Interpretacje do przepisu
art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


2436/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

2019.04.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-2/4510-571/15-1/AK
     ∟Czy prowadząc działalność gospodarczą na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej na podstawie posiadanych zezwoleń Wnioskodawca może prowadzić jedną łączną ewidencję rachunkową dla dochodów osiąganych z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie obu zezwoleń? (pytanie przedstawione we wniosku jako 2)

2019.04.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.63.2019.1.MS
     ∟Czy koszty uzyskania przychodów poniesione przez Spółkę w związku z pożarem - tj.: -strata z tytułu likwidacji nie w pełni umorzonych (dla celów podatkowych) środków trwałych (budynku hali oraz maszyn produkcyjnych), oraz -straty związane ze zniszczeniem nieukończonych wyrobów (produkcji w toku), a także surowców/materiałów wykorzystywanych do produkcji (farby i lakiery), powinny zostać ujęte dla celów CIT w wyniku działalności, do której zostaną zaalokowane przychody z tytułu uzyskanych odszkodowań (wynikających z ubezpieczenia mienia i z ubezpieczenia utraty zysku) wypłacone przez Ubezpieczyciela?

2019.04.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.32.2019.1.MS
     ∟Kalkulacja dochodu zwolnionego z opodatkowania PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP.

2019.04.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.33.2019.1.MS
     ∟Moment rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT oraz określenia dochodu, który będzie objęty zwolnieniem, jako uzyskany z działalności wskazanej w Decyzji o wsparciu, prowadzonej na terenie wskazanym w Decyzji.

2019.04.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.39.2019.1.MS
     ∟Wpływ przekształcenia spółki komandytowej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością na zwolnienie z opodatkowania dochodów Spółki z o.o. uzyskanych z działalności prowadzonej przez ww. spółkę na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

2019.04.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.31.2019.1.PC
     ∟Czy na mocy art. 18d ustawy o CIT, Spółce przysługuje prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania 100% wartości kosztów kwalifikowanych działalności B+R, o których mowa w stanie faktycznym/opisie zdarzenia przyszłego, w roku podatkowym, w którym rzeczowe koszty zostały ujęte w kosztach uzyskania przychodów tj. w 2018 r. oraz/lub w kolejnych latach podatkowych, z zastrzeżeniem, że omawiane koszty stanowić będą koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d ustawy o CIT i nie zostaną zwrócone Spółce w jakiejkolwiek formie.

2019.04.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.30.2019.1.JKT
     ∟Czy na mocy art. 18d ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym w latach 2016-2017 Spółce przysługiwało prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania wartości kosztów kwalifikowanych działalności B+R, o których mowa w stanie faktycznym, w roku podatkowym, w którym rzeczowe koszty zostały ujęte w kosztach uzyskania przychodów tj. odpowiednio w 2016 lub 2017 r., w wysokości: - 30% w przypadku kosztów wynagrodzeń pracowników Spółki zatrudnionych w celu realizacji działalności B+R oraz 10% w odniesieniu do pozostałych kosztów kwalifikowanych w 2016 r., - 50% w przypadku kosztów wynagrodzeń pracowników Spółki zatrudnionych w celu realizacji działalności B+R oraz 30% w odniesieniu do pozostałych kosztów kwalifikowanych w 2017 r., z zastrzeżeniem, że omawiane koszty stanowić będą koszty kwalifikowane w rozumieniu ww. przepisu i nie zostaną zwrócone Spółce w jakiejkolwiek formie?

2019.03.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.19.2019.2.LG
     ∟Ustalenie, czy przy kalkulacji limitu z art. 15e ust. 1 ustawy o PDOP, tj. nadwyżki sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonych o przychody z tytułu odsetek nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m, i odsetek powinno uwzględniać się przychody i koszty działalności zwolnionej z opodatkowania

2019.03.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.22.2019.1.MF
     ∟w zakresie ustalenia, w zakresie ustalenia, czy dochody Spółki uzyskiwane z usług serwisowych podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.

2019.03.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.24.2019.1.BK
     ∟w zakresie ustalenia, czy dla potrzeb kalkulacji określonej w art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nadwyżki kosztów usług niematerialnych, Spółka powinna kalkulować wartość podatkową EBITDA, warunkującą wysokość nadwyżki, jako sumę przychodów strefowych oraz przychodów opodatkowanych

2019.03.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.607.2018.2.JKT
     ∟- czy koszty ogólne, dotyczące całokształtu działalności Spółki wymienione we wniosku, ponoszone w okresie od uzyskania zezwolenia do momentu rozpoczęcia działalności w Strefie powinny być w pełni uznane za koszty pozastrefowe. - czy koszty demontażu, montażu i transportu maszyn do zakładu w Strefie związane z przenoszeniem działalności Spółki do Strefy ponoszone w okresie od uzyskania zezwolenia do momentu przeniesienia działalności do zakładu w Specjalnej Strefie Ekonomicznej i rozpoczęcia uzyskiwania przychodów z działalności strefowej, mające na celu rozpoczęcie działalności w strefie ekonomicznej należy uznać za koszty uzyskania przychodu pozastrefowe, pośrednie, potrącalne w momencie ich poniesienia. - czy koszty utrzymania nieruchomości w strefie (media, sprzątanie, ogólne utrzymanie nieruchomości, ochrona fizyczna, przegląd gwarancyjny, wywóz nieczystości) ponoszone przed rozpoczęciem działalności generującej przychody zwolnione z opodatkowania powinny zwiększać koszty pozastrefowe, a po rozpoczęciu działalności ponoszone koszty będą stanowiły koszty strefowe.

2019.03.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.23.2019.1.BK
     ∟w zakresie ustalenia, czy dla potrzeb kalkulacji określonej w art. 15c ustawy o CIT nadwyżki kosztów finansowania dłużnego Spółka powinna kalkulować wartość podatkową EBITDA, warunkującą wysokość nadwyżki, jako sumę przychodów strefowych oraz przychodów opodatkowanych

2019.03.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.22.2019.1.APO
     ∟Czy Wnioskodawca jako komplementariusz Spółki uprawniony będzie do kumulowania (łączenia) uzyskanej przez Spółkę pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu działalności prowadzonej na terenie odpowiedniej SSE oraz pomocy w formie Dotacji nr 2, Dotacji nr 3 jak i ewentualnych Dotacji przyszłych?

2019.03.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.632.2018.2.MO
     ∟Czy płatności otrzymywane przez Spółkę na podstawie Umowy, zarówno płatność zaliczkowa jak i płatności refundacyjne stanowić będą przychód zwolniony z opodatkowania, ujmowany w przychodach Spółki w dacie otrzymania? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)

2019.03.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.683.2018.1.MO
     ∟1. Czy, w przypadku otrzymania dofinansowania w formie refundacji części poniesionych na realizację Projektu wydatków, ponoszone koszty powinny być zaliczane do KUP w całkowitej wysokości, tj. bez uwzględniania faktu, że w okresach późniejszych Wnioskodawca otrzyma refundację części kosztu? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3) 2. W jaki sposób Spółka powinna dokonywać korekty KUP (w stosunku do wydatków ponoszonych w ramach Projektu), w przypadku późniejszego otrzymania dofinansowania w formie refundacji części poniesionych na realizację Projektu wydatków kwalifikowanych? (pytanie oznaczone we wniosku nr 4)

2019.03.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.3.2019.1.AW
     ∟wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie różnic kursowych.

2019.03.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.62.2019.1.MS
     ∟Czy odszkodowanie wypłacone przez Ubezpieczyciela z tytułu ubezpieczenia utraty zysku stanowi dla Spółki przychód uzyskany z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń i tym samym uzyskany z tego tytułu dochód korzysta ze zwolnienia z CIT zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT?

2019.03.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.4.2019.1.MS
     ∟Czy odszkodowanie wypłacone przez Ubezpieczyciela z tytułu ubezpieczenia mienia stanowi dla Spółki przychód uzyskany z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń i tym samymi uzyskany z tego tytułu dochód korzysta ze zwolnienia z CIT zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT?

2019.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.294.2018.2.MS
     ∟Kolejność wykorzystania limitu dostępnej pomocy publicznej.

2019.03.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.655.2018.2.AM
     ∟Zastosowanie ograniczenia w zaliczaniu kosztów do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2019.02.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.574.2018.2.ES
     ∟Skutki podatkowe otrzymania wsparcia z tytułu nowych inwestycji.

2019.02.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.573.2018.2.ES
     ∟Skutki podatkowe otrzymania wsparcia z tytułu nowych inwestycji.

2019.02.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-1.4011.568.2018.2.MD
     ∟otrzymania wsparcia z tytułu nowych inwestycji – zwolnienie przedmiotowe z art. 21 ust. 1 pkt 63b updof

2019.02.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.554.2018.1.MM
     ∟Czy przy kalkulacji limitu, o którym mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Spółka powinna uwzględniać przychody i koszty działalności zwolnionej z opodatkowania na podstawie Zezwoleń?

2019.02.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.546.2018.1.BKD
     ∟w zakresie ustalenia, czy przy kalkulacji limitów z art. 15c ust. 1 i z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT Spółka powinna uwzględniać przychody i koszty zarówno z działalności zwolnionej z opodatkowania jak i z działalności opodatkowanej CIT.

2019.02.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.400.2018.2.MM
     ∟Skutki podatkowe otrzymania wsparcia z tytułu nowych inwestycji.

2019.02.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.631.2018.2.MO
     ∟1. Czy prowadzenie na terenie SSE działalności zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych na gruncie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, w oparciu o dwa zezwolenia (tj. Zezwolenie I oraz Zezwolenie II), powoduje powstanie po stronie Spółki obowiązku prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o PDOP, pozwalającej ustalić dochód odrębnie dla działalności opodatkowanej i odrębnie dla działalności zwolnionej obejmującej działalność prowadzoną na podstawie Zezwolenia I i Zezwolenia II? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej tj. faktycznie otrzymanego zwolnienia z PDOP na podstawie dwóch zezwoleń (tj. Zezwolenia I oraz Zezwolenia II) łącznie najpierw na dzień uzyskania Zezwolenia I, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach Zezwolenia I limitu pomocy publicznej, na dzień wydania Zezwolenia II i chronologicznie wykorzystywać limity pomocy publicznej wynikające z tych Zezwoleń?

2019.02.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.529.2018.2.BG
     ∟czy do wydatków na nabycie usług SSC zastosowanie znajdzie ograniczenie wynikające z art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2019.02.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.653.2018.1.JKT
     ∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym dla ustalenia kwoty wydatków kwalifikowanych dla Spółki prowadzącej działalność na terenie SSE, prawidłowe jest przeliczanie kwot zaliczek na środki trwałe, definitywnie poniesionych i tym samym stanowiących część wydatków w późniejszym okresie, tj. po dniu ich zapłaty, wyrażonych w walucie obcej (EUR) na walutę polską (PLN) zgodnie z kursem obowiązującym dla przeprowadzenia operacji gospodarczej, rozumianym jako dzień płatności zaliczek?

2019.02.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.553.2018.1.ŚS
     ∟dot. zakresie ustalenia czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przy kalkulacji limitów z art. 15c i 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. odpowiednio: -nadwyżki sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonej o przychody o charakterze odsetkowym nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m, oraz kosztów finansowania dłużnego nieuwzględnionych w wartości początkowej środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej, -nadwyżki sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonych o przychody z tytułu odsetek nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m, i odsetek, -Spółka powinna uwzględniać przychody i koszty działalności zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 i 34a ww. ustawy

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj