Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wysokość zaliczki

 

wysokość zaliczki 73 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3

2021.09.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.420.2021.2.MM
     ∟Dochody z uzyskane z tytułu wynagrodzenia wypłacanego przez pracodawcę chińskiego z pracy wykonywanej w Polsce (wraz z innymi dochodami uzyskanymi w danym roku podatkowym, podlegającymi opodatkowaniu stosownie do przepisów art. 27 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) Wnioskodawca zobowiązany będzie wykazać w rocznym zeznaniu podatkowym składanym na druku PIT-36. Jeśli Wnioskodawca – bez pośrednictwa płatnika – uzyskuje dochody ze stosunku pracy z zagranicy (z Chin), która to praca wykonywana jest w Polsce, to jest zobowiązany do obliczania (od dochodu) bez wezwania i wpłacania w ciągu roku podatkowego zaliczek na podatek dochodowy, według zasad określonych w art. 44 ustawy. Wysokość przychodu osiąganego w walutach obcych, w myśl art. 11a ust. 1 ustawy Wnioskodawca powinien przeliczyć na złote według kursu średniego Euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień uzyskania przychodu.

2021.09.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.251.2021.2.SK
     ∟w zakresie ustalenia, czy Spółka od dnia 1 maja 2021 r. może dla dochodów innych niż z zysków kapitałowych stosować stawkę podatku dochodowego od osób prawnych wynoszącą 9% oraz czy może dla dochodów innych niż z zysków kapitałowych opłacać zaliczki, za maj i za czerwiec 2021 r. jako zaliczki miesięczne a począwszy od zaliczki za 3 kwartał 2021 r. jako zaliczki kwartalne wyliczane w oparciu o stawkę 9%, na podstawie art. 25 ust. 1g Ustawy.

2021.08.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDWT.4011.205.2021.1.DS
     ∟Sposób ustalania wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych

2021.06.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.272.2021.1.MJ
     ∟obowiązki płatnika w związku z wypłatą kwot z tytułu zwiększonych kosztów utrzymania za granicą

2021.04.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.74.2021.1.AH
     ∟Ustalenie: -czy przepis art. 4a pkt 10 ustawy o pdop (w brzmieniu obowiązującym przed 1 stycznia 2020 r. oraz w brzmieniu od 1 stycznia 2020 r.) należy interpretować w ten sposób, że w celu ustalenia, czy Bank posiadał w latach podatkowych 2018, 2019 i 2020 status „małego podatnika”, przy obliczaniu wysokości „przychodów ze sprzedaży” uzyskiwanych przez Bank w latach podatkowych 2017, 2018 i 2019 należało pominąć zarówno cenę uzyskiwaną przez Bank w związku ze sprzedażą Obligacji na rzecz Kontrahentów, jak i dyskonto uzyskiwane przez Bank w związku z transakcjami, których przedmiotem były Obligacje (różnica pomiędzy ceną sprzedaży Obligacji otrzymywaną przez Bank, a ceną zakupu Obligacji poniesioną przez Bank); -czy przepis art. 4a pkt 10 ustawy o pdop (w brzmieniu od 1 stycznia 2020 r.) należy interpretować w ten sposób, że w celu ustalenia, czy Bank posiada w roku podatkowym 2021 oraz będzie posiadać w kolejnych latach podatkowych status „małego podatnika”, przy obliczaniu wysokości „przychodów ze sprzedaży” uzyskiwanych przez Bank każdorazowo w roku podatkowym poprzedzającym dany rok podatkowy należy pomijać zarówno cenę uzyskiwaną przez Bank w związku ze sprzedażą Obligacji na rzecz Kontrahentów, jak i dyskonto uzyskiwane przez Bank w związku z transakcjami, których przedmiotem są Obligacje (różnica pomiędzy ceną sprzedaży Obligacji otrzymywaną przez Bank, a ceną zakupu Obligacji poniesioną przez Bank); -czy przepisy ustawy o pdop, w szczególności przepisy art. 12 i art. 19 ust. 1 pkt 2 (w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2020 r.), należy interpretować w ten sposób, że Bank powinien był rozpoznawać jako „przychód” w związku z transakcjami, których przedmiotem było kupno i sprzedaż przez Bank Obligacji, jedynie kwotę dyskonta (różnica pomiędzy ceną sprzedaży Obligacji otrzymywaną przez Bank, a ceną zakupu Obligacji poniesioną przez Bank), nie rozpoznając przy tym „przychodu” w postaci kwot ceny sprzedaży otrzymanych przez Bank w związku ze sprzedażą Obligacji na rzecz Kontrahentów; -czy przepisy ustawy o pdop, w szczególności przepisy art. 12 i art. 19 ust. 1 pkt 2 (w brzmieniu od 1 stycznia 2021 r.), należy interpretować w ten sposób, że Bank powinien rozpoznawać jako „przychód” w związku z transakcjami, których przedmiotem jest kupno i sprzedaż przez Bank Obligacji, jedynie kwotę dyskonta (różnica pomiędzy ceną sprzedaży Obligacji otrzymywaną przez Bank, a ceną zakupu Obligacji poniesioną przez Bank), nie rozpoznając przy tym „przychodu” w postaci kwot ceny sprzedaży otrzymywanych przez Bank w związku ze sprzedażą Obligacji na rzecz Kontrahentów.

2021.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-1.4011.868.2020.1.TR
     ∟Wnioskodawca – jako płatnik – z tytułu wypłacanego pracownikowi stypendium stanowiącego przychód ze stosunku pracy – obliczając podatek dochodowy – może uwzględnić kwotę wolną od podatku, stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 23a lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co oznacza, że jest zobowiązany do pobrania i przekazania zaliczki na podatek jedynie od nadwyżki stypendium ponad kwotę wolną od podatku.

2020.12.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4017.28.2020.1.MK
     ∟w zakresie ustalenia czy w sytuacji, gdy należne za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązania podatkowego wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania pobranych podatków, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, może zostać potrącone z aktualnie wpłacanymi kwotami zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, to potrącenie powinno być dokonane poprzez uwzględnienie tej kwoty wynagrodzenia w deklaracji podatkowej składanej za bieżące okresy, bez konieczności bieżącego informowania urzędu skarbowego o fakcie dokonania potrącenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)

2020.12.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4017.27.2020.1.MK
     ∟w zakresie ustalenia czy Wnioskodawca jest uprawniony do wynagrodzenia z tytułu terminowego opłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od kwot podatku wpłaconego w ustawowym terminie, również w przypadku, gdy w późniejszym terminie Wnioskodawca wpłacił dodatkową kwotę należnych zaliczek za dany miesiąc wraz z odsetkami (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)

2020.12.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4017.26.2020.1.MK
     ∟w zakresie ustalenia czy Wnioskodawca może dokonać potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, obliczonego od terminowo wpłaconych dotychczas zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązań podatkowych, z aktualnie (i w przyszłości) obliczanych i pobieranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)

2020.12.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.698.2020.1.MT
     ∟Skutki podatkowe przystąpienia do spółki osobowej nowych wspólników w trakcie roku obrotowego.

2020.11.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4017.17.2020.1.MZA
     ∟w zakresie m.in. ustalenia, czy w sytuacji, gdy należne za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązania podatkowego wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania pobranych podatków, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, może zostać potrącone z aktualnie wpłacanymi kwotami zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, to potrącenie powinno być dokonane poprzez uwzględnienie tej kwoty wynagrodzenia w deklaracji podatkowej składanej za bieżące okresy, bez konieczności bieżącego informowania urzędu skarbowego o fakcie dokonania potrącenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)

2020.11.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4017.16.2020.1.MZA
     ∟w zakresie m.in. ustalenia czy Wnioskodawca jest uprawniony do wynagrodzenia z tytułu terminowego opłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od kwot podatku wpłaconego w ustawowym terminie, również w przypadku, gdy w późniejszym terminie Wnioskodawca wpłacił dodatkową kwotę należnych zaliczek za dany miesiąc wraz z odsetkami (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)

2020.11.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4017.13.2020.2.MZA
     ∟w zakresie m.in. ustalenia czy Wnioskodawca może dokonać potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, obliczonego od terminowo wpłaconych dotychczas zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązań podatkowych, z aktualnie (i w przyszłości) obliczanych i pobieranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (pytanie oznaczone w wniosku nr 1)

2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4017.15.2020.1.SK
     ∟w zakresie m.in. ustalenia, czy w sytuacji, gdy należne za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązania podatkowego wynagrodzenie z tytułu terminowego wpłacania pobranych podatków, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, może zostać potrącone z aktualnie wpłacanymi kwotami zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, to potrącenie powinno być dokonane poprzez uwzględnienie tej kwoty wynagrodzenia w deklaracji podatkowej składanej za bieżące okresy, bez konieczności bieżącego informowania urzędu skarbowego o fakcie dokonania potrącenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)

2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4017.14.2020.1.SK
     ∟w zakresie m.in. ustalenia czy Wnioskodawca jest uprawniony do wynagrodzenia z tytułu terminowego opłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od kwot podatku wpłaconego w ustawowym terminie, również w przypadku, gdy w późniejszym terminie Wnioskodawca wpłacił dodatkową kwotę należnych zaliczek za dany miesiąc wraz z odsetkami (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)

2020.11.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4017.12.2020.1.SK
     ∟w zakresie m.in. ustalenia czy Wnioskodawca może dokonać potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia, o którym mowa w art. 28 § 1 Ordynacji podatkowej, obliczonego od terminowo wpłaconych dotychczas zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za okres nieobjęty przedawnieniem zobowiązań podatkowych, z aktualnie (i w przyszłości) obliczanych i pobieranych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (pytanie oznaczone w wniosku nr 1)

2020.10.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.345.2020.2.MZA
     ∟Czy niewykorzystana część funduszu, która przechodzi bilansem otwarcia na następny rok stanowi podstawę do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, czy może korzystać ze zwolnienia w CIT-8 w oparciu o art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2020.09.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.010.392.2020.1.MZA
     ∟Ustalenie, czy: - Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, - przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku podatkowym 2017, 2018 i 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za lata 2017 i 2018 podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%, a za rok 2019 stawkę podatku 9%, - Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za rok 2017, 2018 i 2019 (część pytania oznaczonego we wniosku nr 3).

2020.07.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.236.2020.1.MMU
     ∟ 1. Czy Spółka będzie uprawniona do zastosowania uproszczonej formy wpłacania zaliczek na CIT w roku podatkowym 2021, w wysokości 1/12 podatku należnego wykazanego w zeznaniu złożonym w 2011 r., dotyczącym roku podatkowego 2010? 2. Jeżeli odpowiedź na pierwsze pytanie będzie negatywna, czy Spółka będzie uprawniona do zastosowania uproszczonej formy wpłacania zaliczek na CIT w roku podatkowym 2021, w wysokości 1/12 podatku należnego wykazanego w zeznaniu złożonym w 2010 r., dotyczącym roku podatkowego 2009?

2020.05.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1.4011.118.2020.2.DW
     ∟1) Czy Wnioskodawca będzie mógł w zeznaniu rocznym za rok 2019 składanym w roku 2020 rozliczyć dochód uzyskany ze sprzedaży kwalifikowanego prawa własności intelektualnej do programu komputerowego wytwarzanego w ramach opisanej współpracy ze Spółką z uwzględnieniem stawki podatku dochodowego wynoszącej 5% ? 2) Czy Wnioskodawca będzie mógł od początku roku 2020 odprowadzać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od dochodów uzyskiwanych ze sprzedaży kwalifikowanego prawa własności intelektualnej do programu komputerowego wytwarzanego, rozwijanego i ulepszanego w ramach opisanej współpracy ze Spółką z uwzględnieniem stawki podatku dochodowego wynoszącej 5%?

2020.05.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4011.39.2020.2.AK
     ∟Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box)

2020.04.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4011.40.2020.2.AK
     ∟Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (tzw. IP Box)

2020.03.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.158.2019.2.MM
     ∟Dochody z kwalifikowanych praw własności intelektualnej (IP BOX).

2015.11.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-1039/11-5/15/S/DP
     ∟Czy Wnioskodawca musi ponownie obliczyć wysokość zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych, które dotyczą okresów przed zmianą umowy spółki i wpłacić je wraz z odsetkami za zwłokę?

2012.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-500/12-2/NS
     ∟Prawidłowość wskazanych przez Wnioskodawcę sposobów ustalania wysokości zaliczek na podatek od towarów i usług.

2012.03.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-1039/11-2/DP
     ∟Czy Wnioskodawca musi ponownie obliczyć wysokość zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych, które dotyczą okresów przed zmianą umowy spółki i wpłacić je wraz z odsetkami za zwłokę?

2010.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-122/10/ŚS
     ∟Czy nasza interpretacja art. 41a ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowa?

2009.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-86/09/MK
     ∟1. Czy pracownik, który za dany rok zamierza opodatkować dochody łącznie z małżonkiem, a jego dochody przekroczą górną granicę pierwszego przedziału skali, ma prawo do złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 32 ust. 1a pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?2. Czy od wypłaconego po ustaniu stosunku pracy ekwiwalentu za niewykorzystany urlop płatnik – były pracodawca obowiązany jest do poboru zaliczki na podatek dochodowy?

2009.04.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-49/09-4/HS
     ∟1. Czy w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych rok podatkowy (obrotowy) zawsze musi stanowić pełnych kolejnych 12 miesięcy kalendarzowych (za wyjątkiem przypadków opisanych w art. 8 ust. 2, 2a, 3 i 6 wspomnianej ustawy)?2. Czy zeznanie podatkowe CIT-8 dotyczyć może tylko i wyłącznie roku podatkowego (obrotowego) będącego wielokrotnością pełnych kolejnych 12 miesięcy kalendarzowych?3. Czy w sytuacji kiedy Spółka dla celów sprawozdawczości wewnątrzgrupowej podzieli rok podatkowy (obrotowy) na inne okresy niż pełne miesiące kalendarzowe, będzie jednocześnie zobowiązana do prowadzenia ksiąg rachunkowych w sposób umożliwiający jej kalkulowanie zaliczek na podatek dochodowy za kolejne następujące po sobie miesiące kalendarzowe?

2009.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-1727/08-2/ER
     ∟CIT - w zakresie obowiązków podatkowych wynikających z połączenia spółek metodą łączenia udziałów

1 2 3

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj