Interpretacje do przepisu
art. 81b § 2 Ordynacji podatkowej

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


288/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 81b § 2 Ordynacji podatkowej

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

2017.01.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP3.4512.639.2016.2.ALN
     ∟Prawa do odliczenia w związku z realizacją projektu.

2017.01.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-108/14/17-S/NK
     ∟Podatek od towarów i usług prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z budową infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej wykorzystywanej nieodpłatnie przez ZGKMiW.

2017.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP2.4512.584.2016.1.MM
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego, korekta rozliczeń z faktur wystawionych ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych gminy.

2017.01.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPP2.4512.965.2016.1.BH
     ∟w zakresie możliwości dokonania korekty podatku VAT należnego

2016.12.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP3.4512.548.2016.3.ALN
     ∟prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego

2016.12.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP3.4512.545.2016.3.ALN
     ∟opodatkowanie kompleksowej usługi oczyszczania ścieków i stawka podatku VAT dla tej usługi

2016.12.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-470/13-8/16/S/RG
     ∟prawo do korekty podatku VAT należnego

2016.12.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP2.4512.486.2016.1.KW
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy – w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych; prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną wystawione przed dniem dokonania „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy, które Gmina otrzyma po dokonaniu „centralizacji”– w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych; prawo do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego z faktur pierwotnie wystawionych ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy (pod warunkiem dokonania tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT Gminy i jednostek organizacyjnych Gminy); brak obowiązku wystawiania not korygujących lub ubiegania się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki organizacyjnej, a nie Gminy) w odniesieniu do transakcji mających miejsce w okresie, w którym Gmina i jej jednostki organizacyjne (jednostki budżetowe i zakład budżetowy) były traktowane jako odrębni podatnicy VAT, oraz w odniesieniu do transakcji mających miejsce w okresie po dokonaniu tzw. „centralizacji” rozliczeń

2016.12.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-572/16-3/AK
     ∟Sposób dokonania korekt podatku w związku z błędnym ustaleniem miejsca siedziby działalności gospodarczej oraz prawo do otrzymania zwrotu podatku.

2016.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461-ITPP2.4512.620.2016.1.AK
     ∟Prawo do skorygowania podatku należnego w związku z błędnym ustaleniem miejsca świadczenia i opodatkowania sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju oraz sposób dokonania tej korekty.

2016.11.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - 3063-ILPP2-2.4512.75.2016.2.AO
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz zwrotu w wysokości wynikającej z proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy oraz prawa do skorygowania deklaracji podatkowych.

2016.11.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP2.4512.478.2016.1.JS
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego, korekta rozliczeń z faktur wystawionych ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych gminy, brak obowiązku wystawiania not korygujących lub faktur korygujących

2016.11.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP2.4512.483.2016.1.MM
     ∟W zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy – w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych. W zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur które zostaną wystawione przed dniem dokonania „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy, które Gmina otrzyma po dokonaniu „centralizacji”– w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych. W zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego z faktur pierwotnie wystawionych ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy (pod warunkiem dokonania tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT Gminy i jednostek organizacyjnych Gminy). W zakresie braku obowiązku wystawiania not korygujących lub ubiegania się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki organizacyjnej, a nie Gminy) w odniesieniu do transakcji mających miejsce w okresie, w którym Gmina i jej jednostki organizacyjne (jednostki budżetowe i zakład budżetowy) były traktowane jako odrębni podatnicy VAT. W zakresie braku obowiązku wystawiania not korygujących lub ubiegania się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki organizacyjnej a nie Gminy) w odniesieniu do transakcji mających miejsce w okresie po dokonaniu tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT.

2016.11.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP1.4512.469.2016.1.MSu
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy (jednostek budżetowych i zakładu budżetowego) oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego na bieżąco oraz w drodze korekty z faktur pierwotnie wystawionych ze wskazaniem danych (nazwy nabywcy i/lub numeru NIP) jednostek organizacyjnych Gminy (jednostek budżetowych i zakładu budżetowego), w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych, oraz brak obowiązku wystawienia not korygujących lub ubieganie się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki organizacyjnej a nie Gminy) w zakresie transakcji mających miejsce w okresie, w którym Gmina i jej jednostki organizacyjne (jednostki budżetowe i zakład budżetowy) były traktowane jako odrębni podatnicy VAT, jak również po dokonaniu tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT.

2016.11.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP1.4512.468.2016.2.MSu
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur, które zostaną omyłkowo wystawione po dokonaniu „centralizacji” ze wskazaniem danych jednostek organizacyjnych Gminy (jednostek budżetowych) oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego na bieżąco oraz w drodze korekty z faktur pierwotnie wystawionych ze wskazaniem danych (nazwy nabywcy i/lub numeru NIP) jednostek organizacyjnych Gminy (jednostek budżetowych i zakładu budżetowego), w świetle wyroku TSUE i uchwały o zakładach budżetowych, oraz brak obowiązku wystawienia not korygujących lub ubieganie się o wystawienie faktur korygujących w przypadku błędnego oznaczenia nabywcy (wskazania danych danej jednostki organizacyjnej a nie Gminy) w zakresie transakcji mających miejsce w okresie, w którym Gmina i jej jednostki organizacyjne (jednostki budżetowe) były traktowane jako odrębni podatnicy VAT, jak również po dokonaniu tzw. „centralizacji” rozliczeń VAT.

2016.10.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPP3.4512.528.2016.1.MD
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania dopłat do taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków za element podstawy opodatkowania oraz wskazania okresów za jakie Gmina powinna wykazać w związku z planowaną wsteczną korektą/centralizacją rozliczeń VAT zmniejszenie wartości podstawy opodatkowania i VAT należnego.

2016.10.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-577/16-1/LSz
     ∟- prawa do złożenia korekt deklaracji VAT z podaniem numeru NIP Gminy i wskazaniem w korekcie Gminy jako podatnika VAT w sytuacji gdy w przyszłości wystąpią okoliczności uzasadniające dokonanie korekty rozliczeń VAT składanych za okresy rozliczeniowe, w których zarejestrowanym podatnikiem VAT był wyłącznie Urząd, - prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego na podstawie faktur dotyczących okresów rozliczeniowych, w których jako podatnik VAT zarejestrowany był wyłącznie Urząd, w których to fakturach jako nabywcę wskazano: Urząd wraz z numerem NIP nadanym Urzędowi Gminę wraz z numerem NIP nadanym Urzędowi, bez konieczności uzyskiwania w tym zakresie faktury korygującej bądź wystawiania noty korygującej

2016.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-508/16-1/KJ
     ∟- prawo (po zarejestrowaniu Powiatu do VAT) do złożenia korekty (z podaniem NIP Powiatu oraz wskazaniem Powiatu jako podatnika VAT) deklaracji VAT - 7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku zidentyfikowania potrzeby skorygowania rozliczeń z tytułu VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo (po zarejestrowaniu Powiatu do VAT) do złożenia korekty (z podaniem NIP Powiatu oraz wskazaniem Powiatu jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym zarejestrowanym podatnikiem był Urząd, - prawo (po zarejestrowaniu Powiatu do VAT) do złożenia korekty (z podaniem NIP Powiatu oraz wskazaniem Powiatu jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym zarejestrowanym podatnikiem był Urząd, - prawo (po zarejestrowaniu Powiatu do VAT) do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych na Urząd (z wskazaniem Urzędu jako nabywcy i NIP Urzędu), otrzymanych w okresie, w którym zarejestrowanym podatnikiem był Urząd, a które to faktury nie zostały dotychczas uwzględnione w rozliczeniach VAT.

2016.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-242/16-2/AWa
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie uznania dopłat do taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków za element podstawy opodatkowania oraz wskazania okresów za jakie Gmina powinna wykazać w związku z planowaną wsteczną korektą/centralizacją rozliczeń VAT zmniejszenie wartości podstawy opodatkowania i VAT należnego.

