Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: nadzór budowlany
nadzór budowlany 30 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
1
2021.08.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDWT.4011.187.2021.1.MJA
∟Brak możliwości skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej ze względu na poniesienie wydatków przed formalnym zakończeniem budowy budynku mieszkalnego w świetle przepisów prawa budowlanego.
2021.07.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.488.2021.1.AD
∟Zasadność skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej w związku z wydatkami na nowo wybudowany budynek mieszkalny.
2019.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-3.4012.214.2019.2.IP
∟Opodatkowanie udostępnienia Spółce infrastruktury powstałej w wyniku realizacji zadań nr 4 i 5 w ramach umowy dzierżawy, prawo do pełnego odliczenia oraz zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją Inwestycji w zakresie zadań nr 4 i 5, prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z bieżącą obsługą, utrzymaniem i ewentualnymi remontami infrastruktury powstałej w wyniku realizacji zadań nr 4 i 5 w ramach Inwestycji, prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z nadzorem budowlanym w ramach zadania nr 7.
2019.02.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.732.2018.2.MT
∟Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
2018.07.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.382.2018.1.EJ
∟Możliwość skorzystania ze zwolnienia podmiotowego przez podatnika świadczącego usługi nadzoru budowlanego, sporządzania kosztorysów inwestorskich, pełniącego kierownika budowy
2018.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.302.2018.1.OA
∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia podmiotowego.
2018.06.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.255.2018.2.MH
∟zwolnienie od podatku VAT świadczonych usług
2017.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-3.4012.293.2017.1.IP
∟Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy.
2016.12.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPP3.4512.804.2016.1.MD
∟ustalenie czy zasada „centralizacji” rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT jednostek budżetowych gminy obejmie jednostki organizacyjne funkcjonujące na zasadach, o których mowa w art. 33a i 33b ustawy o samorządzie powiatowym tj. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej.
2016.12.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461-ITPP1.4512.790.2016.1.MS
∟Ustalenie czy zasada „centralizacji” rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT obejmie jednostki organizacyjne funkcjonujące w ramach Powiatu, tj. Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego oraz Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.
2016.11.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPP2-3.4512.101.2016.1.AK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku podjęcia wspólnego rozliczania podatku VAT jednostki samorządu terytorialnego wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi w tym z Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego i Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej.
2016.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461-ITPP1.4512.666.2016.1.MN
∟Zasada „centralizacji” rozliczeń nie obejmuje działalności Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej oraz Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
2016.11.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPP2-3.4512.76.2016.2.ZD
∟Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy zasada „centralizacji” rozliczeń w zakresie podatku VAT powiatowych jednostek budżetowych obejmuje Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego i Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej.
2016.10.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPP3.4512.593.2016.1.MD
∟ustalenie czy zasada „centralizacji” rozliczeń w zakresie podatku VAT powiatowych jednostek organizacyjnych będzie również obejmować działalność Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
2016.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2-3/4512-1-32/16-4/AK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie stwierdzenia czy Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego jako jednostka budżetowa powiatu podlega „centralizacji” rozliczeń powiatowych jednostek budżetowych w zakresie VAT.
2013.01.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1282/12/KT
∟Prawo do korzystania w 2013 r. ze zwolnienia podmiotowego w związku ze świadczeniem usług nadzoru budowlanego.
2012.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-586/09/12-S/MC
∟Czy Wnioskodawczyni ma prawo zaliczyć koszty poniesione z tytułu umowy o świadczenie usług polegających na nadzorowaniu inwestycji w przedstawionym powyżej stanie faktycznym bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2011.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-347/11-4/KS
∟W przedmiotowej sprawie data zawiadomienia o zakończeniu budowy ma decydujące znaczenie dla określenia momentu, od którego należy liczyć bieg pięcioletniego okresu wskazanego w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i tym samym ustalenia obowiązku zapłaty podatku dochodowego od przychodu ze sprzedaży wybudowanego budynku mieszkalnego.
2011.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-91/11-4/KS
∟Przepisy prawa podatkowego dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych w związku z działalnością deweloperską wymienionych jako koszty bezpośrednio związane z przychodami wymienionym.
2011.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1820/10/MO
∟Czy koszty usuwania skutków zdarzenia, które zostały zakwalifikowane do strat nadzwyczajnych i zaksięgowanie na koncie 776 a nie zostały objęte odszkodowaniem mogą dla Spółki stanowić koszty uzyskania przychodu w myśl art. 15 updop? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
2010.09.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-638/10-2/SM
∟Zasady rozliczenia podatku od towarów i usług z tytułu świadczenia usług na rzecz lidera konsorcjum usług nadzoru prac budowlanych (brak stałego miejsca prowadzenia działalności).
2010.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-512/10-5/KS
∟Czy koszty finansowania procesu deweloperskiego pochodzącego ze źródeł zewnętrznych (w tym koszty odsetek, różnic kursowych, prowizji bankowych, wycen na rzecz banków itp.), ponoszone przez Spółkę będą stanowiły w przypadku Spółki koszty bezpośrednio związane z przychodami, o których mowa w art. 15 ust. 4, 4b i 4c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2010.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-512/10-4/KS
∟Czy koszty finansowania procesu deweloperskiego pochodzącego ze źródeł zewnętrznych (w tym koszty odsetek, różnic kursowych, prowizji bankowych, wycen na rzecz banków itp.), ponoszone przez Spółkę będą stanowiły w przypadku Spółki koszty bezpośrednio związane z przychodami, o których mowa w art. 15 ust. 4, 4b i 4c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2010.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-512/10-2/KS
∟Czy koszty nabycia nieruchomości, koszty przygotowania terenu nieruchomości pod inwestycję, koszty prac architektonicznych i budowlanych, koszty nadzoru inwestorskiego, koszty usług świadczonych na podstawie umowy o zarządzanie, w tym usług wsparcia w poszukiwaniu oraz nabywaniu nieruchomości, usług zarządzania inwestycją, usług nadzoru nad stroną administracyjną i prawną projektu, nadzoru nad przygotowaniem oraz realizacją budżetu przedsięwzięcia inwestycyjnego (tj. koszty usług poniesione w ramach realizacji etapu pierwszego i drugiego inwestycji), a także opłaty sądowe i notarialne związane z inwestycją, wydatki na ochronę mienia, koszty obsługi prawnej realizowanej inwestycji (np. przygotowanie umów), będą stanowiły w przypadku Spółki koszty bezpośrednio związane z przychodami, o których mowa w art. 15 ust. 4, 4b i 4c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2010.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-512-10-3/KS
∟Czy koszty nabycia nieruchomości, koszty przygotowania terenu nieruchomości pod inwestycję, koszty prac architektonicznych i budowlanych, koszty nadzoru inwestorskiego, koszty usług świadczonych na podstawie umowy o zarządzanie, w tym usług wsparcia w poszukiwaniu oraz nabywaniu nieruchomości, usług zarządzania inwestycją, usług nadzoru nad stroną administracyjną i prawną projektu, nadzoru nad przygotowaniem oraz realizacją budżetu przedsięwzięcia inwestycyjnego (tj. koszty usług poniesione w ramach realizacji etapu pierwszego i drugiego inwestycji), a także opłaty sądowe i notarialne związane z inwestycją, wydatki na ochronę mienia, koszty obsługi prawnej realizowanej inwestycji (np. przygotowanie umów), będą stanowiły w przypadku Spółki koszty bezpośrednio związane z przychodami, o których mowa w art. 15 ust. 4, 4b i 4c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2010.02.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-846/09-2/JB
∟Czy możliwe jest zaliczenie kwoty 255 903,30 zł do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2009.11.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-827/08/09-13/S/MB
∟Czy przy ustaleniu podstawy opodatkowania Spółka może uwzględnić jako koszty uzyskania przychodu wydatki poniesione w związku z zawarciem i wykonaniem umowy sprzedaży, tj. m.in. koszty nadzoru budowlanego, koszty opłat notarialnych i sądowych, koszty poniesione na rzecz pośrednika nieruchomości, koszty operatów szacunkowych, koszty doradztwa prawnego i podatkowego, koszty gwarancji bankowej, koszty odsetek od pożyczek zaciągniętych na finansowanie w/w wydatków?
2008.11.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-827/08-8/MW
∟wydatki poniesione przez Spółkę spełniają kryteria określone w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przez co można je zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów
2007.03.20 - Urząd Skarbowy w Piotrkowie Trybunalskim - USIII/406-4/07
∟Czy usługi w zakresie nadzoru technicznego inwestycji zlokalizowanej w Brazylii podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wg stawki 0% ? Wnioskiem z 2 lutego 2007r. (wpływ do Urzędu 13 lutego 2007r.) zwrócił się Pan z prośbą o wydanie pisemnej interpretacji w zakresie zastosowania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.Z wniosku wynika, iż od dnia 1 lutego 2007r. rozpoczął Pan działalność w zakresie usług inżynierskich i ma zamiar podpisać umowę z firmą hiszpańską na nadzór techniczny inwestycji zlokalizowanej w Brazylii (projekt umowy o usługę programu nadzoru załączył Pan do wniosku). Podał Pan, że za wykonaną usługę będzie wystawiał fakturę VAT dla firmy hiszpańskiej ze stawką 0%, ponieważ miejscem fizycznym wykonania usług,...
2006.08.10 - Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Szczecinie - SKO/Cz/450/2195/06
∟Czy, w świetle stanu prawnego uregulowanego przez art. 2 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 5 ust. 1 pkt 2 lit. a, b i d ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, w deklaracji podatkowej na podatek od nieruchomości, pustostany stanowiące własność PP, które od chwili ich nabycia były przeznaczone na prowadzenie działalności gospodarczej i których nigdy nie przekwalifikowano, stosownie do obowiązujących przepisów, na lokale mieszkalne, można zakwalifikować jako powierzchnie mieszkalne w całości, czy też należy dokonać rozgraniczenia powierzchni mieszkalnej faktycznie zamieszkałej od powierzchni przeznaczonej na działalność gospodarczą? Zgodnie z art. 14a § 1 ustawy z dni...
1
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.