Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: rachunek papierów wartościowych
rachunek papierów wartościowych 37 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
1 2
2021.07.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.396.2021.1.MG
∟W zakresie obowiązku wystawienia informacji PIT-8C.
2020.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.317.2020.3.AM
∟w zakresie ustalenia:
1. czy bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu tych bonów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określaniu czy posiada status „małego podatnika”;
2. czy wartość nominalna bonów pieniężnych oraz transakcje ich kupna-wykupu dokonywane w ciągu roku obrotowego winne być uwzględniane w limicie przy określaniu przychodów o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop;
3. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód odsetkowy Banku;
4. czy przychody z otrzymanego dyskonta należy uwzględnić przy ustalaniu limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop;
5. czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
6. czy przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości Bank powinien uwzględnić przy określaniu przychodów, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop;
7. czy Bank, w związku ze zmianami wprowadzonymi od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.;
8. czy, biorąc pod uwagę wartość przychodów uzyskanych za lata poprzednie, za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2020 r. i przewidywane przychody do osiągnięcia na koniec 2020 r., Bank może zastosować stawkę podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 9% w 2020 r.;
9. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust 1 pkt 2 w zw. z art 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank w 2018 r. posiadał status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych powinien zastosować 15% stawkę podatku.
2020.11.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.355.2020.1.AM
∟w zakresie ustalenia:
1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie należy uwzględniać wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminów zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP oraz obligacji BPS, transakcji związanych z ich wykupem i zakupem, przychodów z tytułu otrzymanego dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych, przychodów z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
2. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczania za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku w wysokości 15% oraz może dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2017 i 2018 rok;
3. czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2018 rok, Bank posiada w 2019 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji był uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych, a co za tym idzie czy może dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok;
4. czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2019 rok, Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji jest uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych.
2020.11.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.323.2020.2.AM
∟1. czy wartość nominalna wymienionych we wniosku bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna i wykupu dot. tych bonów dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu statusu „małego podatnika”;
2. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów;
3. czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości;
4. czy transakcje nabycia i sprzedaży jednostek uczestnictwa BPS TFI mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych;
5. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychód będący wynikiem z operacji nabycia-odkupienia jednostek uczestnictwa BPS TFI;
6. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Bank dla obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za lata podatkowe 2017 i 2018 miał prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 15%;
7. czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych wg stawki 15 %;
8. czy Bank może:
- zastosować 9% stawkę podatku dochodowego do opodatkowania uzyskanych w 2019 roku dochodów,
- dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok;
9. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika”, w związku z czym może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2020 rok.
2020.10.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.273.2020.2.AM
∟w zakresie ustalenia:
1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży uzyskanych w latach 2016 i 2017, decydującym o statusie „małego podatnika” dla celów podatku dochodowego w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, nie należy uwzględniać kwot uzyskanych w związku z wykupem bonów pieniężnych i obligacji oraz dyskonta od tych bonów i obligacji;
2. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 updop Bank dla obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za lata podatkowe 2017 i 2018 miał prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 15%.
2020.10.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.274.2020.1.AM
∟w zakresie ustalenia:
1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, w brzmieniu obowiązującym w roku 2019 i od 1 stycznia 2020 r., nie należy uwzględniać kwot uzyskanych w związku z wykupem bonów pieniężnych i obligacji oraz dyskonta od tych bonów i obligacji;
2. czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., Bank powinien:
nie uwzględniać kwot otrzymanych w związku ze zbyciem bonów pieniężnych (ceny wykupu),
uwzględniać dyskonto od tych bonów;
3. czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., Bank powinien:
nie uwzględniać kwot otrzymanych w związku ze zbyciem Obligacji Z. (ceny wykupu),
nie uwzględniać dyskonta od tych obligacji,
uwzględniać otrzymane odsetki od tych obligacji
2017.12.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.193.2017.1.AZ
∟W podsumowaniu należy stwierdzić, że na podstawie art. 26 ust. 1 i ust. 2b w związku z art. 3 ust. 1, ust. 2, ust. 3 pkt 3 i pkt 5 oraz ust. 5 Ustawy CIT, Wnioskodawca ma obowiązek, jako płatnik podatku dochodowego, pobierać podatek od dochodów (przychodów), o których mowa w art. 26 ust. 2c pkt 1 i 2 Ustawy CIT, wypłacanych za jego pośrednictwem przez emitentów papierów wartościowych niebędących polskimi rezydentami podatkowymi, na rzecz podatników podatku dochodowego od osób prawnych, których tożsamość nie została ujawniona (podatników anonimowych), w sytuacji w której te dochody (przychody) wypłacane są z tytułu papierów wartościowych zapisanych na rachunku zbiorczym prowadzonym przez Wnioskodawcę.
2016.08.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB4/4511-516/16/KW
∟Czy koszty pośrednie, do których zaliczamy zryczałtowane koszty zarządzania aktywami, koszty utrzymania rachunku papierów wartościowych i podobne, zaliczamy zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy do kosztów roku ich poniesienia, niezależnie kiedy uzyskany jest faktycznie przychód?
2014.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-232/14-2/MK
∟Od uzyskanego dochodu z tytułu zwiększenie stanu konta oszczędzających z tytułu zbycia akcji, odsetek/dyskonta od obligacji oraz dywidend i innych przychodów z udziału w zyskach osób prawnych będących wynikiem inwestowania przez Wnioskodawcę środków zgromadzonych na I., Wnioskodawca nie jest zobowiązany do poboru 19% zryczałtowanego podatku dochodowego. Ustawodawca przyjął mechanizm, że opodatkowaniu będzie podlegał zwrot całkowity z I. jak również wypłata z tego konta po zakończeniu okresu oszczędzania oraz wypłata środków zgromadzonych przez oszczędzającego na I. na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego. Zwroty oraz wypłaty te stanowić będą przychody, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. z innych źródeł opodatkowane według skali podatkowej obowiązującej danego podatnika od całości zgromadzonych środków.
2014.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-140/14/NG
∟Kiedy Wnioskodawca powinien rozliczyć transakcję sprzedaży akcji (tj. w zeznaniu podatkowym za 2013 r. czy też za 2014 r.?
2012.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-525/12-2/AP
∟Czy X sporządzając informację PIT-8C powinien wykazać Klientowi uiszczoną przez Klienta opłatę miesięczną za przechowywanie papierów wartościowych, notowania giełdowe online oraz za korzystanie z Y jako koszt uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia papierów wartościowych?
2012.06.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-472/12/AK
∟Sprzedaż akcji a moment uzyskania przychodu.
2011.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-462/11/AK
∟Skutki podatkowe sprzedaży akcji w przypadku podpisania umowy ich nabycia i przelania środków na rachunek zbywcy w 2003r. a zapisu przedmiotowych akcji na rachunku papierów wartościowych nabywcy w 2004r.
2010.02.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-670/09-8/MG
∟zastosowanie art. 30a ust. 2a w związku z art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
2009.12.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-590/09-4/MG
∟PIT - w zakresie ustalenia płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu dywidendy wypłacanej za pośrednictwem Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych.
2008.11.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-646/08-2/RP
∟Czy Dom Maklerski sporządzając informację PIT-8C powinien wykazać Klientowi uiszczoną przez Klienta opłatę za prowadzenie rachunku papierów wartościowych oraz opłatę za zarządzanie jako koszt uzyskania przychodu, a jeśli tak to czy powyższe opłaty należy uwzględnić w całości czy w określonej proporcji?
2007.07.06 - Urząd Skarbowy Warszawa-Ursynów - 1438/DF-1/415-34/157/07/AG
∟Pytanie dotyczy kwestii ustalenia kosztów uzyskania przychodów z tytułu zbycia akcji zdeponowanych na wspólnym rachunku maklerskim.
2007.06.05 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/DPC/415-56/07/PK
∟Kto jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu dywidendy wypłacanej przez spółki giełdowe za pośrednictwem K. S.A. - ta spółka czy biura maklerskie? Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka jest spółką akcyjną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka planuje wypłacić akcjonariuszom w dniu 14.06.2007r. dywidendę z zysku netto osiągniętego w 2006r.Transakcja wypłaty dywidendy zostanie rozliczona poprzez K. S.A. (centralną instytucję odpowiedzialną za prowadzenie i nadzorowanie systemu depozytowo-rozliczeniowego w zakresie obrotu papierami wartościowymi). Zgodnie z § 81 w związku z § 79 ust. 1 Regulaminu K. organizuje on proces realizacji zobowiązań emitentów wobec właścicieli papier
2007.04.05 - Drugi Urząd Skarbowy w Gliwicach - IIUS/IP/404-56/2007
∟Czy rachunki pieniężne służące do obsługi rachunków papierów wartościowych w domach maklerskich podlegają zgłoszeniu do urzędu skarbowego zgodnie z ustawą z dnia 13 października 1995 r. ( j.t. z 2004 r. Dz. U. Nr 269, poz. 2681 z późn. zm.).
2006.12.14 - Urząd Skarbowy w Płocku - 1419/UDD-415-187/06/RL/01
∟Czy w związku z tym, że wspólnie rozliczają się z podatku dochodowego PIT, mogą również wspólnie rozliczyć podatek od dochodów kapitałowych- tzn. zysk z jednego rachunku pomniejszyć o stratę z drugiego rachunku.
2006.11.14 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/SOI/423-29/06/BLG
∟Czy obowiązek przesyłania naczelnikowi urzędu skarbowego comiesięcznych informacji o założonych i zlikwidowanych rachunkach bankowych osób prowadzących działalność gospodarczą, wynikający z art.82 §2 Ordynacji podatkowej, dotyczy również rachunków papierów wartościowych i rachunków pieniężnych, prowadzonych dla klientów Banku na podstawie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi.Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że w ramach prowadzonej działalności w zakresie usług finansowych Bank oferuje m.in. prowadzenie rachunków bankowych dla klientów. Podstawą prawną prowadzenia tych rachunków jest art. 49 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo ban...
2006.08.08 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/DPF/415/48/06/PP
∟Czy na Banku pełniącym rolę agenta płatniczego wypłacającego odsetki od dłużnych papierów wartościowych (obligacji) emitowanych przez inne podmioty, ciąży obowiązek płatnika w rozumieniu art. 41 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2006.07.24 - Urząd Skarbowy Poznań-Grunwald - ADI-G/415/7/06
∟Czy opłaty za prowadzenie rachunku w biurze maklerskim stanowią koszt uzyskania przychodów ze sprzedaży akcji? Z przedstawionego stanu faktycznego wynika iż Podatnik w 2005 r. poniósł wydatki z tytułu stałych opłat za prowadzenie rachunku w biurze maklerskim, z których w 2005 zbywał akcje. Zdaniem Podatnika, opłaty za prowadzenie rachunku w biurze maklerskim należy zaliczyć w całości do kosztów uzyskania przychodów osiągniętych ze sprzedaży akcji. Organ podatkowy zgadza się ze stanowiskiem Podatnika. Zgodnie z przepisem art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /j. t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14 poz. 176 ze zm./ kosztami...
2006.05.12 - Urząd Skarbowy Łódź-Polesie - IA-415/20/2006
∟Czy można kumulować w roku podatkowym 2005, dochody z odpłatnego zbycia papierów wartościowych z dochodami uzyskanymi z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej, która to działalność opodatkowana była jednolitą stawką 19% (tzw. podatek liniowy) ?
2005.10.25 - Izba Skarbowa w Białymstoku - PB II/4117i-30/DR/05
∟Czy należy zapłacić podatek dochodowy od osób fizycznych od sprzedanych akcji w 2004 r. zdeponowanych na wspólnym( małżeńskim) rachunku inwestycyjnym Decyzja
2005.08.12 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/RPP1/443-420/05/AW
∟Spółka zwróciła się z zapytaniem dotyczącym możliwości uznania za fakturę wykonywanych wyciągów z rachunków inwestycyjnych.
2005.07.05 - Urząd Skarbowy w Płocku - 1419/UPO-415-100/05/02/RL
∟Podatnik zwrócił się z prośbą o wyjaśnienie, czy prawidłowo postąpił zaliczając w koszty uzyskania przychodu z papierów wartościowych koszty opłaty za zarządzanie pakietem papierów wartościowych za 12 miesięcy 2004 roku.
2005.06.24 - Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu - ZD/406-26/PIT/05
∟Ile egzemplarzy informacji PIT-8C powinien sporządzić Dom Maklerski S. A. dla klienta, który posiada więcej niż jeden rachunek papierów wartościowych? Spółka podnosi, iż zobowiązana jest do sporządzania informacji PIT-8C o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych. W składanych informacjach jest obowiązana wykazać w szczególności kwotę przychodu uzyskanego przez podatnika, będącego klientem Domu Maklerskiego, z tytułu dokonanych transakcji, a także koszty uzyskania przychodu.Jednostka zwróciła się z zapytaniem dot. ilości egzemplarzy informacji PIT-8C, jakie powinna sporządzić dla klienta, który posiada więcej ni
2005.06.15 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/RPŁ/415-32a/05/KRJ
∟Czy dla potrzeb naliczenia zryczałowanego podatku dochodowego od przychodów osób prawnych z tytułu dyskonta po wykupieniu papierów wartościowych przez emitenta, Płanik prawidłowo zastosował metodę FIFO w sytuacji, gdy nie jest możliwa identyfikacja daty nabycia przez podatnika wykupywanych papierów wartościowych (obligacji)?
2005.05.23 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/RPŁ/415-6B/MJM/05
∟Jak ustalić podstawę opodatkowania w przypadku zaistnienia zdarzenia powodującego opodatkowanie dochodu uzyskanego z tytułu oszczędzania na indywidualnym koncie emerytalnym, tj. jak określić "sumę wpłat", o której mowa w art. 30 ust. 3a updof?
1 2
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.