Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wykonanie (wykonywanie)
wykonanie (wykonywanie) 184 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
2021.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.354.2021.1.MD
∟W zakresie możliwości skorygowania zeznań podatkowych i obowiązku zapłaty odsetek przy zwrocie odliczeń w ramach tzw. ulgi prorodzinnej.
2021.06.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDWT.4011.34.2021.2.BK
∟Czy Wnioskodawczyni przysługuje status matki samotnie wychowującej dziecko? A jeśli tak, to od którego roku podatkowego mogła rozliczać się jako matka samotnie wychowująca córkę? W jakiej części Wnioskodawczyni przysługuje ulga prorodzinna?
2021.04.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.24.2021.2.MD
∟Biorąc zatem pod uwagę okoliczności przedstawione we wniosku, w szczególności fakt, że Wnioskodawczyni wykonuje władzę rodzicielską w 100% i wyłącznie zajmuje się zaspokajaniem fizycznych, zdrowotnych, intelektualnych, duchowych, kulturalno-rozrywkowych, towarzyskich i innych – stosownie do wieku i okoliczności – potrzeb dzieci, natomiast ojciec dzieci mieszka gdzie indziej i praktycznie w ogóle w 2020 r. nie kontaktował się z dziećmi, uznać należy, że Wnioskodawczyni przysługuje ulga prorodzinna na małoletnie dzieci, wynikająca z art. 27f ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w pełnej wysokości za 12 miesięcy w rozliczeniu za rok 2020.
2021.02.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.816.2020.1.MD
∟Biorąc zatem pod uwagę okoliczności przedstawione we wniosku, w szczególności fakt, że wyłącznie Wnioskodawczyni osobiście sprawuje faktyczną władzę rodzicielską w stosunku do małoletnich dzieci, samodzielnie bez udziału byłego męża uczestniczy w ich wychowaniu, zabezpiecza ich potrzeby bytowe, zdrowotne i edukacyjne oraz emocjonalne, całościowo i samodzielnie dba o rozwój psychofizyczny, duchowy i intelektualny małoletnich dzieci, wszelkie inne sprawy odnoszące się do wychowania dzieci (Pierwsza Komunia, wywiadówki, wizyty lekarskie) podejmuje wyłącznie sama, natomiast ojciec dzieci – jak twierdzi Wnioskodawczyni – w tym zakresie nie podejmuje żadnych działań, nie uczestniczy w życiu szkolnym i pozaszkolnym dzieci, nie wykazuje więzi emocjonalnej z dziećmi, nie angażuje się w opiekę nad dziećmi, ogranicza się do spotkań nielubianych przez dzieci i do płatności alimentów, uznać należy, że Wnioskodawczyni przysługuje ulga prorodzinna na małoletnie dzieci, wynikająca z art. 27f ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w pełnej wysokości za 12 miesięcy w rozliczeniu za rok 2020.
Prawo do odliczenia ulgi na małoletnie dzieci będzie przysługiwało Wnioskodawczyni również w latach przyszłych pod warunkiem, że nie ulegną zmianie przepisy prawa będące podstawą niniejszego rozstrzygnięcia oraz stan faktyczny sprawy, w szczególności Wnioskodawczyni będzie nadal wyłącznie wykonywała władzę rodzicielską.
2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.612.2020.1.MD
∟Możliwość opodatkowania dochodów na zasadach przewidzianych dla osób samotnie wychowujących dzieci. Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
2020.09.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.519.2020.2.MD
∟Możliwość opodatkowania dochodów na zasadach przewidzianych dla osób samotnie wychowujących dzieci. Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
2020.08.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.450.2020.2.ES
∟Wnioskodawca w 2019 r. nie spełniał warunków preferencyjnego rozliczenia określonych w art. 6 ust. 4 tej ustawy. Małżeństwo Wnioskodawcy nie było rozwiązane prawomocnym orzeczeniem Sądu a ponadto samotnie nie wychowywał dziecka bowiem opiekę nad nim sprawował wraz z matką dziecka.
Mimo uzyskania w 2020 r. prawomocnego orzeczenia o rozwodzie prawo do skorzystania
z preferencyjnego rozliczenia przewidzianego dla osób samotnie wychowujących dzieci nie będzie przysługiwało Wnioskodawcy również w rozliczeniu za 2020 r. i lata następne (jeżeli nie zmieni się stan faktyczny lub nie ulegną zmianie przepisy prawa podatkowego w tym zakresie), ponieważ Wnioskodawca wychowuje dziecko wraz z byłą żoną.
2020.07.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4-3.4012.239.2020.1.KM
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez podmioty realizujące usługi zagospodarowania odpadów na podstawie umów o wykonanie zastępcze
2020.07.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.247.2020.3.MD
∟W sytuacji gdy Wnioskodawca z dwóch różnych związków posiada dwoje małoletnich dzieci – w stosunku do których faktycznie wykonuje władzę rodzicielską – co uprawnia Wnioskodawcę do ulgi prorodzinnej na każde z nich, to niezależnie od tego, że w wyniku porozumienia matka pierwszego z dzieci odlicza ulgę w pełnej wysokości na to z dzieci, w świetle przytoczonych przepisów (po spełnieniu wszystkich przesłanek wymaganych do jej zastosowania) – Wnioskodawcy przysługuje prawo do dokonania, w rozliczeniu za rok 2019, odliczenia ulgi na małoletnią córkę (drugie dziecko). Gdy żonie Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odliczenia ulgi prorodzinnej, Wnioskodawca może odliczyć tę ulgę w pełnej wysokości, tj. 100% kwoty ustalonej zgodnie z art. 27f ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2020.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.289.2020.1.KR
∟Możliwość skorzystania przez Wnioskodawczynię z tzw. ulgi prorodzinnej
2020.05.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.94.2020.2.MD
∟Ulga prorodzinna.
2020.04.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.92.2020.1.MD
∟Ulga prorodzinna.
2020.03.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.35.2020.2.KR
∟Możliwość skorzystania przez Wnioskodawczynię z tzw. ulgi prorodzinnej w latach podatkowych 2018-2019 oraz latach przyszłych (kolejnych)
2019.12.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.403.2019.1.MD
∟W sytuacji gdy Wnioskodawca przez cały 2019 r. wykonywał i przez lata następne będzie wykonywał władzę rodzicielską w stosunku do dwójki małoletnich córek i nie wyraża zgody na inny podział proporcji kwoty odliczeń, należy przyjąć że jest uprawniony do ulgi w wysokości połowy kwoty przysługującej na dwójkę tych małoletnich dzieci.
W świetle powyższego, mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe – przy spełnieniu przesłanek wynikających z art. 27f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych Wnioskodawca wobec braku porozumienia z mamą dzieci będzie miał prawo składając w 2020 r. zeznanie za 2019 r. skorzystać z ulgi prorodzinnej w wysokości 50% kwoty ulgi na każde dziecko, ustalonej zgodnie z art. 27f ust. 2 ww. ustawy.
Powyższe będzie miało zastosowanie również do lat następnych pod warunkiem, że nie ulegną zmianie przepisy prawa będące podstawą niniejszego rozstrzygnięcia oraz stan faktyczny sprawy, w szczególności Wnioskodawca będzie wspólnie z byłą małżonką nadal wykonywał władzę rodzicielską.
2019.12.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.398.2019.2.MD
∟Biorąc zatem pod uwagę okoliczności przedstawione we wniosku, w szczególności fakt, że Wnioskodawczyni sama opiekuje się dzieckiem, troszczy się o wszelkie jego potrzeby i sama je wyposaża, co wpływa na jego zdrowie i rozwój, natomiast ojciec dziecka – jak twierdzi Wnioskodawczyni – nie zabezpiecza żadnych potrzeb dziecka począwszy od bytowych, edukacyjnych, rozwojowych, zdrowotnych, emocjonalnych uznać należy, że Wnioskodawczyni przysługuje w pełnym wymiarze prawo do dokonania za 2015, 2016, 2017 i 2018 r. odliczenia w ramach ulgi prorodzinnej, wynikającej z art. 27f ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, na małoletnie dziecko.
Prawo do odliczenia w pełnym wymiarze ulgi na małoletnie dziecko będzie przysługiwało Wnioskodawczyni również w latach przyszłych pod warunkiem, że nie ulegną zmianie przepisy prawa będące podstawą niniejszego rozstrzygnięcia oraz stan faktyczny sprawy, w szczególności Wnioskodawczyni będzie nadal wyłącznie wykonywała władzę rodzicielską.
2019.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.360.2019.2.MM
∟Podział pomiędzy rodziców przysługującej ulgi prorodzinnej w sytuacji gdy tylko Wnioskodawca wykonuje obowiązek alimentacyjny wobec niepełnoletniego dziecka i do dnia wydania orzeczenia o wysokości alimentów sam utrzymywał pełnoletnie dziecko.
2019.09.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.255.2019.2.BK
∟Warunki do skorzystania z ulgi prorodzinnej w całości.
2019.09.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.278.2019.1.BK
∟Warunki do skorzystania z ulgi prorodzinnej w całości.
2019.08.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB4.4015.75.2019.1.LB
∟Czy Wnioskodawczyni zobowiązana będzie do zapłaty podatku od spadków i darowizn od wartości darowizny, którą wykona na jej rzecz Pan P.Z.?
2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.219.2019.2.JK3
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej ( 4 dzieci z rożnych związków).
2019.05.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.188.2019.4.KR
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej w latach 2015-2018 i latach kolejnych
2019.05.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.115.2019.1.MP
∟możliwości skorzystania z ulgi prorodzinnej, w stosunku do dzieci małoletnich i pełnoletnich.
2019.05.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.147.2019.1.IK
∟Czy Wnioskodawca słusznie rozlicza podatek VAT należny i naliczony od faktur podwykonawców w trybie „odwrotne obciążenie” biorąc za moment powstania obowiązku podatkowego datę faktycznego wykonania usługi, a nie datę wystawienia faktury?
2019.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-2.4011.631.2018.2.KR
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej
2018.11.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.367.2018.3.MP
∟możliwości skorzystania z ulgi prorodzinnej, w stosunku do dzieci małoletnich i pełnoletnich
2018.10.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.352.2018.1.MD
∟Biorąc pod uwagę okoliczności przedstawione we wniosku, w szczególności fakt, że Wnioskodawczyni sprawuje nad małoletnim dzieckiem pieczę, wychowuje je, ponosi wszelkie koszty z tym związane oraz dba o wszelkie jego potrzeby, natomiast ojciec dziecka – jak twierdzi Wnioskodawczyni – od ponad dwóch lat nie poniósł żadnych wydatków związanych z jego wychowaniem, nie uczestniczy w życiu dziecka, nie odwiedza go, nie kontaktuje się z nim, uznać należy, że w przypadku gdy sytuacja ta nie ulegnie zmianie wyłącznie Wnioskodawczyni przysługiwać będzie (po spełnieniu wszystkich przesłanek wymaganych do jej zastosowania) prawo do dokonania odliczeń w ramach ulgi prorodzinnej wynikającej z art. 27f ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych na małoletnie dziecko, tj. w wysokości 100% kwoty ustalonej zgodnie z art. 27f ust. 2 ww. ustawy.
2018.08.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.275.2018.2.JK3
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej.
2018.08.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.255.2018.2.JK3
∟Możliwość skorzystania z ulgi prorodzinnej w 100%.
2018.07.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4012.257.2018.1.MG
∟Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki na inwestycję, brak możliwości zastosowania przepisów art. 86 ust. 2a-2h i art. 90 ustawy.
2018.07.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.210.2018.2.BK
∟Dokonywanie odliczeń w ramach tzw. ulgi prorodzinnej.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.