Interpretacje do przepisu
art. 29a ust. 7 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


313/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 29a ust. 7 ustawy o podatku od towarów i usług

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

2017.11.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPP3/443-1014/14-2/MN
     ∟podstawa opodatkowania podatkiem od towarów i usług dla sprzedaży nieruchomości za kwotę 1 zł netto

2017.11.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.470.2017.2.BW
     ∟1. Czy otrzymane przez Gminę na jej rachunek wpłaty od mieszkańców z tytułu uczestnictwa w projekcje na budowę instalacji solarnych, fotowoltaicznych oraz kotłów c.o. są opodatkowane stawką VAT? Jeżeli tak to według jakiej stawki? 2. Czy Gmina będzie mogła odliczyć lub uzyskać zwrot podatku VAT związanego z realizacją projektu od całości faktur związanych bezpośrednio z: - wykonanie dokumentacji techniczno-kosztorysowej - dostawą i montażem instalacji związanych z solarami, fotowoltaiką i kotłami c.o. - za usługi związane z pełnieniem nadzoru inwestorskiego 3. Czy przekazanie przez Gminę prawa własności instalacji fotowoltaicznych. solarnych i kotłów c.o. po okresie trwałości tj. po 5 latach od zakończenia projektu podlega opodatkowaniu podatkiem VAT? Jeżeli tak, to co jest podstawą opodatkowania i według jakiej stawki VAT. 4. Czy otrzymane dofinasowanie ze środków RPO WP w wysokości 70% wartości netto projektu będzie opodatkowane zgodnie z art. 29 ust. 1?

2017.11.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.397.2017.2.ASZ
     ∟- stawka podatku VAT dla czynności wykonywanych przez Miasto, za które Miasto otrzymuje od mieszkańców wpłaty na budowę instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii; - prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o 100% kwoty podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług wykorzystywanych do montażu instalacji; - wliczanie otrzymanego dofinansowania w kwocie netto do podstawy opodatkowania podatkiem VAT, wysokości oraz stawki podatku mającej zastosowanie dla otrzymanej dotacji; - brak opodatkowania czynności nieodpłatnego użytkowania inwestycji przez okres trwałości projektu oraz nieodpłatnego przeniesienia prawa własności na rzecz właściciela danego budynku po zakończeniu okresu trwałości projektu

2017.10.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-1.4012.350.2017.3.AO
     ∟w zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania klientowi oraz potencjalnemu klientowi opakowania zawierającego wiele sztuk danego Wyrobu, podstawy opodatkowania podatkiem VAT promocyjnej sprzedaży Wyrobów oraz prawa do odliczenia całej kwoty podatku VAT w związku z wytworzeniem lub zakupem Wyrobów

2017.10.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.261.2017.2.MT
     ∟Wbrew stanowisku wyrażonemu we wniosku - otrzymanie zaliczki na poczet wykonania usługi turystyki - zgodnie z art. 19a ust. 8 ustawy o VAT - rodzi powstanie obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług, zatem Wnioskodawca z tytułu otrzymywanych zaliczek na poczet usługi turystyki w celu ustalenia należnego podatku zobowiązana jest do wstępnego ustalenia wysokości marży. Ostateczne rozliczenie nastąpi w momencie wykonania usługi z zastosowaniem faktycznie poniesionych kosztów przyjmowanych do wyliczenia marży.

2017.10.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.325.2017.2.MGO
     ∟Opodatkowanie świadczenia usługi montażu instalacji fotowoltaicznych i pomp ciepła na budynkach mieszkańców biorących udział w projekcie. Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu. Dokumentowanie wpłat mieszkańców biorących udział w projekcie.

2017.09.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-3.4012.472.2017.2.MJ
     ∟1. Czy wniesienie wkładu własnego przez właściciela nieruchomości, w formie zaliczki za przeniesienie własności instalacji oraz przekazanie przez Gminę po zakończeniu projektu prawa własności instalacji na rzecz właścicieli nieruchomości za kwotę wniesionego wkładu własnego (zaliczki), podlega opodatkowaniu podatkiem VAT? 2. Jaką stawką VAT opodatkowana będzie zaliczka (wniesienie wkładu) wpłacona przez właściciela nieruchomości na rzecz Gminy? 3. Czy otrzymane przez Gminę środki (dotacja) na realizację projektu stanowić będą dla Gminy środki opodatkowane podatkiem VAT? 4. Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia VAT naliczonego wykazanego na fakturach sprzedaży wystawionych przez wykonawcę instalacji w pełnej wysokości? 5. Czy wpłaty mieszkańców na rachunek bankowy Gminy z tytułu uczestnictwa w projekcie w postaci wkładu własnego podlegają ewidencji przy użyciu kas rejestrujących? (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku) 6. Czy po stronie Gminy powstanie obowiązek rozliczenia podatku należnego na zasadzie tzw. odwrotnego obciążenia?

2017.09.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.205.2017.3.ISK
     ∟w zakresie podstawy opodatkowania dla świadczonych usług księgowych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych ze świadczeniem ww. usług księgowych

2017.09.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.317.2017.1.ASZ
     ∟opodatkowanie czynności wniesienia aportem nieruchomości.

2017.09.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.310.2017.2.MGO
     ∟Podstawę opodatkowania ustalić należy w wysokości wartości uzyskanego przez Spółkę z o.o., w zamian za aport, wzrostu posiadanego już udziału kapitałowego tj. ogółu praw i obowiązków wspólnika w Spółce Komandytowej pomniejszonej o kwotę należnego podatku VAT. Prawo do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanej faktury dokumentującej aport nieruchomości tj. działki budowlanej z rozpoczętą budową budynku.

2017.09.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.374.2017.1.MPE
     ∟Zwrot kosztów zastępstwa procesowego podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług gdyż stanowi część zapłaty za usługę zastępstwa procesowego świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz Klienta. Zatem w przedmiotowej sprawie uzyskiwanie kosztów zastępstwa procesowego przez Wnioskodawcę związane jest bezpośrednio z umownym stosunkiem zlecenia z Klientem. Wnioskodawca w imieniu Klienta pobiera od strony przegrywającej proces zasądzony przez sąd zwrot kosztów zastępstwa procesowego. Tym samym Wnioskodawca nie świadczy usługi na rzecz strony przegrywającej proces lecz na rzecz Klienta, z którym zawarł umowę o zastępstwo procesowe. W przedmiotowej sprawie Wnioskodawca świadczy zatem usługi, o których mowa w art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, tylko i wyłącznie względem Klienta. Skutkiem powyższego zasądzone tytułem kosztów zastępstwa procesowego kwoty inkasowane przez Wnioskodawcę podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jako wynagrodzenie za usługi na rzecz klienta mieszczące się w zakresie czynności, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT.

2017.09.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.288.2017.2.MGO
     ∟Dotacja otrzymana przez Wnioskodawcę na pokrycie kosztów związanych z realizowanymi projektami pn. „X” i „Y” nie stanowi dla Wnioskodawcy dofinansowania ogólnego do jego działalności gospodarczej lecz służy realizacji tych konkretnych projektów. Świadczone usługi nauki jazdy na nartach/snowboardzie oraz nauki pływania dla dzieci w ramach realizowanych projektów „X” i „Y” będą opodatkowane zgodnie z art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 podstawową 23% stawką podatku VAT. Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupu towarów i usług dokonanych przez Gminę w związku z realizacją projektów „X” oraz „Y”, które jak wynika z wniosku będą wykorzystywane wyłącznie do czynności opodatkowanych.

2017.09.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.327.2017.1.AKO
     ∟Przedmiotowe rabaty, udzielane przez Wnioskodawcę bezpośrednio na rzecz Podhurtowników i/lub Punktów Sprzedaży Detalicznej, niebędących bezpośrednimi kontrahentami Wnioskodawcy, stanowić będą rabaty, o których mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT i w przypadku ich udzielenia, Wnioskodawca będzie uprawniony do odpowiedniego obniżenia podstawy opodatkowania VAT oraz podatku VAT należnego z tytułu sprzedaży przedmiotowych Produktów. W przypadku udzielenia rabatów, o których mowa w rozpatrywanej sprawie, dokumentem właściwym do udokumentowania rabatów jest wystawiona przez Wnioskodawcę nota księgowa (uznaniowa) zawierająca odpowiednie elementy dokumentu księgowego. Wnioskodawca będzie uprawniony do obniżenia podstawy opodatkowania dla potrzeb VAT oraz podatku VAT należnego z momentem udzielenia (zapłacenia na rzecz Podhurtownika i/lub Punktu Sprzedaży Detalicznej rabatu pieniężnego), udokumentowanego wystawioną przez Spółkę notą uznaniową.

2017.09.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.432.2017.1.IT
     ∟w zakresie prawa i terminu obniżenia podatku należnego oraz sposobu dokumentowania udzielanych premii pieniężnych

2017.09.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.364.2017.1.IT
     ∟w zakresie opodatkowania kwot uzyskanych z tytułu rekompensaty

2017.08.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.168.2017.1.ISK
     ∟VAT - w zakresie obniżenia kwoty podatku VAT w przypadku promocji „cash back” typu I i typu II na rzecz Użytkownika Końcowego będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą oraz obowiązku wystawienia przez Wnioskodawcę dokumentu w związku ze zwrotem części ceny zakupu towaru w ramach promocji „cash back” typu I lub typu II.

2017.08.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4012.162.2017.1.AKR
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania, że płatności uiszczane przez Korzystających na rzecz Miasta nie stanowią zapłaty za usługę oraz obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

2017.08.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.232.2017.1.RR
     ∟1. Czy wartość otrzymanych premii pieniężnych za „polecenie” uczestnictwa w jednym z programów rabatowych Wnioskodawcy, będzie stanowić przychód podatkowy dla uczestnika programu ..., osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, a w związku z tym, czy Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia informacji o przychodach z innych źródeł (PIT-8C) i przekazania jej podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu? 2. Czy dokonywanie wielokrotnych „poleceń” uczestnictwa w programach rabatowych Wnioskodawcy, przez uczestników klubu ..., w sytuacji gdy zostanie rozszerzona możliwość zachęcania nowych uczestników do dwóch programów rabatowych, tj. zarówno do ... jak i do ..., może zostać uznane za świadczenie usług przez uczestników ... na rzecz Spółki, a wypłacane premie uznane za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 13 pkt 8 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wobec czego Spółka byłaby zobowiązana jako płatnik do pobierania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od wypłacanych uczestnikowi premii, zgodnie z przepisem art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2017.08.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.150.2017.1.RR
     ∟Czy wartość rabatu klubowego będzie stanowić przychód podatkowy dla uczestnika programu ..., osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, a w związku z tym, czy Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia informacji o przychodach z innych źródeł (PIT-8C) i przekazania jej podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu?

2017.08.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.243.2017.2.BW
     ∟- opodatkowanie podatkiem VAT wpłat otrzymanych od mieszkańców z tytułu wkładu własnego na montaż instalacji w ramach opisanego we wniosku projektu, - stawki podatku VAT dla czynności montażu instalacji, - opodatkowanie przekazania przez Gminę po 5 latach od zakończenia projektu prawa własności instalacji, - prawo do pełnego odliczenia podatku z faktur związanych z realizacją projektu, - opodatkowanie podatkiem od towarów i usług otrzymanego przez Wnioskodawcę dofinansowania na realizację przedmiotowego projektu

2017.08.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-2.4012.347.2017.1.RS
     ∟Dotyczy sposobu dokumentowania udzielanych rabatów pośrednich oraz prawa i terminu obniżenia podatku należnego z tytułu udzielanych rabatów pośrednich.

2017.07.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-2.4012.116.2017.2.MGO
     ∟Opodatkowanie sprzedaży nieruchomości. Określenie podstawy opodatkowania sprzedaży nieruchomości. Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia nieruchomości.

2017.07.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.148.2017.1.RR
     ∟obowiązki płatnika w związku z udzielaniem rabatów w ramach planu marketingowego

2017.07.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.197.2017.1.RR
     ∟obowiązki płatnika w związku z udzielaniem rabatów w ramach planu marketingowego

2017.07.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-3.4012.145.2017.2.ISK
     ∟w zakresie sposobu dokumentowania rabatów pośrednich oraz prawa do obniżenia podatku należnego z tytułu udzielanych rabatów pośrednich

2017.07.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.162.2017.2.AB
     ∟Zastosowanie procedury opodatkowania marży dla samochodu.

2017.07.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.302.2017.1.MW
     ∟nieujmowanie w podstawie opodatkowania kwot rabatów udzielonych Przedstawicielom na zakupy osobiste

2017.07.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP4.4012.110.2017.1.EK
     ∟w zakresie określenia podstawy opodatkowania

2017.07.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-1.4012.310.2017.1.MW
     ∟nieujmowanie w podstawie opodatkowania kwot rabatu klubowego

2017.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-1.4012.64.2017.2.KO
     ∟Podstawy opodatkowania towarów sprzedawanych w ramach strategii marketingowej

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj