Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: jednostka uczestnictwa
jednostka uczestnictwa 434 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.176.2021.2.MK
∟w zakresie ustalenia:
1. czy transakcje nabycia i odkupienia jednostek uczestnictwa X oraz przychód będący wynikiem tych operacji mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydujący o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
2. czy wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP, obligacji BPS, obligacji skarbowych oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”,
3. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od bonów pieniężnych, obligacji BPS i obligacji skarbowych,
4. czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
5. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
6. czy Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 r. i 2018 r. przy zastosowaniu stawki podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 15%,
7. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiada w roku 2019 status „małego podatnika” i może zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych, a także dokonać korekty za ten rok,
8. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2019 rok Bank posiada w roku 2020 status „małego podatnika” i może zastosować preferencyjną stawkę podatku 9% do wyliczenia należnego podatku od przychodów innych niż z zysków kapitałowych i także dokonać korekty za ten rok.
2021.07.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.353.2021.1.MG
∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programach motywacyjnych organizowanych przez spółkę z siedzibą we Francji.
2021.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.684.2020.2.MK1
∟Skutki podatkowe otrzymania dywidendy, zbycia i wymiany jednostek uczestnictwa Funduszu:
- w zakresie dotyczącym wskazania źródła przychodów do opodatkowania z tytułu zbycia i wymiany jednostek ETF jako art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest prawidłowe,
- w zakresie dotyczącym wskazania art. 30b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako podstawę dla czynności ustalania dochodu z odpłatnego zbycia i wymiany jednostek uczestnictwa w funduszach kapitałowych - jest nieprawidłowe,
- w zakresie dotyczącym uznania dywidend za przychód z kapitałów pieniężnych i konieczności wykazania tego przychodu w deklaracji podatkowej oraz wpłacenia należnego podatku - jest prawidłowe,
- w zakresie dotyczącym kwalifikacji przychodu z dywidendy do art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zamiast do art. 17 ust. 1 pkt 4 tej ustawy, a także w zakresie kwalifikacji dywidendy do art. 13 ust. 5 Konwencji a zamiast do art. 10 - jest nieprawidłowe,
- w zakresie dotyczącym zasad przeliczenia opisanych przychodów i kosztów wyrażonych w walutach obcych w oparciu o art. 11a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz zastosowania zasady FIFO zgodnie z art. 30a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - jest prawidłowe.
2021.01.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.581.2020.1.SG
∟w zakresie ustalenia:
-czy transakcje nabycia i odkupienia jednostek uczestnictwa BPS X oraz przychód będący wynikiem tych operacji mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
-czy wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP, obligacji BPS, obligacji skarbowych oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu statusu „małego podatnika”,
-czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od bonów pieniężnych, obligacji BPS i obligacji skarbowych,
-czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
-czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
-czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiada w roku 2019 status „małego podatnika” i może zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych, a także dokonać korekty za ten rok,
-czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2019 rok Bank posiada w roku 2020 status „małego podatnika” i może zastosować preferencyjną stawkę podatku 9% do wyliczenia należnego podatku od przychodów innych niż z zysków kapitałowych
2021.01.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.535.2020.1.SK
∟w zakresie zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 dochodu z działalności uczelni lokowanego zgodnie z regulacją art. 17 ust. 1e ww. ustawy.
2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.385.2020.1.SK
∟
- 8. Istota interpretacji (teza): ustalenia, czy: Czy Bank przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych powinien brać pod uwagę:
a. sprzedaż w 2016 r. jednostek uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym w kwocie 38.211,23 zł (tzn. zysk ze sprzedaży obliczony jako różnica między wartością po jakiej Bank kupił jednostki uczestnictwa w 2015 r. (2.000.000,00 zł), a wartością po której Bank je sprzedał w 2016 r. (2.038.211,23 zł) - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r.,
b. wartość papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności tj. bonów pieniężnych NBP i obligacji BPS oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywanych w trakcie roku obrotowego oraz przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., 2018 r., 2019 r., 2020 r.,
c. przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., 2018 r., 2019 r., 2020 r.,
- Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada:
a. w roku 2017 status małego podatnika i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15% oraz wykonać korektę podatku dochodowego za ten rok,
b. w roku 2018 status małego podatnika i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15% oraz wykonać korektę podatku dochodowego za ten rok,
c. w roku 2020 status małego podatnika i w przypadku gdyby łączne przychody (dochody) inne niż z zysków kapitałowych nie przekroczyły w roku 2020 wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł. - tj. 1.200.000 x 4,2571 = 5.109.000 zł powinien zastosować dla obliczenia za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych stawkę podatku 9%.
2020.11.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.323.2020.2.AM
∟1. czy wartość nominalna wymienionych we wniosku bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna i wykupu dot. tych bonów dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu statusu „małego podatnika”;
2. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów;
3. czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
4. czy transakcje nabycia i sprzedaży jednostek uczestnictwa BPS TFI mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych;
5. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychód będący wynikiem z operacji nabycia-odkupienia jednostek uczestnictwa BPS TFI;
6. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Bank dla obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za lata podatkowe 2017 i 2018 miał prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 15%;
7. czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych wg stawki 15 %;
8. czy Bank może:
- zastosować 9% stawkę podatku dochodowego do opodatkowania uzyskanych w 2019 roku dochodów,
- dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok;
9. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika”, w związku z czym może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2020 rok.
2020.10.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.647.2020.1.KS
∟obowiązki płatnika związane z wypłatą wynagrodzenia pracownikom w postaci jednostek uczestnictwa funduszu inwestycyjnego w ramach przyjętej przez Towarzystwo polityki wynagrodzeń osób, do zadań których należą czynności istotnie wpływające na profil ryzyka Towarzystwa lub zarządzanych funduszy inwestycyjnych
2020.07.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.322.2020.1.MG
∟w zakresie skutków podatkowych uczestnictwa w programie motywacyjnym
2020.07.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.442.2020.1.KF
∟Skutki podatkowe związane z wypłatą wynagrodzenia pracownikom w postaci jednostek uczestnictwa funduszu inwestycyjnego w ramach przyjętej przez Towarzystwo polityki ustanawiającej zasady wynagradzania osób, do których zadań należą czynności istotnie wpływające na profil ryzyka towarzystwa lub zarządzanych funduszy inwestycyjnych.
2020.06.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.324.2020.1.AKR
∟Czy Wnioskodawca w opisanym stanie faktycznym ma obowiązek opodatkowania sprzedaży jednostek uczestnictwa nabytych w spadku po zmarłym bracie i wykazania przychodów (dochodów) z tego tytułu w zeznaniu PIT-38 za 2019 r.?
2020.04.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.116.2020.1.MT
∟Kwestia możliwości podatkowego „rozliczenia” przez Zainteresowanego straty poniesionej przez niego w związku z wypłatą na jego rzecz przychodów z wykupu certyfikatów inwestycyjnych przez fundusz kapitałowy, gdy cena wykupu była niższa niż koszty objęcia tych certyfikatów.
2020.03.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.742.2019.2.RR
∟zakresie skutków podatkowych uczestnictwa w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą we Francji
2020.03.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.104.2019.2.JK
∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programie motywacyjnym.
2020.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.166.2019.2.JK
∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programie motywacyjnym.
2020.02.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.758.2019.2.KR
∟Koszty uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia jednostek uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym nabytych w spadku
2019.09.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPB4/4511-733/15-6/DW
∟Czy w przypadku przyszłego odpłatnego zbycia bądź umorzenia otrzymanych w ramach działu spadku Certyfikatów Inwestycyjnych, Wnioskodawczyni będzie uprawniona do pomniejszenia osiągniętych przychodów o wydatki poniesione przez spadkodawcę na nabycie bądź objęcie przedmiotowych Certyfikatów Inwestycyjnych?
2019.08.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.218.2019.2.MC
∟Powstanie przychodu w momencie przyznania i realizacji Jednostek Planu w ramach planu motywacyjnego.
2019.07.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.296.2019.1.AK
∟Dotyczy skutków podatkowych uczestnictwa w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą we Francji i wypłaty dywidendy reinwestowanej w dodatkowe jednostki uczestnictwa albo w zwiększenie wartości już posiadanych jednostek w Funduszu.
2019.07.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.241.2019.1.LS
∟Stosownie do treści art. 30a ust. 1 pkt 5 ww. ustawy, od dochodu z tytułu udziału w funduszach kapitałowych pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, w związku z powyższym na potrzeby weryfikacji, czy przekroczony został limit, o którym mowa w art. 41 ust. 12 ww. ustawy w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r. i czy Wnioskodawca jest uprawniony do nienaliczenia podatku, powinien sumować kwoty dochodów a nie przychodów z tytułu udziału w Funduszach które będą wypłacane na rzecz danego podatnika. W konsekwencji, gdy wypłaty dokonane na rzecz jednego podatnika przekraczają 2 000 000 zł, lecz suma dochodów wypłaconych z tytułu udziału w Funduszach danemu podatnikowi (przy założeniu, że podatnik nie otrzymuje od Funduszu innych kwot opodatkowanych podatkiem zryczałtowanym) nie przekroczy 2 000 000 zł, Wnioskodawca będzie nadal uprawniony do niepobierania podatku (lub pobierania podatku wg obniżonej stawki) zgodnie z postanowieniami odpowiedniej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania (pod warunkiem spełnienia odpowiednich wymagań).
2019.06.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.242.2019.2.MZ
∟Wartość Dyskonta i Wkładu Uzupełniającego przyznanych pracownikom Oddziału w Programie, wartość dywidend lub środki uzyskane przez pracowników Oddziału z umorzenia Jednostek uczestnictwa FCPE lub zbycia Akcji nie będą stanowiły dla nich przychodu ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w stosunku do którego Oddział jako płatnik będzie zobowiązany do pobrania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych. W konsekwencji odpowiedzi na pytanie nr 1 Oddział nie będzie płatnikiem zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu Dyskonta, Wkładu Uzupełniającego finansowanego przez bank na podstawie umowy SWAP, dywidend wypłaconych przez spółkę francuską i przekazanych przez FCPE bankowi na podstawie umowy SWAP lub środków uzyskanych przez pracowników z umorzenia jednostek uczestnictwa FCPE lub zbycia Akcji.
2019.06.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.228.2019.1.SJ
∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą we Francji.
2019.06.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.135.2019.1.DS
∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą we Francji.
2019.05.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.102.2019.2.AM
∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą we Francji.
2019.05.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.47.2019.3.MT
∟Przeliczanie na złote przychodów i kosztów dotyczących transakcji odpłatnego zbycia akcji i jednostek uczestnictwa w funduszach kapitałowych dla potrzeb ustalenia dochodu z tych transakcji.
2019.04.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.48.2019.3.MG
∟W zakresie obowiązków płatnika związanych z uczestnictwem pracowników (w tym członków zarządu) w planie motywacyjnym organizowanym przez spółkę amerykańską.
2019.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.615.2018.2.AK1
∟Obowiązki płatnika związane z uczestnictwem pracowników Spółki w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą we Francji.
2019.02.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.616.2018.1.AK
∟Dotyczy skutków podatkowych uczestnictwa w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą we Francji.
2019.01.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.557.2018.3.MG
∟Dotyczy w zakresie skutków podatkowych związanych z uczestnictwem w programie motywacyjnym oraz ciążących na Spółce obowiązkach płatnika związanych z uczestnictwem pracowników Spółki w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę mającą siedzibę w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
2019.01.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.566.2018.2.AK1
∟Obowiązki płatnika z tytułu uzyskania przychodu po stronie Osób Objętych Regulaminem z tytułu zmiennych składników wynagrodzenia płatnych w jednostkach uczestnictwa lub w certyfikatach inwestycyjnych.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.