Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: węgiel
węgiel 878 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.09.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.179.2021.2.PK
∟Opodatkowanie wyrobów węglowych
2021.09.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.142.2021.1.MK
∟Opodatkowania wyrobów węglowych
2021.09.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4012.319.2021.1.MK
∟Uznanie transakcji za eksport pośredni opodatkowany 0 % stawką podatku
2021.08.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.148.2021.1.JS
∟status pośredniczącego podmiotu węglowego, finalnego nabywcy węglowego oraz obowiązki związane ze sprzedażą odsiewek koksu
2021.07.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.103.2021.1.MK
∟Warunki dostaw wyrobów węglowych w ramach zwolnienia od opodatkowania akcyzą
2021.06.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.64.2021.2.MK
∟Opodatkowanie wyrobów węglowych będących przedmiotem aportu do nowo utworzonej spółki prawa handlowego
2021.06.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.60.2021.2.JS
∟zwolnienie od podatku akcyzowego wyrobów węglowych będących przedmiotem aportu
2021.06.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.61.2021.1.PJ
∟Przy sprzedaży wyrobów węglowych w ilości nieprzekraczającej 200 kg jednorazowo, do zastosowania względem wyrobów węglowych zwolnienia Wnioskodawca nie ma w szczególności obowiązku wystawienia faktury i uzyskania oświadczenia od finalnego nabywcy węglowego.
2021.06.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.76.2021.2.MK
∟Opodatkowanie koksu naftowego klasyfikowanego do kodu CN 2713 zerową stawką akcyzy oraz obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego w związku z nabyciem koksu naftowego
2021.06.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.39.2021.2.MK
∟Sposób wypełnienia warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia z akcyzy dla wyrobów węglowych
2021.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3.4012.699.2020.2.MS
∟Zwolnienie z obowiązku ewidencji na kasie rejestrującej w przypadku realizowanych w systemie wysyłkowym dostaw węgla na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych i momentu rezygnacji z dotychczasowego ewidencjonowania tej sprzedaży na kasie rejestrującej.
2021.01.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.728.2020.1.KP
∟Brak oznaczenia dostawy węgla kodem GTU 02 lub innym.
2020.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.95.2020.1.MAZ
∟Zwolnienie od akcyzy wyrobów węglowych przeznaczonych do celów opałowych przez zakład energochłonny, w którym został wprowadzony system prowadzący do osiągania celów ochrony środowiska.
2020.07.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.106.2020.2.MAZ
∟Zwolnienie od akcyzy wyrobów węglowych przeznaczonych do celów opałowych przez zakład energochłonny, w którym będzie wprowadzony system zarządzania środowiskowego
2020.06.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.223.2020.2.KP
∟Brak obowiązku stosowania kasy on-line od 1 lipca 2020.
2020.02.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.280.2019.2.MK
∟Zwolnienie z akcyzy wyrobów węglowych wykorzystywanych przez zakład energochłonny stanowiący zorganizowaną cześć przedsiębiorstwa
2020.01.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.271.2019.1.PJ
∟W rezultacie, w myśl przepisów ustawy o podatku akcyzowym, jedynym zdarzeniem, które co do zasady powinno podlegać opodatkowaniu akcyzą, będzie wyłącznie sprzedaż wyrobów węglowych dokonana przez Dostawcę Węgla, będącego PPW, na rzecz C, będącej FNW, do której nastąpiło Przekierowanie Dostawy węgla oraz która nabędzie i otrzyma ten węgiel w wyniku Przekierowania Dostawy realizowanej zgodnie ze Schematem 1.
2020.01.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.262.2019.1.PJ
∟W rezultacie, w myśl przepisów ustawy o podatku akcyzowym, jedynym zdarzeniem, które co do zasady powinno podlegać opodatkowaniu akcyzą, będzie wyłącznie sprzedaż wyrobów węglowych dokonana przez Dostawcę Węgla, będącego PPW, na rzecz Z., będącej FNW, do której nastąpiło Przekierowanie Dostawy węgla oraz która nabędzie i otrzyma ten węgiel w wyniku Przekierowania Dostawy realizowanej zgodnie ze Schematem 1.
2019.12.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.574.2019.1.JG
∟Brak obowiązku ewidencjonowania od dnia 1 lipca 2020 r. przy zastosowaniu kasy elektronicznej on-line sprzedaży Węgla drzewnego.
2019.10.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.191.2019.1.MAZ
∟Brak wpływu nabycia ciepłowni w trakcie roku na posiadany status zakładu energochłonnego; sposób uwzględniania danych nabytej ciepłowni przy obliczaniu udziału zakupu wyrobów węglowych w wartości produkcji sprzedanej; zwolnienie od akcyzy wyrobów węglowych przez zakład energochłonny, który dokonuje zakupu i umorzenia świadectw efektywności energetycznej.
2019.10.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.183.2019.1.PJ
∟Dokonując nabycia wyrobów węglowych w ramach zwolnienia, o którym mowa w art. 31a ust. 1 oraz zmiany ich przeznaczenia i dokonania sprzedaży, eksportu lub dostawy wewnątrzwspólnotowej Wnioskodawca nie ma obowiązku prowadzenia działalności jako pośredniczący podmiot węglowy, a tym samym i zawiadamiania właściwego naczelnika urzędu skarbowego o prowadzeniu takiej działalności. Prowadzenie działalności jako pośredniczący podmiot węglowy nie jest obowiązkiem a uprawnieniem podmiotu.
- w sytuacji, w której Spółka nie złoży właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego ww. zawiadomienia to będzie posiadać status finalnego nabywcy węglowego
- na Wnioskodawcy ciążyć obowiązek składania deklaracji oraz obliczenia i wpłaty akcyzy w stosunku do tej części wyrobów węglowych, nabytych w ramach zwolnienia, która będzie podlegała opodatkowaniu, z uwagi na zmianę ich przeznaczenia i sprzedaż w różnych scenariuszach
- w sytuacji w której Wnioskodawca nie będzie zamierzał działać jako pośredniczący podmiot węglowy i nie dokona w związku z tym zawiadomienia właściwego naczelnika urzędu skarbowego o takim zamiarze, a tym samym będzie posiadał status finalnego nabywcy węglowego, nie będzie zobowiązany do prowadzenia ewidencji wyrobów węglowych
2019.09.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.154.2019.2.MK
∟Zwolnienie z akcyzy wyrobów węglowych przeznaczonych do celów opałowych w procesie podgrzewania i suszenia kruszyw mineralnych
2019.09.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.158.2019.1.PJ
∟Zwolnienie z akcyzy wyrobów węglowych wykorzystywanych do celów opałowych
2019.09.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.148.2019.2.WR
∟Brak zwolnienia z akcyzy wyrobów węglowych sprzedawanych aptece
2019.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.120.2019.2.MAZ
∟Brak możliwości opodatkowania stawką 0 zł lub zwolnienia od akcyzy jako oleju procesowo-technologicznego, nabywanej wewnątrzwspólnotowo parafiny o kodzie CN 2710 19 25, używanej do nasączania węgla drzewnego wykorzystywanego w grillach jednorazowych oraz produkcji typu węgiel instant (nie wymagający podpałki).
2019.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.127.2019.1.AMS
∟Zwolnienie od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 1 pkt 8
2019.06.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.111.2019.1.PJ
∟Spółdzielnia zużyła część węgla na ogrzewanie spółdzielczych lokali mieszkaniowych, a więc z przeznaczeniem wyrobów węglowych na cele opałowe gospodarstw domowych które stanowią lokale mieszkalne usytuowane w wielorodzinnych budynkach mieszkalnych zarządzanych przez Wnioskodawcę będące w zasobach Spółdzielni, co uprawnia do zwolnienia. Należy się zgodzić ze stwierdzeniem Wnioskodawcy, że można dokonać korekty deklaracji dla podatku akcyzowego od wyrobów węglowych za miesiące w których odprowadzony został podatek od całości zużytego węgla na ogrzewanie.
2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.95.2019.1.PJ
∟Oświadczenie o którym mowa w art. 31a ust. 3e ustawy będzie dotyczyć maksymalnej ilości wyrobów węglowych wynikających w umowy wraz ewentualnym dodatnim odchyleniem procentowym. Po wyczerpaniu limitu określonego w umowie dopuszczalne jest podpisanie aneksu do umowy pierwotnej, który określi dodatkową lub nową ilość nabywanych wyrobów węglowych. Zachodzi wtedy konieczność sporządzania wraz z aneksowaniem umowy kolejnego oświadczenia o przeznaczeniu nabywanych wyrobów węglowych. Po zakończeniu okresu obowiązywania umowy, oświadczenie również traci moc prawną. Sposób i częstotliwość dostaw wyrobów węglowych nie ma wpływu na warunki zwolnienia. Jeśli Spółka chce stosować przepisy dające możliwość stosowania oświadczenia w umowie, wówczas Wnioskodawca każdym finalnym nabywcą węglowym należy zawrzeć osobną umowę.
2019.04.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.33.2019.1.PJ
∟Moment powstania obowiązku wpisu do ewidencji wyrobów węglowych wystąpi, co do zasady, przy wydaniu wyrobów finalnemu nabywcy węglowemu.
W przypadku gdy faktura zaliczkowa jest jedyną fakturą wystawianą przez Spółkę, faktura ta jest fakturą, której data wystawienia i numer zawarte są w ewidencji sprzedaży wyrobów węglowych, o której mowa w art. 138i ust. 1 pkt 1 ustawy.
2019.04.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.25.2019.3.MAZ
∟Uznanie kotłowni za zorganizowaną część przedsiębiorstwa, będącą zakładem energochłonnym, który będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia od akcyzy wyrobów węglowych, przeznaczonych do celów opałowych, w przypadku wdrożenia systemu zarządzania środowiskowego potwierdzonego certyfikatem.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.