Interpretacje do przepisu
art. 3 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


222/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 3 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3 4 5 6 7 8

2018.03.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.525.2018.4.JC
     ∟Czy Spółka będzie uprawniona do pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych (tzw. podatku u źródła) według stawki 10% od odsetek wypłacanych na rzecz A.I. na podstawie umowy cash pooling.

2018.03.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.6.2018.1.PW
     ∟w zakresie właściwej kwalifikacji nabywanych przez Wnioskodawcę usług oraz w zakresie wykonywania obowiązków płatnika

2018.03.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.4.2018.2.AJ
     ∟W zakresie ukonstytuowania zakładu w związku z odpłatnym udostępnieniem maszyn polskiemu podmiotowi oraz podlegania ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce.

2018.03.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.377.2017.2.JC
     ∟Wnioskodawca będzie jako płatnik uprawniony do skorzystania ze zwolnienia od poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu wypłat odsetek wyłącznie w sytuacji, w której jako uczestnik cash poolingu (będący posiadaczem ujemnym) będzie wypłacał odsetki uczestnikowi struktury niebędącemu polskim rezydentem podatkowym (posiadaczowi dodatniemu) – Y.. Tym samym, w sytuacji uzyskania od Y. stosownego certyfikatu rezydencji oraz oświadczenia, o którym mowa w art. 26 ust. 1f updop, kwota wypłacanych przez Wnioskodawcę (Uczestnika umowy – posiadacza ujemnego) odsetek będzie korzystać ze zwolnienia z opodatkowania w Polsce, o którym mowa w art. 21 ust. 3 updop, gdyż wszystkie przesłanki do jego zastosowania zostaną spełnione. Z samej tylko pełnionej przez Wnioskodawcę funkcji Posiadacza Głównego nie wynika natomiast obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego.

2018.03.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB5/423-479/13-2/S/PS
     ∟W przedstawionym we wniosku stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym Spółka jest zobowiązana do sporządzania i przekazywania urzędom skarbowym oraz kontrahentom będącym osobami prawnymi oraz wspólnikami spółek osobowych (którzy mogą być osobami prawnymi) informacji IFT-2/IFT-2R o osiągniętych w Polsce dochodach (przychodach). W zakresie powyższego wymogu ustawodawca nie wprowadził w omawianej sytuacji żadnych ograniczeń.

2018.02.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-3.4010.325.2017.4.MJ
     ∟Czy Spółka zobowiązana jest do pobrania i zapłaty 20% podatku dochodowego "u źródła" od wypłat stanowiących wynagrodzenie za usługi doradcze świadczone przez spółkę z siedzibą w Szwajcarii.

2018.02.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.391.2017.1.PW
     ∟Tutejszy Organ podatkowy stoi na stanowisku, że działalność Spółki z siedzibą w Norwegii w zakresie opisanym w wniosku, stanowi dla Wnioskodawcy zakład w rozumieniu art. 5 ust. 1 umowy polsko-norweskiej. Tym samym uzyskiwanie przez Wnioskodawcę dochodów w Polsce z pośrednictwem zakładu prowadzi do powstania źródła przychodów, które winno być opodatkowane w Polsce. Zgodnie z postanowieniami wspomnianego wcześniej art. 7 ust. 1 umowy polsko-norweskiej, zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi w drugim Umawiającym się Państwie działalność poprzez położony tam zakład. Jeżeli przedsiębiorstwo wykonuje działalność w ten sposób, to zyski przedsiębiorstwa mogą być opodatkowane w drugim Państwie, jednak tylko w takiej mierze, w jakiej można je przypisać temu zakładowi.

2018.02.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.432.2017.1.MST
     ∟Ustalenie, czy w przypadku dokonania Korekty wyniku, której celem jest wyrównanie wyniku Spółki w dół, Spółka będzie zobowiązana jako płatnik do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego

2018.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.365.2017.2.JC
     ∟Podmioty są zależnymi przedstawicielami Wnioskodawcy w rozumieniu art. 5 ust. 5 umowy polsko-holenderskiej. W tej sytuacji działalność zależnych przedstawicieli winna być uznana za tworząca „zakład” w świetle ww. umowy. Uzyskanie przez Wnioskodawcę dochodów w Polsce za pośrednictwem zakładu prowadzi do powstania źródła przychodów, które winny być opodatkowane w Polsce. W tym miejscu wyjaśnić należy, że zasada tzw. zależnego przedstawiciela stanowi alternatywę w stosunku do zasad ogólnych wyrażonych w ust. 1-4 art. 5 umowy polsko-holenderskiej. Oznacza to, że w pierwszej kolejności należy badać istnienie zakładu w oparciu o zasady ogólne zapisane w ust. 1-4 art. 5 umowy polsko-holenderskiej. Jeśli w wyniku zastosowania ust. 1-4 powstaje zakład, to nie ma konieczności badania, czy osoby działające w zakładzie są zależne, czy niezależne od reprezentowanego przedsiębiorstwa oraz jakimi dysponują pełnomocnictwami. W przeciwnym wypadku powstaje konieczność oceny stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) w oparciu o ust. 5 art. 5 umowy polsko-holenderskiej.

