Interpretacje do przepisu
art. 4a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


568/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 4a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

2018.07.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.168.2018.1.BG
     ∟czy Wnioskodawca zarejestrowany na terytorium Polski lub jego zagraniczne Oddziały/Zakłady Podatkowe zobowiązane są (jako płatnik) do potrącenia i odprowadzenia do Urzędu Skarbowego podatku dochodowego od transakcji wymienionych w art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych zawieranych i rozliczanych (płaconych) przez Oddziały/Zakłady Podatkowe Spółki zarejestrowane i podlegające obowiązkowi podatkowemu w kraju realizacji kontraktu

2018.07.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.165.2018.2.PW
     ∟Kwalifikacja wynagrodzenia otrzymywanego przez Spółkę od Funduszu i wynikające z niej obowiązków płatnika.

2018.07.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.167.2018.1.AJ
     ∟Kwestia braku obowiązku pobrania podatku u źródła w związku z dokonywaniem wypłat na rzecz szwajcarskiego rezydenta podatkowego z tytułu wykupu i umorzenia certyfikatów inwestycyjnych.

2018.07.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.166.2018.1.AJ
     ∟Kwestia braku opodatkowania w Polsce dochodu szwajcarskiego rezydenta podatkowego z tytułu wykupu i umorzenia certyfikatów inwestycyjnych (polskiego funduszu inwestycyjnego).

2018.06.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.161.2018.2.JC
     ∟Czy wydatki ponoszone przez duńską spółkę komandytową na odsetki od kredytu bankowego udzielonego dla duńskiej spółki komandytowej celem sfinansowania projektu w polskiej spółce komandytowej stanowią koszt uzyskania przychodu Wnioskodawcy w proporcji do posiadanego udziału w polskiej spółce komandytowej?

2018.06.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.141.2018.1.AS
     ∟Czy Wnioskodawca jako wspólnik spółki komandytowej, jest zobowiązany na podstawie art. 28 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do składania informacji CIT-ST?

2018.05.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.94.2018.2.PW
     ∟Braku ukonstytuowania zakładu Wnioskodawcy na terytorium Polski.

2018.05.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.68.2018.2.PW
     ∟Ukonstytuowanie zakładu Wnioskodawcy na terytorium Polski.

2018.05.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.67.2018.2.PW
     ∟Ukonstytuowanie zakładu Wnioskodawcy na terytorium Polski.

2018.04.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.44.2018.4.PW
     ∟Ukonstytuowanie zakładu Wnioskodawcy na terytorium Polski.

2018.03.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.5.2018.2.PW
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że w opisanym przypadku nie powstanie dla Spółki zakład podatkowy w Polsce w rozumieniu art. 4a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej, ustawa o CIT) oraz w rozumieniu art. 5 UPO (Konwencja między Rzecząpospolitą Polską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, sporządzoną w Bernie dnia 2 września 1991 r. - dalej: UPO), a w konsekwencji Spółka nie będzie podlegać w Polsce obowiązkowi podatkowemu na podstawie art. 3 ust. 2 w związku z art. 3 ust. 3 pkt 1 ustawy o CIT?

2018.03.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.41.2018.1.AJ
     ∟Z uwagi na istotne różnice co do istoty i funkcji umów pożyczek, kredytów i innych obejmujących udostępnienie kapitału w zamian za wynagrodzenie o charakterze odsetkowym od opisanych przez Wnioskodawcę umów sprzedaży i przeniesienia praw (wraz z przejęciem ryzyka) – wypłaty przekazywane w związku z tymi umowami na rzecz S. nie będą mieściły się w zakresie przedmiotowym art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT (w szczególności nie będą stanowiły odsetek w rozumieniu tego przepisu). W konsekwencji spółka V. (ani klienci) nie będzie objęta obowiązkiem wynikającym z art. 26 ust. 1 updop.

2018.03.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.4.2018.2.AJ
     ∟W zakresie ukonstytuowania zakładu w związku z odpłatnym udostępnieniem maszyn polskiemu podmiotowi oraz podlegania ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce.

2018.03.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.373.2017.2.BKD
     ∟Czy Spółka będzie posiadać na terytorium Republiki Czeskiej „zakład” zgodnie z art. 4a pkt. 11, ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej również: „updop”) lub art. 5 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Czeskiej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, sporządzonej w Warszawie dnia 24 czerwca 1993 r. (dalej również „upo”), a w efekcie czy część dochodów (uzyskanych przez zakład w Czechach) Spółki będzie opodatkowana w Republice Czeskiej

2018.03.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB5/423-5/14-6/S/RS/JC
     ∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym, Spółka posiada w Polsce zakład w rozumieniu art. 5 Umowy? W przypadku uznania, że dochody Wnioskodawcy jako akcjonariusza SKA podlegają opodatkowaniu w Polsce (wskutek istnienia zakładu w rozumieniu art. 5 Umowy), czy przychód (dochód) związany z bieżącą działalnością SKA (obejmującą m.in. sprzedaż rzeczy i praw majątkowych, świadczenie usług oraz innych zdarzeń skutkujących powiększeniem majątku SKA) powstanie po stronie Spółki w dacie faktycznego otrzymania dywidendy przez Wnioskodawcę?

2018.03.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.8.2018.2.JBB
     ∟W zakresie skutków podatkowych z tytułu przejęcia spółki powstałej w wyniku podziału przez wydzielenie.

2018.02.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.391.2017.1.PW
     ∟Tutejszy Organ podatkowy stoi na stanowisku, że działalność Spółki z siedzibą w Norwegii w zakresie opisanym w wniosku, stanowi dla Wnioskodawcy zakład w rozumieniu art. 5 ust. 1 umowy polsko-norweskiej. Tym samym uzyskiwanie przez Wnioskodawcę dochodów w Polsce z pośrednictwem zakładu prowadzi do powstania źródła przychodów, które winno być opodatkowane w Polsce. Zgodnie z postanowieniami wspomnianego wcześniej art. 7 ust. 1 umowy polsko-norweskiej, zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi w drugim Umawiającym się Państwie działalność poprzez położony tam zakład. Jeżeli przedsiębiorstwo wykonuje działalność w ten sposób, to zyski przedsiębiorstwa mogą być opodatkowane w drugim Państwie, jednak tylko w takiej mierze, w jakiej można je przypisać temu zakładowi.

2018.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.365.2017.2.JC
     ∟Podmioty są zależnymi przedstawicielami Wnioskodawcy w rozumieniu art. 5 ust. 5 umowy polsko-holenderskiej. W tej sytuacji działalność zależnych przedstawicieli winna być uznana za tworząca „zakład” w świetle ww. umowy. Uzyskanie przez Wnioskodawcę dochodów w Polsce za pośrednictwem zakładu prowadzi do powstania źródła przychodów, które winny być opodatkowane w Polsce. W tym miejscu wyjaśnić należy, że zasada tzw. zależnego przedstawiciela stanowi alternatywę w stosunku do zasad ogólnych wyrażonych w ust. 1-4 art. 5 umowy polsko-holenderskiej. Oznacza to, że w pierwszej kolejności należy badać istnienie zakładu w oparciu o zasady ogólne zapisane w ust. 1-4 art. 5 umowy polsko-holenderskiej. Jeśli w wyniku zastosowania ust. 1-4 powstaje zakład, to nie ma konieczności badania, czy osoby działające w zakładzie są zależne, czy niezależne od reprezentowanego przedsiębiorstwa oraz jakimi dysponują pełnomocnictwami. W przeciwnym wypadku powstaje konieczność oceny stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) w oparciu o ust. 5 art. 5 umowy polsko-holenderskiej.

2018.02.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.309.2017.1.AZ
     ∟Ustalając limit transakcji lub innych zdarzeń, mających wpływ na wysokość dochodu (straty) podatnika, określony w art. 9a ust. 1 updop, należy wziąć pod uwagę sumę przychodów lub kosztów Wnioskodawcy i jego zagranicznego Oddziału (czyli skonsolidowane przychody lub koszty).

2018.02.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB3/423-845/13-6/18/S/AG/MS/KK
     ∟W zakresie oceny czy planowane połączenie spółek nastąpi z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych, a jego głównym bądź jedynym z głównych celów nie będzie uniknięcie ani uchylenie się od opodatkowania.

2018.02.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.378.2017.1.JC
     ∟Działalność Spółki polskiej winna być uznana za tworzącą „zakład” w świetle ww. umowy, gdyż przedmiot działalności Wnioskodawcy w Polsce będzie pokrywać się z przedmiotem działalności spółki czeskiej jako całości.

2018.02.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.344.2017.2.AJ
     ∟W zakresie ukonstytuowania zakładu w Polsce.

2018.02.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.345.2017.1.AJ
     ∟W zakresie ukonstytuowania zakładu oraz podlegania ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce.

2018.01.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.351.2017.1.JC
     ∟w zakresie powstania zakładu Wnioskodawcy w Polsce

2018.01.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.304.2017.2.PW
     ∟Działalność Wnioskodawcy z siedzibą w Niemczech prowadzona w Polsce w zakresie opisanym we wniosku stanowi zakład w rozumieniu art. 5 umowy polsko-niemieckiej. Uzyskiwanie przez Wnioskodawcę dochodów w Polsce za pośrednictwem zakładu prowadzi do powstania źródła przychodów, które winny być opodatkowane w Polsce.

2017.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.281.2017.2.JC
     ∟w zakresie powstania zakładu Wnioskodawcy w Polsce

2017.12.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.334.2017.2.BG
     ∟- powstania zakładu na terenie Niemiec z tytułu świadczenia przez Spółkę na tym terenie prac monterskich, ślusarskich, spawalniczych, - momentu powstania obowiązku podatkowego na terenie Niemiec.

2017.12.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.181.2017.1.AM
     ∟w zakresie konsekwencji podatkowych połączenia transgranicznego

2017.11.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.277.2017.2.PW
     ∟Z uwagi na: długotrwałość planowanej działalności Wnioskodawcy w Polsce oraz brak pomocniczego lub przygotowawczego charakteru działalności wykonywanej przez Wnioskodawcę za pomocą serwerów umieszczonych na terytorium Polski stwierdzić należy, że umieszczenie przez Wnioskodawcę serwerów na terytorium Polski spowoduje ukonstytuowanie na terytorium Polski zakładu Wnioskodawcy.

2017.11.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.248.2017.2.JC
     ∟w zakresie powstania zakładu Wnioskodawcy w Polsce

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj