Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: przewóz osób
przewóz osób 209 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.05.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.92.2021.1.KS
∟kwalifikacja wydatków w postaci Gwarancji płynności ponoszonych na podstawie Umowy do kup bezpośrednio związanych z przychodami ze sprzedaży biletów na autokarowy przewóz osób
2020.06.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDWPT.4011.34.2020.2.IL
∟skutki podatkowe otrzymania dotacji
2019.10.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL4.4012.391.2019.2.JKU
∟Wskazanie, czy kwoty partycypacji, którymi obciążane są ościenne gminy, stanowią część składową podstawy opodatkowania, o której mowa w art. 29a ust. 1 ustawy.
2019.08.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4012.307.2019.2.AKR
∟Opodatkowanie otrzymanej dotacji celowej od sąsiednich jednostek samorządu terytorialnego, w związku z przewozami pasażerskimi.
2019.05.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.113.2019.1.SJ
∟Uznanie rekompensaty z tytułu utraconych przychodów w związku ze stosowaniem zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi uprawnień do ulgowych przejazdów w publicznym transporcie zbiorowym – za obrót w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy podlegający opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 8%, uznania rekompensaty z tytułu poniesionych kosztów w związku ze świadczeniem usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego – za obrót w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy podlegający opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 8%, prawa do odliczenia podatku naliczonego w pełnej wysokości oraz braku zobowiązania do ustalenia i stosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a-2h ustawy.
2018.07.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.283.2018.1.KO
∟w zakresie:
- braku opodatkowania środków pobieranych przez Miasto od sąsiednich gmin w zamian za realizację zadań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego jako stanowiące wynagrodzenie za świadczone usługi,
- uznania, że usługi bezpłatnych przewozów środkami lokalnego transportu zbiorowego, realizowane przez Wnioskodawcę, stanowią usługi w ramach działalności gospodarczej Gminy, o których mowa w art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy o VAT, niepodlegające opodatkowaniu VAT,
- uznania, że Wnioskodawca nie jest zobligowany do stosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a-2h ustawy o VAT, w odniesieniu do podatku naliczonego związanego z zakupami związanymi bezpośrednio oraz w całości i wyłącznie z transportem zbiorowym, w związku z pobieraniem opłat od przewoźników za zatrzymywanie się na przystankach oraz na dworcu,
- prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących koszty poniesione na nabycie, utrzymanie oraz zakup nowych wiat przystankowych,
- uznania, że Wnioskodawcy przysługiwać będzie pełne prawo od odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie taboru autobusowego oraz towarów i usług służących powstaniu dodatkowej infrastruktury.
2018.04.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.37.2018.2.MT
∟Ocena prawidłowości przyjętego sposobu ewidencjonowania sprzedaży (w różnych wariantach dystrybucji) biletów autokarowych, świadczeń dodatkowych oraz sprzedaży przekąsek na kasie rejestrującej znajdującej się w siedzibie Spółki, jak również wydania nabywcy paragonu fiskalnego.
2018.03.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.825.2017.2.KO
∟w zakresie:
- opodatkowania świadczenia Spółki na rzecz Miasta, w zakresie usługi przewozu wraz z działalnością dodatkową integralnie związaną z realizacją usługi przewozu podlegać będzie opodatkowaniu stawką VAT 8%,
- pełnego prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu świadczenia przez MKS usług przewozu i działalności dodatkowej integralnie związanej z realizacją usług przewozu
2018.02.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.494.2017.1.ISK
∟W zakresie sposobu ewidencjonowania sprzedaży biletów zakupionych bezpośrednio u kierowcy oraz przechowywania przez Pośrednika kopii faktur VAT wraz z paragonami w przypadku zakupu biletów ze strony internetowej.
2017.10.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-2.4012.617.2017.1.RS
∟Brak opodatkowania usługi bezpłatnych przewozów środkami lokalnego transportu zbiorowego.
2017.05.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP3.4512.200.2017.2.AW
∟Stawka podatku VAT dot. usługi organizacji kuligów (usługi przewożenia osób zaprzęgiem konnym) oraz prawidłowość wystawienia faktury VAT (nazwy na fakturze: „kulig”) dokumentującej świadczenie tej usługi
2016.12.23 - Minister Finansów - PT8.8101.205.2016.SBA.698
∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymywanych dotacji do jednego wozokilometra.
2016.10.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-560/16-2/KJ
∟czy wartość rekompensaty jaką Wnioskodawca będzie otrzymywać z budżetu Gminy jest przychodem niepodlegającym podatkowi od towarów i usług w rozumieniu art. 29a ustawy o VAT
2016.10.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-561/16-1/MN
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego podatku związanego z zakupem autobusów i tramwajów oraz usług służących obsłudze środków transportu miejskiego.
2016.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP4/4512-1-6/16-2/PR
∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania opłaty transakcyjnej.
2016.02.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-1276/15-4/JL
∟Wykonywane przez Spółkę publiczne kolejowe przewozy pasażerskie na rzecz Miasta na trasach i liniach według rozkładów są opodatkowane podatkiem od towarów i usług, a otrzymane przez Spółkę wynagrodzenie stanowi podstawę opodatkowania.
2016.02.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-1276/15-3/JL
∟Wykonywane przez Spółkę publiczne kolejowe przewozy pasażerskie na rzecz Miasta na trasach i liniach według rozkładów są opodatkowane podatkiem od towarów i usług, a otrzymane przez Spółkę wynagrodzenie stanowi podstawę opodatkowania.
2015.10.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-560/15/MS
∟opodatkowanie świadczonych przez Wnioskodawcę usług publicznego transportu zbiorowego dla osób uprawnionych do bezpłatnych i ulgowych przejazdów komunikacją miejską
2015.10.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-775/15/AK
∟Prawo do zastosowania stawki 8% do usług polegających na organizowaniu rejsów żaglowcami.
2015.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-536/15/MN
∟Czy dopłaty otrzymywane przez Wnioskodawcę z samorządu województwa z tytułu stosowania obowiązujących ustawowych ulg w przewozach pasażerskich określonych w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. z 2012 r., poz. 1138 z późn. zm.) będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
2015.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-336/15-2/KT
∟Brak uznania wykonywanych przez Spółkę usług transportu pasażerów środkami przewozu lotniczego, kolejowego i autobusowego za jedno kompleksowe świadczenie opodatkowane stawką podatku 0% przewidzianą dla usług transportu międzynarodowego
2015.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1204/14-2/IG
∟Czy usługa świadczona przez Operatora na rzecz Spółki w zakresie wynajmu/czarteru samolotu odpowiada świadczeniu usług krótkoterminowego wynajmu środków transportu, o których mowa w art. 28j ust. 2 ustawy o VAT i tym samym miejscem świadczenia tych usług będzie miejsce faktycznego oddania samolotu Spółce do dyspozycji?
2015.02.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1160/14-2/IG
∟1. Czy stawki podatku VAT, które stosuje Wnioskodawca przy naliczaniu VAT od transaction fee, czyli opłaty manipulacyjnej ściśle związanej z wystawieniem i sprzedażą biletu lotniczego w wysokości 0% na trasy międzynarodowe i 7 (8%) na trasy krajowe są prawidłowe?
2. Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym gdy zakupiony bilet będzie dotyczył trasy przelotu w całości przebiegającej poza terytorium Polski, usługa ta nie będzie podlegała opodatkowaniu w Polsce, w związku z czym Wnioskodawca nie naliczy podatku VAT do opłaty manipulacyjnej ściśle związanej z wystawieniem i sprzedażą biletu lotniczego?
2014.09.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-581/14-2/KT
∟VAT - w zakresie opodatkowania właściwą stawką podatku opłat manipulacyjnych pobieranych z tytułu sprzedaży biletów kolejowych na trasy krajowe i międzynarodowe.
2014.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-858/14/AW
∟Czy usługi przewozu osób winny być opodatkowane na zasadach marży dla biur podróży
2014.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-579/14/ES
∟wysokość stawki podatku dla usług transportu, które wchodzą w skład usługi turystycznej
2014.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-562/14/AW
∟Czy usługi przewozu osób winny być opodatkowane na zasadach ogólnych
2014.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-395/14/KG
∟- Opodatkowanie rekompensaty stanowiącej udział Związku Gmin w kosztach utrzymania kursów i połączeń komunikacyjnych;
- Opodatkowanie rekompensaty stanowiącej refundację kosztów stosowania uprawnień do ulgowych przejazdów stanowionych przez Związek Gmin.
2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-899/11/14-7/S/KC
∟w zakresie braku obowiązku rejestracji Wnioskodawcy jako podatnika VAT w Polsce.
2014.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-754/11/14-7/S/MPe
∟w zakresie braku rejestracji Wnioskodawcy jako podatnika VAT w Polsce
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.