Interpretacje do przepisu
art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


2436/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

2019.07.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.229.2019.1.MBD
     ∟W zakresie ustalenia, czy: - fakt wykorzystywania przez X magazynu usytuowanego poza terenem SSE do magazynowania wyrobów strefowych i/lub surowców (materiałów) wykorzystywanych do ich produkcji, będzie miał jakikolwiek wpływ na możliwość oraz zakres korzystania przez Wnioskodawcę ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, - koszty utrzymania magazynu wybudowanego przez X poza terenem SSE służącego do przechowywania wyrobów strefowych i/lub surowców (materiałów) do ich produkcji powinny w całości zostać alokowane do z wyniku działalności zwolnionej z opodatkowania.

2019.07.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.211.2019.1.BM
     ∟w zakresie ustalenia, czy: - Spółka ma/miała prawo do korzystania ze zwolnienia od PDOP począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym poniesione zostały wydatki kwalifikowane określone w pkt 1 i 4 Zezwolenia, tj. Wydatki Inwestycyjne, i został osiągnięty poziom zatrudnienia wskazany w Zezwoleniu, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej (pytanie oznaczone we wniosku nr 1), - wydatki kwalifikowane określone w pkt 2 Zezwolenia, które nadal są ponoszone przez Spółkę, tj. Wydatki Bieżące, Spółka ma prawo uwzględniać przy kalkulacji limitu dostępnej pomocy publicznej w formie zwolnienia podatkowego w ramach Zezwolenia (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)

2019.07.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.134.2019.3.JKT
     ∟- czy przedstawiona w opisie zdarzenia przyszłego działalność Wnioskodawczyni w zakresie produkcji Prototypów, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 i 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, co pozwala Wnioskodawczyni odliczyć koszty kwalifikowane tej działalności od podstawy opodatkowania na zasadach wynikających z art. 18d ww. ustawy, - czy ponoszone przez Wnioskodawczynię koszty związane z działalnością B+R w zakresie, w jakim dotyczą projektów przyjętych do realizacji oraz wydatki poniesione na prace zaniechane z uwagi na nieprzyjęcie Prototypu przez zamawiającego, które ujmowane są jako koszty jednorazowo, stanowią koszt kwalifikowany i mogą zostać odliczone przez Wnioskodawczynię od podstawy opodatkowania na podstawie art. 18d ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w ramach ulgi badawczo-rozwojowej w zakresie w jakim nie zostały zwrócone jej w jakiejkolwiek formie, - czy w przypadku zmiany sposobu rozliczeń dla celów bilansowych i podatkowych na rozpoznawanie w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych kosztów prac rozwojowych zakończonych wynikiem pozytywnym, odliczenie wydatków na badania i rozwój od podstawy opodatkowania powinno być dokonane w wysokości odpisów amortyzacyjnych, w rozliczeniu za okres, w którym dokonywane będą odpisy amortyzacyjne, - czy Wnioskodawczyni może odliczyć od podstawy opodatkowania, na zasadach wynikających z art. 18d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wysokość wynagrodzeń pracowników sprawujących funkcje nadzorcze i kierownicze nad procesem produkcji Prototypów, jako koszt kwalifikowany, w zakresie w jakim wykonywane przez nich czynności w tym nadzorcze związane są bezpośrednio z działalnością badawczo-rozwojową, - czy kwota otrzymana sporadycznie ze sprzedaży Prototypów przez Wnioskodawczynię na rzecz klienta po cenie nieodzwierciedlającej kosztów ich opracowania i wytworzenia (tj. ze stratą) stanowi w tej części dokonanie Wnioskodawczyni zwrotu poniesionych wydatków, a co za tym idzie, czy wyłącza w tej części odliczenie ich przez Wnioskodawczynię od podstawy opodatkowania na zasadach wynikających z art. 18d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w ramach ulgi badawczo-rozwojowej

2019.07.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB3/4510-1-171/16/19-S-1/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie określenia na jaki moment Wnioskodawca powinien dyskontować ponoszone aktualnie wydatki inwestycyjne oraz wartość uzyskanej pomocy publicznej? Czy wartość pomocy publicznej uzyskiwanej w kolejnych latach w formie zwolnienia od podatku dochodowego powinna zostać zdyskontowana na dzień uzyskania Zezwolenia.

2019.07.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.31.2019.5.BG
     ∟-czy wydatki poniesione przez Spółkę na nabycie składników majątku wymienionych w § 6 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie pomocy, sfinansowane w całości lub w części z dotacji będą mogły stanowić dla Spółki wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą w pełnej wartości poszczególnych wydatków, - czy otrzymanie transzy dotacji celowej będzie skutkować pomniejszeniem kwoty zwolnienia podatkowego, udzielonego Spółce w związku z realizacją inwestycji strefowej, - w jakim momencie wydatki w formie zapłaconych zaliczek na środki trwałe lub płatności częściowych zapłaconych z dołu za wykonane prace inwestycyjne powinny zostać uznane za poniesione i uwzględnione w wartości wydatków inwestycyjnych kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną, - czy otrzymaną pomoc publiczną, (w formie dotacji jak i w formie zwolnienia), Spółka powinna dyskontować na dzień uzyskania zezwolenia strefowego, - w jaki sposób Spółka powinna dokonać kalkulacji maksymalnej kwoty zwolnienia podatkowego przysługującego Spółce zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT.

2019.07.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.216.2019.1.BG
     ∟czy dla potrzeb kalkulacji określonej w art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nadwyżki kosztów finansowania dłużnego oraz określonej w art. 15e tej ustawy nadwyżki kosztów usług niematerialnych, Spółka powinna kalkulować wartość podatkową EBITDA, warunkującą wysokość obu nadwyżek, jako sumę przychodów strefowych oraz przychodów opodatkowanych

2019.07.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB3/4510-1-171/16/19-S/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych - prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

2019.07.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ILPB2/4510-1-178/16-3/19-S/JG
     ∟Przechowywanie dokumentacji przez Spółkę prowadzącą działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

2019.07.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ILPB2/4510-1-179/16/19-S/JG
     ∟Okres przechowywania dokumentacji przez Spółkę prowadzącą działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

2019.07.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-2/4510-522/16-1/AK
     ∟Czy Rekompensata otrzymana od kontrahenta na podstawie Umowy (w wyniku, której Spółka generuje w całości przychód korzystający ze zwolnienia podatkowego), która płatna jest w przypadku, gdy faktycznie zrealizowany poziom sprzedaży jest niższy, niż zakładany na potrzeby kalkulacji Ceny sprzedaży, również stanowi przychód korzystający ze zwolnienia podatkowego? (stan faktyczny)

2019.07.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-2/4510-549/16-1/AK
     ∟Czy Rekompensata otrzymana od kontrahenta na podstawie Umowy (w wyniku, której Spółka generuje w całości przychód korzystający ze zwolnienia podatkowego), która płatna jest w przypadku, gdy faktycznie zrealizowany poziom sprzedaży jest niższy, niż zakładany na potrzeby kalkulacji Ceny sprzedaży, również będzie stanowiła przychód korzystający ze zwolnienia podatkowego? (zdarzenie przyszłe)

2019.07.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.199.2019.1.PC
     ∟1. Czy w związku ze sprzedażą Gruntu Spółka ma prawo do potraktowania jako kosztu uzyskania przychodów sumy: - ceny zapłaconej na podstawie Umowy Nabycia Gruntu, oraz - przychodu historycznie rozpoznanego przez Spółkę z tytułu częściowo odpłatnego nabycia Gruntu? 2. Czy koszty uzyskania przychodów związane ze sprzedażą Gruntu powinny zostać przyporządkowane do transakcji sprzedaży części A Gruntu i części B Gruntu w proporcji, w jakiej, odpowiednio, część A Gruntu i część B Gruntu pozostają do łącznej powierzchni Gruntu? 3. Czy Spółka ma prawo do potraktowania wartości Opłaty jako kosztu innego niż bezpośrednio związanego z przychodami i w związku z tym do rozpoznania kosztu uzyskania przychodów w momencie (tj. w miesiącu) poniesienia Opłaty?

2019.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.190.2019.1.MO
     ∟ 1. Czy sposób stosowania przez Spółkę przepisów Rozdziału 1A (wcześniej art. 11) Ustawy o CIT, w odniesieniu do zidentyfikowanych przepływów wewnętrznych jest prawidłowy (pomijając konkretną metodologię ustalania cen, która nie może być przedmiotem indywidualnej interpretacji)? 2. W którym momencie, dla celów podatku dochodowego od osób prawnych należy rozpoznać powstanie przychodów oraz kosztów związanych z rozliczeniami przepływów wewnętrznych w Spółce? 3. Czy dla celów kalkulacji tzw. klucza przychodowego, o którym mowa w art. 15 ust. 2 i 2a Ustawy o CIT, należy wziąć pod uwagę przychody powstałe w momencie określonym w stanowisku do pytania nr 2 - w proporcji, w jakiej zostaną przypisane odpowiednio do wyniku z działalności zwolnionej oraz opodatkowanej na zasadach ogólnych - po zastosowaniu przepisów Rozdziału 1A (wcześniej art. 11) Ustawy o CIT dla rozliczeń przepływów wewnętrznych?

2019.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.74.2019.1.MS
     ∟Czy spółka nowo zawiązana, która powstanie w wyniku podziału przez wydzielenie Spółki Dzielonej i która przejmie zorganizowaną część przedsiębiorstwa obejmującą jeden z dwóch zakładów produkcyjnych wraz z odpowiednim Zezwoleniem, będzie sukcesorem Spółki Dzielonej w zakresie przejętego Zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Strefy uzyskanego przez Spółkę Dzieloną, a w konsekwencji będzie zwolniona z podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy prowadzonej na podstawie Zezwolenia?

2019.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.198.2019.1.APO
     ∟W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca jako komandytariusz Spółki uprawniony będzie do kumulowania (łączenia) uzyskanej przez Spółkę pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu działalności prowadzonej na terenie odpowiedniej SSE oraz pomocy w formie Dotacji nr 2, Dotacji nr 3 jak i ewentualnych Dotacji przyszłych.

2019.07.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.80.2019.1.MS
     ∟Kalkulacja wysokości dochodu zwolnionego od opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP oraz dochodu opodatkowanego PDOP na zasadach ogólnych.

2019.06.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-99/16-2/MO
     ∟Czy całość dochodu uzyskanego ze sprzedaży przedmiotowych produktów, na których zewnętrzni podwykonawcy wykonali usługi, o których mowa w stanie faktycznym (wysyłanych do klienta Spółki przez Spółkę z zakładu położonego na terenie SSE oraz przez podwykonawcę) jest zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych? Czy, w przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, Spółka może zaliczać część dochodu kalkulując go jako wartość produktu wyjeżdżającego do zewnętrznego podwykonawcy jako zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych, a nadwyżkę (wartość po usługach wykonanych przez podwykonawcę) księgować jako sprzedaż opodatkowaną?

2019.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.282.2019.1.BJ
     ∟w zakresie ustalenia, czy przy kalkulacji limitu z art. 15e ust. 1 ustawy o PDOP, tj. nadwyżki sumy przychodów ze wszystkich źródeł przychodów pomniejszonych o przychody z tytułu odsetek nad sumą kosztów uzyskania przychodów pomniejszonych o wartość zaliczonych w roku podatkowym do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16a-16m, i odsetek Spółka powinna uwzględniać przychody i koszty działalności zwolnionej strefowej i działalności pozastrefowej

2019.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.199.2019.1.BJ
     ∟w zakresie ustalenia, czy koszty Usług oraz Licencji ponoszonych na rzecz Usługodawców, w odniesieniu do działalności Spółki prowadzonej na terenie SSE, podlegają ograniczeniom w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów, o którym mowa w art. 15e ust. 1 Ustawy o CIT, w części, w której koszty te są alokowane do dochodu wolnego od opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT

2019.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.207.2019.1.ANK
     ∟Czy przychód uzyskiwany z tytułu modyfikacji narzędzi niezbędnych do wytwarzania produktów strefowych powinien być uwzględniany w wyniku z działalności zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2019.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.215.2019.1.AK
     ∟Czy dla potrzeb kalkulacji określonej w art. 15c ustawy o CIT nadwyżki kosztów finansowania dłużnego oraz określonej w art. 15e ustawy o CIT nadwyżki kosztów usług niematerialnych, Spółka powinna kalkulować wartość podatkową EBITDA, warunkującą wysokość obu nadwyżek, jako sumy przychodów strefowych oraz przychodów opodatkowanych?

2019.06.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.179.2019.1.APO
     ∟Czy w związku z uzyskaniem przez Spółkę DoW 2018, która uprawnia Wnioskodawcę do korzystania z pomocy publicznej oraz przy założeniu spełnienia przez Spółkę warunków wskazanych w DoW 2018, zwolnieniu z p.d.o.p. będzie podlegał cały dochód z działalności wskazanej w DoW 2018 prowadzonej na terenie wskazanym w DoW 2018 do wysokości limitu przyznanej pomocy publicznej, czy jedynie dochód wygenerowany z Inwestycji, na którą uzyskano DoW 2018?

2019.06.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.214.2019.1.MS
     ∟Do jakiej wysokości koszty usług, opłat i praw, o których mowa w art. 15e ust. 1 ustawy o CIT poniesione bezpośrednio lub pośrednio na rzecz podmiotów powiązanych przez Wnioskodawcę mogą stanowić koszty uzyskania przychodów dla Wnioskodawcy, o ile koszty te spełniają ogólną definicję kosztów z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, nie są wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy o CIT oraz nie są kosztami wymienionymi w art. 15e ust. 11 lub ust. 15 ustawy o CIT?

2019.06.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.178.2019.1.MO
     ∟Czy zwolnieniem o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jest objęty - w ramach dostępnego dla Spółki limitu zwolnienia podatkowego - całkowity dochód uzyskany z działalności gospodarczej, jeśli spełnia ona łącznie poniższe przesłanki: -mieści się w kodach PKWiU wskazanych w Decyzji, -jest prowadzona na terenie (działkach) wskazanym w Decyzji?

2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.158.2019.1.KK
     ∟Czy zwolnieniu z podatku dochodowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 a ustawy o PDOP przy założeniu spełnienia wskazanych w Decyzji warunków będzie podlegał cały dochód z działalności wymienionej w Decyzji, prowadzonej na wskazanym w niej terenie maksymalnie do wartości dopuszczalnej pomocy publicznej?

2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-578/15-1/MO
     ∟Czy dla celów obliczenia dochodu (straty) opodatkowanego podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz dochodu (straty) uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń, Wnioskodawca może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności zwolnionej prowadzonej na podstawie wszystkich czterech posiadanych przez niego Zezwoleń oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej opodatkowaniu, - Spółka może objąć zwolnieniem z opodatkowania dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany zostanie limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej (tj. Zezwolenia I), a po jego wyczerpaniu (wygaśnięciu) kolejno limity dostępne w ramach zezwoleń wydanych chronologicznie (tj. kolejno Zezwolenia II, Zezwolenia III oraz Zezwolenia IV), tj. bez konieczności przypisywania dochodu uzyskanego z działalności na terenie SSE do poszczególnych Zezwoleń?

2019.06.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.162.2019.2.JS
     ∟Prace badawczo-rozwojowe, ulga, pracownik, odliczenie, koszt kwalifikowany

2019.06.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.184.2019.1.PC
     ∟- Czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia, Spółka będzie uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych tj. wspólnej dla obu Zezwoleń? - Czy zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej na terenie SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystywany jest limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej tj. Zezwolenia 1, a gdy limit wynikający z tego zezwolenia nie jest wystraczający do objęcia całości dochodu strefowego zwolnieniem podatkowym (lub gdy zezwolenie utraci ważność) otrzymana pomoc publiczna powinna być rozliczania z dostępnym limitem wynikającym z kolejnego (w kolejności ustalonej zgodnie z datą jego wydania) zezwolenia (które nie utraciło ważności), tj. Zezwolenia 2?

2019.06.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.189.2018.1.MO
     ∟Czy Płatności zaliczkowe poniesione (w ujęciu kasowym) na nabycie/wytworzenie środków trwałych stanowiących element Inwestycji Spółki, przeksięgowane następnie na konto nakłady na środki trwałe w budowie należy uznać za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych jeszcze przed przyjęciem środków trwałych do używania i wprowadzenia ich do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, tj. z chwilą ich poniesienia?

2019.06.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPB3/4510-98/16-2/KP
     ∟Biorąc pod uwagę wyżej przedstawiony stan faktyczny i zdarzenie przyszłe, Spółka wnosi o potwierdzenie jej stanowiska, iż zgodnie z art. 15 ust. 2 i ust. 2a ustawy o CIT, w jej rozliczeniu z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych za rok 2015 powinien zostać zastosowany klucz przychodowy obliczony na podstawie proporcji, w mianowniku której będą uwzględnione przychody Spółki ogółem z działalności gospodarczej (wolne od podatku i opodatkowane) osiągnięte za cały 2015 rok?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj