Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: mały podatnik
mały podatnik 614 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.09.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.146.2021.1.SG
∟w zakresie możliwości zastosowania stawki 9% podatku dochodowego od osób prawnych do opodatkowania dochodów innych niż z zysków kapitałowych, osiągniętych przez Wnioskodawcę w roku podatkowym trwającym od dnia 1 maja 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.
2021.09.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.261.2021.2.ŚS
∟w zakresie ustalenia, czy Spółka będzie miała prawo do zastosowania 9% stawki podatkowej zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w stosunku do dochodów uzyskanych po dniu 1 maja 2021 r. jeżeli jej przychody w okresie od 1 maja 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. nie przekroczą wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2 000 000 euro, ale wartość przychodów w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. przekroczy ww. wartość.
2021.09.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.275.2021.1.MZA
∟ustalenie, czy Wnioskodawca może zastosować do przychodów (dochodów) z jego działalności gospodarczej – tj. do przychodów (dochodów) innych niż zyski kapitałowe – 9% stawkę podatku CIT w roku podatkowym obejmującym okres od 31 maja 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.
2021.09.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.229.2021.2.ANK
∟czy po przekształceniu spółki komandytowej w spółkę z o.o., spółka z o.o. będzie uprawniona do korzystania ze stawki podatku dochodowego do osób prawnych w wysokości 9%, zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy CIT, w odniesieniu do przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych
2021.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.251.2021.2.SK
∟w zakresie ustalenia, czy Spółka od dnia 1 maja 2021 r. może dla dochodów innych niż z zysków kapitałowych stosować stawkę podatku dochodowego od osób prawnych wynoszącą 9% oraz czy może dla dochodów innych niż z zysków kapitałowych opłacać zaliczki, za maj i za czerwiec 2021 r. jako zaliczki miesięczne a począwszy od zaliczki za 3 kwartał 2021 r. jako zaliczki kwartalne wyliczane w oparciu o stawkę 9%, na podstawie art. 25 ust. 1g Ustawy.
2021.09.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.268.2021.1.MK
∟- czy na potrzeby stosowania art. 19 ust. 1 pkt 2 updop Spółka będzie brała pod uwagę przychody osiągnięte w roku podatkowym w kwocie netto, tj. bez podatku VAT, czy też przychody w kwocie brutto, a więc powiększone o podatek VAT,
- czy zgodnie z art. 25 ust. 1g updop, Spółka obliczając miesięczne zaliczki za rok 2021 i wpłacając je w oznaczonym terminie, może zastosować 9% stawkę podatku za miesiące, w których jej przychody osiągnięte od początku roku podatkowego nie przekroczyły wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 2.000.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł - tj. kwoty 9.097.000 zł,
- czy Wnioskodawca od momentu przekroczenia osiągniętych przychodów w roku 2021 odpowiadających równowartości 2.000.000,00 EUR przeliczonej według średniego kursu EUR ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski, tj. kwoty 9.097.000,00 zł, począwszy od miesiąca następnego, będzie zobowiązany do naliczania zaliczek podatku dochodowego CIT w stawce podstawowej - 19%,
- czy ewentualna korekta zaliczek wniesionych od początku roku do momentu przekroczenia progu przychodów odpowiadającej równowartości 2.000.000 euro, tj. kwoty 9.097.000 zł będzie obligowała Wnioskodawcę do zapłaty odsetek ustawowych, naliczanych jak od należności budżetowych opłacanych po terminie.
2021.08.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.122.2021.2.AP
∟Spółka może skorzystać w roku rozpoczętym 5 stycznia 2021, który zakończy się 31 grudnia 2021 r. z 9% stawki podatku dochodowego, o której mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
2021.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.221.2021.2.AW
∟w zakresie ustalenia czy:
- w kontekście prawa do zastosowania stawki CIT 9% Spółka prawidłowo rozpoznaje dla celów ustalenia wysokości opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych wskazanie we wniosku okresy i czy Spółkę należy traktować jako podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności gospodarczej;
- Spółka prawidłowo określa limit, o którym mowa w art. 4a ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w kwocie 2.000.000 euro w odniesieniu do okresu od 1 stycznia 2021 r. do 30 kwietnia 2021 r., czy jednak limit ten należy liczyć proporcjonalnie do przypadającego okresu i wyniesie on 666.666 euro;
- Spółka powinna stosować w roku podatkowym od 1 maja 2021 r. do 31 maja 2021 r. stawkę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych w wysokości 9%, przy założeniu nieprzekroczenia w w/w okresie przychodów w wysokości 2.000.000 euro
2021.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.219.2021.2.PB
∟w zakresie możliwości i warunków określających zastosowanie 9% stawki podatkowej do opodatkowania dochodu uzyskanego w 2020 r.
2021.08.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.98.2021.2.SK
∟w zakresie ustalenia, czy Spółka może stosować stawkę 9% CIT, o której mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT.
2021.08.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.205.2021.2.ANK
∟ustalenie, czy środki finansowe otrzymane od Beneficjenta w związku z realizacją Projektu, w ramach umowy o partnerstwie stanowią przychód ze sprzedaży o którym mowa w art. 4a pkt 10 ustawy o CIT i w związku z tym miały wpływ na możliwość rozliczenia podatku CIT preferencyjną 9% stawką podatku za 2020 r.
2021.08.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.175.2021.1.AR
∟- czy Spółka, w roku podatkowym rozpoczętym po uzyskaniu przez nią statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, tj. rozpoczętym z dniem 1 maja 2021 r., jako podmiot rozpoczynający prowadzenia działalności, będzie miała prawo do zastosowania 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych, o której mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o PDOP w zw. z art. 19 ust. 1e ustawy o PDOP;
- czy Spółka, w roku podatkowym rozpoczętym po uzyskaniu przez nią statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, tj. rozpoczętym z dniem 1 maja 2021 r., jako tzw. mały podatnik, zgodnie z art. 19 ust. 1d w zw. z art. 4a pkt 10 ustawy o PDOP, będzie miała prawo do zastosowania 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych, o której mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o PDOP, jako tzw. mały podatnik, zgodnie z art. 19 ust. 1d w zw. z art. 4a pkt 10 ustawy o PDOP.
2021.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.58.2021.2.SK
∟w zakresie ustalenia, czy Spółka może stosować stawkę 9% CIT, o której mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, do opodatkowania przychodów innych niż z zysków kapitałowych w roku podatkowym 1 maja 2021 r. - 31 grudnia 2021 r. oraz 1 stycznia 2022 r. – 31 grudnia 2022 r.
2021.08.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.192.2021.1.AT
∟- czy w związku z nabyciem wierzytelności u Wnioskodawcy powstanie przychód lub dochód opodatkowany podatkiem dochodowym od osób prawnych, w szczególności czy nadwyżka pomiędzy wartością rynkową lub nominalną Wierzytelności nabytych przez Wnioskodawcę a wydatkami na ich nabycie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w momencie ich nabycia,
- czy Wnioskodawca będzie mógł rozpoznać spłatę należności z tytułu nabytych Wierzytelności od dłużnika jako pozostałe przychody, a nie jako przychody z zysków kapitałowych i opodatkować je według stawki 9% jeśli będzie spełniać przesłanki dla uznania go za tzw. małego podatnika.
2021.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.176.2021.2.MK
∟w zakresie ustalenia:
1. czy transakcje nabycia i odkupienia jednostek uczestnictwa X oraz przychód będący wynikiem tych operacji mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydujący o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
2. czy wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP, obligacji BPS, obligacji skarbowych oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”,
3. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od bonów pieniężnych, obligacji BPS i obligacji skarbowych,
4. czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
5. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
6. czy Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 r. i 2018 r. przy zastosowaniu stawki podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 15%,
7. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiada w roku 2019 status „małego podatnika” i może zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych, a także dokonać korekty za ten rok,
8. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2019 rok Bank posiada w roku 2020 status „małego podatnika” i może zastosować preferencyjną stawkę podatku 9% do wyliczenia należnego podatku od przychodów innych niż z zysków kapitałowych i także dokonać korekty za ten rok.
2021.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.170.2021.2.MF
∟w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca może w roku podatkowym 2020 zastosować 9% stawkę podatku od podstawy opodatkowania w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2021.07.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.162.2021.2.MZA
∟w zakresie ustalenia momentu utraty przez Wnioskodawcę prawa do obliczania zaliczki wg stawki 9%, skutków utraty statusu "małego podatnika" w trakcie roku i możliwości stosowania dwóch stawek podatkowych.
2021.06.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.127.2021.2.ANK
∟w zakresie możliwości zastosowania preferencyjnej 9% stawki podatku
2021.06.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.63.2021.2.SK
∟w zakresie ustalenia, czy Spółka posiada status małego podatnika i ma prawo do zastosowania 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych pomimo tego, że jej rok podatkowy nie jest tożsamy z rokiem kalendarzowym i trwa od 1 października do 30 września kolejnego roku
2021.06.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.104.2021.4.AR
∟- Czy Spółka jest uprawniona do stosowania w 2021 roku 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych do osiągniętych przez nią dochodów z tytułu świadczonych usług prawnych pomimo zakwalifikowania do kategorii podatników podatku dochodowego od osób prawnych dopiero od dnia 1 stycznia 2021 roku,
- Czy dokonując wypłaty zysku na rzecz komandytariusza Wnioskodawca jako płatnik podatku dochodowego od osób prawnych, może zastosować zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 22 ust. 4 ustawy o CIT.
2021.05.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.106.2021.2.AH
∟Zastosowania stawki 9% do obliczenia należnego podatku dochodowego od osób prawnych za rok podatkowy 2019.
2021.04.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.26.2021.2.KL
∟Limit dla określenia statusu małego podatnika.
2021.04.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.95.2021.1.DP
∟1. Czy w przypadku prowadzenia przez Wnioskodawcę działalności kantorowej, przychodem Wnioskodawcy na potrzeby podatku CIT, uwzględnianym przy możliwości zastosowania 9% stawki podatku przewidzianej w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT, jest różnica między kursem kupna waluty a kursem sprzedaży, określana w danym miesiącu (tzw. spread)?
2. Czy w przypadku prowadzenia przez Wnioskodawcę działalności kantorowej, przychodem Wnioskodawcy na potrzeby ustalenia statusu małego podatnika, o którym mowa w art. 4a pkt 10 ustawy o CIT, jest różnica między kursem kupna waluty a kursem sprzedaży, określana w danym miesiącu (tzw. spread) - traktowana jako przychód podatkowy Wnioskodawcy z prowadzonej działalności kantorowej, tj. ze sprzedaży walut?
2021.04.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.74.2021.1.AH
∟Ustalenie:
-czy przepis art. 4a pkt 10 ustawy o pdop (w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2020 r. oraz w brzmieniu od 1 stycznia 2020 r.) należy interpretować w ten sposób, że w celu ustalenia, czy Bank posiadał w latach podatkowych 2018, 2019 i 2020 status „małego podatnika”, przy obliczaniu wysokości „przychodów ze sprzedaży” uzyskiwanych przez Bank w latach podatkowych 2017, 2018 i 2019 należało pominąć zarówno cenę uzyskiwaną przez Bank w związku ze sprzedażą Obligacji na rzecz Kontrahentów, jak i dyskonto uzyskiwane przez Bank w związku z transakcjami, których przedmiotem były Obligacje (różnica pomiędzy ceną sprzedaży Obligacji otrzymywaną przez Bank, a ceną zakupu Obligacji poniesioną przez Bank);
-czy przepis art. 4a pkt 10 ustawy o pdop (w brzmieniu od 1 stycznia 2020 r.) należy interpretować w ten sposób, że w celu ustalenia, czy Bank posiada w roku podatkowym 2021 oraz będzie posiadać w kolejnych latach podatkowych status „małego podatnika”, przy obliczaniu wysokości „przychodów ze sprzedaży” uzyskiwanych przez Bank każdorazowo w roku podatkowym poprzedzającym dany rok podatkowy należy pomijać zarówno cenę uzyskiwaną przez Bank w związku ze sprzedażą Obligacji na rzecz Kontrahentów, jak i dyskonto uzyskiwane przez Bank w związku z transakcjami, których przedmiotem są Obligacje (różnica pomiędzy ceną sprzedaży Obligacji otrzymywaną przez Bank, a ceną zakupu Obligacji poniesioną przez Bank);
-czy przepisy ustawy o pdop, w szczególności przepisy art. 12 i art. 19 ust. 1 pkt 2 (w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2020 r.), należy interpretować w ten sposób, że Bank powinien był rozpoznawać jako „przychód” w związku z transakcjami, których przedmiotem było kupno i sprzedaż przez Bank Obligacji, jedynie kwotę dyskonta (różnica pomiędzy ceną sprzedaży Obligacji otrzymywaną przez Bank, a ceną zakupu Obligacji poniesioną przez Bank), nie rozpoznając przy tym „przychodu” w postaci kwot ceny sprzedaży otrzymanych przez Bank w związku ze sprzedażą Obligacji na rzecz Kontrahentów;
-czy przepisy ustawy o pdop, w szczególności przepisy art. 12 i art. 19 ust. 1 pkt 2 (w brzmieniu od 1 stycznia 2021 r.), należy interpretować w ten sposób, że Bank powinien rozpoznawać jako „przychód” w związku z transakcjami, których przedmiotem jest kupno i sprzedaż przez Bank Obligacji, jedynie kwotę dyskonta (różnica pomiędzy ceną sprzedaży Obligacji otrzymywaną przez Bank, a ceną zakupu Obligacji poniesioną przez Bank), nie rozpoznając przy tym „przychodu” w postaci kwot ceny sprzedaży otrzymywanych przez Bank w związku ze sprzedażą Obligacji na rzecz Kontrahentów.
2021.04.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.27.2021.1.KL
∟Limit dla określenia statusu małego podatnika.
2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.31.2021.1.EJ
∟w zakresie ustalenia, czy na potrzeby stosowania art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy brać pod uwagę przychody osiągnięte w roku podatkowym w kwocie netto, tj. bez podatku VAT czy też brutto, a więc powiększone o podatek VAT oraz czy obliczając podatek dochodowy od osób prawnych za rok 2020 Wnioskodawca może do podstawy opodatkowania od przychodów (dochodów) innych niż z zysków kapitałowych zastosować stawkę 9%, o której stanowi art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2021.04.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.50.2021.2.SK
∟w zakresie ustalenia, czy:
- wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu czy posiada status „małego podatnika”,
- przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z tytułu odsetek w Banku,
- Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości,
- przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 a w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%,
- Bank może skorygować zeznanie CIT-8 za 2017 i 2018 rok obliczając podatek w wysokości 15%,
- w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 u.p.d.o.p. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2159) na podstawie przedstawionych danych Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r. i 2020 r.
2021.03.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.86.2021.1.AP
∟możliwość dokonania jednorazowego odpisu amortyzacyjnego nabytego systemu fotowoltaicznego
2021.03.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.3.2021.1.JG
∟ustalenia, czy Wnioskodawca może zastosować 9% stawkę podatku CIT do opodatkowania osiąganych dochodów (innych niż z zysków kapitałowych)
2021.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.527.2020.2.AP
∟- czy przepis art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy interpretować w ten sposób, że w celu ustalenia, czy Bank posiada status małego podatnika, przy obliczaniu wysokości przychodów ze sprzedaży uzyskiwanych przez Bank należy pomijać kwoty, które Bank uzyskuje w związku z wykupem Bonów Pieniężnych, jak i dyskonto, które jest uzyskiwane przez Bank w związku z transakcjami, których przedmiotem są Bony Pieniężne,
- czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności przepisy art. 12 i art. 19 ust. 1 pkt 2, należy interpretować w ten sposób, że Bank powinien rozpoznawać jako przychód w związku z transakcjami, których przedmiotem jest nabywanie i zbywanie przez Bank Bonów Pieniężnych, jedynie kwotę dyskonta (różnicę pomiędzy ceną nabycia i ceną wykupu), nie rozpoznając przy tym przychodu w postaci kwot otrzymywanych przez Bank w związku ze zbyciem przez Bank Bonów Pieniężnych (ceny wykupu).
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.