Interpretacje do przepisu
art. 81b § 1 Ordynacji podatkowej

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


551/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 81b § 1 Ordynacji podatkowej

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

2016.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-221/16-2/MK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie udokumentowania fakturami korygującymi zmniejszenia podstawy opodatkowania czynności pomiędzy Gminą a jednostkami organizacyjnymi w związku z centralizacją rozliczeń VAT oraz wskazania okresów za jakie Gmina powinna wykazać wynikające z korekty/centralizacji rozliczeń zmniejszenie wartości podstawy opodatkowania i VAT należnego oraz zmniejszenie wartości pierwotnie odliczonego VAT naliczonego.

2016.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-2-1/4518-8/16/PM
     ∟Czy Wnioskodawczyni ma możliwość odzyskania niesłusznie potrąconego podatku za lata 2008-2009?

2016.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP1.4512.222.2016.2.ŻR
     ∟Brak obowiązku dokonania centralizacji rozliczeń VAT w ramach korekty rozliczeń za okresy rozliczeniowe nieobjęte przedawnieniem.

2016.06.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-240/16-2/KR
     ∟- Wydruk komunikatu z strony internetowej Ministerstwa Finansów wygenerowanego w ramach usługi „Sprawdzenie statusu podmiotu w VAT”. - Sprawdzenie w Krajowym Rejestrze Sądowym i Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej informacji o ogłoszeniu upadłości/wykreśleniu z rejestru/wszczęciu postępowania restrukturyzacyjnego lub likwidacyjnego. - Termin dokonania korekty podatku w stosunku do faktur, dla których nieściągalność została uprawdopodobniona. - Korekta podatku i podstawy opodatkowania, w sytuacji gdy postępowanie restrukturyzacyjne, postępowanie upadłościowe lub likwidacja rozpocznie się po dokonaniu ww. korekty. - Wystawienie faktury korygującej na udzielony dłużnikowi rabat nie jest uregulowaniem należności, o którym mowa w art. 89a ust. 4 ustawy. - Ustalenie, czy w opisanej sytuacji termin, o którym mowa w art. 89a ustawy, należy liczyć od dnia upływu terminu płatności, który został ustalony w porozumieniu przedłużającym pierwotny termin płatności. - Czy w związku z zawarciem porozumienia z dłużnikiem w sprawie wydłużenia pierwotnego terminu płatności po uprzednim skorzystaniu z „ulgi na złe długi”, Wnioskodawca będzie zobowiązany do zwiększenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego.

2016.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-161/16-5/AWa
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości dokonania korekty deklaracji VAT.

2016.05.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-246/16-4/AS
     ∟Zwrot podatku VAT nienależnie zapłaconego.

2016.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-428/12/16-S/AO
     ∟Czy Spółka ma obowiązek dokonywania korekt rozliczeń w podatku dochodowym od osób prawnych za lata 2008 - 2011 w związku z otrzymaniem Faktur korygujących dotyczących kosztów uzyskania przychodów związanych z przychodami lat 2008 - 2012 (przesunięcie kosztu wstecz)?

2016.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP2.4512.58.2016.2.KW
     ∟W zakresie prawa do zastosowania stawki podatku 0% w sytuacji, gdy: 1. zapłata za te towary nie nastąpi w terminie 60 dni od dnia ich wydania, 2. Wnioskodawca po dokonaniu korekty podatku należnego otrzyma zapłatę na rachunek bankowy po upływie 60 dni od dnia wydania towaru, 3. dokonując wydania towaru Zainteresowany posiada wiedzę, że nie otrzyma za niego zapłaty w terminie 60 dni od dnia wydania tego towaru, 4. Wnioskodawca dokonując dostawy towaru zastosował obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku i zapłata za towar nie nastąpiła w terminie 60 dni od dnia wydania towaru.

2016.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-539/14-3/16-S/RG
     ∟1) Czy odpłatne świadczenie usług z zakresu uzdatniania i dostarczania wody oraz usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, które wykonywane są za pośrednictwem jednostki budżetowej ZUK, stanowi sprzedaż Gminy (czynność opodatkowaną VAT Gminy), a w konsekwencji to Gmina powinna wykazywać tę sprzedaż w składanych przez siebie deklaracjach VAT? 2) Czy Gmina jest zobowiązana do korekty deklaracji VAT składanych przez Gminę poprzez wykazanie w swoich deklaracjach VAT należnego i naliczonego wynikającego z działalności ZOK, wykazywanego do końca sierpnia 2013 r. w deklaracjach VAT składanych przez ZUK?

2016.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-286/15/16-S/EB
     ∟Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją polegającą na budowie sieci wodociągowej.

2016.01.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-926/15/DK
     ∟- prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd, bez konieczności korygowania takich faktur, - prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym rozliczenia w VAT Gminy były prowadzone przez Urząd, - prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych i otrzymanych, jeżeli błąd będzie dotyczyć omyłkowego: a. wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, b. wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, c. wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takich faktur,

2016.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-997/15/DM
     ∟Czy w związku z odpłatnym udostępnieniem przedmiotowej sali gimnastycznej Gmina będzie miała prawo do zastosowania korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 91 ustawy o VAT?

2015.12.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-690/15/MN
     ∟W przedmiotowej sprawie na dzień dokonania planowanej korekty deklaracji VAT-7, Wnioskodawczyni nie będzie już prowadziła działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT oraz dopełni swoich obowiązków wynikających z art. 96 ust. 6 ustawy o VAT – na dzień złożenia korekty zostanie wykreślona z rejestru podatników jako podatnik VAT ¬. Wnioskodawczyni nie będzie miała prawa do dokonania korekty deklaracji VAT-7 już po zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej.

2015.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-899/15-2/AOg
     ∟- prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku zidentyfikowania potrzeby skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych z podaniem nazwy Urzędu i/lub numerem NIP Urzędu, a dotyczących transakcji w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych jeżeli błąd będzie dotyczył omyłkowego: wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takich faktur

2015.11.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/4512-546/15-2/RG
     ∟prawo i sposób korekty deklaracji VAT-7 za okresy rozliczeniowe po 1 stycznia 2011 r. w związku ze stosowaniem przez Spółkę zawyżonej stawki VAT do świadczonych usług.

2015.11.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4512-355/15-4/MJ
     ∟zarejestrowanie Gminy jako podatnika VAT czynnego i wyrejestrowania Urzędu jako podatnika VAT, prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był również Urząd, prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był również Urząd, prawo Gminy do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był również Urząd, prawo Gminy do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zawierających nieprawidłowości dotyczące oznaczenia nabywcy czy NIP nabywcy bez konieczności korygowania takich faktur,

2015.10.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/4512-506/15-2/ŻR
     ∟1.Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) deklaracji VAT do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku zidentyfikowania potrzeby skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, 2.Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, 3.Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd.

2015.10.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-287/15-2/AK
     ∟Sposób wykazywania korekt faktur oraz uprawnienie do korekty zeznania CIT-8.

2015.10.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-286/15-2/AK
     ∟Sposób wykazywania korekt faktur oraz uprawnienie do korekty zeznania CIT-8.

2015.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-549/15-4/PR
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości dokonania korekty podatku należnego w trybie art. 89a ustawy.

2015.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-704/15/EB
     ∟Prawo do odliczenia przez Gminę podatku naliczonego z faktur zawierających nieprawidłowości, dotyczące oznaczenia nabywcy, bez konieczności korygowania takich faktur.

2015.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-340/15-4/SM
     ∟Konsekwencje związane z rejestracją Gminy dla potrzeb podatku VAT i planowanym wyrejestrowaniem Urzędu Gminy objętych zakresem pytań 1-6.

2015.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-546/15/AW
     ∟- korekta rozliczeń Urzędu przez Gminę; - prawo/obowiązek Gminy do podwyższenia podatku należnego; - prawo Gminy do odliczenia VAT naliczonego; - prawo Gminy do wystawiania faktur (korygujących) i not korygujących dotyczących transakcji sprzed rejestracji Gminy; - prawo Gminy do przyjmowania faktur (korygujących) i not korygujących dotyczących transakcji sprzed rejestracji Gminy; - prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych i otrzymanych po dniu rejestracji.

2015.09.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/4512-479/15/WN
     ∟możliwość dokonania korekty podatku należnego w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności

2015.08.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-380/15-4/IG
     ∟1. Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków poniesione w okresie 31 października 2010 do 31 grudnia 2010 roku? 2. Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków poniesione w okresie 1 stycznia 2011 do 17 czerwca 2014 roku? 3. Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z zakupu inwestycyjnego Pojazdu asenizacyjnego wielofunkcyjnego na potrzeby konserwacji i czyszczenia przydomowych oczyszczalni ścieków?

2015.08.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-494/15/IK
     ∟1. Powrót do zwolnienia i prawo do zwrotu nadpłaty. 2. Prawo do rezygnacji z ewidencji przy pomocy kasy; zachowania ulgi. 3. Obowiązek korygowania odliczenia za kasę w przypadku niezlikwidowania kasy.

2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4518-1-5/15-4/AMN
     ∟Czy Wnioskodawca może liczyć na zwrot nadpłaconego podatku w minionych latach?

2015.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-174/15-4/JS
     ∟wystawienie faktur w związku z dostawami nieruchomości dokonanymi w 2010 i 2011 roku

2015.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/4511-353/15/ESZ
     ∟określenia źródła przychodów do jakiego należy zaliczyć przychody uzyskane z tytułu wykonywania czynności biegłego sądowego dla sądów, prokuratur, komend policji i innych jednostek budżetowych oraz możliwości dokonania korekty zeznań podatkowych złożonych za 2013 r.

2015.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-350/15-2/AOg
     ∟- prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku zidentyfikowania potrzeby skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych z podaniem nazwy Urzędu i/lub numerem NIP Urzędu, a dotyczących transakcji w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych jeżeli błąd będzie dotyczył omyłkowego: wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takich faktur

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj