Interpretacje do przepisu
art. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


2229/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

2016.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1-3/4510-1-7/16-2/DS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie przychodu podatkowego.

2016.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1-1/4511-1-70/16-3/AN
     ∟Skutki podatkowe związane z odpłatnym zbyciem certyfikatów, obligacji i akcji otrzymanych w wyniku likwidacji spółki osobowej, jeżeli to odpłatne zbycie nastąpi po upływie 6 lat.

2016.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1-1/4511-1-69/16-3/AN
     ∟Skutki podatkowe związane z odpłatnym zbyciem certyfikatów, obligacji i akcji otrzymanych w wyniku likwidacji spółki osobowej, jeżeli to odpłatne zbycie nastąpi po upływie 6 lat.

2016.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1-1/4511-1-68/16-3/AN
     ∟Skutki podatkowe związane z odpłatnym zbyciem certyfikatów, obligacji i akcji otrzymanych w wyniku likwidacji spółki osobowej, jeżeli to odpłatne zbycie nastąpi po upływie 6 lat.

2016.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1-1/4511-1-67/16-3/AN
     ∟Skutki podatkowe związane z odpłatnym zbyciem certyfikatów, obligacji i akcji otrzymanych w wyniku likwidacji spółki osobowej, jeżeli to odpłatne zbycie nastąpi po upływie 6 lat.

2016.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB3.4511.495.2016.2.MS
     ∟określenie wartości początkowej prawa ochronnego do znaku towarowego oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych

2016.09.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB3.4511.494.2016.2.MS
     ∟określenie wartości początkowej prawa ochronnego do znaku towarowego oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych

2016.09.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB3.4511.493.2016.2.MS
     ∟określenie wartości początkowej prawa ochronnego do znaku towarowego oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych

2016.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-693/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT. Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-424/16-5/EC
     ∟Czy w opisanym przez Wnioskodawcę zdarzeniu przyszłym wygaśnięcie zobowiązania Wnioskodawcy, jako wspólnika Spółki, wobec niej z tytułu zaciągniętej pożyczki, poprzez konfuzję, na skutek połączenia w rękach tej samej osoby (tj. Wnioskodawcy) prawa (wierzytelności spółki osobowej wobec Wnioskodawcy) i korelatywnie sprzężonego z nim obowiązku (zobowiązania Wnioskodawcy wobec spółki osobowej), w związku z rozwiązaniem Spółki, spowoduje powstanie przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem PIT po stronie Wnioskodawcy?

2016.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-1/4510-223/16-1/MJ
     ∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z organizacją oraz wypłatą środków pieniężnych z tytułu realizacji programu motywacyjnego

2016.08.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-743/16-3/KS
     ∟Czy Zbycie przez Wnioskodawcę Certyfikatów po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła Likwidacja będzie wyłączone z przychodów, a przez to nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym? Czy Zbycie przez Wnioskodawcę Obligacji po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła Likwidacja będzie wyłączone z przychodów, a przez to nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym? Czy Zbycie przez Wnioskodawcę Akcji po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła Likwidacja będzie wyłączone z przychodów a przez to nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym?

2016.08.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-744/16-5/RK
     ∟1. Czy przekształcenie spółki kapitałowej (SPZOO) w spółkę osobową (SK) będzie neutralne dla Wnioskodawcy na gruncie Ustawy o PIT, przy założeniu, że płatnik pobierze i odprowadzi do urzędu skarbowego podatek z tytułu ewentualnych tzw. zysków niepodzielonych na podstawie art. 41 ust. 4c w zw. z art. 24 ust. 5 pkt 8 oraz w nawiązaniu do art. 41 ust. 8 Ustawy o PIT? 2. Czy w wyniku likwidacji SK (bądź jej rozwiązania bez przeprowadzania likwidacji) oraz związanego z nią podziału majątku SK pomiędzy wspólników, otrzymane przez Wnioskodawcę, jako wspólnika SK, środki pieniężne będą stanowiły dla Wnioskodawcy przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych? 3. Czy w wyniku likwidacji SK (bądź jej rozwiązania bez przeprowadzania likwidacji) oraz związanego z nią podziału majątku SK, otrzymane przez Wnioskodawcę, jako wspólnika SK, składniki majątkowe o charakterze niepieniężnym będą stanowiły dla Wnioskodawcy przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w chwili ich otrzymania? 4. Czy w przypadku wygaśnięcia zobowiązań Wnioskodawcy, jako wspólnika SK, z tytułu zaciągniętych pożyczek, poprzez konfuzję, na skutek połączenia w rękach tej samej osoby (tj. Wnioskodawcy) prawa (wierzytelności SK wobec Wnioskodawcy) i sprzężonego z nim obowiązku (zobowiązania Wnioskodawcy wobec SK), w wyniku likwidacji SK (bądź jej rozwiązania bez przeprowadzania likwidacji), powstanie po stronie Wnioskodawcy przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych? 5. Czy w momencie lub w związku z otrzymaniem majątku w wyniku likwidacji SK (lub jej rozwiązania bez przeprowadzenia likwidacji) będzie ciążył na Wnioskodawcy obowiązek zadeklarowania otrzymanego majątku jako przychodu wolnego od podatku?

2016.08.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-492/16-2/BKD
     ∟Czy, utworzona zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 29 czerwca 1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, Spółka dla zagospodarowania Wspólnoty winna płacić podatek dochodowy od osób prawnych z tytułu przychodów z wynajmu budynku gospodarczego przez osoby niebędące członkami Wspólnoty

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-561/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-562/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-560/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-559/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-557/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-558/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-556/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-555/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-508/16-4/HD
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, otrzymanie przez Wnioskodawcę, jako wspólnika Spółki osobowej, środków pieniężnych w związku z likwidacją tej Spółki nie będzie stanowić dla Wnioskodawcy przychodu podatkowego podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-509/16-4/HD
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, otrzymanie przez Wnioskodawcę, jako wspólnika Spółki osobowej, środków pieniężnych w związku z likwidacją tej Spółki nie będzie stanowić dla Wnioskodawcy przychodu podatkowego podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-592/16-4/KS
     ∟Czy we wskazanym w stanie faktycznym sposób odprowadzenia zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych wspólnika spółki komandytowej za pośrednictwem tej spółki powoduje wygaśnięcie zobowiązania podatkowego wspólnika w zakresie zapłaconej zaliczki.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-745/16-5/RK
     ∟1) Czy w wyniku likwidacji SK (bądź jej rozwiązania bez przeprowadzania likwidacji) oraz związanego z nią podziału majątku SK pomiędzy wspólników, otrzymane przez Wnioskodawcę, jako wspólnika SK, środki pieniężne będą stanowiły dla Wnioskodawcy przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych? 2) Czy w wyniku likwidacji SK (bądź jej rozwiązania bez przeprowadzania likwidacji) oraz związanego z nią podziału majątku SK, otrzymane przez Wnioskodawcę, jako wspólnika SK, składniki majątkowe o charakterze niepieniężnym będą stanowiły dla Wnioskodawcy przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w chwili ich otrzymania? 3) Czy w przypadku wygaśnięcia zobowiązań Wnioskodawcy, jako wspólnika SK, z tytułu zaciągniętych pożyczek, poprzez konfuzję, na skutek połączenia w rękach tej samej osoby (tj. Wnioskodawcy) prawa (wierzytelności SK wobec Wnioskodawcy) i sprzężonego z nim obowiązku (zobowiązania Wnioskodawcy wobec SK), w wyniku likwidacji SK (bądź jej rozwiązania bez przeprowadzania likwidacji), powstanie po stronie Wnioskodawcy przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych? 4) Czy w momencie lub w związku z otrzymaniem majątku w wyniku likwidacji SK (lub jej rozwiązania bez przeprowadzenia likwidacji) będzie ciążył na Wnioskodawcy obowiązek zadeklarowania otrzymanego majątku jako przychodu wolnego od podatku?

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-843/16-3/RK
     ∟1) Czy zbycie przez Wnioskodawcę Certyfikatów po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła Likwidacja będzie wyłączone z przychodów a przez to nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym? 2) Czy zbycie przez Wnioskodawcę Obligacji po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca przychodów a przez to nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym? 3) Czy zbycie przez Wnioskodawcę Akcji po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła Likwidacja będzie wyłączone z przychodów a przez to nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym?

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-842/16-3/RK
     ∟ 1) Czy zbycie przez Wnioskodawcę Certyfikatów po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła Likwidacja będzie wyłączone z przychodów a przez to nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym? 2) Czy zbycie przez Wnioskodawcę Obligacji po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca przychodów a przez to nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym? 3) Czy zbycie przez Wnioskodawcę Akcji po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła Likwidacja będzie wyłączone z przychodów a przez to nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym?

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-841/16-3/RK
     ∟1) Czy zbycie przez Wnioskodawcę Certyfikatów po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła Likwidacja będzie wyłączone z przychodów a przez to nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym? 2) Czy zbycie przez Wnioskodawcę Obligacji po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca przychodów a przez to nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym? 3) Czy zbycie przez Wnioskodawcę Akcji po upływie 6 lat od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła Likwidacja będzie wyłączone z przychodów a przez to nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym?

2016.08.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-452/16/JŁ
     ∟1. Czy w wyniku likwidacji SO (bądź jej rozwiązania bez przeprowadzania likwidacji) oraz związanego z nią podziału majątku SO pomiędzy wspólników, otrzymane przez Wnioskodawcę, jako wspólnika SO, środki pieniężne będą stanowiły dla Wnioskodawcy przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych? 2. Czy w wyniku likwidacji SO (bądź jej rozwiązania bez przeprowadzania likwidacji) oraz związanego z nią podziału majątku SO, otrzymane przez Wnioskodawcę, jako wspólnika SO, składniki majątkowe o charakterze niepieniężnym będą stanowiły dla Wnioskodawcy przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w chwili ich otrzymania? 3. Czy w przypadku wygaśnięcia zobowiązań Wnioskodawcy, jako wspólnika SO, z tytułu zaciągniętych pożyczek, poprzez konfuzję, na skutek połączenia w rękach tej samej osoby (tj. Wnioskodawcy) prawa (wierzytelności SO wobec Wnioskodawcy) i sprzężonego z nim obowiązku (zobowiązania Wnioskodawcy wobec SO), w wyniku likwidacji SO (bądź jej rozwiązania bez przeprowadzania likwidacji), powstanie po stronie Wnioskodawcy przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych? 4. Czy w momencie lub w związku z otrzymaniem majątku w wyniku likwidacji (lub rozwiązania bez przeprowadzenia likwidacji) SO będzie ciążył na Wnioskodawcy obowiązek zadeklarowania otrzymanego majątku jako przychodu wolnego od podatku?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj