Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: limit
limit 2039 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.09.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.595.2021.1.MAP
∟skutki podatkowe zawarcia umowy leasingu operacyjnego samochodu osobowego
2021.09.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.447.2021.2.MD
∟W zakresie możliwości zastosowania metody proporcjonalnego odliczenia i ulgi abolicyjnej z tytułu pracy najemnej na statku morskim (gazowcu), eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą w Wielkiej Brytanii, do dochodów uzyskanych w latach 2020-2021.
2021.09.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.465.2021.2.MGO
∟możliwość korzystania ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy
2021.09.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.144.2017.10.TW
∟Możliwość zaliczenia wydatków związanych z zapłatą czynszu dzierżawnego do kosztów uzyskania przychodów.
2021.09.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.741.2020.9.ALN
∟refakturowanie usług dostarczenia mediów na rzecz najemców ze stawką zwolnioną oraz zastosowania stawki zwolnionej z tytułu obciążania najemcy opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2021.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.296.2021.1.AR
∟w zakresie ustalenia, czy jeśli nadwyżka kosztów finansowania dłużnego Spółki przekroczy w roku podatkowym kwotę 3 000 000 zł, o której mowa w art. 15c ust. 14 pkt 1 ustawy o PDOP, ograniczenie wynikające z art. 15c ust. 1 ustawy o PDOP będzie miało zastosowanie jedynie do kwoty nadwyżki kosztów finansowania dłużnego ponad kwotę 3 000 000 zł.
2021.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.268.2021.1.MK
∟- czy na potrzeby stosowania art. 19 ust. 1 pkt 2 updop Spółka będzie brała pod uwagę przychody osiągnięte w roku podatkowym w kwocie netto, tj. bez podatku VAT, czy też przychody w kwocie brutto, a więc powiększone o podatek VAT,
- czy zgodnie z art. 25 ust. 1g updop, Spółka obliczając miesięczne zaliczki za rok 2021 i wpłacając je w oznaczonym terminie, może zastosować 9% stawkę podatku za miesiące, w których jej przychody osiągnięte od początku roku podatkowego nie przekroczyły wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2.000.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł - tj. kwoty 9.097.000 zł,
- czy Wnioskodawca od momentu przekroczenia osiągniętych przychodów w roku 2021 odpowiadających równowartości 2.000.000,00 EUR przeliczonej według średniego kursu EUR ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski, tj. kwoty 9.097.000,00 zł, począwszy od miesiąca następnego, będzie zobowiązany do naliczania zaliczek podatku dochodowego CIT w stawce podstawowej - 19%,
- czy ewentualna korekta zaliczek wniesionych od początku roku do momentu przekroczenia progu przychodów odpowiadającej równowartości 2.000.000 euro, tj. kwoty 9.097.000 zł będzie obligowała Wnioskodawcę do zapłaty odsetek ustawowych, naliczanych jak od należności budżetowych opłacanych po terminie.
2021.08.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.122.2021.2.AP
∟Spółka może skorzystać w roku rozpoczętym 5 stycznia 2021, który zakończy się 31 grudnia 2021 r. z 9% stawki podatku dochodowego, o której mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2021.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.363.2021.2.MB
∟Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy w zakresie usług prywatnego nauczania
(udzielania korepetycji) świadczonych przez pracowników/zleceniobiorców Wnioskodawcy oraz nie wliczenia do limitu określonego w art. 113 ust. 1 ustawy wartości usług prywatnego nauczania, świadczonych przez Wnioskodawcę, które są zwolnione na mocy art. 43 ust. 1 pkt 27 ustawy.
2021.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.219.2021.2.PB
∟w zakresie możliwości i warunków określających zastosowanie 9% stawki podatkowej do opodatkowania dochodu uzyskanego w 2020 r.
2021.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.217.2021.2.MS
∟Czy prawidłowe jest ustalenie limitu odliczenia, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o CIT, dla podatku u źródła zapłaconego za granicą poprzez ustalenie proporcji kwoty Przychodu Osiągniętego w Stanach Zjednoczonych w danym roku podatkowym do kwoty Dochodu Całkowitego, a następnie odniesienie tak ustalonej proporcji do kwoty Podatku od Dochodu Całkowitego?
2021.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.404.2021.2.LM
∟możliwość korzystania ze zwolnienia podmiotowego w związku z prowadzeniem Stacji Kontroli pojazdów sklasyfikowanej w PKD 70.20.B
2021.08.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.205.2021.2.ANK
∟ustalenie, czy środki finansowe otrzymane od Beneficjenta w związku z realizacją Projektu, w ramach umowy o partnerstwie stanowią przychód ze sprzedaży o którym mowa w art. 4a pkt 10 ustawy o CIT i w związku z tym miały wpływ na możliwość rozliczenia podatku CIT preferencyjną 9% stawką podatku za 2020 r.
2021.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.103.2020.9.APO
∟1) Czy w okresie od 1 stycznia 2011 r. do 15 listopada 2017 r. Spółka była uprawniona do stosowania zwolnienia z PDOP według zasad wynikających z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP (dostępna pula pomocy publicznej ustalana jako iloczyn wydatków kwalifikowanych i wskaźnika intensywności pomocy publicznej), w związku z działalnością prowadzoną na podstawie Zezwolenia I?
2) Czy zwolnieniu z PDOP powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany został limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej tj. Zezwolenia I, a po jego wyczerpaniu lub wygaśnięciu wykorzystane zostały/zostaną limity dostępne w ramach zezwoleń wydanych chronologicznie, tj. Zezwolenia II, a następnie Zezwolenia III i w dalszej kolejności Zezwolenia IV, przy czym, Spółka była i będzie uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji rachunkowej dla działalności podlegającej zwolnieniu z PDOP tj. wspólnej dla wszystkich Zezwoleń?
3) Czy prawidłowa jest metodologia ustalania dostępnej na dzień 1 stycznia 2011 r. puli pomocy publicznej w ramach zwolnienia z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, tj. poprzez ustalenie jej z uwzględnieniem kosztów kwalifikowanych poniesionych w ramach spełniania warunków wynikających z Zezwolenia I i wskaźnika intensywności pomocy publicznej, a następnie pula ta powinna być pomniejszona o wartość pomocy publicznej (zwolnienia z PDOP) wykorzystanej przez Spółkę do końca 2010 r. w ramach tzw. nielimitowanej pomocy publicznej?
4) Czy od 1 stycznia 2011 r. zwolnieniem z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, powinien być objęty dochód ustalony łącznie dla całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie wszystkich posiadanych przez Spółkę Zezwoleń, aż do wysokości ograniczeń wynikających z tych Zezwoleń, bez konieczności przyporządkowywania poszczególnych limitów pomocy publicznej do poszczególnych inwestycji określonych w kolejno wydawanych Zezwoleniach?
2021.08.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.345.2021.2.AR
∟Podatek od towarów i usług w zakresie rozstrzygnięcia czy do limitu wartości sprzedaży, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy, należy wliczyć całkowitą wartość sprzedaży Wnioskodawcy, czy wyłącznie wartość sprzedaży wkładek.
2021.08.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.155.2021.1.RK
∟Zastosowanie ograniczenia z art. 15e ust. 1 oraz ust. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2021.08.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.286.2021.2.AW
∟Dotyczy kwestii opodatkowania sprzedaży nieruchomości, wliczenia sprzedaży nieruchomości do limitu 200 tys., oraz utraty prawa do zwolnienia podmiotowego.
2021.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.354.2021.2.MT
∟nieuwzględnienie w limicie sprzedaży uprawniającym do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej sprzedaży na rzecz Rady Rodziców
2021.07.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.156.2021.3.AP
∟czy Wnioskodawca jest uprawniony do zastosowania limitu, o którym mowa w art. 16 ust. 1 pkt 49a ustawy o CIT do tej części opłat wynikających z umowy leasingu samochodu osobowego, które faktycznie ponosi Wnioskodawca (tj. w 40% miesięcznych opłat)?
2021.07.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.422.2021.1.HD
∟1) Czy w stosunku do dochodu osiąganego przez Wnioskodawcę w 2021 r. oraz latach następnych będzie miała zastosowanie metoda proporcjonalnego odliczenia?
2) Czy Wnioskodawca, w związku z uzyskiwaniem dochodu z pracy najemnej na statku, będzie zobowiązany do składania w Polsce zeznań podatkowych oraz odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy w Polsce?
3) Czy Wnioskodawca będzie miał prawo skorzystać z ulgi abolicyjnej bez ograniczenia, o którym mowa w art. 27g ust. 2 zdanie drugie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2021.07.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.362.2021.2.AA
∟Opodatkowanie przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży wytwarzanego siana.
2021.07.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.133.2021.1.RK
∟brak zastosowania ograniczeń, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT w odniesieniu do kosztu nabywanych usług Agenta handlowego
2021.07.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.213.2021.2.AW
∟Obowiązek sporządzania lokalnej dokumentacji transakcji kontrolowanych zawieranych wyłącznie przez podmioty powiązane w przypadku gdy jeden z uczestników tych transakcji poniósł stratę podatkową z konkretnego źródła przychodów
2021.07.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.162.2021.2.MZA
∟w zakresie ustalenia momentu utraty przez Wnioskodawcę prawa do obliczania zaliczki wg stawki 9%, skutków utraty statusu "małego podatnika" w trakcie roku i możliwości stosowania dwóch stawek podatkowych.
2021.07.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.138.2021.1.SP
∟stosowanie ograniczeń wynikających z art. 15e do przychodów i kosztów uzyskania przychodów związanych zarówno z działalnością opodatkowaną, jak i działalnością zwolnioną z opodatkowania
2021.07.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.216.2021.1.AK
∟Czy zgodnie z art. 15c ust. 1 w zw. z art. 15c ust. 14 pkt 1 Ustawy CIT, maksymalna wysokość kosztów finansowania dłużnego jakie Wnioskodawca ma prawo rozpoznać w danym roku podatkowym (kalendarzowym) jako koszty uzyskania przychodów w podatku CIT jest sumą:
- kwoty poniesionych kosztów finansowania dłużnego w roku podatkowym w wysokości 3 000 000 PLN oraz
- nadwyżki kosztów finansowania dłużnego ponad limit 3 000 000 PLN - do wysokości, w której nie przewyższa ona 30% kwoty odpowiadającej nadwyżce
sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonej o przychody o charakterze odsetkowym nad
sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów w podatku CIT odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m Ustawy CIT, oraz kosztów finansowania dłużnego nieuwzględnionych w wartości początkowej środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej?
2021.07.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.365.2018.11.APA
∟1. Czy wydatki ponoszone przez Spółkę tytułem zapłaty za Usługi wsparcia nie podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów na mocy art. 15e ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1036 z późn. zm., dalej: „ustawa o CIT”)?
2. W przypadku odpowiedzi przeczącej w zakresie pytania nr 1 - czy w stosunku do wydatków ponoszonych na nabycie Usług wsparcia znajdzie zastosowanie art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT, i w konsekwencji koszty ponoszone do czasu zakończenia inwestycji deweloperskiej objętej Umową nie podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów ponad ustawowy limit na podstawie art. 15e ust. 1 i ust. 12 ustawy o CIT z uwagi na to, że Usługi wsparcia są bezpośrednio związane z wytworzeniem produktu?
3. W przypadku odpowiedzi przeczącej w zakresie pytania nr 1 - czy w stosunku do wydatków ponoszonych na nabycie Usług wsparcia znajdzie zastosowanie art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT, i w konsekwencji koszty ponoszone po zakończeniu inwestycji deweloperskiej objętej Umową nie podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów ponad ustawowy limit na podstawie art. 15e ust. 1 i ust. 12 ustawy o CIT, z uwagi na to, że Usługi wsparcia są bezpośrednio związane z wytworzeniem produktu?
2021.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.199.2021.1.AK
∟Odliczenie od podatku dochodowego od osób prawnych kwoty podatku u źródła zapłaconego w Turcji
2021.07.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.304.2021.2.JSZ
∟wliczanie do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT wartości sprzedaży wysyłkowej
2021.06.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.551.2018.10.PC
∟1. Czy wydatki ponoszone przez Spółkę tytułem zapłaty za Usługi wsparcia nie podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów na mocy art. 15e ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1036 z późn. zm., dalej: „ustawa o CIT”)?
2. W przypadku odpowiedzi przeczącej w zakresie pytania nr 1 - czy w stosunku do wydatków ponoszonych na nabycie Usług wsparcia znajdzie zastosowanie art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT, i w konsekwencji koszty ponoszone do czasu zakończenia inwestycji deweloperskiej objętej Umową nie podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów ponad ustawowy limit na podstawie art. 15e ust. 1 i ust. 12 ustawy o CIT z uwagi na to, że Usługi wsparcia są bezpośrednio związane z wytworzeniem produktu?
3. W przypadku odpowiedzi przeczącej w zakresie pytania nr 1 - czy w stosunku do wydatków ponoszonych na nabycie Usług wsparcia znajdzie zastosowanie art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o CIT, i w konsekwencji koszty ponoszone po zakończeniu inwestycji deweloperskiej objętej Umową nie podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów ponad ustawowy limit na podstawie art. 15e ust. 1 i ust. 12 ustawy o CIT, z uwagi na to, że Usługi wsparcia są bezpośrednio związane z wytworzeniem produktu?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.