Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: zwrot wydatków budowlanych
zwrot wydatków budowlanych 12 / 481753 │ a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w z
1
2013.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-944/13-2/WS
∟Zwrot osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym.
2012.10.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/415-559/12-4/AKr
∟Czy Wnioskodawczyni może odliczyć podatek VAT poniesiony przy zakupie materiałów budowlanych przeznaczonych na budowę ww. nieruchomości?
2011.10.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-875/11/AK
∟Czy wnioskodawcy przysługuje prawo do zwrotu części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych w związku z remontem budynku mieszkalnego w sytuacji, gdy środki na zakup materiałów budowlanych otrzymał z Ośrodka Pomocy Społecznej w formie specjalnego zasiłku celowego?
2011.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-482/11/HS
∟Czy rodzic może ubiegać się o zwrot części poniesionych wydatków na remont domu mieszkalnego, którego właścicielem na podstawie umowy darowizny jest jego niepełnoletnie dziecko?
2011.04.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-95/11-2/AK
∟Kolektory słoneczne i pakiety systemowe nie zostały sklasyfikowane ani jako piece grzewcze ani jako pogrzewacze oraz nie zostały wymienione w wykazie jako urządzenia służące do podgrzewania wody. Jak już wskazano powyżej zgodnie art. 3 ust. 4 ww. ustawy dokumentem stanowiącym podstawę do obliczenia kwoty zwrotu części wydatków, o których mowa w ust. 1, jest faktura wystawiona dla osoby fizycznej, w związku z powyższym niedopuszczalnym jest, aby podatnik mógł otrzymać zwrot na podstawie specyfikacji, zestawień lub innych dokumentów nie będących fakturą VAT, jak również rozbijanie pozycji widniejących na fakturze na podpozycje. W konsekwencji, Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do zwrotu części wydatków związanych z zakupem pakietu systemowego i kolektora słonecznego.
2011.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-1252/10/HS
∟Czy wnioskodawczyni przysługuje prawo do zwrotu części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych w związku z remontem budynku mieszkalnego w sytuacji, gdy środki na zakup materiałów budowlanych otrzymała z Ośrodka Pomocy Społecznej w formie specjalnego zasiłku celowego i czy może rozliczenia dokonać na podstawie kserokopii faktur VAT?
2010.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-729/09/NG
∟W jaki sposób ustalić kwoty brutto oraz kwoty podatku VAT do wniosku VZM-1 o zwrot niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym w części dotyczącej pomieszczeń przeznaczonych na cele mieszkalne?
2010.07.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-445/10-4/AGr
∟1. Czy biorąc pod uwagę, że przeważająca cześć inwestycji (69,86%) służy zaspokojeniu własnych potrzeb mieszkaniowych, mogę od tej części zakupów materiałów budowlanych indywidualnie starać się o częściowy zwrot podatku VAT na podstawie ustawy z dnia 29 sierpnia 2005 r. o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym?2. W jaki sposób Wnioskodawczyni powinna formalnie dokumentować zakupy inwestycyjne, czy faktury za zakup materiałów budowlanych, których nie będzie można bezpośrednio przypisać czy dotyczą działalności gospodarczej czy też celów mieszkalnych Wnioskodawczyni mogą być wystawione: 30,14% wartości dokonywanych zakupów – faktura na firmę – jako podatnika podatku VAT dokonującego zakupów służących wykonywaniu czynności opodatkowanych; natomiast 69,86% wartości dokonywanych zakupów – faktura na Panią XXX – jako osobę fizyczną dokonującą zakupów służących zaspokojeniu własnych potrzeb mieszkaniowych. Czy też dokonywane przez Wnioskodawczynię zakupy inwestycyjne powinny być dokumentowane fakturami wystawionymi na zainteresowaną jako Panią XXX i rozliczone dla celów działalności w 30,14% uwzględnione w 69,86% wartości dokonanych zakupów, tj. proporcjonalnie do poszczególnych powierzchni użytkowych?
