Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: ewidencja przebiegu pojazdu
ewidencja przebiegu pojazdu 602 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.09.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.578.2021.1.OS
∟Prawo do odliczenia podatku VAT.
2021.07.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.389.2021.2.MZ
∟Dokonany na rzecz Wnioskodawczyni, zgodnie z postanowieniami zawartych umów, zwrot poniesionych kosztów za używanie samochodów prywatnych do jazd lokalnych, w obszarze stałego miejsca pracy, celem wykonania zadań służbowych zleconych przez Pracodawcę (Ośrodek Pielęgniarsko-Położniczy) będzie stanowić po stronie Wnioskodawczyni przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym.
2021.06.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-2.4012.122.2021.2.AS
∟Dla pełnego odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem wydatków związanych z eksploatacją pojazdów istotnym będzie ustalenie czy zostały spełnione warunki do pełnego odliczenia podatku naliczonego tj. czy stworzono zasady i reguły wykorzystania pojazdów wykluczające użytek inny niż do działalności gospodarczej tzn. czy wprowadzono zasady i regulaminy dotyczące wykorzystania tych pojazdów wyłącznie do działalności gospodarczej. Natomiast prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu nie jest jedynym czynnikiem powodującym, że wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia 100% kwoty podatku naliczonego zawartego w fakturach dotyczących wydatków związanych z tymi pojazdami. Prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów jest warunkiem wtórnym w stosunku do wprowadzonych zasad oraz regulaminów dotyczących korzystania z pojazdów, które wykluczają użycie pojazdów do celów innych niż działalność gospodarcza. Samo prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów nie oznacza, że pojazd nie będzie używany do celów innych niż działalność gospodarcza.
2021.05.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB6/4510-442/16-15/AZ/AG
∟w zakresie kosztów uzyskania przychodów z tytułu użytkowania samochodów osobowych do celów prywatnych
2021.04.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.85.2021.2.OS
∟Prawo do odliczenia.
2021.03.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.23.2021.1.JM
∟Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem pracownikom kosztów za używanie prywatnych do służbowych jazd lokalnych.
2021.03.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB6/4510-444/15-5/S/AG
∟możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z korzystaniem z samochodów osobowych bez konieczności prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdów
2021.02.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.909.2020.2.MJ
∟prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu ponoszonych wydatków związanych z pojazdami osobowymi przeznaczonymi wyłącznie na cele najmu, bez konieczności prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu, o której mowa w art. 86a ust. 7 ustawy o VAT oraz braku obowiązku zgłoszenia tych pojazdów do urzędu skarbowego na formularzu VAT-26
2021.01.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.747.2020.1.MD
∟Otrzymywane przez pracowników kwoty, tytułem zwrotu kosztów, używania pojazdów prywatnych do jazd lokalnych, zgodnie z postanowieniami zawartych umów, celem wykonania zadań służbowych zleconych przez Urząd Miasta, stanowią przychód pracowników, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychód ten nie może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 23b przywołanej ustawy, bowiem z ustawy o pracownikach samorządowych nie wynika, aby pracownikom z tytułu używania prywatnego samochodu do celów służbowych przysługiwał od zatrudniającego ich urzędu zwrot kosztów przejazdów do miejsc wykonywania przez nich czynności służbowych. Prawo do skorzystania z ww. zwolnienia przysługiwałoby jedynie, jeżeli zwrot tych kosztów wynikałby wprost z przepisów odrębnych ustaw, które gwarantowałyby możliwość przyznania prawa do zwrotu poniesionych kosztów bądź nakładały na pracodawcę obowiązek zwrotu pracownikowi tych kosztów.
Powyższe oznacza, że dokonany na rzecz pracowników, zgodnie z postanowieniami zawartych umów, zwrot poniesionych kosztów za używanie samochodów prywatnych do jazd lokalnych, w obszarze stałego miejsca pracy, celem wykonania zadań służbowych zleconych przez Urząd Miasta, stanowi po stronie pracowników przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym. W konsekwencji Wnioskodawca, jako płatnik powinien od wypłacanych ryczałtów pobierać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, na podstawie art. 31 i 38 przytoczonej ustawy.
2020.12.21 - Szef Krajowej Administracji Skarbowej - DOP7.8101.192.2018.PBD
∟Podatek od towarów i usług w zakresie odliczenia 100% podatku naliczonego z faktury za wstępną opłatę leasingową.
2020.12.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 5) 0111-KDIB3-1.4012.735.2020.1.ICZ
∟Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu ponoszonych wydatków związanych z pojazdami osobowymi przeznaczonymi wyłącznie na cele najmu, bez konieczności prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu, o której mowa w art. 86a ust. 7 ustawy o VAT oraz obowiązku zgłoszenia tych pojazdów do urzędu skarbowego na formularzu VAT-26.
2020.11.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.471.2020.2.AT
∟w zakresie ustalenia, czy podpis, w postaci imienia i nazwiska upoważnionej przez podatnika osoby, składany w sposób elektroniczny (z autoryzacją hasłem oraz z wyłączeniem dostępu dla osób nieupoważnionych), w ramach wprowadzanych danych do ewidencji przebiegu pojazdu spełnia warunki do uznania go za „podpis podatnika”, o którym mowa w art. 16 ust. 5 ustawy o PDOP
2020.10.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.342.2020.3.PJ
∟W takim zakresie w jakim wydatki związane z bieżącym utrzymaniem oraz remontami i modernizacją stacji paliw, można przypisać do eksploatacji samochodów – w odniesieniu do których przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku z wydatków związanych z ich eksploatacją – Spółka będzie miała prawo do odliczenia 100% naliczonego podatku VAT. Natomiast w zakresie w jakim wydatki związane z bieżącym utrzymaniem oraz remontami i modernizacją stacji paliw można przypisać do eksploatacji pozostałych samochodów – Spółka będzie miała prawo do odliczenia 50% naliczonego podatku VAT
2020.09.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.364.2020.1.DP
∟czy podpis, w postaci imienia i nazwiska upoważnionej przez podatnika osoby, składany w sposób elektroniczny w ramach wprowadzanych danych do ewidencji przebiegu pojazdu spełnia warunki do uznania go za „podpis podatnika”, o którym mowa w art. 16 ust. 5 updop
2020.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.272.2020.1.NF
∟Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki oraz braku obowiązku prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu.
2020.08.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.393.2020.1.LS
∟Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego (czynsz najmu pojazdów samochodowych zastępczych) bez obowiązku prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu.
2020.07.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.428.2020.3.MD
∟możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłat leasingowych, nieodliczonego podatku VAT oraz kosztów eksploatacyjnych zawiązanych z wykorzystywaniem samochodów osobowych
2020.07.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.235.2020.1.AR
∟Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki, tj. czynsz najmu pojazdów zastępczych (pojazdów samochodowych w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony) przeznaczonych na cele najmu klientom serwisu oraz braku obowiązku prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu w odniesieniu do tych pojazdów zastępczych.
2020.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.107.2020.2.MM
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów – ograniczenie, o którym mowa w art. 23 ust. 1 pkt 46a.
2020.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.123.2020.4.RR
∟Czy w przedstawionym powyżej stanie faktycznym Wnioskodawca w zakresie przysługującego Mu prawa do udziału w zysku (zgodnie z art. 8 ust. 1 w zw. z art. 8 ust. 2 ustawy o PIT) ma prawo do zaliczenia pełnej wartości netto ponoszonych Wydatków (powiększonej ewentualnie o wartość podatku VAT naliczonego, o której mowa w art. 23 ust. 5a ustawy o PIT) do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1, czy też do Wydatków tych (powiększonych ewentualnie o wartość podatku VAT naliczonego o której mowa w art. 23 ust. 5a ustawy o PIT) znajdzie zastosowanie ograniczenie z art. 23 ust. 1 pkt 46a ustawy o PIT?
2020.06.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.208.2020.1.ICz
∟- czy w opisanym stanie faktycznym parkowanie samochodów służbowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, w pobliżu miejsca zamieszkania lub na posesji pracownika uprawnia Podatnika do pełnego odliczenia VAT z tytułu wydatków na ich eksploatację (dot. pytania nr 1);
- czy ewidencja przebiegu pojazdu wygenerowana z aplikacji obsługującej GPS, zawierająca elementy wskazane w art. 86a ust. 7 ustawy o VAT, jednak z wpisem o którym mowa w pkt 4 ustawy o VAT wykonanym automatycznie przez aplikację GPS, a nie przez osobę kierującą pojazdem, następnie zweryfikowana przez Podatnika na koniec każdego miesiąca, spełnia wymogi dotyczące ewidencji przebiegu pojazdu określone w art. 86a pkt 4 ust. 1 ustawy o VAT (dot. pytania nr 2).
2020.05.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.53.2020.3.AM
∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych 100% wydatków związanych z eksploatacją samochodów osobowych o których mowa we wniosku
2020.05.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.54.2020.3.AG
∟Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów 100% wydatków z tytułu kosztów używania samochodu osobowego na potrzeby działalności gospodarczej w przypadku braku złożenia informacji o prowadzonej ewidencji do właściwego naczelnika urzędu skarbowego
2020.05.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.146.2020.1.MD
∟Wypłata ekwiwalentu w postaci ryczałtu, jako zwrot kosztów poniesionych przez pracowników z tytułu używania pojazdów stanowiących ich własność, w jazdach lokalnych, (tj. przejazdy na terenie gminy, gdzie Wnioskodawczyni ma swoją siedzibę) dla potrzeb Wnioskodawczyni, nie mieści się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 23b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem prawo do takiego zwrotu wynika z umowy opartej na przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy, a nie wprost z przepisów odrębnych ustaw. Wobec tego, przedmiotowy zwrot kosztów stanowi przychód pracowników w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji, na Wnioskodawczyni, jako płatniku, ciąży obowiązek obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy, na podstawie art. 31 ww. ustawy.
2020.04.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.123.2020.1.RR
∟Czy w przedstawionym powyżej stanie faktycznym Wnioskodawca w zakresie przysługującego Mu prawa do udziału w zysku (zgodnie z art. 8 ust. 1 w zw. z art. 8 ust. 2 ustawy o PIT) ma prawo do zaliczenia pełnej wartości netto ponoszonych Wydatków (powiększonej ewentualnie o wartość podatku VAT naliczonego, o której mowa w art. 23 ust. 5a ustawy o PIT) do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 22 ust. 1, czy też do Wydatków tych (powiększonych ewentualnie o wartość podatku VAT naliczonego o której mowa w art. 23 ust. 5a ustawy o PIT) znajdzie zastosowanie ograniczenie z art. 23 ust. 1 pkt 46a ustawy o PIT?
2020.04.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.107.2020.1.MM
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów – ograniczenie, o którym mowa w art. 23 ust. 1 pkt 46a.
2020.03.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.849.2019.2.ICz
∟- Prawo do odliczenia 100% podatku VAT z tytułu zakupu samochodów osobowych wykupionych z leasingu, wyłącznie w celu dalszej odsprzedaży.
- Brak obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej wpłaty za samochód od pracownika, który dokonuje przelewu (czynność bezgotówkowa) na rachunek bankowy Spółki.
- Brak obowiązku dokonania zgłoszenia samochodów wykupionych z leasingu w informacji VAT-26 w przypadku, gdy zakupione są one wyłącznie w celu odsprzedaży.
2020.03.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.882.2019.2.ICz
∟Prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu, o której mowa w art. 86a ust. 7 ustawy oraz prawo do odliczenia 100% podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów lub usług związanych z pojazdami, wykorzystywanymi przez Wnioskodawcę w prowadzonej działalności gospodarczej.
2020.02.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.500.2019.2.AG
∟zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów całości wydatków ponoszonych w związku z użytkowaniem samochodów osobowych o napędzie elektrycznym
2020.02.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.743.2019.2.RMA
∟Brak uznania użytkowanych samochodów za wykorzystywane wyłącznie do działalności gospodarczej i brak prawa do odliczenia całości podatku naliczonego w związku z ich eksploatacją.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.