Interpretacje do przepisu
art. 4a pkt 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
458/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 4a pkt 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2019.07.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.134.2019.3.JKT
∟- czy przedstawiona w opisie zdarzenia przyszłego działalność Wnioskodawczyni w zakresie produkcji Prototypów, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 i 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, co pozwala Wnioskodawczyni odliczyć koszty kwalifikowane tej działalności od podstawy opodatkowania na zasadach wynikających z art. 18d ww. ustawy,
- czy ponoszone przez Wnioskodawczynię koszty związane z działalnością B+R w zakresie, w jakim dotyczą projektów przyjętych do realizacji oraz wydatki poniesione na prace zaniechane z uwagi na nieprzyjęcie Prototypu przez zamawiającego, które ujmowane są jako koszty jednorazowo, stanowią koszt kwalifikowany i mogą zostać odliczone przez Wnioskodawczynię od podstawy opodatkowania na podstawie art. 18d ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w ramach ulgi badawczo-rozwojowej w zakresie w jakim nie zostały zwrócone jej w jakiejkolwiek formie,
- czy w przypadku zmiany sposobu rozliczeń dla celów bilansowych i podatkowych na rozpoznawanie w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych kosztów prac rozwojowych zakończonych wynikiem pozytywnym, odliczenie wydatków na badania i rozwój od podstawy opodatkowania powinno być dokonane w wysokości odpisów amortyzacyjnych, w rozliczeniu za okres, w którym dokonywane będą odpisy amortyzacyjne,
- czy Wnioskodawczyni może odliczyć od podstawy opodatkowania, na zasadach wynikających z art. 18d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wysokość wynagrodzeń pracowników sprawujących funkcje nadzorcze i kierownicze nad procesem produkcji Prototypów, jako koszt kwalifikowany, w zakresie w jakim wykonywane przez nich czynności w tym nadzorcze związane są bezpośrednio z działalnością badawczo-rozwojową,
- czy kwota otrzymana sporadycznie ze sprzedaży Prototypów przez Wnioskodawczynię na rzecz klienta po cenie nieodzwierciedlającej kosztów ich opracowania i wytworzenia (tj. ze stratą) stanowi w tej części dokonanie Wnioskodawczyni zwrotu poniesionych wydatków, a co za tym idzie, czy wyłącza w tej części odliczenie ich przez Wnioskodawczynię od podstawy opodatkowania na zasadach wynikających z art. 18d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w ramach ulgi badawczo-rozwojowej
2019.07.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.186.2019.2.APO
∟W zakresie ulgi badawczo-rozwojowej.
2019.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.188.2019.3.MBD
∟W zakresie ustalenia, czy:
- opisana powyżej działalność badawczo-rozwojowa Spółki spełnia definicję działalności badawczo rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26 ustawy o CIT i tym samym czy Wnioskodawca jest uprawniony do skorzystania z tzw. ulgi badawczo-rozwojowej, zgodnie z art. 18d ustawy o CIT,
- koszty wynagrodzenia pracowników wykonujących prace w zakresie działalności badawczo-rozwojowej oraz składki od tych należności, finansowane przez płatnika stanowią koszty kwalifikowane o których mowa w art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT.
2019.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.259.2019.1.MR
∟W zakresie ustalenia czy:
1) działalność Spółki w ramach realizacji projektów w przedstawionym stanie faktycznym stanowi działalność badawczo - rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 Ustawy o CIT – jest prawidłowe,
2) Spółka - do kosztów kwalifikowanych w rodzaju wskazanym w art. 18d ust. 2 pkt 2 Ustawy o CIT - może zaliczyć, a następnie rozliczyć w ramach ulgi badawczo-rozwojowej, koszty nabycia i wytworzenia materiałów i surowców zużytych na wytworzenie sprzedawanej klientowi linii produkcyjnej, która jest wytwarzana w ramach działalności badawczo - rozwojowej opisanej w opisie stanu faktycznego / zdarzenia przyszłego – jest prawidłowe.
2019.07.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.202.2019.2.BM
∟w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca może dokonać odliczenia na podstawie art. 18d ust. 1 w związku z art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT, Kosztów Pracowniczych Specjalistów w części dotyczącej realizacji Działalności B+R Wnioskodawcy, zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego.
2019.07.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.160.2019.4.MBD
∟W zakresie ustalenia, czy część działalności Spółki, dotycząca tworzenia nowych lub rozwoju już istniejących produktów oraz rozwiązań, wypełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26 updop, a co za tym idzie czy koszty wynagrodzeń pracowników oraz delegacji służbowych, a także koszty składek na ubezpieczenia społeczne, które będą ponoszone na rzecz pracowników zaangażowanych w prace badawczo-rozwojowe, koszty zakupu urządzeń niezbędnych do prowadzenia prac badawczo-rozwojowych będą zaliczone do kosztów kwalifikowanych określonych w art. 18d ust. 2 updop, w związku z czym podatnik jest uprawniony do korzystania z ulgi badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 18d updop.
2019.07.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.185.2019.2.BM
∟zakresie ulgi badawczo-rozwojowej.
2019.06.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.184.2019.2.JS
∟Ulga badawczo-rozwojowa, koszty kwalifikowane
2019.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.169.2019.2.MO
∟W zakresie ustalenia, czy:
- „badania produktów/prototypów klienta”, „badania i prace rozwojowe na potrzeby własne”, „badania i prace rozwojowe w środowisku klienta” wykonywane przez pracowników Spółki stanowią działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu ustawy o CIT,
- Wnioskodawca jako komplementariusz Spółki, ma co do zasady prawo, na podstawie art. 5 w zw. z art. 18d ust. 1 ustawy o CIT odliczyć od podstawy opodatkowania obliczonej zgodnie z art. 18 ustawy o CIT koszty uzyskania przychodów poniesione przez Spółkę na działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu ustawy o CIT, proporcjonalnie do udziału Wnioskodawcy w zysku Spółki i w ramach przewidzianych w ustawy o CIT limitów.
2019.06.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.180.2019.2.JKT
∟w zakresie ustalenia, czy prowadzona przez Spółkę Działalność B+R, obejmująca fazy 1-4 standardowego cyklu projektowego w ramach Projektów, wraz z działalnością wspierającą, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o PDOP, co uprawnia Spółkę do dokonania odliczenia na podstawie art. 18d ust. 1 ustawy o PDOP.
2019.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.160.2019.2.MR
∟W zakresie ustalenia, czy projekty realizowane przez Wnioskodawcę w ramach Zespołu 3, w roku 2018, zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego jak i analogiczne projekty realizowane w przyszłości stanowią działalność badawczo - rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 Ustawy CIT, co w konsekwencji uprawnia Wnioskodawcę do odliczenia od podstawy opodatkowania, wydatków kwalifikowanych ponoszonych w związku z tą działalnością z uwzględnieniem limitów określonych w art. 18d ust. 7 Ustawy CIT (Pytanie 1) – jest prawidłowe.
2019.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.159.2019.2.MR
∟W zakresie ustalenia, czy projekty realizowane przez Wnioskodawcę w ramach Zespołu 1, w roku 2018, zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego jak i analogiczne projekty realizowane w przyszłości stanowią działalność badawczo - rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 Ustawy CIT, co w konsekwencji uprawnia Wnioskodawcę do odliczenia od podstawy opodatkowania, wydatków kwalifikowanych ponoszonych w związku z tą działalnością z uwzględnieniem limitów określonych w art. 18d ust. 7 Ustawy CIT (Pytanie 1) – jest prawidłowe.
2019.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.158.2019.2.MR
∟W zakresie wprowadzania usprawnień i optymalizacji do rozwijanego na przestrzeni lat sterownika kart graficznych oraz narzędzi wspomagających ten proces, wraz z opracowywaniem rozwiązań umożliwiających usunięcie problemu wynikającego ze złej implementacji danego rozwiązania po stronie klienta zlecającego zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego jak i analogiczne projekty realizowane w przyszłości stanowią działalność badawczo - rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 Ustawy CIT, co w konsekwencji uprawnia Wnioskodawcę do odliczenia od podstawy opodatkowania, wydatków kwalifikowanych ponoszonych w związku z tą działalnością z uwzględnieniem limitów określonych w art. 18d ust. 7 Ustawy CIT (Pytanie 1) – jest prawidłowe.
2019.06.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.181.2019.1.BM
∟czy:
- Wnioskodawca jest i będzie uprawniony do odliczenia na podstawie art. 18d ust. 1 w związku z art. 18d ust. 2a UPDOP, kosztów prac rozwojowych ustalonych jako wartość odpisów amortyzacyjnych dokonywanych zgodnie z art. 16m ust. 1 pkt 3 UPDOP, od wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 16b ust. 2 pkt 3 UPDOP, zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego,
- koszty prac B+R przedstawionych w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, zaliczone zgodnie z UPDOP, do kosztów uzyskania przychodu w danym roku podatkowym, w szczególności koszty prac zakończonych niepowodzeniem i koszty składników majątku nieprzekraczające progu ustawowego wynikającego z art. 16d UPDOP, na podstawie art. 18d ust. 1 mogą stanowić koszty kwalifikowane w roku podatkowym, w którym zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.
prawidłowe jest postępowanie Spółki polegające na wyłączaniu Należności niezwiązanych z B+R z Kosztów pracy B+R dla celów ustalania wysokości kosztów kwalifikowanych na potrzeby Ulgi B+R.
2019.06.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.182.2019.1.MBD
∟W zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, zarówno na gruncie przepisów obowiązujących do 31 grudnia 2017 r., jak i przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2018 r. Spółka jest uprawniona do dokonania odliczenia, o którym mowa w art. 18d ustawy o CIT, w przypadku uzyskiwania wynagrodzenia z tytułu świadczenia Usług B+R, kalkulowanego na podstawie tzw. metody koszt plus marża.
2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.152.2019.2.JC
∟Czy prace wykonywane przez Wnioskodawcę spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26 ustawy o CIT w zw. z art. 4a pkt 28 ustawy o CIT, która uprawnia do zastosowania tzw. ulgi badawczo-rozwojowej opisanej w art. 18d ustawy o CIT?
2019.06.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.162.2019.2.JS
∟Prace badawczo-rozwojowe, ulga, pracownik, odliczenie, koszt kwalifikowany
2019.06.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.197.2019.1.MBD
∟W zakresie ustalenia, czy prace prowadzone przez Spółkę, której komandytariuszem jest Wnioskodawca, w ramach projektów Grupy 1 spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26-28 Ustawy o CIT, w związku z czym jest on uprawniony do korzystania z ulgi B+R określonej w art. 18d Ustawy o CIT.
2019.06.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.127.2019.2.JS
∟Prace B+R, koszt kwalifikowany, pracownik, współpracownik.
2019.06.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.129.2019.2.BM
∟czy:
-prace prowadzone przez Wnioskodawcę przy realizacji poszczególnych produktów, stanowią działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu przepisów ustawy CIT, w szczególności na gruncie art. 4a pkt 26 ustawy CIT,
-w kosztach kwalifikowanych określanych dla potrzeb art. 18d ustawy CIT, Wnioskodawca może ująć w ramach przewidzianych w ustawie CIT limitów:
- wynagrodzenia wypłacane przez Spółkę Pracownikom oraz Zleceniobiorcom, w zakresie w jakim wykonują oni prace związane z działalnością badawczo-rozwojową Spółki, zgodnie z prowadzoną przez Spółkę ewidencją czasu pracy oraz szczegółową ewidencją księgową;
- składki od tych należności określone w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych, finansowane przez płatnika
2019.06.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.128.2019.3.JKT
∟1. Czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego prace związane z Produktami, wskazane w opisie stanu faktycznego można uznać za działalność badawczo-rozwojową o której mowa w art. 4a pkt 26 u.p.d.o.p.?
2. Czy (w przypadku odpowiedzi twierdzącej na pytanie nr 1), ponoszone przez Spółkę koszty wskazane w pkt 1-7 w opisie stanu faktycznego, ponoszone w związku z pracą nad Produktami, stanowią i będą stanowić koszty kwalifikowane w rozumieniu art. 18d u.p.d.o.p., podlegające odliczeniu od podstawy opodatkowania?
2019.06.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.213.2019.1.BM
∟w zakresie ustalenia, czy:
-opisana działalność Wnioskodawcy w zakresie badań i rozwoju spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej zawartą w art. 4a pkt 26-28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, która uprawnia do skorzystania z ulgi, o której mowa w art. 18d updop,
-Spółka do kosztów kwalifikowanych wymienionych rodzajowo w art. 18d ust. 2 pkt 2 updop, może zaliczyć koszty materiałów takich jak literatura fachowa.
2019.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.130.2019.2.APO
∟ulga badawczo-rozwojowa
2019.05.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.155.2019.1.JS
∟Czy opisana powyżej działalność badawczo-rozwojowa Spółki spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26 ustawy CIT i tym samym Spółka jest uprawniona do skorzystania z ulgi B+R, o której mowa w art. 18d ustawy o CIT?
2019.05.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.118.2019.2.JS
∟Prace badawczo-rozwojowe, ulga
2019.05.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.121.2019.1.MBD
∟W zakresie ustalenia, czy w przypadku świadczenia usług badawczo-rozwojowych na zlecenie podmiotu powiązanego w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 lit. b updop, za wynagrodzeniem kalkulowanym jako wartość ponoszonych przez Spółkę kosztów powiększoną o narzut zysku Spółka jest uprawniona do stosowania ulgi podatkowej, o której mowa w art. 18d updop, w brzmieniu obowiązującym przed jak i po 1 stycznia 2018 r.
2019.05.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.117.2019.2.JS
∟- czy działalność Spółki stanowi działalność badawczo-rozwojową:
- koszty kwalifikowane w art. 18d ust. 2 updop pracownicy/współpracownicy/materiały/surowce/śr. trwałe, WNiP
- ekspertyzy, opinie, usługi doradcze:
czy Spółka jest uprawniona do odliczenia, o którym mowa w art. 18d ust. 1 Ustawy CIT w zeznaniu za rok podatkowy, w którym koszty na wytworzenie maszyn zostaną ujęte w kosztach uzyskania przychodów.
2019.05.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.74.2019.1.BM
∟czy prace prowadzone przez Wnioskodawcę w ramach projektów zewnętrznych w opisanych powyżej Modelach współpracy z kontrahentem 1 i 2, spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26-28 ustawy o CIT, w związku z czym jest on uprawniony do korzystania z ulgi B+R określonej w art. 18d ustawy o CIT.
2019.05.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.119.2019.2.JS
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym prowadzona przez Spółki PGK Działalność B+R, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, co uprawnia do skorzystania przez PGK z odliczenia, o którym mowa w art. 18d ust. 1 ustawy o CIT?
2019.05.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.115.2019.1.MO
∟Możliwość odliczenia na podstawie art. 18d ust. 1 ustawy o PDOP, w związku z art. 18d ust. 2 pkt 1 ustawy o PDOP, Kosztów Wynagrodzeń Pracowników B+R.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.