2016.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP1.4512.222.2016.2.ŻR
     ∟Brak obowiązku dokonania centralizacji rozliczeń VAT w ramach korekty rozliczeń za okresy rozliczeniowe nieobjęte przedawnieniem.

2016.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-161/16-5/AWa
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości dokonania korekty deklaracji VAT.

2016.05.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-246/16-4/AS
     ∟Zwrot podatku VAT nienależnie zapłaconego.

2016.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - 1061-IPTPP2.4512.58.2016.2.KW
     ∟W zakresie prawa do zastosowania stawki podatku 0% w sytuacji, gdy: 1. zapłata za te towary nie nastąpi w terminie 60 dni od dnia ich wydania, 2. Wnioskodawca po dokonaniu korekty podatku należnego otrzyma zapłatę na rachunek bankowy po upływie 60 dni od dnia wydania towaru, 3. dokonując wydania towaru Zainteresowany posiada wiedzę, że nie otrzyma za niego zapłaty w terminie 60 dni od dnia wydania tego towaru, 4. Wnioskodawca dokonując dostawy towaru zastosował obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku i zapłata za towar nie nastąpiła w terminie 60 dni od dnia wydania towaru.

2016.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-539/14-3/16-S/RG
     ∟1) Czy odpłatne świadczenie usług z zakresu uzdatniania i dostarczania wody oraz usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, które wykonywane są za pośrednictwem jednostki budżetowej ZUK, stanowi sprzedaż Gminy (czynność opodatkowaną VAT Gminy), a w konsekwencji to Gmina powinna wykazywać tę sprzedaż w składanych przez siebie deklaracjach VAT? 2) Czy Gmina jest zobowiązana do korekty deklaracji VAT składanych przez Gminę poprzez wykazanie w swoich deklaracjach VAT należnego i naliczonego wynikającego z działalności ZOK, wykazywanego do końca sierpnia 2013 r. w deklaracjach VAT składanych przez ZUK?

2016.02.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-856/15-4/JK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z przystosowaniem nieruchomości do prowadzenia całodobowego Domu Opieki Społecznej oraz obowiązku dokonania korekty podatku odliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki na ww. inwestycję.

2016.01.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-926/15/DK
     ∟- prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd, bez konieczności korygowania takich faktur, - prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym rozliczenia w VAT Gminy były prowadzone przez Urząd, - prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych i otrzymanych, jeżeli błąd będzie dotyczyć omyłkowego: a. wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, b. wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, c. wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takich faktur,

2015.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-899/15-2/AOg
     ∟- prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku zidentyfikowania potrzeby skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych z podaniem nazwy Urzędu i/lub numerem NIP Urzędu, a dotyczących transakcji w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych jeżeli błąd będzie dotyczył omyłkowego: wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takich faktur

2015.10.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/4512-506/15-2/ŻR
     ∟1.Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) deklaracji VAT do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku zidentyfikowania potrzeby skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, 2.Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, 3.Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd.

2015.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-546/15/AW
     ∟- korekta rozliczeń Urzędu przez Gminę; - prawo/obowiązek Gminy do podwyższenia podatku należnego; - prawo Gminy do odliczenia VAT naliczonego; - prawo Gminy do wystawiania faktur (korygujących) i not korygujących dotyczących transakcji sprzed rejestracji Gminy; - prawo Gminy do przyjmowania faktur (korygujących) i not korygujących dotyczących transakcji sprzed rejestracji Gminy; - prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych i otrzymanych po dniu rejestracji.

2015.08.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-380/15-4/IG
     ∟1. Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków poniesione w okresie 31 października 2010 do 31 grudnia 2010 roku? 2. Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków poniesione w okresie 1 stycznia 2011 do 17 czerwca 2014 roku? 3. Czy Gmina ma prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z zakupu inwestycyjnego Pojazdu asenizacyjnego wielofunkcyjnego na potrzeby konserwacji i czyszczenia przydomowych oczyszczalni ścieków?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj