Interpretacje do przepisu
art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
2563/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
2019.02.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.542.2018.1.AK
∟Czy Wnioskodawca, jako płatnik zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, prawidłowo nie pobiera zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od zwróconych zleceniobiorcy wydatków związanych z wykonywaniem usług poza granicami kraju, w postaci dodatkowego świadczenia pieniężnego tytułem rekompensaty zwiększonych kosztów utrzymania podczas podróży do wysokości określonej w odpowiednich przepisach?
2019.02.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.587.2018.1.GG
∟obowiązków płatnika odnośnie ustalenia, czy wypłacona zleceniobiorcy zwrotna zaliczka na poczet zwiększonych kosztów pobytu za granicą stanowi przychód w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz momentu uzyskania przychodu w przypadku wypłacenia zleceniobiorcy bezzwrotnej zaliczki na poczet wynagrodzenia/ewentualnie wynagrodzenia wypłacanego w częściach
2019.02.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.445.2018.2.MN
∟Obowiązki płatnika w związku z zatrudnianiem na umowę zlecenie obywateli Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Kazachstanu, Gruzji, Rosji.
2019.02.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.639.2018.1.SJ
∟obowiązki płatnika w związku z wypłatą zleceniobiorcy zwrotnej zaliczki na poczet zwiększonych kosztów pobytu za granicą oraz bezzwrotnej zaliczki na poczet wynagrodzenia
2019.02.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.559.2018.2.JM
∟czy:
1) zaliczka na poczet zwiększonych kosztów pobytu za granicą, która może zostać zwrócona przez opiekuna do końca danego okresu rozliczeniowego, a w przypadku jej niezwrócenia jest potrącana z wynagrodzenia netto i w ten sposób następuje jej zwrot stanowi przychód dla zleceniobiorcy w rozumieniu przepisu art. 11 ust. 1 ustawy o u.p.d.o.f.?
2) zaliczka na poczet wynagrodzenia/ewentualnie wynagrodzenie wypłacane w częściach, które jest wypłacone opiekunowi i jest bezzwrotne, stanowił przychód w miesiącu jego wypłaty?
2019.02.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.531.2018.4.MG
∟W zakresie obowiązków płatnika związanych z wypłatą członkom zespołów tematycznych wynagrodzenia.
2019.02.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.560.2018.2.JR
∟obowiązków płatnika:
w związku z możliwością zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów (pytania nr 1, 2 i 3)
w związku z możliwością zastosowania w okresie od stycznia 2018 r. do lipca 2018 r. 50% kosztów uzyskania przychodów (pytanie nr 4)
2019.02.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.613.2018.1.MM
∟Reasumując Wnioskodawca postępuje prawidłowo nie pobierając podatku dochodowego od osób fizycznych od wypłacanej Zleceniobiorcy kilometrówki z tytułu używania prywatnego samochodu do celów służbowych, gdyż będzie ona zwolniona od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b) w zw. z ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zatem, z tego tytułu na Wnioskodawcy nie ciążą obowiązki płatnika.
2019.02.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.582.2018.3.AC
∟obowiązki płatnika
2019.02.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.597.2018.2.MS
∟obowiązki płatnika w związku z pokrywaniem bądź zwrotem przez Spółkę kosztów przejazdów
2019.01.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.598.2018.1.PR
∟obowiązki płatnika w związku z przekazaniem pracownikom/zleceniobiorcom prezentów z okazji istotnych w ich życiu uroczystości
2019.01.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.628.2018.2.IR
∟Obowiązki płatnika z tytułu wypłaty nagród uczestnikom Programu.
2018.10.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-1.4011.396.2018.1.KF
∟Obowiązki płatnika z tytułu wypłaty wynagrodzenia przysługującego zleceniobiorcom wykonującym umowę zlecenia poza granicami Polski
2018.10.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.321.2018.5.JK2
∟W zakresie opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej osiąganych poprzez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością mającą siedzibę w Wielkiej Brytanii.
2018.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.351.2018.1.MD
∟Otrzymane przez członka Rady Nadzorczej środki pieniężne, tytułem zwrotu kosztów podróży, związane bezpośrednio z udziałem w pracach Rady, stanowić będą dla tego członka przychód z działalności wykonywanej osobiście, o którym mowa w art. 13 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do którego nie znajduje zastosowanie zwolnienie wynikające z art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. b powołanej ustawy. Zatem, Wnioskodawca dokonując ich wypłaty zobowiązany będzie do pobrania i odprowadzenia zaliczki na podatek.
2018.10.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.305.2018.2.KK
∟Czy zgodnie z treścią art. 22 ust 9 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych prawidłowym jest zastosowanie w rozliczeniach z programistą, w opisanym stanie faktycznym, 50% kosztu uzyskania przychodu, przy zastrzeżeniu ust. 9a i 9b ustawy i przy przyjęciu zgodnie z tym przepisem, iż koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy, których podstawę wymiaru stanowi ten przychód?
2018.10.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.415.2018.1.IR
∟Pobór podatku zryczałtowanego od odsetek i obowiązek sporządzenia informacji IFT-1
2018.10.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.462.2018.1.AK
∟Dot. obowiązku pobrania zryczałtowanego podatku u źródła z tytułu odsetek od emitowanych przez Spółkę Szwedzką euroobligacji zapisanych na zagranicznych rachunkach papierów wartościowych w przypadku braku danych osób uprawnionych, w sytuacji gdyby Spółka Szwedzka nie została uznana za rzeczywistego beneficjenta.
2018.10.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.408.2018.1.ES
∟Obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy przez Spółkę od wynagrodzeń wypłacanych z tytułu świadczenia przez członka zarządu usług wskazanych we wniosku, wykonywanych w ramach pozarolniczej działalności gospodarczej.
2018.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.538.2018.1.AC
∟obowiązki płatnika dotyczące odliczenia składek na ubezpieczenie społeczne
2018.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.447.2018.2.AC
∟obowiązki płatnika w związku z wypłacaniem zleceniobiorcom, wykonującym umowę zlecenia poza granicami Polski diet
2018.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT3.4011.398.2018.2.KSM
∟obowiązków płatnika
2018.10.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.345.2018.1.MM
∟Wartość nieodpłatnych świadczeń w postaci zapewnienia pracownikowi zakwaterowania Wnioskodawca/Spółka ma obowiązek doliczyć do przychodu pracownika ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji od tego przychodu/dochodu, po uwzględnieniu zwolnienia przedmiotowego pobrać i odprowadzić zaliczki na podatek dochodowy. Również w przypadku zleceniobiorców wartość zapewnionego zakwaterowania stanowi dla nich przychód w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który Wnioskodawca – jako płatnik – zobowiązany jest doliczyć do dochodów zleceniobiorcy, podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym. W sytuacji gdy pobyt w Polsce zleceniobiorcy z Ukrainy przekracza 183 dni w roku podatkowym, zleceniobiorca ten staje się osobą, o której mowa w art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, został bowiem spełniony warunek wynikający z art. 3 ust. 1a pkt 2 ustawy. W konsekwencji wynagrodzenie oraz wartość nieodpłatnych świadczeń w postaci opłacenia zakwaterowania - które otrzymuje zleceniobiorca z Ukrainy, który nie przedstawił certyfikatu rezydencji, a którego pobyt w Polsce przekroczył 183 dni - podlega opodatkowaniu w analogiczny sposób jak dochód uzyskiwany przez polskich zleceniobiorców.
2018.10.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.343.2018.2.IM
∟Możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.
2018.10.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.311.2018.2.MM
∟Rekompensata finansowa z tytułu utraconych dochodów wypłacana cyklicznie przez Wnioskodawcę Starszemu Cechu - osobie wchodzącej w skład zarządu Cechu, jako osoby prawnej w związku z pełnieniem przez niego funkcji w tym organie stanowi przychód w rozumieniu art. 13 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który nie podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 17 ww. ustawy.
Na Wnioskodawcy, jako płatniku dokonującym wypłaty rekompensaty finansowej Starszemu Cechu ciąży zatem obowiązek pobrania zaliczek określony w art. 41 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz obowiązek przesłania tych zaliczek - w terminie wskazanym w art. 42 tej ustawy - na konto właściwego urzędu skarbowego.
2018.10.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.331.2018.1.MM
∟Skoro Gmina zawiera umowy cywilnoprawne (umowy zlecenia i umowy o dzieło) z osobami fizycznymi niebędącymi pracownikami Urzędu Gminy, to Gmina – jako strona tej umowy - jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, na której ciążą obowiązki wynikające z art. 41 i art. 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W takich sytuacjach – przy wypełnianiu dokumentów podatkowych (informacji i deklaracji podatkowych) - Gmina zobowiązana jest posługiwać się własnym NIP-em i Regonem
Natomiast w sytuacji, gdy umowy zlecenia/o dzieło z pracownikami Urzędu Gminy zawiera Urząd i stroną tych umów jest Urząd Gminy – jak słusznie wskazał Wnioskodawca - płatnikiem podatku dochodowego, o którym mowa w art. 41 i 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie jest Gmina lecz Urząd Gminy.
2018.10.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.283.2018.1.KK
∟Czy w związku z przyznaniem i realizacją Prawa na Spółce ciążą jakiekolwiek obowiązki płatnika w rozumieniu ustawy o PIT?
2018.10.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.444.2018.1.SJ
∟obowiązki płatnika w związku z zawarciem umów cywilnoprawnych z włoskimi rezydentami
2018.09.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.423.2018.1.MG
∟Obowiązki płatnika związanych z przekazywaniem za pośrednictwem Wnioskodawcy spłat z inwestycji, od odsetek od pożyczek spłacanych przez pożyczkobiorców, w związku z transakcjami realizowanymi za pośrednictwem platformy internetowej.
2018.09.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-2.4011.288.2018.2.ENB
∟Obowiązki płatnika w związku:
- z udostępnieniem członkom władz do wykorzystywania do celów służbowych pomieszczeń biurowych wraz z wyposażeniem, pojazdów, urządzeń teleinformatycznych będących mieniem Spółki,
- ze sfinansowaniem kosztów obowiązkowego udziału w konferencjach, seminariach, spotkaniach o charakterze biznesowym, szkoleniach związanych z przedmiotem działalności Spółki,
- ze sfinansowaniem kosztów podróży krajowych i zagranicznych oraz ubezpieczenia OC.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.