Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: sankcja
sankcja 38 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
1 2
2021.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.205.2021.1.JO
∟brak obowiązku dokonania płatności metodą podzielonej płatności za faktury objęte 100% lub częściowym zajęciem komorniczym na rachunek bankowy komornika
2020.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.226.2020.2.NL
∟ustalenie, czy sankcja o której mowa w art. 15d ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych będzie miała zastosowanie w przypadku regulowania w Systemie ICC transakcji opodatkowanych VAT (lub zwolnionych z VAT) w Polsce
2020.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.161.2020.2.JO
∟Wyłączenie stosowania mechanizmu podzielonej płatności w sytuacji regulowania płatności w drodze kompensaty
2020.04.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.42.2020.3.MŁ
∟Kompensaty przy mechanizmie podzielonej płatności.
2020.01.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.655.2019.1.IZ
∟Brak obowiązku dokonania płatności metodą podzielonej płatności za faktury objęte 100% lub częściowym zajęciem komorniczym na rachunek bankowy komornika
2020.01.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-2.4012.612.2019.1.PG
∟Sankcje przy zastosowaniu mechanizmu podzielonej płatności w przypadku płatności w ratach.
2019.11.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.389.2019.1.MZA
∟Ustalenie, czy Spółka ponosząc stratę podatkową powinna ponosić koszty sankcyjnych odsetek wynikających z art. 16e ust. 1 pkt 4 updop w przypadku gdy Spółka działa w dobrej wierze i nie może, w świetle art. 16a ust. 1 updop, uznać za środek trwały składników majątku o przewidywalnym okresie użytkowania nieprzekraczających 1 roku.
2019.02.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.528.2018.1.SG
∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wskazanych we wniosku wydatków poniesionych na podstawie zawartego porozumienia
2018.12.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.620.2018.2.RW
∟Dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wykonywanych przez Bank.
2018.08.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.245.2018.1.AP
∟- Czy kwoty świadczeń pieniężnych wypłacane na rzecz Sp. X., na podstawie zawartego porozumienia, stanowią dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodu?
2018.05.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-1.4012.176.2018.1.MJ
∟Uznanie pobieranych opłat z tytułu niewywiązywania się przez klienta z zawartej ze Spółką umowy za wynagrodzenie, które nie jest/nie będzie opodatkowane podatkiem od towarów i usług, brak obowiązku wystawienia faktur dokumentujących ww. opłaty, prawo do wystawienia faktur korygujących w stosunku do wystawionych faktur pierwotnych i prawo do obniżenia podatku należnego.
2016.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-551/15-3/AO
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie rozpoznania momentu powstania przychodu z tytułu nałożonej opłaty dodatkowej.
2016.03.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/4512-1-309/15-4/KS
∟Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT opłat dodatkowych stanowiących sankcję finansową stosowaną wobec podróżnych, którzy nie wykupili biletu w ogóle lub właściwego biletu uprawniającego do korzystania z usługi przewozowej.
2015.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-1051/15/MR
∟Zatory płatnicze i opłaty podwyższone za korzystanie ze środowiska.
2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-61/14-4/MZ
∟Podsumowując, należy stwierdzić, iż w przedstawionym przez Wnioskodawcę przypadku z końcem 2010 r. nastąpiło przedawnienie zobowiązania podatkowego. W efekcie powyższego, do chwili powołania się przed organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej na fakt zawarcia umowy pożyczki nie było podstaw do zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych. Dopiero z chwilą powołania się przez podatnika na fakt dokonania czynności cywilnoprawnej powstaje obowiązek podatkowy na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 4 uPCC. Konsekwencją tego powinno być zastosowanie stawki przewidzianej w przepisie art. 7 ust. 5 pkt 1 uPCC, zgodnie z którym stawka podatku wynosi 20%, jeżeli przed organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej w toku czynności sprawdzających, postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego podatnik powołuje się na fakt zawarcia np. umowy pożyczki, a należny podatek od tej czynności nie został zapłacony. Jeżeli zapłata podatku następuje po upływie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego (na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 4 uPCC) podatnik jest zobowiązany do zapłaty także odsetek za zwłokę, stosownie do art. 53 Ordynacji podatkowej.
2013.12.19 - Minister Finansów - PL/LM/830/83/EOB/2013/RD-132446
∟podatek od czynności cywilnoprawnych od umowy pożyczki zawartej w 2001 r. i niezgłoszonej do opodatkowania
2013.11.28 - Minister Finansów - PL/LM/830/44/EOB/2013/RD-123608
∟podatek od czynności cywilnoprawnych od umowy pożyczki zawartej w 2005 r. i niezgłoszonej do opodatkowania
2012.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/436-23/11-7/12-S/KK
∟Czy otrzymanie przez Wnioskodawcę pieniędzy na jego konto, pochodzących z umowy pożyczki od rodziców, podlega opodatkowaniu stawką 20 %, określoną w art. 7 ust. 5 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych ?
2011.03.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-37/11-4/KG
∟W przypadku gdy Wnioskodawca naruszy obowiązek ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej, w stosunku do Zainteresowanego powinno zostać ustalone dodatkowe zobowiązanie podatkowe tylko i wyłącznie w stosunku do tej części obrotu, która podlega ewidencjonowaniu z zastosowaniem kas rejestrujących, a nie do całości obrotu.
2010.12.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-838/10-2/EC
∟Czy firmie R. spółka jawna i jej udziałowcom grożą sankcje określone w § 13 Rozporządzenia Rady Ministrów z 25.02.1996r. w sprawie ustanowienia Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Suwałkach przy prowadzeniu innej działalności od 2011 roku.
2010.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-420/10/AZ
∟obowiązek sporządzenia korekt deklaracji VAT-7 oraz naliczania sankcji w związku z nieterminowym zainstalowaniem kasy rejestrującej
2009.11.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1244/09-4/MN
∟Naliczenie sankcji z tytułu nieterminowego zainstalowania kas fiskalnych.
2009.10.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-897/09-4/AK
∟1. Czy przepis art. 111 ust. 2 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 grudnia 2008 r. dotyczy także nieprawidłowości ewidencyjnych podatnika mających miejsce przed 1 grudnia 2008 r.?2. W sytuacji, gdy przepis art. 111 ust. 2 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 grudnia 2008 r. dotyczy także nieprawidłowości ewidencyjnych Podatnika mających miejsce przed 1 grudnia 2008 r., to czy możliwość ustalenia przez organy podatkowe dodatkowego zobowiązania podatkowego w wysokości odpowiadającej 30% kwoty podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług dotyczy zakupu wszystkich towarów i usług, czy tylko tych, które związane są ze sprzedażą podlegającą ewidencjonowaniu przy zastosowaniu kas rejestrujących? Natomiast w sytuacji, gdy przepis art. 111 ust. 2 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 grudnia 2008 r. nie odnosi się do nieprawidłowości ewidencyjnych Podatnika mających miejsce przed 1 grudnia 2008 r., to czy utrata prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 111 ust. 2 ustawy o VAT (w brzmieniu obowiązującym do dnia 30 listopada 2008 r.) dotyczy zakupu wszystkich towarów i usług, czy tylko tych, które związane są ze sprzedażą podlegającą ewidencjonowaniu przy zastosowaniu kas rejestrujących?
2009.10.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-897/09-3/AK
∟Czy Spółka zobowiązana jest do wprowadzenia kas rejestrujących i prowadzenia za ich pośrednictwem ewidencji obrotu z tytułu świadczonych na rzecz pracowników usług przewozu pasażerskiego?
2009.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-192/08/EJ
∟sankcja z tytułu braku kasy rejestrującej
2008.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1085/08/AW
∟Czy Spółka ma obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego, jeżeli ewidencjonowała wszystkie transakcje na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, wystawiając fakturę VAT? Jeżeli tak, to w jaki sposób ma ustalić metodologię dokonania takiej korekty?
2008.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-286/08/PP
∟Wnioskodawca jest Zakładem Pracy Chronionej. W 2006r. w związku z niezgodnym z ustawą z dnia 27 sierpnia 1998r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wydatkowaniem środków Zakładowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych dokonał wpłaty w wysokości 30% tych środków na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zgodnie z art. 33 ust. 4a pkt 2 tej ustawy. Czy wydatek ten stanowi koszt uzyskania przychodów w świetle przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych?
2008.03.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-218/07-3/IM
∟Odsprzedaż usług przewozu pracowników a obowiązek ewidencjonowania tych czynności za pomocą kasy rejestrującej, oraz sankcja z tytułu niedopełnienia obowiązku tego ewidencjonowania.
2008.03.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-218/07-2/IM
∟Odsprzedaż usług przewozu pracowników a obowiązek ewidencjonowania tych czynności za pomocą kasy rejestrującej, oraz sankcja z tytułu niedopełnienia obowiązku tego ewidencjonowania.
2007.10.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-190/07/MR
∟Czy opłata dodatkowa za ścieki jest kosztem uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób fizycznych?
1 2
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.