraktu), będzie zobowiązana do obliczenia, pobrania i wpłacenia do urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
4) Czy opłacone przez Spółkę szkolenia specjalistyczne Menadżera (vide: § 5 ust. 12 lit. c Kontraktu) stanowić będą dla Spółki jako płatnika podstawę wymiaru dla obliczenia, pobrania i wpłacenia do urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
5) Czy w związku ze zwrotem kosztów z tytułu używania przez Menadżera pojazdu stanowiącego jego własność w jazdach lokalnych (vide: § 5 ust. 12 lit. b Kontraktu), Spółka, jako płatnik, będzie zobowiązana do obliczenia, pobrania i wpłacenia do urzędu skarbowego zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
2017.11.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4011.162.2017.2.SK
∟W zakresie skutków podatkowych dokonywania przez Spółkę zwrotu Zarządzającemu kosztów używania samochodu prywatnego do celów służbowych w jazdach lokalnych i zamiejscowych.
2017.08.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-1.4011.113.2017.2.KF
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu zawartego Kontraktu menadżerskiego, skutków podatkowych pokrycia przez Spółkę kosztów badań lekarskich wchodzących w zakres profilaktycznej opieki medycznej, skutków podatkowych pokrycia przez Spółkę kosztów konferencji i szkoleń, w których uczestniczy Zarządzający, skutków podatkowych zwrotu Zarządzającemu przez Spółkę kosztów związanych z udziałem w konferencjach i szkoleniach (diety i inne należności), skutków podatkowych pokrycia przez Spółkę kosztów szkoleń BHP Zarządzającego, skutków podatkowych używania przez Zarządzającego samochodu prywatnego w celach służbowych do jazd lokalnych, skutków podatkowych zapewnienia Zarządzającemu ubezpieczenia typu D&O, skutków podatkowych udzielenia Zarządzającemu świadczenia w ramach limitu kosztowego na rozmowy telefoniczne oraz udostępnienia biura wraz z zapleczem biurowym.
2016.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-573/16-1/AB
∟Wypłacony przez Wnioskodawcę ryczałt za wykorzystywanie pojazdu prywatnego do celów służbowych stanowi przychód pracownika w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2016.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-620/16-6/AN
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
2016.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-523/16/MZ
∟Opodatkowanie ryczałtu za wykorzystywanie samochodów prywatnych do służbowych jazd lokalnych.
2016.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-511/16/MZ
∟Kwota wypłaconego przez Wnioskodawcę pracownikowi ryczałtu za wykorzystywanie samochodu prywatnego do służbowych jazd lokalnych, stanowi przychód pracownika w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który winien być opodatkowany wraz z innymi przychodami ze stosunku pracy, a na Wnioskodawcy z tytułu dokonywania ww. świadczeń, ciążą obowiązki płatnika określone w art. 31, 32 i 38 ww. ustawy.
2016.07.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-410/16/AB
∟Wypłacony przez Wnioskodawcę ryczałt za wykorzystywanie pojazdu prywatnego do celów służbowych stanowi przychód pracownika w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który nie korzysta ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy.
2016.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-599/16-3/AN
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
2016.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-315/16/AB
∟Kwota wypłaconego przez Wnioskodawcę pracownikom ryczałtu za wykorzystywanie samochodów prywatnych do służbowych jazd lokalnych, stanowi przychód pracownika w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który winien być opodatkowany wraz z innymi przychodami ze stosunku pracy, a na Wnioskodawcy z tytułu dokonywania ww. świadczeń, ciążą obowiązki płatnika określone w art. 31, 32 i 38 ww. ustawy.
2016.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511--378/16/MZ
∟Kwota wypłaconego przez Wnioskodawcę pracownikom ryczałtu za wykorzystywanie samochodów prywatnych do służbowych jazd lokalnych, stanowi przychód pracownika w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który winien być opodatkowany wraz z innymi przychodami ze stosunku pracy, a na Wnioskodawcy z tytułu dokonywania ww. świadczeń, ciążą obowiązki płatnika określone w art. 31, 32 i 38 ww. ustawy.
2014.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-389/14/MN
∟Czy używanie przez nadleśniczego do celów służbowych niestanowiącego własności pracodawcy samochodu (tzw. samochodu prywatnego) posiadającego homologację samochodu ciężarowego korzysta ze zwolnienia określonego w art. 21 ust. 1 pkt 26b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w konsekwencji czy Wnioskodawca jako płatnik jest obowiązany pobierać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
2014.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-152/14/MN
∟Zastosowanie zwolnienia przedmiotowego.
2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-430/13-4/AMN
∟1. Jakie skutki podatkowe generuje przedstawiony zaistniały stan faktyczny. tzn. czy wysokość wypłacanego pracownikowi ryczałtu jest kosztem uzyskania przychodu po stronie pracodawcy?2. Jakie skutki podatkowe generuje przedstawiony zaistniały stan faktyczny. tzn. czy wysokości ryczałtu stanowi przychód pracownika podlegający opodatkowaniu?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.