Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: średni przedsiębiorca
średni przedsiębiorca 49 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
1 2
2020.12.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.417.2020.1.BS
∟w zakresie ustalenia:
- czy w stosunku do wydatków inwestycyjnych poniesionych przez Wnioskodawcę zgodnie z zasadą kasową (tj. w momencie faktycznej zapłaty), przed dniem zmiany statusu Spółki z przedsiębiorcy średniego na przedsiębiorcę dużego, dla obliczania dostępnego Spółce limitu pomocy publicznej należy stosować 60% wskaźnik maksymalnej intensywności regionalnej pomocy inwestycyjnej,
- czy w stosunku do wydatków inwestycyjnych poniesionych przez Wnioskodawcę zgodnie z zasadą kasową (tj. w momencie faktycznej zapłaty), po dniu zmiany statusu Spółki z przedsiębiorcy średniego na przedsiębiorcę dużego, dla obliczania dostępnego limitu pomocy publicznej przysługującego Spółce należy stosować 50% wskaźnik maksymalnej intensywności regionalnej pomocy inwestycyjnej.
2020.11.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.404.2020.1.APO
∟Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 ust. 1 Załącznika nr 1 do Rozporządzenia Komisji UE, na duże przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 2 pkt 24 Rozporządzenia Komisji UE, ma wpływ na wysokość pomocy publicznej w formie zwolnienia z opodatkowania CIT dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie Zezwolenia?
2020.08.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.219.2020.1.JKT
∟
- czy w stosunku do wydatków inwestycyjnych poniesionych przez Wnioskodawcę zgodnie z zasadą kasową (tj. w momencie faktycznej zapłaty), przed dniem zmiany statusu Spółki z przedsiębiorcy średniego na przedsiębiorcę dużego, dla obliczania dostępnego Spółce limitu pomocy publicznej należy stosować 60% wskaźnik maksymalnej intensywności regionalnej pomocy inwestycyjnej,
- czy w stosunku do wydatków inwestycyjnych poniesionych przez Wnioskodawcę zgodnie z zasadą kasową (tj. w momencie faktycznej zapłaty), po dniu zmiany statusu Spółki z przedsiębiorcy średniego na przedsiębiorcę dużego, dla obliczania dostępnego limitu pomocy publicznej przysługującego Spółce należy stosować 50% wskaźnik maksymalnej intensywności regionalnej pomocy inwestycyjnej
2020.07.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.145.2020.2.KS
∟skutki podatkowe utraty przez spółkę statusu małego przedsiębiorcy
2020.07.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.346.2020.2.KP
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie: braku wpływu zmiany statusu Spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę po dacie uzyskania Decyzji o wsparciu na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej oraz wskazania, czy zmniejszona wysokość wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy publicznej obowiązuje wyłącznie w stosunku do wydatków inwestycyjnych, stanowiących koszty kwalifikowane poniesionych po uzyskaniu przez Spółkę statusu średniego przedsiębiorcy.
2019.09.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.320.2019.1.MBD
∟W zakresie ustalenia, czy zmiany związane z rozwojem Spółki Komandytowej oraz Grupy, a w rezultacie ewentualna zmiana statusu Spółki Komandytowej z przedsiębiorcy średniego na przedsiębiorcę „dużego” wpłynie na zakres przyznanej pomocy publicznej, a co za tym idzie czy przedmiotowa zmiana wpłynie na sposób obliczenia wysokości zwolnienia podatkowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, w związku z wydaną Decyzją o wsparciu.
2017.05.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPBI/2/423-1146/13-1/ANK
∟Ustalenia, czy w związku z przekształceniem spółki cywilnej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością na podstawie art. 551 § 2 k.s.h., spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powstała w wyniku przekształcenia będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p., na podstawie uzyskanego przez wspólników spółki cywilnej zezwolenia na działalność na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej
2016.12.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.924.2016.1.APO
∟Czy Wnioskodawca ma prawo do zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w wysokości określonej w § 4 ust. 1 pkt 1 oraz § 4 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych wg brzmienia przepisów obowiązujących na dzień 25 stycznia 2012 r., w wysokości 60% (50% z uwagi na obszar - województwo X, powiększone o 10% w przypadku średnich przedsiębiorców nie prowadzących działalności gospodarczej w sektorze transportu)?
2016.10.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-422/16-1/MK
∟Czy zmiany związane z rozwojem Spółki, a tym samym uzyskaniem statusu dużego przedsiębiorcy przez Podatnika mają wpływ na jego podmiotowość, jako adresata zezwolenia strefowego, a tym samym wpływają na sposób obliczania wysokości ulgi podatkowej w związku z ewentualną zmianą jego statusu z przedsiębiorcy średniego na przedsiębiorcę dużego; zatem czy zmiana statusu Podatnika z przedsiębiorcy średniego na przedsiębiorcę dużego po dacie uzyskania zezwolenia wpływa na zakres przyznanej pomocy publicznej?
2016.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-511/16-1/AL
∟Czy Spółka zobowiązana będzie do przekazywania bez wezwania za pomocą środków komunikacji elektronicznej, ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych informacji o prowadzonej ewidencji sprzedaży począwszy od dnia 1 stycznia 2017 r., w zakresie danych objętych ewidencją za okres począwszy od stycznia 2017 r.
2016.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-480/16-1/AL
∟W przedmiocie ustalenia czy przynależność do Podatkowej Grupy Kapitałowej powoduje konieczność ze strony Wnioskodawcy comiesięcznego przekazywania pliku JPK_ VAT (ewidencja zakupu i sprzedaży VAT) od 1 lipca 2016 r.
2016.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-643/16-2/IZ
∟Czy wskaźnik maksymalnej intensywności regionalnej pomocy inwestycyjnej nie odnosi się bezpośrednio do faktycznie uzyskanej pomocy regionalnej (zwolnienia podatkowego), a ma jedynie wpływ na kalkulację limitu zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT (tj. dostępny limit pomocy publicznej stanowi iloczyn powyższego wskaźnika oraz wysokości poniesionych wydatków inwestycyjnych)? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
2016.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-642/16-2/IZ
∟Czy zmniejszona wysokość wskaźnika maksymalnej intensywności regionalnej pomocy inwestycyjnej (40%) obowiązuje wyłącznie w stosunku do wydatków inwestycyjnych poniesionych po uzyskaniu przez Wnioskodawcę statusu dużego przedsiębiorcy i nie wpływa na wysokość uzyskanego w przeszłości zwolnienia podatkowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
2016.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-642/16-1/IZ
∟Czy zmniejszona wysokość wskaźnika maksymalnej intensywności regionalnej pomocy inwestycyjnej (40%) obowiązuje wyłącznie w stosunku do wydatków inwestycyjnych poniesionych po uzyskaniu przez Wnioskodawcę statusu dużego przedsiębiorcy i nie wpływa na wysokość uzyskanego w przeszłości zwolnienia podatkowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
2016.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-641/16-2/IZ
∟Czy w stosunku do wydatków inwestycyjnych poniesionych przez Wnioskodawcę przed dniem zmiany statusu przedsiębiorcy (tj. do końca 2015 r.) dla obliczenia dostępnego limitu pomocy publicznej (na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT) należy stosować 50% wskaźnik maksymalnej intensywności regionalnej pomocy inwestycyjnej? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
2016.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-641/16-1/IZ
∟Czy w stosunku do wydatków inwestycyjnych poniesionych przez Wnioskodawcę przed dniem zmiany statusu przedsiębiorcy (tj. do końca 2015 r.) dla obliczenia dostępnego limitu pomocy publicznej (na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT) należy stosować 50% wskaźnik maksymalnej intensywności regionalnej pomocy inwestycyjnej? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
2016.08.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4510-1-6/16-4/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie określenia, czy w odniesieniu do składników majątku stanowiących elementy Inwestycji, z którymi były związane wydatki inwestycyjne poniesione przed Dniem Przejęcia, obowiązek utrzymania ich własności przez Spółkę trwa przez okres 3 lat od dnia wprowadzenia tych składników do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
2016.08.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4510-1-6/16-3/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie określenia, czy wydatki Spółki poniesione do Dnia Przejęcia na zakup związanych z Inwestycją używanych środków trwałych utracą na skutek zmiany statusu z MŚP na duże przedsiębiorstwo charakter wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w rozumieniu § 6 ust. 1 Rozporządzenia strefowego.
2016.08.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4510-1-6/16-2/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie określenia, czy utrata przez Spółkę statusu MŚP ma wpływ na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej przysługującej Spółce na podstawie Zezwolenia, w odniesieniu do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną poniesionych przed Dniem Przejęcia.
2016.08.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-262/16-3/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych zmiany statusu przedsiębiorstwa działającego na terenie specjalnej strefie ekonomicznej na skutek wejścia w skład grupy kapitałowej.
2016.04.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-250/16/AW
∟w zakresie ustalenia, czy Spółka przy zwolnieniu z podatku dochodowego w przypadku wykorzystywania pomocy z Zezwolenia z 2009 r. oraz Zezwolenia z 2013 r., może korzystać z 50% intensywności pomocy publicznej aż do wyczerpania limitu
2016.04.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-115/16/AW
∟w zakresie ustalenia, czy Spółka przy zwolnieniu z podatku dochodowego w przypadku wykorzystywania pomocy z Zezwolenia z 2009 r. oraz Zezwolenia z 2013 r., może korzystać z 50% intensywności pomocy publicznej aż do wyczerpania limitu
2015.12.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-462/15/MK
∟Czy zmiana statusu Wnioskodawcy - w okresie obowiązywania zezwolenia - ze średniego na dużego przedsiębiorcę, ma wpływ na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej z tytułu działania na terenie sse. Jeżeli tak, to czy nowy wskaźnik maksymalnej intensywności dotyczy całego okresu obowiązywania zezwolenia, czy też dotyczy on wyłącznie zdyskontowanych kosztów inwestycji poniesionych po dniu 1 stycznia 2009 r.?
2015.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-162/12/15-S/DK
∟1. Czy okoliczność, iż w związku z połączeniem XYZ z dwiema innymi spółkami, X (jako następca prawny XYZ) utraciła możliwość korzystania w ramach Zezwolenia nr XX ze zwolnień podatkowych na preferencyjnych („starych”) warunkach określonych w art. 5 ust. 1 pkt 1 Ustawy nowelizującej, oznacza, że powinna korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na zasadach ogólnych, obowiązujących w dniu akcesji Polski do Unii Europejskiej (wynikających z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 września 1997 r. w sprawie ustanowienia specjalnej strefy ekonomicznej w brzmieniu obowiązującym w dniu akcesji Polski do Unii Europejskiej; Dz. U. z 1997, Nr 135, poz. 905 z późn. zm.; dalej: Rozporządzenie o SSE po akcesji)?
2. Czy, w przypadku udzielenia odpowiedzi twierdzącej na pytanie nr 1 niniejszego wniosku, w związku z połączeniem XYZ z dwiema innymi spółkami, w tym z przedsiębiorstwem Z, które prowadziło działalność w zakresie transportu (nadal kontynuowaną, ale w zakresie Zezwolenia nr YY), Spółka w odniesieniu do Zezwolenia nr XX (nie związanego z transportem) powinna kalkulować przysługującą jej pulę pomocy w oparciu o intensywność pomocy w wysokości 65%?
3. Czy, w przypadku udzielenia odpowiedzi negatywnej na pytanie nr 1 niniejszego wniosku, w związku z połączeniem XYZ z dwiema innymi spółkami, w odniesieniu do Zezwolenia nr XX Spółka, posiadając aktualnie status średniego przedsiębiorcy, powinna kalkulować przysługującą jej pulę pomocy w oparciu o intensywność pomocy w wysokości 50%?
2015.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/4510-379/15/MS
∟Czy zmiany związane z rozwojem Spółki, a w szczególności związane z wejściem w skład grupy kapitałowej przez Podatnika mają wpływ na jego podmiotowość, jako adresata zezwolenia strefowego, a tym samym wpływają na sposób obliczania wysokości ulgi podatkowej w związku z ewentualną zmianą jego statusu z przedsiębiorcy średniego na przedsiębiorcę dużego? Zatem czy zmiana statusu Podatnika z przedsiębiorcy średniego na przedsiębiorcę dużego po dacie uzyskania zezwolenia wpływa na zakres przyznanej pomocy publicznej?
2015.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/4510-380/15/AP
∟Czy Podatnik może zaliczyć do wydatków kwalifikowanych zakup od podmiotów powiązanych zarówno nowych, jak też używanych środków trwałych w przypadku zmiany statusu Spółki ze średniego na dużego przedsiębiorcę?
2015.05.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-97/15/MK
∟Czy dla potrzeb ustalenia wielkości dochodu zwolnionego od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych - wydatki poniesione na zakup nieruchomości, do której uprzednio udzielono pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku od nieruchomości (na podstawie uchwały rady miasta) będą uznawane za kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną w rozumieniu § 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych?
2015.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-570b/14/MK
∟Czy wolne od podatku dochodowego od osób prawnych jest finansowanie otrzymane z 7 Programu Ramowego na rzecz badań i Rozwoju Komisji Europejskiej na realizację projektów badawczych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r.
o podatku dochodowym od osób prawnych?
2014.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-508/14/SD
∟Czy zmiana statusu Spółki w okresie obowiązywania zezwolenia ze średniego przedsiębiorcy na dużego, ma wpływ na wskaźnik maksymalnej pomocy publicznej z tytułu prowadzenia działalności w Specjalnej Strefie Ekonomicznej?
2014.06.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-271/14/BG
∟czy wydatki które będą poniesione przez Spółkę na zakup używanego obiektu w ramach nowego zezwolenia na działalność w Specjalnej Strefie Ekonomicznej będą mogły zostać zaliczone do kosztów inwestycji, kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych
1 2
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.