Interpretacje do przepisu
art. 29 ustawy o podatku od towarów i usług
3022/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 29 ustawy o podatku od towarów i usług
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPP1.4512.734.2016.1.KJ
∟Jak należy ustalić podstawę opodatkowania podatkiem VAT w przypadku wniesienia Wkładu Niepieniężnego do Spółki, w sytuacji, gdy wartość Wkładu Niepieniężnego odniesiona zostanie tylko w części na kapitał zakładowy Spółki, zaś różnica pomiędzy wartością rynkową (godziwą) Wkładu Niepieniężnego a wartością nominalną objętych za Wkład Niepieniężny udziałów (tzw. agio) przekazana zostanie na kapitał zapasowy Spółki?
2016.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPP1.4512.777.2016.1.MP
∟w zakresie podstawy opodatkowania aportu składników majątkowych do spółki kapitałowej
2016.11.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461-ITPP1.4512.631.2016.1.KM
∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej także jako: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować?
2016.10.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-596/16-1/KM
∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej także jako: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować?
2016.10.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-568/16-1/LSz
∟Dotyczy opodatkowania podatkiem VAT wpłat dokonywanych przez mieszkańców gminy na rachunek bankowy Gminy z tytułu uczestnictwa w projekcie na budowę mikroinstalacji prosumenckich wykorzystujących odnawialne źródła energii w ramach projektu oraz stawki podatkowej dla ww. czynności, opodatkowania podatkiem VAT czynności przekazania przez Gminę prawa własności mikroinstalacji prosumenckich na rzecz mieszkańców, po 5 latach od jego zakończenia, ustalenia podstawy opodatkowania świadczonych przez Gminę na rzecz mieszkańców usług w ramach realizacji projektu odliczenia lub uzyskania zwrotu podatku naliczonego VAT związanego z wydatkami na realizację projektu oraz braku opodatkowania podatkiem VAT czynności oddania przez Gminę mikroinstalacji prosumenckich, stanowiącej jej własność, mieszkańcom w bezpłatne użytkowanie, w okresie 5 lat od zakończenia projektu.
2016.10.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP2.4512.409.2016.2.KW
∟w zakresie podstawy opodatkowania dla kompleksowej usługi oczyszczania ścieków
2016.10.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP1.4512.398.2016.3.AK
∟uznanie czy otrzymane dotacje z EFS należy uwzględniać w podstawie opodatkowania,
2016.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-666/16-3/KC
∟w zakresie opodatkowania aportu znaku towarowego do nowopowstałej społki
2016.10.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-619/16-2/KP
∟w zakresie zmniejszenia (korekty) podatku należnego od sprzedaży
2016.10.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-629/16-2/RK
∟Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Nabywane przez Wnioskodawcę towary i usługi mają związek z działalnością opodatkowaną podatkiem od towarów i usług - służą sprzedaży produktów w ramach Akcji promocyjnej. Zatem Wnioskodawcy przysługuje zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od nabycia towarów i usług dokonanych w celu sprzedaży towarów Parterom handlowym w ramach Akcji promocyjnej – Sprzedaż z rabatem/za złotówkę.
2016.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-508/16-1/KJ
∟- prawo (po zarejestrowaniu Powiatu do VAT) do złożenia korekty (z podaniem NIP Powiatu oraz wskazaniem Powiatu jako podatnika VAT) deklaracji VAT - 7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku zidentyfikowania potrzeby skorygowania rozliczeń z tytułu VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd,
- prawo (po zarejestrowaniu Powiatu do VAT) do złożenia korekty (z podaniem NIP Powiatu oraz wskazaniem Powiatu jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym zarejestrowanym podatnikiem był Urząd,
- prawo (po zarejestrowaniu Powiatu do VAT) do złożenia korekty (z podaniem NIP Powiatu oraz wskazaniem Powiatu jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym zarejestrowanym podatnikiem był Urząd,
- prawo (po zarejestrowaniu Powiatu do VAT) do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych na Urząd (z wskazaniem Urzędu jako nabywcy i NIP Urzędu), otrzymanych w okresie, w którym zarejestrowanym podatnikiem był Urząd, a które to faktury nie zostały dotychczas uwzględnione w rozliczeniach VAT.
2016.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-586/16-3/BH
∟w zakresie opodatkowania zaliczek wpłacanych na poczet usługi turystyki
2016.09.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-689/16-3/MPe
∟w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania z tytułu wniesienia aportu aktywów do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
2016.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP3.4512.494.2016.1.ALN
∟podstawa opodatkowania dla kompleksowej usługi oczyszczania ścieków
2016.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-406/16-2/LSz
∟-uznania, że usługi najmu wraz usługami dodatkowymi, takimi jak zużycie energii elektrycznej, ciepła (ogrzewanie), wody, odprowadzania ścieków, wentylacji, usług telekomunikacyjnych oraz teleinformatycznych nie stanowią usługi kompleksowej,
-uznania, że usługi najmu wraz usługą dodatkową dotyczącą wywozu śmieci (gospodarowania odpadami komunalnymi) nie stanowi usługi kompleksowej,
-stawki podatku przy dokumentowaniu przez Wnioskodawcę zużycia wody oraz odprowadzania ścieków,
-stawki podatku oraz dokumentowania przez Wnioskodawcę wywozu śmieci (nazwana przez Wnioskodawcę w pierwotnym wniosku gospodarowaniem odpadami komunalnymi).
2016.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-529/16-2/RR
∟w zakresie braku opodatkowania otrzymanej dotacji
2016.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/4512-464/16-1/WN
∟powstanie obowiązku podatkowego z tytułu otrzymanej przez Spółkę zwrotnej kaucji zabezpieczającej
2016.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-506/16-1/AZb
∟Spółka kapitałowa określając podstawę opodatkowania z tytułu importu usług powinna ustalić ją w oparciu o kwotę równą sumie wartości nominalnej wydanych przez nią udziałów na rzecz spółki prawa cypryjskiego, w zamian za wniesiony aport w postaci jednego lub więcej znaków towarowych do Spółki kapitałowej
2016.09.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-552/16-2/KC
∟w zakresie braku obowiązku ujęcia faktur korygujących względem należności skorygowanych już na podstawie procedury z art. 89a ust. 1 ustawy oraz zwiększenia podstawy opodatkowania i podatku należnego w świetle art. 89a ust. 4 ustawy na skutek cesji wierzytelności.
2016.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-412/16/AJ
∟1.Czy w wykonaniu umowy Koncesji Spółka wykonuje jakąkolwiek czynność podlegającą opodatkowaniu VAT na rzecz Gminy?
2.Jaka jest podstawa opodatkowania VAT przy ewentualnym uznaniu, że mamy do czynienia ze świadczeniem usług w opisywanym stanie faktycznym?
2016.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-522/16-2/MK
∟w zakresie określenia podstawy opodatkowania z tytułu aportu Nieruchomości do spółki kapitałowej
2016.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1-1/4512-1-18/16-2/OA
∟W odniesieniu do wydatków mieszanych ponoszonych do końca 2015 r., tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.
Występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D) Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem ustawy o VAT i tym samym nie powinna ich uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.
W celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych ponoszonych do końca 2015 r., nie jest zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, etc.).
2016.09.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1-3/4512-1-48/16-2/IL
∟Wnioskodawca, nie będąc podatnikiem VAT i nie wykonując czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, nie ma prawa ubiegać się o zwrot podatku naliczonego zawartego w fakturach zakupu związanych z realizacją działania w ramach programu rozwoju obszarów wiejskich na lata 2014-2020.
2016.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-559/16-3/KP
∟Opodatkowanie czynności wniesienia aportu w postaci Znaku Towarowego i określenia podstawy opodatkowania dla ww. czynności.
2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-561/16-3/RM
∟opodatkowanie czynności wniesienia aportu w postaci Znaku Towarowego do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i określenia podstawy opodatkowania dla ww. czynności
2016.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-437/16-2/AS
∟Skutki podatkowe związane z przeniesieniem praw do znaków towarowych.
2016.08.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4512-311/16-2/AP
∟Interpretacja dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą, prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy oraz nieuwzględniania zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, a także braku obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej wstępnej lub późniejszej alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika proporcji, etc.).
2016.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-136/15/16-S/AS
∟Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu sprzedaży samochodu.
2016.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-489/16-2/ISZ
∟określenia podstawy opodatkowania przy transakcji wniesienia składnika majątku w postaci całość lub część praw do filmu wytworzonego przez Wnioskodawcę lub do produkcji filmowej w toku, jako wkładu niepieniężnego (aportu) do spółki kapitałowej
2016.08.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-424/16/AG
∟Określenie podstawy opodatkowania czynności wniesienia aportem nieruchomości do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.