Interpretacje do przepisu
art. 106j ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


302/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 106j ustawy o podatku od towarów i usług

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

2014.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-212/14/AJ
     ∟1. (Pytanie nr 1) Czy po zarejestrowaniu na potrzeby VAT Gmina ma prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku zidentyfikowania potrzeby skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd? 1.1. (Pytanie nr 2) Czy Gmina ma prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd? 1.2. (Pytanie nr 3) Czy Gmina ma prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd? 1.3. (Pytanie nr 4) Czy Gmina ma prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd? 1.4. (Pytanie nr 5) Czy Gmina będzie ma prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd? 2. (Pytanie nr 6) Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych, jeżeli błąd będzie dotyczył omyłkowego: - wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, - nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, - wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takiej faktury? 3. (Pytanie nr 7) W sytuacji, gdyby odpowiedź na Pytanie 1 była negatywna, czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz do uwzględnienia podatku należnego z nieuwzględnionych dotąd w rozliczeniach z tytułu VAT Urzędu faktur dotyczących okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem był Urząd, pod warunkiem wystawienia bądź otrzymania stosownych faktur korygujących lub not korygujących do powyższych faktur oraz uwzględnienia ich w pierwszej deklaracji złożonej przez Gminę po jej zarejestrowaniu jako podatnika VAT (tj. deklaracji za lipiec 2013 r.)?

2014.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-202/14-2/RR
     ∟Prawa do odliczenia podatku VAT oraz brak obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego na podstawie art. 89b ustawy

2014.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-275/14-2/AS
     ∟przechowywanie faktur w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego

2014.05.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-95/14-4/AKr
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawidłowości wystawiania zbiorczych faktur korygujących.

2014.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-126/14/AK
     ∟W którym momencie Spółka powinna deklarować korekty przychodu na gruncie ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm., dalej: „u.p.d.o.p.”) - w okresie w którym miało miejsce pierwotne wydanie towarów, czy też powinna dokonać korekty za okres uzyskania zwrotu towarów będących przedmiotem korekty lub potwierdzenia akceptacji faktury korygującej przez kontrahenta? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1)

2014.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-340/14/AK
     ∟W którym momencie Spółka powinna dokonać korekty kosztów uzyskania przychodów (kosztu sprzedaży) na gruncie u.p.d.o.p. w okresie, w którym miało miejsce pierwotne wydanie towarów, czy też powinna dokonać korekty za okres uzyskania zwrotu towarów będących przedmiotem korekty? (pytania oznaczone we wniosku Nr 2)

2014.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-152/14/MS
     ∟Obowiązki-rejestracja Gminy jako podatnika VAT.

2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-83/14-3/UNR
     ∟obowiązek ujęcia w prowadzonych przez Wnioskodawcę ewidencjach VAT i rozliczenia w składanych deklaracjach podatkowych faktur oraz faktur korygujących wystawionych na spółkę przejmowaną, prawo do wystawienia przez Wnioskodawcę faktur korygujących do faktur wystawionych przez spółkę przejmowaną oraz uwzględnienia tych korekt w składanej przez Wnioskodawcę deklaracji podatkowej.

2014.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-109/14/MS
     ∟- prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd, - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd, - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd, - prawo Gminy do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd, - prawo Gminy do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były przez Urząd, - prawo Gminy do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego wskazania: Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu - bez konieczności korygowania takich faktur.

2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-321/14-2/IGo
     ∟Korekta podstawy opodatkowania i wystawienie faktury korygującej na bieżąco w trakcie trwania umowy leasingu finansowego.

2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-321/14-3/IGo
     ∟Korekta podstawy opodatkowania i wystawienie faktury korygującej na bieżąco w trakcie trwania umowy leasingu finansowego.

2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-318/14-3/AW
     ∟obowiązek korekty podstawy opodatkowania

2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-318/14-2/AW
     ∟obowiązek korekty podstawy opodatkowania

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-289/11/14-15/S/KBr
     ∟sposób rozliczeń z rolnikiem ryczałtowym, jaki powinien być zastosowany w świetle art. 115-118 ustawy o VAT

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-46/14/DK
     ∟-Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd. -Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd. -Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. -Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT prowadzone były de facto przez Urząd. -Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone de facto przez Urząd. -Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, jeżeli faktury te zawierają błąd dotyczący omyłkowego (i) wskazania Urzędu, jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, (ii) wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, (iii) wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez obligatoryjnej konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodzi związek o którym mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.

2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-12/14-2/MK
     ∟Czy praktyka Spółki dotycząca wystawiania zbiorczych faktur korygujących dokumentujących przyznane rabaty jest prawidłowa i czy będzie prawidłowa w rozumieniu przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2014 r.?

