Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: nabywca końcowy
nabywca końcowy 78 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.09.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.196.2021.1.MK
∟Uznanie podmiotu posiadającego koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej za nabywcę końcowego oraz brak obowiązku samoobliczenia podatku akcyzowego
2021.01.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.202.2020.3.PJ
∟Nadwyżka produkowanej energii elektrycznej sprzedawana jest do Spółki, która posiada koncesję na obrót energią elektryczną, oraz posiada na terenie Wnioskodawcy stację Trafo. Ponadto Wnioskodawca wskazuje, że każda ilość energii elektrycznej jest skierowana bezpośrednio do stacji Trafo - bilansowana w licznikach (energia wytworzona i pobrana), a następnie skierowana jest do zużycia, a nadwyżka wysyłana jest do Spółki. Nie można zatem uznać, że energia elektryczna produkowana z opisanego we wniosku generatora Wnioskodawcy nie jest dostarczana do instalacji połączonych i współpracujących ze sobą, służących do przesyłania tej energii. Tym samym w zaistniałym stanie faktycznym będącym przedmiotem interpretacji Wnioskodawca był zobowiązany do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego.
2020.12.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.167.2020.1.PJ
∟Wnioskodawca nie będzie wykorzystywał wyrobów energetycznych innych niż pochodzących z odnawialnych źródeł energii w rozumieniu ustawy o OZE zatem w sprawie nie mają zastosowania postanowienia § 5 ust. 2 rozporządzenia. Ponadto energia elektryczna wyprodukowana przez Wnioskodawcę zaspokaja jedynie niewielki procent zapotrzebowania na energię elektryczną Wnioskodawcy i Wnioskodawca nie przewiduje sprzedaży wyprodukowanej energii elektrycznej do sieci (na rzecz zakładu energetycznego) ani do nabywców końcowych a więc energia elektryczna będzie w całości zużywana na własne potrzeby Wnioskodawcy. Zatem energia elektryczna wyprodukowana i w całości zużyta przez Wnioskodawcę będzie korzystała ze zwolnienia od podatku akcyzowego.
2020.09.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.125.2020.1.PJ
∟Zakupywane przez Wnioskodawcę (Powiat), jako podmiot zużywający wyroby gazowe o kodzie CN 2711 21 00 podlegają zwolnieniu z akcyzy na podstawie art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy, jako zużywane przez organ administracji publicznej do celów opałowych. Z uwagi na status nabywcy, zwolnieniu podlegać będzie całość nabywanych i zużywanych przez Wnioskodawcę wyrobów gazowych o kodzie CN 2711 21 00 przeznaczonych do celów opałowych.
2020.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.109.2020.2.PJ
∟W zakresie utraty statusu nabywcy końcowego i opodatkowania nabywanej energii elektrycznej przez podmiot posiadający koncesję na wytwarzanie energii, obowiązków rejestracji na potrzeby podatku akcyzowego, składania deklaracji dla podatku akcyzowego, obliczenia i zapłaty podatku oraz prowadzenia ewidencji zużycia energii elektrycznej, opodatkowania sprzedaży energii elektrycznej, zwolnienia gazu zużywanego przy wytwarzaniu energii elektrycznej w kogeneratorze, objęcia zwolnieniem energii elektrycznej wytwarzanej z generatorów o łącznej mocy nieprzekraczającej 1 MW, opodatkowania wytworzenia i zużycia energii elektrycznej podczas rozruchu technologicznego, a także sposobu ustalania mocy generatora na cele podatku akcyzowego, zawiadamiania organów podatkowych o wyborze formy prowadzenia ewidencji energii elektrycznej i obowiązku miesięcznego zamknięcia i podsumowania ewidencji energii elektrycznej w wersji elektronicznej.
2020.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.97.2020.1.SP
∟Ustalenie czy należności płacone przez Spółkę
na rzecz spółek zagranicznych wymienionych we wniosku z tytułu nabycia egzemplarza/dostępu do oprogramowania w związku z umowami dystrybucyjnymi albo na użytek własny, nie stanowią należności licencyjnych w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, a w konsekwencji, czy na spółce nie ciąży obowiązek poboru podatku u źródła od ww. należności, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy w związku z tym na Spółce nie ciążą obowiązki nakładane przez art. 26 ww. ustawy, w tym związane z uzyskaniem certyfikatu rezydencji, bądź przesłaniem informacji zgodnie z drukami IFT-2 i IFT-2R
2020.04.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.133.2019.8.PJ
∟Pojęcie koncesji w znaczeniu użytym w ustawie o podatku akcyzowym należy wykładać funkcjonalnie jako każdy akt władczy wydany przez upoważniony organ w granicach jego kompetencji, którego skutkiem jest, że jego adresat może legalnie prowadzić działalność gospodarczą w zakresie obrotu lub dystrybucji energii elektrycznej. Tym samym biorąc pod uwagę, że wydana w przedmiotowej sprawie decyzja Prezesa URE ma taki właśnie charakter, zasadnym jest uznanie, że stanowi koncesję w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne, a w takim przypadku Wnioskodawca nie posiada statusu odbiorcy końcowego, zgodnie z definicją sformułowaną w art. 2 ust. 1 pkt 19 ustawy o podatku akcyzowym.
2020.01.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.246.2019.2.MK
∟dotyczy obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od energii elektrycznej
2019.10.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.172.2019.1.PJ
∟Wnioskodawca posiada koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej, zgodnie zatem z literalnym brzmieniem przepisu nie jest nabywcą końcowym; sprzedaż przez Dostawcę energii elektrycznej Wnioskodawcy nie stanowi czynności opodatkowanej, ponieważ nie jest dokonywana na rzecz nabywcy końcowego; zużycie przez Spółkę na potrzeby własne zakupionej energii elektrycznej od Dostawcy podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.
2019.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.133.2019.2.PJ
∟Wnioskodawca nabywając energię elektryczną jest nabywcą końcowym, ponieważ nie posiada koncesji na wytwarzanie, przesyłanie, dystrybucję lub obrót energią elektryczną w rozumieniu przepisów ustawy Prawo energetyczne oraz nie jest podmiotem wyłączonym z zakresu tej definicji.
2019.08.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.137.2019.1.PJ
∟Mając na względzie anonimowość stron transakcji na giełdzie towarowej stwierdzić należy, że sprzedaż przez dom maklerski na giełdzie towarowej energii elektrycznej będącej własnością Spółki nabywcy końcowemu nie spowoduje powstania obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym po stronie Spółki.
2019.08.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.136.2019.1.PJ
∟Mając na względzie anonimowość stron transakcji na giełdzie towarowej stwierdzić należy, że sprzedaż przez dom maklerski na giełdzie towarowej energii elektrycznej będącej własnością Spółki nabywcy końcowemu nie spowoduje powstania obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym po stronie Spółki.
2018.10.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.194.2018.1.PJ
∟Przepis rozporządzenia MRiF stanowi wprost, że zwalnia się od akcyzy zużycie energii elektrycznej wyprodukowanej z generatorów o łącznej mocy nieprzekraczającej 1 MW przez podmiot, który zużywa tę energię, bez znaczenia pozostaje fakt do jakich konkretnie własnych potrzeb zostanie wyprodukowana energia elektryczna zużyta; przedmiotem opodatkowania jest sprzedaż energii elektrycznej nabywcy końcowemu na terytorium kraju, a jak wynika z wniosku odbiorca tej energii nie posiada takiego statusu.
2018.07.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.204.2018.1.AW
∟Koszty poniesione przez Wnioskodawcę w związku z nabyciem Usług, które są refakturowane przez Usługodawcę będącego podmiotem powiązanym względem Wnioskodawcy, podlegają ograniczeniu w zakresie ich zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów określonemu w art. 15e updop
2018.04.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.32.2018.2.MK
∟Opodatkowanie obrotu energią elektryczną
2015.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-57/15-2/SM
∟uznanie spółki za nabywcę końcowego energii elektrycznej z tytułu rozliczania transakcji z obsługi pozagiełdowego rynku towarowego.
2015.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-55/15-2/MC
∟W przypadku sprzedaży węgla na terytorium kraju na rzecz finalnego nabywcy węglowego i udokumentowania tej dostawy fakturą, w której zawarto pozycję CN wyrobów węglowych, ich ilość w tonach wraz z ich przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy, oraz z potwierdzeniem podpisem nabycia tych wyrobów przez finalnego nabywcę węglowego na tej fakturze, spełnione są warunki zwolnienia określone w art. 31a ust. 3 pkt 1 ustawy.
2015.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-44/15-2/MC
∟W zakresie opodatkowania użycia wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego na cele inne niż zwolnione od akcyzy, które nabywca wskazał w oświadczeniu
2015.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1210/14-4/SM
∟sposób prowadzenia ewidencji energii elektrycznej
2015.01.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-634b/14/MD
∟Skutki podatkowe związane z wytwarzaniem energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych tj. światła słonecznego, „na potrzeby własne”.
2014.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-59/14/JK
∟W sytuacji gdy Wnioskodawca będzie działał jako finalny nabywca gazowy, to w związku opisanymi we wniosku czynnościami, np. importem wyrobów gazowych, powstanie u Niego obowiązek podatkowy.
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-7/14-4/BJ
∟Spółdzielnia Mieszkaniowa w przedstawionym stanie faktycznym jest finalnym nabywcą gazowym w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 19a ustawy o podatku akcyzowym.
2014.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-132/13-2/TW
∟Podatek akcyzowy w zakresie nabywcy końcowego.
2013.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-297/13-2/SM
∟brak obowiązku zapłaty podatku akcyzowego z tytułu zakupu energii elektrycznej, już opodatkowanej tym podatkiem
2012.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4513-3/15/JK
∟W przypadku sprzedaży wyrobów węglowych na terytorium kraju finalnemu nabywcy węglowemu, jako pośredniczący podmiot węglowy – chcąc skorzystać ze zwolnienia od akcyzy − był zobowiązany do wystawienia dokumentu dostawy lub faktury zawierającej m.in. pozycję CN wyrobów węglowych, ich ilość w kilogramach i ich przeznaczenie uprawniające do zwolnienia od akcyzy, oraz potwierdzenie podpisem nabycia tych wyrobów przez finalnego nabywcę węglowego.
2012.02.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-187/09/12-5/S/SM
∟opodatkowanie sprzedaży energii elektrycznej na rzecz podmiotu posiadającego koncesję na wytwarzanie
2012.02.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-455/09/12-5/S/JK
∟Czy transakcja dostawy (sprzedaż) energii elektrycznej dla podmiotu posiadającego co najmniej jedną z koncesji: na wytwarzanie, obrót, dystrybucję lub przesył energii elektrycznej w rozumieniu przepisów ustawy Prawo energetyczne podlega w Spółce opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na podstawie art. 9 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym (Dz. U. 2009 nr 3 poz. 11; dalej: Ustawa o podatku akcyzowym lub ustawa akcyzowa)?
2012.02.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-104/09/11-S/TW
∟Obrót energią elektryczną w kontekście definicji legalnej nabywcy końcowego.
2011.12.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-102/09/11-S/TW
∟Czy transakcja dostawy (sprzedaż) energii elektrycznej dla podmiotu posiadającego co najmniej jedną z koncesji: na wytwarzanie, obrót, dystrybucję lub przesył energii elektrycznej w rozumieniu przepisów ustawy Prawo energetyczne podlega w Spółce opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na podstawie art. 9 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. 2009 r. Nr 3, poz. 11 ze zm.)?
2011.12.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-570/09/11-5/S/SM
∟Opodatkowanie sprzedaży energii elektrycznej
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.