2018.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.193.2017.3.AZ
     ∟Skoro do zbioru Podatników anonimowych należą jedynie i wyłącznie rezydenci i nierezydenci, a w obu tych sytuacjach Wnioskodawca nie jest płatnikiem podatku, to płatnikiem również nie będzie, jeżeli uprawniony z papierów wartościowych zapisanych na rachunku zbiorczym nie ujawni swojej tożsamości. Taki uprawniony może bowiem spełniać jedynie przesłanki do uznania go alternatywnie za polskiego rezydenta podatkowego lub też rezydenta podatkowego innego państwa.

2018.02.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.378.2017.1.JC
     ∟Działalność Spółki polskiej winna być uznana za tworzącą „zakład” w świetle ww. umowy, gdyż przedmiot działalności Wnioskodawcy w Polsce będzie pokrywać się z przedmiotem działalności spółki czeskiej jako całości.

2018.02.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.342.2017.2.AP
     ∟Dotyczy skutków podatkowych nabycia przestrzeni reklamowej na portalach internetowych od kontrahentów nie posiadających siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

2018.01.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.351.2017.1.JC
     ∟w zakresie powstania zakładu Wnioskodawcy w Polsce

2018.01.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.304.2017.2.PW
     ∟Działalność Wnioskodawcy z siedzibą w Niemczech prowadzona w Polsce w zakresie opisanym we wniosku stanowi zakład w rozumieniu art. 5 umowy polsko-niemieckiej. Uzyskiwanie przez Wnioskodawcę dochodów w Polsce za pośrednictwem zakładu prowadzi do powstania źródła przychodów, które winny być opodatkowane w Polsce.

2018.01.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.298.2017.2.AJ
     ∟W przypadku wypłaty Partycypantowi należności odsetkowych Wnioskodawca będzie obowiązany do pobrania podatku na podstawie art. 26 ust. 1 updop - co do zasady w wysokości określonej w art. 21 ust. 1 pkt 1 updop (tj. 20% wypłaconych odsetek brutto). Obowiązek ten może być zmodyfikowany pod warunkiem udokumentowania miejsca siedziby podatnika dla celów podatkowych uzyskanym od podatnika certyfikatem rezydencji w wyniku zastosowania art. 11 ust. 2 UPO w zw. z art. 21 ust. 2 updop. W takim przypadku Wnioskodawca będzie zobowiązany do pobrania podatku w wysokości 5 % odsetek brutto.

2017.12.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.193.2017.1.AZ
     ∟W podsumowaniu należy stwierdzić, że na podstawie art. 26 ust. 1 i ust. 2b w związku z art. 3 ust. 1, ust. 2, ust. 3 pkt 3 i pkt 5 oraz ust. 5 Ustawy CIT, Wnioskodawca ma obowiązek, jako płatnik podatku dochodowego, pobierać podatek od dochodów (przychodów), o których mowa w art. 26 ust. 2c pkt 1 i 2 Ustawy CIT, wypłacanych za jego pośrednictwem przez emitentów papierów wartościowych niebędących polskimi rezydentami podatkowymi, na rzecz podatników podatku dochodowego od osób prawnych, których tożsamość nie została ujawniona (podatników anonimowych), w sytuacji w której te dochody (przychody) wypłacane są z tytułu papierów wartościowych zapisanych na rachunku zbiorczym prowadzonym przez Wnioskodawcę.

2017.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.281.2017.2.JC
     ∟w zakresie powstania zakładu Wnioskodawcy w Polsce

2017.12.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.265.2017.1.JC
     ∟W zakresie braku obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego w związku z zapłatą za usługi.

2017.12.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.266.2017.1.JC
     ∟w zakresie braku obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego w związku z zapłatą za usługi opisane we wniosku

2017.12.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.276.2017.1.PW
     ∟w zakresie prawa do wystąpienia z wnioskiem o stwierdzenia nadpłaty, nieuwzględnienia oprogramowania komputerowego w definicji należności licencyjnych, nieuwzględnienia usług marketingowych, szkoleniowych i innych kosztów związanych z działalnością regionalną w definicji należności licencyjnych, podlegania opodatkowaniu na terytorium Polski pozostałych należności opisanych w stanie faktycznym oraz stosowania 10% stawki podatku wynikającej z właściwej umowy w sprawie unikania podwójnego opodatkowania

2017.12.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.278.2017.1.JC
     ∟Czy Wnioskodawca, wypłacając Odsetki Wewnętrzne z tytułu ujemnego salda na Rachunku Transakcyjnym będzie jako płatnik uprawniona do skorzystania ze zwolnienia od poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu tych wypłat, stosownie do treści art. 21 ust. 3 ustawy o PDOP?

2017.12.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.283.2017.1.PW
     ∟Usługi wykonywane przez Kontrahentów (osoby prawne) na rzecz Wnioskodawcy, tj. usługi adiustacji, polegające na korekcie list dialogowych i napisów, nie mieszczą się w katalogu wymienionym w art. 21 ust. 1 pkt 1 oraz pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jak również nie mają podobnego charakteru do świadczeń tam wymienionych. Tym samym, przychody ww. Kontrahentów z tytułu wykonywania ww. usług na rzecz Wnioskodawcy, nie będą podlegały w Polsce opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób prawnych na zasadach ww. artykułu. W tym przypadku wnioskodawca nie będzie miał obowiązku pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego w wysokości 20% przychodu od wypłacanych Kontrahentom zagranicznym wynagrodzeń oraz nie będzie zobowiązany do uzyskania od ww. Kontrahentów certyfikatów rezydencji.

2017.12.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.287.2017.1.JC
     ∟w zakresie obowiązku pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu wypłacanych Pool Leaderowi odsetek

2017.11.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.268.2017.1.AJ
     ∟w zakresie opodatkowania u źródła płatności otrzymanych przez SPV za pośrednictwem Spółki od Dłużników z tytułu spłaty wierzytelności (w wykonaniu umowy o administrowanie Wierzytelnościami)

2017.11.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.222.2017.2.AJ
     ∟w zakresie metodologii opodatkowania dochodów Wnioskodawcy generowanych w wyniku wykorzystania aktywów tworzących poszczególne majątki odrębne (fundusze)

2017.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.226.2017.1.AJ
     ∟CIT - w zakresie metodologii opodatkowania dochodów Wnioskodawcy generowanych w wyniku wykorzystania aktywów tworzących poszczególne majątki odrębne (fundusze).

2017.11.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.277.2017.2.PW
     ∟Z uwagi na: długotrwałość planowanej działalności Wnioskodawcy w Polsce oraz brak pomocniczego lub przygotowawczego charakteru działalności wykonywanej przez Wnioskodawcę za pomocą serwerów umieszczonych na terytorium Polski stwierdzić należy, że umieszczenie przez Wnioskodawcę serwerów na terytorium Polski spowoduje ukonstytuowanie na terytorium Polski zakładu Wnioskodawcy.

2017.11.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.347.2017.1.JK2
     ∟PIT - w zakresie opodatkowania u źródła dochodów z tytułu usług wykonywanych przez nierezydentów na rzecz zakładów polskiej spółki (Wnioskodawcy).

2017.11.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.225.2017.1.AJ
     ∟W myśl art. 11 ust. 2 tej umowy jednakże takie odsetki mogą być także opodatkowane w Umawiającym się Państwie, w którym powstają, i zgodnie z ustawodawstwem tego Państwa, ale jeżeli osoba uprawniona do odsetek ma miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim Umawiającym się Państwie, to podatek w ten sposób ustalony nie może przekroczyć 5 procent kwoty brutto tych odsetek. Właściwe organy Umawiających się Państw rozstrzygną w drodze wzajemnego porozumienia sposób stosowania tego ograniczenia. Zatem w związku z wypłatą należności odsetkowych na rzecz niemieckiego rezydenta podatkowego, w przypadku przedstawienia przez tego kontrahenta certyfikatu rezydencji, Wnioskodawca będzie zobowiązany do pobrania podatku u źródła jedynie w wysokości 5% wypłaconych kwot.

2017.11.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.290.2017.1.JC
     ∟w zakresie poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu odsetek wypłacanych/kapitalizowanych na rzecz A BV

1 2 3 4 5 6 7 8

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj