Interpretacje do przepisu
art. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


1062/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

2016.10.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-746/16-1/PSZ
     ∟Czy do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, można zaliczyć wydatki związane z uiszczaniem wynikających z umowy leasingowej opłat, w tym opłaty wstępnej, opłaty administracyjnej, miesięcznych rat leasingowych oraz opłaty związanej z wykupem przedmiotu leasingu? Czy do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, można zaliczyć wydatki związane z wykonaniem prac reklamowych - nadruków na jachcie napisów i szyldów, będących oznaczeniem wnioskodawcy i informujących o prowadzonej przez niego działalności? Czy do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, można zaliczyć wydatki związane z użytkowaniem jachtu, w tym związane z zakupem paliwa, przeglądami, opłatami postojowymi oraz kosztami umowy ubezpieczenia?

2016.10.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB5.4510.905.2016.1.MR
     ∟Dochody uzyskane przez Wnioskodawcę z odsetek z tytułu pożyczki, która ma zostać udzielona Spółce, będą korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy CIT, jeżeli zostaną przeznaczone i wydatkowane na cele statutowe Fundacji oraz nie będą zachodziły wyłączenia z art. 17 ust. la ustawy CIT.

2016.10.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-689/16-1/PSZ
     ∟Czy prawidłowe jest ujęcie jednorazowo w kosztach uzyskania wstępnej opłaty leasingowej z tytułu leasingu operacyjnego samochodu osobowego wykorzystywanego w działalności gospodarczej? Czy mam obowiązek prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu w leasingu operacyjnym i kontrolować limit wydatków wynikający z tej ewidencji w zakresie wydatków z tytułu rat leasingowych by móc te wydatki (wartość faktury za ratę leasingowa pomniejszoną o możliwy do odliczenia podatek VAT) uwzględnić w kosztach uzyskania przychodów? Czy do kosztów uzyskania przychodów mogę zaliczyć wydatki eksploatacyjne ww. samochodu w leasingu operacyjnym oraz czy kosztem uzyskania przychodów jest cała kwota ubezpieczenia czy tylko do limitu 20.000 euro?

2016.10.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB5.4510.844.2016.1.MR
     ∟w zakresie ustalenia czy udzielenie Spółce pożyczki na cele tożsame z celami statutowymi Fundacji będzie na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych korzystało ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych

2016.09.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-626/16-1/PC
     ∟Czy darowizny przekazane przez Fundację na cele określone w art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o CIT, lecz wykorzystane przez beneficjentów na cele inne niż objęte dyspozycją ww. przepisu, oraz których wydatkowanie nie zostało przez beneficjenta udokumentowane w terminie określonym umową korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o CIT?

2016.09.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-630/16-1/PC
     ∟W którym momencie Fundacja winna opodatkować kwoty darowizn przekazanych beneficjentom na realizację celów określonych w art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o CIT, w sytuacji, gdy środki te zostały wydatkowane przez ich beneficjentów na cele, które nie mieszczą się w dyspozycji art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o CIT, oraz których wydatkowanie nie zostało przez beneficjenta udokumentowane w terminie określonym umową?

2016.09.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-624/16-1/PC
     ∟W którym momencie Fundacja winna opodatkować kwoty darowizn przekazanych beneficjentom na realizację celów określonych w art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o CIT, w sytuacji, gdy środki te zostały wydatkowane przez ich beneficjentów na cele, które nie mieszczą się w dyspozycji art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o CIT, oraz których wydatkowanie nie zostało przez beneficjenta udokumentowane w terminie określonym umową?

2016.09.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-603/16-1/PC
     ∟Czy darowizny przekazane przez Fundację na cele określone w art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o CIT, lecz wykorzystane przez beneficjentów na cele inne niż objęte dyspozycją ww. przepisu, oraz których wydatkowanie nie zostało przez beneficjenta udokumentowane w terminie określonym umową korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 6c ustawy o CIT?

2016.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-712/16-2/ES
     ∟w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów: nieodliczonego podatku VAT, rat leasingowych, wydatków związanych z naprawami i konserwacją samochodu, ubezpieczenia pojazdu oraz opłaty wstępnej

2016.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-1/4511-434/16-1/ESZ
     ∟W zakresie możliwości i sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej wydatków związanych z użytkowaniem samochodu osobowego wykorzystywanego w tej działalności na podstawie zawartej umowy leasingu operacyjnego

2016.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB3.4511.738.2016.1.IC
     ∟W zakresie kosztów uzyskania przychodów z tytułu dobrowolnego umorzenia akcji za wynagrodzeniem.

2016.09.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-807/16-2/MR
     ∟w zakresie ustalenia czy udzielanie pożyczki jest wydatkiem niestatutowym podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych 19%, a zwrot pożyczki powoduje korektę tego podatku in minus, oraz czy koszt składki członkowskiej z tytułu przynależności do organizacji międzynarodowej jest kosztem uzyskania przychodu.

2016.09.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-719/16-2/MR
     ∟w zakresie ustalenia czy udzielanie pożyczki jest wydatkiem niestatutowym podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych 19%, a zwrot pożyczki powoduje korektę tego podatku in minus, oraz czy koszt składki członkowskiej z tytułu przynależności do organizacji międzynarodowej jest kosztem uzyskania przychodu.

2016.08.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-569/16-1/AK
     ∟możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów całej kwoty odsetek, płaconych pożyczkodawcy zarówno z pożyczki faktycznie przekazanej przed 31 grudnia 2014 r. jak i z pożyczki zawartej i wypłaconej w 2016 r.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-561/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-562/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-560/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-559/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-633/16-2/AJ
     ∟W zakresie zastosowania zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 22 ust. 4 i następne Ustawy o CIT bez ograniczeń wynikających z art. 22c Ustawy o CIT oraz kwalifikacji prawnopodatkowej Dochodów otrzymywanych przez Wnioskodawcę w związku ze świadczeniem usług pożyczek papierów wartościowych.

2016.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB3.4511.528.2016.1.RR
     ∟Czy Wnioskodawczyni jako podatnik podatku dochodowego od osób fizycznych opłatę wstępną powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo z chwilą jej poniesienia, czy też opłatę trzeba rozliczyć proporcjonalnie przez cały okres trwania umowy leasingu?

2016.08.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPB3.4511.515.2016.1.IS
     ∟Czy Wnioskodawczyni jako podatnik podatku dochodowego od osób fizycznych wstępną opłatę powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo z chwilą jej poniesienia, czy też opłatę trzeba rozliczyć proporcjonalnie przez cały okres trwania leasingu?

2016.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-476/16/SK
     ∟w zakresie ustalenia, czy dochody (przychody) z tytułu udziału w zyskach SCSp w części przypadającej na Fundusz będą zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 10 Ustawy o CIT, korzystać ze zwolnienia od opodatkowania w Polsce (pytanie oznaczone we wniosku Nr 3)

2016.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-527/16/AB
     ∟Czy dochody (przychody) z tytułu udziału w zyskach SCSp, w części przypadającej na Wnioskodawcę, będą zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, korzystać ze zwolnienia od opodatkowania w Polsce?

2016.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-200/16-5/AO
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego w związku z odpłatnym zbyciem nieruchomości.

2016.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/4510-1-201/16-4/AO
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego w związku z przeniesieniem w drodze zamiany prawa wieczystego użytkowania nieruchomości.

2016.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/4510-1-130/16-2/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie obowiązku sporządzenia dokumentacji podatkowej.

2016.06.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-304/16-4/KF
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wstępnej opłaty leasingowej.

2016.06.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-303/16-4/KF
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wstępnej opłaty leasingowej.

2016.06.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-333/16-3/WM
     ∟Czy płacone przez Spółkę w wyniku cesji umów raty leasingowe będą stanowić podatkowy koszt uzyskania przychodów u Wnioskodawcy, zgodnie z przepisem art. 8 ust. 1 i 2 w zw. z art. 23b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2016.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-324/16-2/BC
     ∟Czy środki pieniężne pozyskane z darowizn, które będą przeznaczane na prowadzoną przez Stowarzyszenie działalność rolniczą (zapłata za dzierżawę gospodarstwa rolnego, hodowlę koni i uprawę roślin na potrzeby stadniny), będą korzystały ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust.1 pkt 4 ustawy CIT, zakładając że ww. działalność rolnicza będzie również służyła realizacji celów statutowych Stowarzyszenia?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj