Interpretacje do przepisu
art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
601/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
2011.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-651/11/LSz
∟Przekazywane przez Wnioskodawcę bez wynagrodzenia towary należące do jego przedsiębiorstwa na cele związane z jego przedsiębiorstwem (na w ramach promocji i reklamy Spółki), nie stanowią dostawy towarów, nawet jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z nabyciem tych towarów a w konsekwencji czynność ta nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
2011.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-868/09/11-9/S/JL
∟Przekazywanie klientom towarów nieodpłatnie, w ramach programu lojalnościowego jest działaniem ściśle związanym z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem, gdyż jest nakierowane na zwiększenie sprzedaży znajdujących się w jej ofercie towarów handlowych oraz ma na celu promocję i reklamę. W związku z tym opisane we wniosku nieodpłatne przekazywanie towarów w ramach programu lojalnościowego nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
2011.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1447/08/11-10/S/SM
∟Brak opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów.
2011.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-828/09/11-7/S/SM
∟Brak opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów.
2011.03.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-95/08/11-5/S/JF
∟Nieodpłatne przekazanie towarów w ramach działań promocyjnych nie podlega opodatkowaniu, a Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego.
2011.03.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-94/08/11-6/S/JF
∟Nieodpłatne przekazanie towarów w ramach działań promocyjnych nie podlega opodatkowaniu, a Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego.
2011.03.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-2074/08/11-9/S/MP
∟Nieodpłatne przekazanie przez Wnioskodawcę nagród rzeczowych nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT z uwagi na fakt, iż przekazanie odbywa się w związku z realizacją celu związanego z prowadzonym przedsiębiorstwem.
2011.03.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-67/08/11-12/S/MPe
∟W zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów i prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z ich nabyciem
2011.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-331/09/11-8/S/JF
∟Opisane przez Spółkę działania nie wypełniają przesłanki określonej w art. 7 ust. 2 ustawy pozwalającej na opodatkowanie realizowanych przekazań towarów Spółki dokonywanych w celu promocji własnej działalności gospodarczej. W związku z tym nieodpłatne świadczenie w ramach prowadzonej przez Spółkę działalności promocyjnej należy traktować jako związane z przedsiębiorstwem przekazanie towarów należących do przedsiębiorstwa niepodlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zatem, Spółka przekazując nieodpłatnie swoim klientom towary w ramach działań promocyjnych swego przedsiębiorstwa nie dokonuje dostawy towarów określonej w art. 7 ust. 2 ustawy podlegającej opodatkowaniu na postawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy.
2011.03.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-834/08/11-S/ISN
∟Mając na uwadze treść przytoczonych przepisów oraz przedstawiony stan sprawy stwierdza się, że w związku z nieodpłatnym przekazaniem towarów będących przedmiotem wniosku na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem, Spółka nie jest zobowiązana naliczyć podatek VAT (czynności te nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług).
2011.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-835/08/11-S/EWW
∟Opodatkowaniu podatkiem VAT podlega generalnie każde nieodpłatne przekazanie towaru należącego do przedsiębiorstwa, z którym wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, o ile podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tego towaru, z wyjątkiem przekazania towarów stanowiących drukowane materiały reklamowe i informacyjne bądź spełniających warunki do uznania ich za prezenty o małej wartości lub próbki. Jeśli zatem towary przekazywane nieodpłatnie przez Wnioskodawcę spełniać będą warunki, aby uznać je za prezenty o małej wartości lub próbki, obowiązek naliczenia podatku należnego nie powstanie, w pozostałych przypadkach ma on obowiązek opodatkować dokonane nieodpłatne przekazanie towarów.
2011.02.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-1023/10/MK
∟Czy opisane we wniosku nieodpłatne świadczenie usług będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem dochodowym u Wnioskodawczyni lub Jej kontrahenta, t.j. osoby fizycznej korzystającej z usług biura?
2011.02.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1534/08/11-6/S/AW
∟Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów.
2011.02.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-617/10/AW
∟Czy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Spółka będzie mogła w całości zaliczyć wydatki poniesione na organizację spotkania integracyjnego do kosztów uzyskania przychodów w charakterze kosztów innych niż bezpośrednio związane z przychodami?
2011.02.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-1042/10/ENB
∟Zakres skutków podatkowych uczestnictwa w imprezie integracyjnej oraz możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego.
2011.02.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-1567/08/10-5/S/PR
∟opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów
2011.02.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1056a/08/11-S/BK
∟Czy czynności polegające na nieodpłatnym przekazaniu towarów na cele reprezentacji i reklamy, w szczególności przedstawione w stanie faktycznym w związku z prowadzonym przez Spółkę przedsiębiorstwem, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
2011.01.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1073/08/10-S1/EWW
∟Czy nieodpłatne przekazanie towarów mające związek z prowadzonym przedsiębiorstwem podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?
2011.01.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1073/08/10-S/EWW
∟Czy nieodpłatne przekazanie towarów mające związek z prowadzonym przedsiębiorstwem podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?
2011.01.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-1869/08/11-9/S/MP
∟Nieodpłatne przekazanie przez Wnioskodawcę gadżetów reklamowych z logo firmy oraz nagród przekazywanych w ramach konkursów i w ramach sprzedaży premiowej nie rodzi konieczności opodatkowania podatkiem VAT, z uwagi na fakt, że przedmiotowe przekazanie odbywa się w związku z realizacją celu związanego z prowadzonym przez Spółkę rzedsiębiorstwem.
2011.01.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-742/10-4/JC
∟Czy w przypadku wyrobów ciastkarskich Spółki sprzedawanych za symboliczną kwotę 1 zł lub 1 grosz przy dokonaniu zakupu o określonej ilości lub wartości w okolicznościach opisanych w punkcie 1.2. wniosku, przychodem podatkowym Spółki jest cena sprzedaży po uwzględnieniu udzielonego rabatu, a kosztem uzyskania przychodów koszt wytworzenia tych wyrobów?Czy w przypadku wyrobów ciastkarskich Spółki wydawanych w ramach tzw. „gratisu” przy dokonaniu zakupu o określonej ilości lub wartości w okolicznościach opisanych w punkcie 1.2 wniosku, przychodem podatkowym Spółki jest cena sprzedaży po uwzględnieniu udzielonego rabatu, a kosztem uzyskania przychodów koszt wytworzenia tych wyrobów?Czy koszt wytworzenia wyrobów ciastkarskich Spółki wydawanych osobom fizycznym w ramach akcji promocyjnych i reklamowych opisanych w punkcie 1.3. wniosku stanowi koszt uzyskania przychodu Spółki?Czy koszt wytworzenia wyrobów ciastkarskich Spółki, które Spółka przekazuje kontrahentom w celu wymiany produktów uszkodzonych w trakcie transportu lub wyładunku lub o zbyt krótkim terminie do spożycia w sytuacjach opisanych w punkcie 1.4. wniosku stanowi koszt uzyskania przychodu Spółki?
2011.01.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-964/10-4/RS
∟wydawanie przez Spółkę wyrobów ciastkarskich na rzecz osób fizycznych – w sytuacji gdy jednorazowa jej wartość nie przekroczy 200,00 zł – stanowić będzie świadczenie związane z promocją lub reklamą zwolnione od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji po stronie Spółki z tytułu dokonywania ww. świadczeń zaliczanych do innych źródeł (art. 20) nie będą ciążyć obowiązki wynikające z dyspozycji art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. Spółka nie będzie zobowiązana do sporządzania rocznych informacji PIT-8C dla osób, które otrzymały przedmiotowe świadczenie.
2011.01.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1171/10-2/AP
∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych przyznawania nagród w części dotyczącej zwolnienia z opodatkowania wartości nagród przyznawanych uczestnikom akcji promocyjnej nieprowadzącym działalności gospodarczej za realizację odpowiedniego wolumenu zakupu oraz określenia jednorazowej wartości świadczeń.
2011.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-799/10/MK
∟Jakie są skutki podatkowe otrzymania przy zamówieniu usługi przez nowego klienta w ramach promocji 100% rabatu?
2011.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/415-798/10/MK
∟Jakie są skutki podatkowe otrzymania przez aktualnego klienta „polecającego” w ramach programu lojalnościowego (promocyjnego) nagrody o wartości nieprzekraczającej 200 zł?
2010.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-1156/10-5/NS
∟Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania majątku gospodarstwa pomocniczego na rzecz jednostki budżetowej.
2010.12.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-900b/10/MR
∟Czy w związku z nieodpłatnym świadczeniem usług prawniczych w opisanych wyżej warunkach Wnioskodawca ma obowiązek obliczania, pobierania i wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od beneficjentów jego pomocy i sporządzania informacji, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2010.12.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1313/09-6/10-S/ISN
∟Kasy rejestrujące.
2010.12.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-902/10/AT
∟Czy prawidłowe, w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, jest przedstawione niżej stanowisko dotyczące nieodpłatnego wydania towarów, dokonywanego w związku z wykonywaniem zadań ustawowych Gminy oraz Jej promocją, niemającego związku z działalnością gospodarczą oraz realizacją zawartych umów cywilnoprawnych?
2010.11.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-675/10-2/JK
∟Należy stwierdzić, iż przekazanie nieodpłatnego świadczenia w jednorazowej wartości nie przekraczającej 200 zł, związane bezpośrednio z realizacją akcji promocyjnej osobom fizycznym nie będącym pracownikami Banku lub osobom nie pozostającym z Bankiem w stosunku cywilnoprawnym, stanowi nieodpłatne świadczenie w myśl art. 20 ust. 1 ustawy, które korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast przekazanie nieodpłatnego świadczenia osobom będącym pracownikami Banku, stanowi dla tych osób przychód ze stosunku pracy określony w art. 12 ust. 1 ustawy, a dla osób pozostających z Bankiem w stosunku cywilnoprawnym wartość świadczenia jest przychodem z działalności wykonywanej osobiście wskazanej w art. 13 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji w tych przypadkach Bank jest zobowiązany jako płatnik do naliczenia, pobrania i odprowadzenia do urzędu skarbowego zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.