2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-12/14-3/MK
     ∟Czy praktyka Spółki dotycząca wystawiania zbiorczych faktur korygujących dokumentujących przyznane rabaty jest prawidłowa i czy będzie prawidłowa w rozumieniu przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2014 r.?

2014.04.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-274/14-2/EK
     ∟Uznanie przedstawionej metody przechowywania przez Spółkę faktur VAT za spełniającą warunki przewidziane w przepisach prawa podatkowego.

2014.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-8/14-2/MKw
     ∟Możliwość oraz termin obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielanych rabatów, jak również sposobu ich dokumentowania

2014.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1374/13/MN
     ∟Czy pobieranie przez Z. opłat za zatrzymanie na przystankach, którego właścicielem albo zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?Czy – jeśli opłata za zatrzymanie na przystankach, którego właścicielem albo zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług – Z. powinien wystawić faktury korygujące, a tym samym pomniejszyć wykazany w deklaracjach VAT-7 podatek należny?

2014.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1395/13-2/RR
     ∟Brak prawa do wystawienia faktury korygującej fakturę VAT objętą okresem przedawnienia

2014.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1433/13/RS
     ∟Czy w świetle przedstawionego zdarzenia Spółka przyznawane rabaty może dokumentować poprzez wystawienie faktur zbiorczych w opisany wyżej sposób (pkt 1 i 2)?Czy Spółka będzie mogła dokonać zmniejszenia podstawy opodatkowania w przypadku takich zbiorczych faktur korygujących, przy spełnieniu wymaganych warunków (art. 29a ust 13 ustawy o podatku od towarów i usług) bądź w przypadku, gdy nie uzyskano potwierdzenia mimo udokumentowanej próby doręczenia faktury korygującej, a z posiadanej dokumentacji wynika, że nabywca towaru wie, że transakcja została zrealizowana zgodnie z warunkami określonymi w fakturze korygującej (art. 29a ust. 15 i 16 ustawy)?

2014.03.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-37/14-2/MH
     ∟Prawo do złożenia przez Gminę korekt deklaracji VAT-7 złożonych przez Urząd, wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących, prawa do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących, jak również prawa do odliczenia przez Gminę podatku naliczonego z faktur zawierających nieprawidłowości, dotyczące oznaczenia nabywcy czy Numeru Identyfikacji Podatkowej nabywcy bez konieczności korygowania takiej faktury

2014.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-206/11/13-16/S/MM
     ∟brak obowiązku wystawienia faktury korygującej VAT RR zerującą fakturę VAT RR dokumentującą przedpłatę na rzecz rolnika ryczałtowego

2014.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1328/13-2/DG
     ∟W zakresie ustalenia czy Wnioskodawcę nabywającego przedsiębiorstwo Spółki zależnej traktuje się jako następcę prawnego w zakresie podatku od towarów i usług.

2013.12.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-987/13/KM
     ∟1. Czy prawidłowe jest stanowisko Ośrodka, że korekta sprzedaży udokumentowanej fakturami, które wystawione zostały wskutek błędnej kwalifikacji transakcji jako zwolnionych z VAT (wskazując stawkę VAT „ZW”), podczas gdy faktycznie czynności te nie podlegały opodatkowaniu VAT, powinna zostać uwzględniona w rozliczeniach za okresy, kiedy pierwotnie Ośrodek rozpoznał obowiązek podatkowy z tytułu przedmiotowych rozliczeń, co spowoduje zmniejszenie wartości sprzedaży zwolnionej w Ośrodka latach 2009-2013?2. W razie negatywnej odpowiedzi na powyższe pytanie, Ośrodek wnosi o wskazanie prawidłowego sposobu postępowania w omawianej sytuacji, w szczególności w jakim okr...

2013.12.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1228/13-2/AW
     ∟termin rozliczenia faktur korygujących zwiększających podstawę opodatkowania – nowe przepisy od 2014 r.

2013.12.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-932/13-2/PR
     ∟moment powstania obowiązku podatkowego dla dostaw energii elektrycznej wg stanu prawnego na dzień 01.01.2014 r., sposobu rozliczania powstałych nadpłat i niedopłat oraz możliwości korygowania faktur proforma

2013.11.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1001/13-2/JL
     ∟W przypadku wystawienia wewnętrznych faktur korygujących do uprzednio wystawionych faktur wewnętrznych, Spółka jest uprawniona do dokonania obniżenia podatku VAT należnego w deklaracji VAT za okres, w którym wystawione zostaną wewnętrzne faktury korygujące.

2013.10.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-847/13-2/PR
     ∟Wystawianie zbiorczych faktur korygujących dokumentujących przyznane rabaty

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj