Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: rachunek bankowy

 

rachunek bankowy 1124 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

2021.09.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.176.2021.2.RK
     ∟brak wyłączenia wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15d ustawy o CIT

2021.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.190.2021.1.RK
     ∟sposób określenia wartości transakcji kontrolowanych z tytułu prowadzenia rachunków bankowych

2021.08.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.167.2021.1.HD
     ∟W zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą emerytury z zagranicy.

2021.06.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.107.2021.1.RK
     ∟sposobu określenie wartości transakcji kontrolowanych z tytułu prowadzenia rachunków bankowych

2021.06.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.85.2021.2.MK
     ∟stosowania art. 15d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2021.06.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.91.2021.1.MK
     ∟czy Wnioskodawca będzie miał prawo zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących transakcji z Dostawcami, w związku z którymi zapłata należności dokonywana będzie do podmiotu pośredniczącego w płatności pomiędzy Spółką a Dostawcami, którego rachunek nie został ujawniony na tzw. białej liście podatników VAT

2021.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.81.2021.2.IZ/MM
     ∟spełnienie obowiązków wynikających z art. 108a ust. 1a ustawy o VAT w związku z dokonaniem przez Spółkę płatności w me-chanizmie podzielonej płatności za faktury zakupowe z rachunku VAT otwartego przez Spółkę Płynnościową

2021.05.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.83.2021.4.AP
     ∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z najmem budynku biurowego w sytuacji, gdy płatności z tego tytułu będą dokonywane na rachunek, który nie widnieje na tzw. białej liście

2021.03.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.693.2020.2.LS
     ∟Sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych dokumentuje się na kasie rejestrującej i wydaje się paragon, ale w sytuacji zwolnienia z ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej nic nie stoi na przeszkodzie aby Wnioskodawca dokumentował tą sprzedaż fakturą, na której dodatkowo wskaże rachunek bankowy. Skoro Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku ewidencjonowania sprzedaży usług budowlanych (na podstawie przepisu § 2 ust. 1 rozporządzenia w zw. z poz. 37 załącznika) to konsekwentnie Wnioskodawca nie będzie miał również obowiązku zainstalowania kasy rejestrującej on-line, ponieważ nie prowadzi On ewidencji sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych przy zastosowaniu kasy.

2021.03.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.777.2020.4.MM
     ∟spełnienie obowiązków wynikających z art. 108a ust. 1a ustawy o VAT

2021.03.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.366.2020.1.JG
     ∟Skutki podatkowe zawarcia umowy cash-poolingu.

2021.02.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.796.2020.1.MM
     ∟Zastosowanie mechanizmu podzielonej płatności wobec płatności dokonywanych przez Wnioskodawcę na rachunek bankowy dostawcy w ramach zawartej umowy Pożyczki.

2021.02.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.694.2020.2.EC
     ∟W zakresie braku zastosowania ograniczenia wynikającego z art. 22p ust. 1 pkt 2 updof w przypadku anulowania pierwotnego przelewu oraz ponownej zapłaty w formie przelewu na rachunek bankowy kontrahenta zawarty na dzień zlecenia przelewu w wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96b ust. 1 ustawy o VAT lub rachunek bankowy kontrahenta inny niż zawarty na dzień zlecenia przelewu w wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96b ust. 1 ustawy o VAT, jednakże złożone zostanie zawiadomienie, o którym mowa w art. 117ba § 3 Ordynacji podatkowej, przy spełnieniu warunków, o których mowa w tym przepisie.

2021.01.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.277.2020.1.AK
     ∟Skutki podatkowe dokonania przez faktora przelewu środków na rachunek bankowy Klienta nieujawniony na białej liście podatników VAT w świetle art. 3 ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U z 2019 r. poz. 1018; dalej ustawa zmieniająca)

2020.12.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.291.2020.1.AS
     ∟W momencie dokonania przewalutowania środków pieniężnych pomiędzy rachunkami własnymi dla określenia podatkowych różnic kursowych Spółka powinna zastosować kurs faktycznie zastosowany, czyli kurs, po jakim bank przeprowadza transakcję przewalutowania.

2020.12.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.400.2020.1.PB
     ∟w zakresie ustalenia czy w sytuacji, gdy Spółka dokonała płatności za faktury potwierdzające dostawy towarów lub świadczenie usług, dokonanych przez dostawcę towarów lub usługodawcę zarejestrowanego na potrzeby podatku od towarów i usług jako podatnik VAT czynny, przelewem na rachunki bankowe, które nie były zamieszczone w wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96b Ustawy VAT i nie złożyła przy pierwszej zapłacie należności na te rachunki zawiadomienia, o którym mowa w art. 117ba § 3 pkt 2 Ordynacji podatkowej (wcześniej 117ba § 3), a następnie otrzyma zwrot zapłaconych kwot na rachunek bankowy oraz dokona ponownej płatności przelewem na rachunek bankowy znajdujący się w wyżej wskazanym wykazie zwanym „Białą Listą”; ponoszone koszty z tytułu nabycia towarów i usług, potwierdzone fakturami, podlegają ograniczeniu w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, wynikającemu z art. 15d ust. 1 Ustawy CIT.

2020.12.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.402.2020.1.BM
     ∟w zakresie ustalenia, czy: - w przypadku gdy dostawca dokona przelewu zwrotnego w kwocie równej podatkowi VAT wykazanego na błędnie opłaconej fakturze a następnie Spółka dokona ponownego przelewu powyższej kwoty na rzecz kontrahenta a przelew ten tym razem w całości zrealizowany zostanie na rachunek VAT, Spółka będzie miała możliwość zaliczenia poniesionego wydatku do kosztów uzyskania przychodów tj. niestosowania sankcji przewidzianej w art. 15d ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT, - w przypadku gdy Spółka najpierw przeleje dostawcy wartość podatku VAT z wystawionej uprzednio faktury na rachunek VAT kontrahenta a następnie - z uwagi na powstanie nadpłaty w wysokości kwoty podatku VAT po stronie kontrahenta, Spółka zwróci się do niego z prośbą o dokonanie przelewu zwrotnego na jej rzecz (z rachunku bieżącego kontrahenta) taki przelew zostanie dokonany Spółka będzie miała możliwość zaliczenia poniesionego wydatku do kosztów uzyskania przychodów tj. niestosowania sankcji przewidzianej w art. 15d ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT, - w przypadku gdy Spółka najpierw przeleje dostawcy wartość podatku VAT z wystawionej uprzednio faktury na rachunek VAT kontrahenta a następnie dokona kompensaty nadpłaconej kwoty z wartością wierzytelności jaką zobowiązana jest zapłacić temu kontrahentowi z innego tytułu (zgodnie z art. 498 k.c.), Spółka będzie miała możliwość zaliczenia poniesionego wydatku do kosztów uzyskania przychodów tj. niestosowania sankcji przewidzianej w art. 15d ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT

2020.12.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.307.2020.1.JG
     ∟brak zastosowania ograniczenia wynikającego z art. 15d ust. 1 pkt 2 updop w przypadku anulowania pierwotnego przelewu oraz ponownej zapłaty w formie przelewu na rachunek bankowy kontrahenta zawarty na dzień zlecenia przelewu w wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96b ust. 1 ustawy o VAT lub rachunek bankowy kontrahenta inny niż zawarty na dzień zlecenia przelewu w wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96b ust. 1 ustawy o VAT, jednakże złożone zostanie zawiadomienie, o którym mowa w art. 117ba § 3 Ordynacji podatkowej, przy spełnieniu warunków, o których mowa w tym przepisie

2020.12.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.227.2020.1.AT
     ∟w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów czynsze dzierżawne (w tym czynsze o wartości ponad 15 tys. zł), jakie uregulował w 2019 r. i 2020 r. Spółce X. na podstawie zawartej z nią Umowy Dzierżawy Nieruchomości w sytuacji, gdy rozliczenie nastąpiło w formie bezgotówkowej poprzez zapłatę środków pieniężnych na podstawie polecenia przekazu na zasadzie art. 9211 Kodeksu cywilnego na rachunek bankowy wierzyciela Spółki X., to jest Spółki Y., i potrącenia dokonanych w ten sposób płatności z zobowiązaniami, jakie miał Wnioskodawca wobec Spółki X. z tytułu czynszów dzierżawnych wynikających z Umowy Dzierżawy Nieruchomości.

2020.12.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.226.2020.1.AP
     ∟Czy Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów czynsze dzierżawne (w tym czynsze o wartości ponad 15 tys. zł), jakie uregulował w 2019 r. i w 2020 r. Spółce B. na podstawie zawartej z nią Umowy Dzierżawy Infrastruktury Kolejowej w sytuacji, gdy zapłata za te czynsze nastąpiła na rachunek bankowy Spółki B., figurujący na tzw. białej liście z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności, z tym że zapłata nie nastąpiła z rachunku bankowego Wnioskodawcy, lecz z rachunku bankowego (figurującego na tzw. białej liście) Spółki A. w wyniku wykonania przez nią polecenia przekazu opartego na art. 9211 Kodeksu cywilnego.

2020.11.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.278.2020.2.JG
     ∟Brak zastosowania art. 15d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do regulowania zobowiązań za pomocą opisanego mechanizmu nettingu.

2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.723.2020.2.AC
     ∟Czy przez pojęcie „transakcji”, o której mowa w treści art. 19 ustawy Prawo przedsiębiorców w kontekście opisanego modelu współpracy należy rozumieć wartość transakcji z jednego miesiąca kalendarzowego, a tym samym czy Wnioskodawca będzie mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu zapłatę za tę transakcję

2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.722.2020.2.AC
     ∟Czy przez pojęcie „transakcji”, o której mowa w treści art. 19 ustawy Prawo przedsiębiorców w kontekście opisanego modelu współpracy należy rozumieć wartość transakcji z jednego miesiąca kalendarzowego, a tym samym czy Wnioskodawczyni będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu zapłatę za tę transakcję

2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.719.2020.2.SJ
     ∟Czy przez pojęcie „transakcji”, o której mowa w treści art. 19 ustawy Prawo przedsiębiorców w kontekście opisanego modelu współpracy należy rozumieć wartość transakcji z jednego miesiąca kalendarzowego, a tym samym czy Wnioskodawca będzie mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu zapłatę za tę transakcję

2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.718.2020.2.SJ
     ∟Czy przez pojęcie „transakcji”, o której mowa w treści art. 19 ustawy Prawo przedsiębiorców w kontekście opisanego modelu współpracy należy rozumieć wartość transakcji z jednego miesiąca kalendarzowego, a tym samym czy Wnioskodawca będzie mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu zapłatę za tę transakcję

2020.10.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.246.2020.1.JG
     ∟Wypłata przez Wnioskodawcę czynszu najmu na rzecz osoby fizycznej wynajmującej prywatnie swoją nieruchomość.

2020.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.328.2020.2.BS
     ∟w zakresie ustalenia: - czy w przypadku rozliczania (kompensaty) zobowiązań Spółek za pośrednictwem Systemu, których wartość jest równa lub wyższa od kwoty określonej w art. 19 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (15.000 zł), Spółki uprawnione będą do zaliczenia takich zobowiązań do kosztów uzyskania przychodów, z pominięciem ograniczeń wprowadzanych przepisem art. 15d ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2020 r., - czy w przypadku, jeśli po rozliczeniu (kompensacie) zobowiązań Spółek za pomocą Systemu, ich saldo pozostanie ujemne i Spółki będą zobowiązane do wykonania przelewu bankowego na rachunek Centrum Rozliczeniowego, to będą mogły one zaliczyć tę kwotę do kosztów uzyskania przychodów, z pominięciem ograniczeń wprowadzonych przepisem art. 15d ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT w brzmieniu od 1 stycznia 2020 r..

2020.09.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.188.2020.1.AG
     ∟brak zastosowania art. 15d ust. 1 pkt 3 w zw. z art. 15d ust. 3 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z dokonaniem przelewu z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności, w przypadku niezawarcia na fakturze wyrazów „mechanizm podzielonej płatności”

2020.09.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.520.2020.1.JG
     ∟Możliwość zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

2020.09.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.403.2020.4.EC
     ∟W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków za nabywane towary objęte mechanizmem podzielonej płatności.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj