Interpretacje do przepisu
art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


747/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

2015.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-521/15-3/EC
     ∟Czy Sprzedający w związku z faktem przekazania nagrody kupującemu uprawnionemu do uzyskania nagrody na skutek udziału w sprzedaży premiowej występować będzie w roli płatnika podatku od osób fizycznych?

2015.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/4511-298/15/BD
     ∟Czy prawidłowym będzie opodatkowanie nagród uzyskanych przez zawodników i trenerów z tytułu wygrania konkretnego meczu piłkarskiego lub uzyskania wyniku remisowego według zasad określonych w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z uwzględnieniem zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 jako wartość wygraną w konkursach z dziedziny sportu – do wysokości nie przekraczającej 760zł?

2015.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-425/15-4/AMN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnień przedmiotowych.

2015.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-403/15-2/MK
     ∟Przy założeniu, że Cashback stanowi nagrodę związaną ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f., czy A. Przedstawicielstwo w Polsce powinno być postrzegane jako płatnik i w związku z tym zobowiązane do obliczenia, pobrania i wpłaty do urzędu skarbowego 10% podatku na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f. w związku z kwotami Cashbacku wypłacanymi Posiadaczowi Kart przez A. Londyn? 2) Jeżeli Cashback nie stanowi nagrody związanej ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f., czy A. Przedstawicielstwo w Polsce jest obowiązane do wystawienia informacji PIT-8C w myśl art. 42a u.p.d.o.f. i wykazania w niej kwot Cashbacku wypłacanego Posiadaczowi Karty przez V Londyn?

2015.06.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-744/13/15-9/S/MG
     ∟Nie można zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, że Spółka będzie płatnikiem zryczałtowanego podatku dochodowego. Płatnikiem tego podatku będzie Kontrahent, ponoszący ekonomiczny ciężar organizacji akcji promocyjnej, który kompleksową obsługą akcji promocyjnej zleci Spółce - koordynatorowi akcji promocyjnej. Spółka bowiem działając w imieniu i na rzecz swoich Kontrahentów wydawać będzie nagrody konsumentom w imieniu Kontrahentów, a tym samym to Kontrahenci będą odpowiedzialni za wydanie nagród klientom i do Kontrahentów klienci będą zgłaszać reklamacje i roszczenie w przypadku nie wydania im nagród.

2015.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-331/15-4/MG
     ∟1) Czy w przedstawionym stanie faktycznym, Nagrody wypłacane Użytkownikom przez Wnioskodawcą, stanowią nagrody związane ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT? 2) Czy w przedstawionym stanie faktycznym, wartość Nagrody przyznanej z tytułu dokonania jednej transakcji stanowi „jednorazową wartość nagrody”, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT? 3) Czy w przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie pierwsze i drugie, Nagrody wypłacane Użytkownikom, których jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł, podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT i w związku z tym na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek pobrania zryczałtowanego podatku, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy PIT, jak również obowiązek sporządzenia informacji PIT-8C, o której mowa w art. 42a ustawy PIT?

2015.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-355/15-4/AP
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

2015.06.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-367/15/MM
     ∟Czy świadczenia dokonywane przez Bank na rzecz klientów w związku z opisanymi akcjami i programami promocyjnymi będą korzystały ze zwolnienia z opodatkowania przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako nagrody związane ze sprzedażą premiową przy spełnieniu warunków określonych w tym przepisie, natomiast w przypadku niespełnienia powyższych warunków będą podlegały opodatkowaniu na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2015.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-366/15/ENB
     ∟Czy świadczenia dokonywane przez bank na rzecz klientów w związku z opisanymi promocjami nie będą stanowić przysporzenia majątkowego (przychodu) klienta, od którego powinien zostać pobrany zryczałtowany podatek dochodowy?

2015.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-296/15-2/JK2
     ∟Wartość nagród wygranych w konkursie dla uczestników (użytkowników) nie będzie podlegała zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bez względu na wartość nagrody. Zatem przychód z tytułu nagród uzyskanych przez uczestników z tytułu wygranej w konkursie podlega opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, w oparciu o przepis art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca jako organizator konkursu jest zobowiązany pobrać od wartości nagród przekazywanych uczestnikom zwycięzcom 10% zryczałtowany podatek dochodowy określony w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2015.06.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-359/15-2/MG
     ∟Czy uczestnicy Promocji opisanej jako zdarzenie przyszłe, którzy z tytułu uczestnictwa w tej Promocji otrzymają bilety do kina o wartości nieprzekraczającej jednorazowo kwoty 760 zł korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. z 2012 r. poz. 361 z późn. zm.) oraz czy w związku z powyższym Agencja zobowiązana jest sporządzić i przekazać podatnikom oraz naczelnikom właściwych urzędów skarbowych informację o wysokości przychodów (PIT-8C) zgodnie z art. 42a tej ustawy?

2015.05.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-263/15-4/MK
     ∟Czy świadczenie dokonywane na rzecz klientów w ramach przedstawionego programu premiowego stanowią nagrody uzyskane w związku ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - w brzmieniu nadanym jej ustawą z dnia 29 sierpnia 2014 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2014 r. poz. 1328) dalej jako: „ustawa nowelizacyjna”), i w przypadku spełnienia wymagań wynikających z ww. ustawy będą korzystały ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

2015.05.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-285/15-2/MK1
     ∟Moment powstania przychodu po stronie otrzymującego świadczenie w postaci karty paliwowej bądź punktów w programie lojalnościowym oraz określenie wartości jednorazowego świadczenia.

2015.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-93/15-6/MG
     ∟W zakresie ciążących na Wnioskodawcy obowiązkach płatnika związanych z wypłatą Świadczenia dodatkowego Inwestorowi, będącemu osobą fizyczną.

2015.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-199/15-3/MK
     ∟w zakresie opodatkowania przychodów z tytułu wydawanych przez Bank uczestnikom nagród w ramach organizowanych loterii promocyjnych w organizowanych akcjach promocyjnych

2015.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-199/15-2/MK
     ∟w zakresie opodatkowania przychodów z tytułu wydawanych przez Bank uczestnikom nagród w ramach organizowanych konkursów w związku z organizowaniem akcji promocyjnych

2015.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-199/15-4/MK
     ∟Należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2015 r., do przekazywanych nieodpłatnych świadczeń dokonywanych w ramach organizowanych przez Wnioskodawcę promocji, skutkujących osiągnięciem przez Klientów, jak i potencjalnych Klientów przychodów z tytułów innych niż konkursy, loterie i sprzedaże premiowe, zastosowanie znajdują zasady opodatkowania wyrażone w art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z uwzględnieniem zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ww. ustawy, a tym samym Wnioskodawca zobowiązany będzie do poboru zryczałtowanego 19% podatku dochodowego, z uwzględnieniem zwolnienia zawartego w art. 21 ust. 1 pkt 68a ww. ustawy.

2015.05.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-198/15-2/MK
     ∟1. Czy Nagrody wydawane Klientom w ramach akcji promocyjnych przedstawionych w opisie stanu faktycznego stanowią nagrody uzyskane w związku ze sprzedażą premiową, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. (Dz. U. 2012. 361 ze zm.) i tym samym w przypadku, gdy ich jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł korzystają one ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych, co z kolei oznacza, iż Bank nie pełni funkcji płatnika podatku w przedmiotowym zakresie? 2. Czy Nagrody wydawane Klientom w ramach akcji promocyjnych przedstawionych w opisie stanu faktycznego stanowią nagrody uzyskane w związku ze sprzedażą premiową i tym samym w przypadku, gdy ich jednorazowa wartość przekracza kwotę 760 zł podlegają one opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, którego płatnikiem jest Bank?

2015.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-101/15-7/PS
     ∟Czy w przypadku wypłaty Świadczenia dodatkowego Inwestorowi, który jest spółką komandytową Wnioskodawca powinien pobrać zryczałtowany podatek dochodowy, a jeśli tak, to na jakich zasadach?

2015.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-202/15-2/MK
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym świadczenia dokonywane na rzecz Klientów w ramach przedstawionego schematu stanowią nagrody uzyskane w związku ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 21 ust 1 pkt 68 ustawy PIT i w konsekwencji będą korzystały ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

2015.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/4511-73/15/AŻ
     ∟opodatkowanie przychodów z tytułu nagród związanych ze sprzedażą premiową

2015.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/4511-74/15/AŻ
     ∟opodatkowanie przychodów z tytułu nagród związanych ze sprzedażą premiową

2015.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-116/15-2/MG
     ∟Czy przychody z nagród związanych ze sprzedażą premiową, opodatkowane do tej pory na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2, z uwzględnieniem art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od 1 stycznia 2015 r. nadal podlegają opodatkowaniu na podstawie tych przepisów?

2015.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-60/15/IB
     ∟Czy nagrody jakie Wnioskodawca będzie wydawał w ramach wyżej opisanych akcji promocyjnych mogą korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2015 r.?

2015.04.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-96/15-4/AMN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

2015.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-1059/14-4/JK
     ∟Bank jako płatnik nie będzie zobowiązany do wykonywania funkcji płatnika w odniesieniu do oferowanych klientom Banku świadczeń w obszarze polityki cenowej bowiem świadczenia te jako oferowane do szerokiego grona Klientów nie będzie stanowiło przychodu podlegającego opodatkowaniu. Wnioskodawca nie będzie miał również obowiązków płatnika w odniesieniu do oferowanych w ramach sprzedaży premiowej, jednorazowych nagród o wartości nieprzekraczających 760 zł, bowiem nagrody te będą korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W przypadku przekroczenia tej kwoty, Wnioskodawca będzie zobowiązany do pobrania podatku w wysokości 10% nagrody, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. Bank jako płatnik obowiązany będzie pobrać zryczałtowany podatek w wysokości 19% świadczenia, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy, w odniesieniu do świadczeń oferowanych w ramach promocji i reklamy, tj. kwot pieniężnych, wypłaty za polecenie Klienta, z uwagi na brak zwolnienia tych świadczeń na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy. Natomiast świadczenie w postaci dodania do konta w czasie trwania promocji karty na bezpłatne korzystanie z usług medycznych, będzie korzystało ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy, jeżeli jednorazowa wartość tego świadczenia nie przekroczy 200 zł. Bank będzie zobowiązany do poboru 19% podatku od tego świadczenia, gdy jego jednorazowa wartość przekroczy 200 zł.

2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-607/13/15-7/S/JK3
     ∟Wykonywanie obowiązków płatnika z tytułu otrzymania nagród przez Abonentów (osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej) w ramach zakupu usług telekomunikacyjnych

2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-1029/14-6/MG
     ∟Czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2015 roku, dla opisanych w stanie faktycznym świadczeń skutkujących osiągnięciem przez Klientów za pośrednictwem Banku przychodów z tytułu konkursów, loterii oraz sprzedaży promocyjnej (w tym tzw. cash back), zastosowanie będą mieć zasady opodatkowania wyrażone w art. 30 ust. 1 pkt 2 UPDOF z uwzględnieniem zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 6a i 68 UPDOF, a tym samym Bank zobowiązany będzie do poboru zryczałtowanego 10% podatku dochodowego od osób fizycznych z uwzględnieniem zwolnień zawartych w art. 21 ust. 1 pkt 6a i 68 UPDOF?

2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-1029/14-7/MG
     ∟Należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2015 r., do przekazywanych nieodpłatnych świadczeń dokonywanych w ramach organizowanych przez Wnioskodawcę promocji, skutkujących osiągnięciem przez Klientów, jak i potencjalnych Klientów przychodów z tytułów innych niż konkursy, loterie i sprzedaże premiowe, zastosowanie znajdują zasady opodatkowania wyrażone w art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z uwzględnieniem zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ww. ustawy, a tym samym Wnioskodawca zobowiązany będzie do poboru zryczałtowanego 19% podatku dochodowego, z uwzględnieniem zwolnienia zawartego w art. 21 ust. 1 pkt 68a ww. ustawy.

2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-13/15-2/AMN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem nagród.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj