Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: obowiązek alimentacyjny
obowiązek alimentacyjny 94 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.08.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDWT.4011.137.2021.4.KG
∟W zakresie możliwości skorzystania z ulgi prorodzinnej.
2021.06.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDWT.4011.34.2021.2.BK
∟Czy Wnioskodawczyni przysługuje status matki samotnie wychowującej dziecko? A jeśli tak, to od którego roku podatkowego mogła rozliczać się jako matka samotnie wychowująca córkę? W jakiej części Wnioskodawczyni przysługuje ulga prorodzinna?
2021.06.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.353.2021.1.MKA
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej na dorosłą niepełnosprawną siostrę.
2021.04.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.238.2021.2.MS
∟W związku z brakiem porozumienia między Wnioskodawczynią, a Jej mężem, co do wysokości ulgi prorodzinnej na pełnoletniego syna, Wnioskodawczyni przysługuje odliczenie 50% kwoty ulgi, a nie jak twierdzi Wnioskodawczyni w pełnej wysokości.
2021.03.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.1053.2020.2.DA
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej na dzieci małoletnie i pełnoletnie.
2021.02.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.877.2020.1.MD
∟Na Wnioskodawczyni nie ciąży obowiązek alimentacyjny, zatem przy ustanowieniu w 2015 r. opieki prawnej nad pełnoletnim ubezwłasnowolnionym krewnym (bratem stryjecznym męża), Wnioskodawczyni nie spełnia warunków do skorzystania z tzw. ulgi prorodzinnej, o której mowa w art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2020.12.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.609.2020.4.MS
∟1. Czy w opisanej sytuacji Wnioskodawczyni ma prawo w całości skorzystać z ulgi prorodzinnej za troje dzieci za rok 2018, 2019 i 2020 r.?
2. Czy w przyszłości Wnioskodawczyni może skorzystać w całości z ulgi prorodzinnej za troje dzieci w przyszłych (kolejnych) latach?
2020.07.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDWP.4011.54.2020.4.KP
∟Wnioskodawczyni przysługuje jako rodzicowi prawo skorzystania za rok 2018 z ulgi prorodzinnej na niepełnosprawną pełnoletnią córkę otrzymującą rentę socjalną oraz zasiłek (dodatek) pielęgnacyjny, pomimo tego, że córka posiada inne miejsce zameldowania niż Wnioskodawczyni.
2020.07.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.279.2020.2.MJ
∟ulga prorodzinna
2020.07.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.350.2020.2.MD
∟Odliczenie w ramach tzw. ulgi prorodzinnej.
2020.06.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.85.2020.4.AK
∟ulga prorodzinna za 2019 rok – syn małoletni i syn pełnoletni
2020.02.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.92.2019.2.MD
∟Skoro tylko syn Wnioskodawcy – B, spełniał przesłanki warunkujące możliwość skorzystania przez Wnioskodawcę z omawianej ulgi, a w roku podatkowym 2018 dochód Wnioskodawcy oraz małżonki, ustalony według zasad powyżej wskazanych, przekroczył kwotę 112 000 zł uznać należy, że wystąpiła negatywna przesłanka uniemożliwiająca zastosowanie odliczenia od podatku w ramach tzw. ulgi prorodzinnej na podstawie art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zatem w związku z przekroczeniem wysokości określonego w art. 27f ust. 2 pkt 1 ww. ustawy łącznego limitu dochodu warunkującego prawo do odliczenia w sytuacji posiadania tylko jednego dziecka spełniającego przesłanki do skorzystania z ulgi prorodzinnej – Wnioskodawca nie ma prawa do odliczenia od podatku dochodowego za rok 2018 tej ulgi na syna B.
2020.02.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4015.23.2019.1.PM
∟Jakie obowiązki względem Urzędu Skarbowego ciążą na Wnioskodawczyni, w szczególności, czy powinna z tytułu przekazywania środków pieniężnych córce odprowadzić jakiś podatek, w jakiej wysokości i w jakich terminach?
2020.01.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.404.2019.2.ES
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
2020.01.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.898.2020.1.MKA
∟Odliczenie ulgi prorodzinnej.
2019.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.360.2019.2.MM
∟Podział pomiędzy rodziców przysługującej ulgi prorodzinnej w sytuacji gdy tylko Wnioskodawca wykonuje obowiązek alimentacyjny wobec niepełnoletniego dziecka i do dnia wydania orzeczenia o wysokości alimentów sam utrzymywał pełnoletnie dziecko.
2019.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.433.2019.2.MKA
∟Odliczenie ulgi prorodzinnej.
2019.11.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.347.2019.2.MD
∟Mając na uwadze przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że skoro jednym z wymogów warunkujących dokonywanie odliczeń wynikających z art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w ramach omawianej ulgi jest utrzymywanie pełnoletnich dzieci w związku z wykonywaniem, nawet przymusowo obowiązku alimentacyjnego to w sytuacji gdy były mąż uiszczał alimenty na pełnoletnie, studiujące, niepracujące dzieci wykonując wobec nich obowiązek alimentacyjny, Wnioskodawczyni nie przysługuje wyłączne prawo do skorzystania z ulgi prorodzinnej na dzieci. W przypadku braku porozumienia rodziców co do wysokości dokonywanego odliczenia, każdy z rodziców ma możliwość odliczenia połowy przysługującej kwoty ulgi.
Jednocześnie wskazać przy tym należy, że rozstrzyganie ewentualnych sporów między byłymi małżonkami odnoszących się do kwestii wykorzystania ulgi nie należy do kompetencji organu wydającego interpretacje.
2019.09.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.294.2019.1.MD
∟Ustalając za rok 2018 dochód córki (…) Wnioskodawczyni zobowiązana była od kwoty osiągniętego przez córkę przychodu z działalności wykonywanej osobiście (umowy-zlecenia) odjąć wyłącznie koszty jego uzyskania. Ponieważ dochód ten, w przypadku tej pełnoletniej, uczącej się córki w 2018 r. przekroczył kwotę 3.089 zł, o której mowa w art. 27f w powiązaniu z art. 6 ust. 4 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, to nie została spełniona jedna z przesłanek warunkujących możliwość skorzystania z omawianej ulgi. Oznacza to, że Wnioskodawczyni nie mogła, w rozliczeniu za rok 2018, zastosować ulgi prorodzinnej na tę córkę.
2019.08.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB4.4015.70.2019.1.BB
∟środki pieniężne opisane we wniosku przekazywane są Wnioskodawcy tytułem realizacji obowiązku alimentacyjnego, wynikającego z przepisów Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego i – jak wskazał Wnioskodawca – stanowią kieszonkowe w rozumieniu art. 133 § 1 ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy i w takiej sytuacji otrzymywane przez Wnioskodawcę od ojca drobne wpłaty pieniężne (kieszonkowe) nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn
2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.219.2019.2.JK3
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej ( 4 dzieci z rożnych związków).
2019.04.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.152.2019.2.ACZ
∟Możliwość skorzystania z ulgi na dziecko
2019.04.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.48.2019.1.MU
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
2019.03.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.111.2019.1.KK
∟możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej
2019.03.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.502.2018.2.MU
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
2019.01.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.429.2018.2.BK
∟Czy przysługiwało Wnioskodawcy prawo do skorzystania z ulgi prorodzinnej na jedno dziecko (1112, 04 zł) przy dochodzie przekraczającym 112.000 zł, będąc ojcem trojga dzieci, w tym dwojga uczących się (córka z pierwszego małżeństwa i syn z drugiego małżeństwa)?
2018.12.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.420.2018.2.MK
∟Ulga prorodzinna.
2018.11.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-2.4011.388.2018.3.AK
∟Możliwość odliczenia ulgi prorodzinnej w związku ze sprawowaniem opieki i wypełnianiem obowiązku alimentacyjnego przez siostrę w stosunku do dorosłego niepełnosprawnego brata.
2018.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.525.2018.1.ASZ
∟Ulga prorodzinna – obowiązek alimentacyjny
2018.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.524.2018.1.ASZ
∟
Ulga prorodzinna – obowiązek alimentacyjny
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.