2008.10.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-1179/08/MK
∟Czy w świetle ustawy z dnia 29 sierpnia 2005r. o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym, można złożyć wniosek o zwrot niektórych wydatków poniesionych na budowę budynku mieszkalnego, jeżeli w budynku tym jeden z lokali przeznaczony zostanie na działalność gospodarczą?Wniosek ORD-IN 387 kB INTERPRETACJA INDYWIDUALNA Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana P.Ś., przedstawione we wniosku z dnia 20 czerwca 2008r. (data wpływu do tut. Biura – 02 lipca 2008r.), uzupełnione w dniu 17 września 2008r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwrotu osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym - jest prawidłowe. UZASADNIENIE W dniu 02 lipca 2008r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwrotu osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym. W dniu 17 września 2008r. wpłynęło do tut. Biura uzupełnienie ww. wniosku. W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe: Wnioskodawca utrzymuje się z pracy w placówce szkolnej, ale jest podatnikiem podatku VAT od dorywczo prowadzonej działalności gospodarczej. Wnioskodawca rozpoczyna budowę domu – budynku mieszkalnego, w którym jeden lokal jest przeznaczony pod działalność gospodarczą – będzie on zajmował około 30% całej powierzchni budynku, a 70% to część mieszkalna. Zakup materiałów będzie dokumentowany fakturami VAT. Koszty budowy zostaną rozliczone proporcjonalnie do projektowanej powierzchni, a następnie zostaną skorygowane do faktycznie wybudowanej powierzchni po oddaniu budynku do użytkowania. Wnioskodawca chciałby m.in. w ramach powierzchni mieszkalnej złożyć wniosek o zwrot niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym. W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie: Czy od nakładów na wybudowanie części mieszkalnej w tym budynku, udokumentowanych fakturami VAT można dokonać rozliczenia, tj. złożyć wniosek i uzyskać zwrot niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym... Dotyczy to różnicy podatku VAT na zakupie niektórych materiałów budowlanych. Wnioskodawca uważa, że aktualnie obowiązujące przepisy umożliwiają ustalenie nakładów na część mieszkalną i złożenie do Naczelnika Urzędu Skarbowego wniosek o zwrot niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym i ten zwrot uzyskać. W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe. Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2005r. o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym (Dz. U. Nr 177, poz. 1468 ze zm.) osoba fizyczna ma prawo do zwrotu części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych w związku z budową budynku mieszkalnego. Jak wynika z art. 2 pkt 1 ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o budynku mieszkalnym - rozumie się przez to budynek lub jego część, służące zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych, oraz związane z nimi urządzenia techniczne zapewniające możliwość użytkowania tego budynku lub jego części zgodnie z ich przeznaczeniem, jak przyłącza i urządzenia instalacyjne, w tym służące oczyszczaniu lub gromadzeniu ścieków. Zwrot, o którym mowa w ust. 1, dotyczy wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych, które do dnia 30 kwietnia 2004r. były opodatkowane stawką podatku od towarów i usług w wysokości 7%, a od dnia 1 maja 2004r. są opodatkowane podatkiem VAT (art. 3 ust. 3 ww. ustawy). Z treści art. 3 ust. 4 tej ustawy wynika, iż dokumentem stanowiącym podstawę do obliczenia kwoty zwrotu części wydatków, o których mowa w ust. 1, jest faktura wystawiona dla osoby fizycznej. Zgodnie z art. 3 ust. 5 pkt 1 ww. ustawy kwota zwrotu, o której mowa w ust. 4, jest równa, z zastrzeżeniem ust. 6, 68,18% kwoty podatku VAT wynikającej z faktur, nie więcej jednak niż 12,295% kwoty stanowiącej iloczyn 70 m2 powierzchni użytkowej i ceny 1 m2 powierzchni użytkowej budynku mieszkalnego, przyjmowanej na potrzeby obliczenia premii gwarancyjnej od wkładów oszczędnościowych na książeczkach mieszkaniowych, ostatnio ogłoszonej przed kwartałem złożenia wniosku o dokonanie zwrotu, w przypadku inwestycji związanych z wydatkami, o których mowa w ust. 1, wymagających pozwolenia na budowę.Limity kwoty zwrotu obliczone zgodnie z zasadami określonymi w ust. 5 i 6 dotyczą okresów pięcioletnich liczonych od daty złożenia pierwszego wniosku, o którym mowa w art. 5 ust. 1 (art. 3 ust. 6a). Kwota zwrotu obliczona zgodnie z zasadami określonymi w ust. 5-6a dotyczy sumy wszystkich wydatków udokumentowanych w sposób określony w ust. 2 i podlega zaokrągleniu do pełnych złotych (art. 3 ust. 7). Zgodnie z art. 4 ust. 1 ww. ustawy prawo do zwrotu, o którym mowa w art. 3 ust. 1, przysługuje, pod warunkiem że osoba fizyczna lub jej małżonek nie dokonywali czynności, o których mowa w art. 3 ust. 1, jako podatnicy podatku od towarów i usług, w celu wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu tym podatkiem. Przepis art. 4 ust. 2 ww. ustawy stanowi, iż prawo do zwrotu, o którym mowa w art. 3 ust. 1, przysługuje, pod warunkiem że osoba fizyczna posiada: prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2003r. Nr 207, poz. 2016, ze zm.) albo tytuł prawny do budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego w przypadku inwestycji określonej w art. 3 ust. 1 pkt 3; pozwolenie na budowę w przypadku inwestycji, dla której zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane wymagane jest takie pozwolenie. Z treści art. 5 ust. 1 ww. ustawy wynika, iż zwrot, o którym mowa w art. 3 ust. 1, dokonywany jest na wniosek osoby fizycznej złożony w urzędzie skarbowym, natomiast z jego ust. 3 wynika, że wniosek, o którym mowa w ust. 1, może być składany nie częściej niż raz w roku. Zgodnie z art. 5 ust. 4 ww. ustawy wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać co najmniej: imię i nazwisko, numer NIP albo numer PESEL w przypadku gdy osoba fizyczna nie posiada numeru NIP, a w przypadku gdy osobie fizycznej składającej wniosek nie nadano żadnego z tych numerów - rodzaj i numer dokumentu tożsamości tej osoby, w tym również wystawionego w państwie innym niż Rzeczpospolita Polska, adres zamieszkania osoby fizycznej, a w przypadku małżonków - obojga małżonków; wskazanie właściwego urzędu skarbowego, do którego kierowany jest wniosek; rodzaj poniesionych wydatków, zgodnie z art. 3 ust. 1; rok rozpoczęcia inwestycji; wykaz faktur oraz wartość poniesionych wydatków na cele, o których mowa w art. 3 ust. 1; kwotę zwrotu, obliczoną zgodnie z art. 3 ust. 5-7; oświadczenie o zakresie przeprowadzonego remontu, jeżeli roboty te nie wymagają pozwolenia na budowę; wskazanie sposobu wypłaty kwoty zwrotu; jeżeli wypłata ma nastąpić na rachunek bankowy - wskazanie numeru rachunku osoby fizycznej składającej wniosek, a w przypadku wspólnego wniosku małżonków - numeru rachunku obojga lub jednego z nich, na który ma być dokonany zwrot; podpis osoby fizycznej ubiegającej się o zwrot wydatków, a w przypadku małżonków - podpisy obojga małżonków bez względu na sposób złożenia wniosku: wspólnie z małżonkiem albo odrębnie przez każdego z małżonków. W myśl art. 5 ust. 5 ustawy do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy załączyć kopię: pozwolenia na budowę albo - w przypadku remontu, o którym mowa w ust. 4 pkt 7 - dokumentu potwierdzającego tytuł prawny osoby fizycznej do budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego; faktur dokumentujących poniesione wydatki, o których mowa w art. 3 ust. 1. Zgodnie z art. 6 ust. 1 w sprawie zwrotu, o którym mowa w art. 3 ust. 1, urząd skarbowy wydaje decyzję, w której określa kwotę zwrotu, z zastrzeżeniem ust. 3. Decyzję, o której mowa w ust. 1, urząd skarbowy wydaje w terminie 6 miesięcy od dnia złożenia wniosku (art. 6 ust. 2). Jeżeli prawidłowość złożonego przez osobę fizyczną wniosku, o którym mowa w art. 5 ust. 1, nie budzi wątpliwości, urząd skarbowy dokonuje zwrotu kwoty wykazanej we wniosku bez wydania decyzji (art. 6 ust. 3 ustawy). Zgodnie z art. 6 ust. 4 ustawy kwota zwrotu podlega wypłaceniu w przypadku określonym: w ust. 2 - w terminie 25 dni od dnia doręczenia decyzji; w ust. 3 - w terminie 6 miesięcy od dnia złożenia wniosku. Ze zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku wynika, iż wnioskodawca rozpocznie budowę budynku mieszkalnego, w którym jeden z lokali przeznaczy na działalność gospodarczą. Lokal ten będzie zajmował około 30% całej powierzchni budynku. Zamierza w związku z tym złożyć wniosek do Urzędu Skarbowego o zwrot niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym. W świetle powyższego, jeżeli wnioskodawca spełni wszystkie warunki wynikające z powołanych powyżej przepisów prawa – będzie budował dom mieszkalny służący zaspokojeniu jego potrzeb mieszkalnych, w którym jeden lokal przeznaczy na działalność gospodarczą, budowę będzie prowadził na podstawie posiadanego pozwolenia, wydatki na zakup materiałów budowlanych udokumentowane zostaną fakturami VAT, to ma prawo do zwrotu części wydatków poniesionych na zakup materiałów budowlanych, które do dnia 30 kwietnia 2004r. były opodatkowane stawką podatku od towarów i usług w wysokości 7%, a od dnia 1 maja 2004r. są opodatkowane podatkiem VAT i może w związku z tym złożyć odpowiedni wniosek do właściwego urzędu skarbowego. Powyższe dotyczy wyłącznie powierzchni mieszkalnej, która ma stanowić około 70% całej powierzchni budynku. Wydatki na budowę powierzchni budynku przeznaczonej na działalność gospodarczą rozliczone będą w ramach inwestycji z działalności gospodarczej. Wobec powyższego stwierdza się, że stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe. Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji. Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Nadmienia się, iż zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), rozpoznawanie spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych dotyczących wydawania w indywidualnych sprawach pisemnych interpretacji przepisów prawa podatkowego (interpretacje indywidualne), o których mowa w art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, ze zm.), przekazuje się wojewódzkim sądom administracyjnym, na których obszarze właściwości strona skarżąca zamieszkuje lub ma siedzibę. Powyższe rozporządzenie, zgodnie z brzmieniem § 3, wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia, tj. z dniem 11 października 2008r. W związku z powyższym tut. organ informuje, że jeżeli skarga na niniejszą interpretację będzie składana po dniu 10 października 2008r., właściwym do jej rozpoznania będzie Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków. Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul.
2007.05.10 - Urząd Skarbowy w Ełku - US.III/415-7/07
∟Podatnik zwraca się z zapytaniem czy w chwili zbycia w 2007 r. wyżej opisanych nieruchomości trzeba będzie dokonywać jakichkolwiek opłat związanych z podatkiem dochodowym od osob fizycznych oraz czy należy do Urzędu Skarbowego zwrócić odzyskany podatek VAT z materiałów budowlanych?Na podstawie:- art. 14a § 1, § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku Pana z dnia 12.02.2007 r., w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych przychodów uzyskanych ze zbycia nieruchomości na podstawie art. 28 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm...
2006.11.29 - Trzeci Urząd Skarbowy w Bydgoszczy - PG2/415-34/06
∟Czy kwotę zwrotu różnicy podatku VAT za materiały budowlane należy obliczyć jak dla osób fizycznych, które nie korzystały z ulg mieszkaniowych.
2006.08.18 - Urząd Skarbowy w Lubartowie - DP1-415-7/06
∟W jaki sposób mogę się rozliczyć w podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu poniesionych wydatków na remont budynku mieszkalnego przeznaczonego na cele użyteczności publicznej i remont budynku mieszkalnego, w którym obecnie mieszkam i posiadam umowę użyczenia oraz czy mam prawo do zwrotu zęści podatku VAT z tytułu poniesionych wydatków na remont obecnie zamieszkałego przeze mnie budynku mieszkalnego?
1
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.