Interpretacje do przepisu
art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


3345/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

2019.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.257.2019.1.MO
     ∟W zakresie ustalenia, czy w kosztach kwalifikowanych określanych dla potrzeb art. 18d ustawy o CIT Wnioskodawca może ująć, proporcjonalnie do udziału Wnioskodawcy w zysku Spółki i w ramach przewidzianych w ustawie o CIT limitów, koszty nabywanych od zewnętrznych podmiotów usług polegających na przeprowadzaniu szkoleń dla pracowników Spółki w zakresie niezbędnym dla prowadzenia działań badawczo-rozwojowych (koszty poniesione w roku 2017).

2019.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.169.2019.2.MO
     ∟W zakresie ustalenia, czy: - „badania produktów/prototypów klienta”, „badania i prace rozwojowe na potrzeby własne”, „badania i prace rozwojowe w środowisku klienta” wykonywane przez pracowników Spółki stanowią działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu ustawy o CIT, - Wnioskodawca jako komplementariusz Spółki, ma co do zasady prawo, na podstawie art. 5 w zw. z art. 18d ust. 1 ustawy o CIT odliczyć od podstawy opodatkowania obliczonej zgodnie z art. 18 ustawy o CIT koszty uzyskania przychodów poniesione przez Spółkę na działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu ustawy o CIT, proporcjonalnie do udziału Wnioskodawcy w zysku Spółki i w ramach przewidzianych w ustawy o CIT limitów.

2019.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.258.2019.1.MO
     ∟W zakresie ustalenia, czy w kosztach kwalifikowanych określanych dla potrzeb art. 18d ustawy o CIT Wnioskodawca może ująć, proporcjonalnie do udziału Wnioskodawcy w zysku Spółki i w ramach przewidzianych w ustawie o CIT limitów, nakłady poniesione w związku ze zlecaniem wydruków 3D firmie zewnętrznej jako nakłady na odpłatne korzystanie z aparatury naukowo-badawczej, w zakresie w jakim zamawianie takich wydruków jest związane z działalnością badawczo-rozwojową.

2019.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.254.2019.1.MO
     ∟W zakresie ustalenia, czy w kosztach kwalifikowanych określanych dla potrzeb art. 18d ustawy o CIT Wnioskodawca może ująć, proporcjonalnie do udziału Wnioskodawcy w zysku Spółki i w ramach przewidzianych w ustawie o CIT limitów, poniesione przez Spółkę nakłady na zakup/amortyzację sprzętu oraz oprogramowania (zarówno nabywanego na własność, jak i udostępnianego w formie licencji) nabywanego dla potrzeb prowadzonych działań badawczo-rozwojowych w części niesfinansowanej dotacją unijną (w tym również odpisy amortyzacyjne w przypadku zakupu drukarki 3D, która będzie wykorzystywana w opisany sposób).

2019.06.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.253.2019.1.MO
     ∟W zakresie ustalenia, czy w kosztach kwalifikowanych określanych dla potrzeb art. 18d ustawy o CIT Wnioskodawca może ująć, proporcjonalnie do udziału Wnioskodawcy w zysku Spółki i w ramach przewidzianych w ustawie o CIT limitów, nakłady poniesione przez Spółkę na opisane Wydatki Pracownicze, w zakresie w jakim pracownicy Spółki wykonują prace związane z działalnością badawczo-rozwojową Spółki.

2019.06.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.180.2019.2.JKT
     ∟w zakresie ustalenia, czy prowadzona przez Spółkę Działalność B+R, obejmująca fazy 1-4 standardowego cyklu projektowego w ramach Projektów, wraz z działalnością wspierającą, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o PDOP, co uprawnia Spółkę do dokonania odliczenia na podstawie art. 18d ust. 1 ustawy o PDOP.

2019.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.159.2019.2.MR
     ∟W zakresie ustalenia, czy projekty realizowane przez Wnioskodawcę w ramach Zespołu 1, w roku 2018, zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego jak i analogiczne projekty realizowane w przyszłości stanowią działalność badawczo - rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 Ustawy CIT, co w konsekwencji uprawnia Wnioskodawcę do odliczenia od podstawy opodatkowania, wydatków kwalifikowanych ponoszonych w związku z tą działalnością z uwzględnieniem limitów określonych w art. 18d ust. 7 Ustawy CIT (Pytanie 1) – jest prawidłowe.

2019.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.158.2019.2.MR
     ∟W zakresie wprowadzania usprawnień i optymalizacji do rozwijanego na przestrzeni lat sterownika kart graficznych oraz narzędzi wspomagających ten proces, wraz z opracowywaniem rozwiązań umożliwiających usunięcie problemu wynikającego ze złej implementacji danego rozwiązania po stronie klienta zlecającego zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego jak i analogiczne projekty realizowane w przyszłości stanowią działalność badawczo - rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 Ustawy CIT, co w konsekwencji uprawnia Wnioskodawcę do odliczenia od podstawy opodatkowania, wydatków kwalifikowanych ponoszonych w związku z tą działalnością z uwzględnieniem limitów określonych w art. 18d ust. 7 Ustawy CIT (Pytanie 1) – jest prawidłowe.

2019.06.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.151.2019.2.JC
     ∟Koszty kwalifikowane w ramach ulgi badawczo-rozwojowej.

2019.06.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.182.2019.1.MBD
     ∟W zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, zarówno na gruncie przepisów obowiązujących do 31 grudnia 2017 r., jak i przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2018 r. Spółka jest uprawniona do dokonania odliczenia, o którym mowa w art. 18d ustawy o CIT, w przypadku uzyskiwania wynagrodzenia z tytułu świadczenia Usług B+R, kalkulowanego na podstawie tzw. metody koszt plus marża.

2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.157.2019.2.JS
     ∟Wynagrodzenie kosztem kwalifikowanym w myśl art. 18d ust. 2 pkt 1 updop.

2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-578/15-1/MO
     ∟Czy dla celów obliczenia dochodu (straty) opodatkowanego podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz dochodu (straty) uzyskanego z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń, Wnioskodawca może prowadzić jedną wspólną ewidencję dla działalności zwolnionej prowadzonej na podstawie wszystkich czterech posiadanych przez niego Zezwoleń oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej opodatkowaniu, - Spółka może objąć zwolnieniem z opodatkowania dochód z całej działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany zostanie limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej (tj. Zezwolenia I), a po jego wyczerpaniu (wygaśnięciu) kolejno limity dostępne w ramach zezwoleń wydanych chronologicznie (tj. kolejno Zezwolenia II, Zezwolenia III oraz Zezwolenia IV), tj. bez konieczności przypisywania dochodu uzyskanego z działalności na terenie SSE do poszczególnych Zezwoleń?

2019.06.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.184.2019.1.PC
     ∟- Czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE w oparciu o Zezwolenia, Spółka będzie uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych tj. wspólnej dla obu Zezwoleń? - Czy zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej na terenie SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystywany jest limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej tj. Zezwolenia 1, a gdy limit wynikający z tego zezwolenia nie jest wystraczający do objęcia całości dochodu strefowego zwolnieniem podatkowym (lub gdy zezwolenie utraci ważność) otrzymana pomoc publiczna powinna być rozliczania z dostępnym limitem wynikającym z kolejnego (w kolejności ustalonej zgodnie z datą jego wydania) zezwolenia (które nie utraciło ważności), tj. Zezwolenia 2?

2019.06.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.197.2019.1.MBD
     ∟W zakresie ustalenia, czy prace prowadzone przez Spółkę, której komandytariuszem jest Wnioskodawca, w ramach projektów Grupy 1 spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26-28 Ustawy o CIT, w związku z czym jest on uprawniony do korzystania z ulgi B+R określonej w art. 18d Ustawy o CIT.

2019.06.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPB3/4510-98/16-2/KP
     ∟Biorąc pod uwagę wyżej przedstawiony stan faktyczny i zdarzenie przyszłe, Spółka wnosi o potwierdzenie jej stanowiska, iż zgodnie z art. 15 ust. 2 i ust. 2a ustawy o CIT, w jej rozliczeniu z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych za rok 2015 powinien zostać zastosowany klucz przychodowy obliczony na podstawie proporcji, w mianowniku której będą uwzględnione przychody Spółki ogółem z działalności gospodarczej (wolne od podatku i opodatkowane) osiągnięte za cały 2015 rok?

2019.06.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.131.2019.1.MM
     ∟w zakresie: - Czy koszt naprawy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej przy zastosowaniu wymienionych metod bezwykopowych może być uznany za remont i jako taki ujęty w kosztach podatkowych? - Czy Spółka będzie postępować prawidłowo, gdy zgodnie z przyjętymi zasadami polityki rachunkowości koszty remontów sieci wodociągowych i kanalizacyjnych o wartościach nieistotnych zaliczane jednorazowo w roku poniesienia w koszty bilansowe zaliczy w ten sam sposób do kosztów podatkowych, zaś koszty remontów o wartościach istotnych rozliczane w czasie dla celów bilansowych będzie zaliczać w tej samej wysokości do kosztów podatkowych

2019.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.99.2019.2.AD
     ∟Ustalenie obowiązku prowadzenia księgi przychodów i rozchodów przez Ochotniczą Straż Pożarną

2019.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.221.2019.1.APO
     ∟ulga badawczo-rozwojowa

2019.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.220.2019.1.APO
     ∟ulga badawczo-rozwojowa

2019.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.219.2019.1.APO
     ∟ulga badawczo-rozwojowa

2019.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.218.2019.1.APO
     ∟ulga badawczo-rozwojowa

2019.06.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.130.2019.2.APO
     ∟ulga badawczo-rozwojowa

2019.05.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.110.2019.2.DP
     ∟Czy koszty uczestnictwa w programie IP Pool ponoszone przez Wnioskodawcę podlegają ograniczeniom w zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w art. 15e ust. 1 w zw. z art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o PDOPr?

2019.05.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.173.2019.1.AW
     ∟Czy podatkowa kwalifikacja odsetek, które powstają w związku z wykorzystaniem kolejnych transz opisanego w stanie faktycznym kredytu o przeznaczeniu ogólnym, winna być dokonana wyłącznie w oparciu o faktyczne wykorzystanie poszczególnych transz kredytu określone w kartach kredytu oraz przepisy UPDOP, czy też z uwzględnieniem regulacji MSSF?

2019.05.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-2/4510-537/15-1/MM
     ∟w zakresie: Sposób ustalenia kosztów uzyskania przychodu ze sprzedaży przez spółkę komandytową, której Wnioskodawca jest wspólnikiem, części nieruchomości gruntowej będącej przedmiotem wkładu niepieniężnego

2019.05.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.117.2019.2.JS
     ∟- czy działalność Spółki stanowi działalność badawczo-rozwojową: - koszty kwalifikowane w art. 18d ust. 2 updop pracownicy/współpracownicy/materiały/surowce/śr. trwałe, WNiP - ekspertyzy, opinie, usługi doradcze: czy Spółka jest uprawniona do odliczenia, o którym mowa w art. 18d ust. 1 Ustawy CIT w zeznaniu za rok podatkowy, w którym koszty na wytworzenie maszyn zostaną ujęte w kosztach uzyskania przychodów.

2019.05.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.74.2019.1.BM
     ∟czy prace prowadzone przez Wnioskodawcę w ramach projektów zewnętrznych w opisanych powyżej Modelach współpracy z kontrahentem 1 i 2, spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26-28 ustawy o CIT, w związku z czym jest on uprawniony do korzystania z ulgi B+R określonej w art. 18d ustawy o CIT.

2019.05.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.113.2019.1.APO
     ∟zwolnienie od podatku dochodowego od osób prawnych całego dochodu z działalności wskazanej w Decyzji prowadzonej na terenie wskazanym w Decyzji oraz momentu rozpoczęcia korzystania z tego zwolnienia.

2019.05.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.105.2019.2.MR
     ∟W zakresie ustalenia, czy: 1. zgodnie z art. 4a pkt 26 w zw. z pkt 28 ustawy CIT, prowadzone przez Wnioskodawcę prace w zakresie tworzenia nowych Produktów spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej, uprawniając tym samym do skorzystania, zgodnie z art. 18d ustawy CIT, z ulgi na badania i rozwój – jest prawidłowe, 2. zgodnie z art. 18d ust. 2 i 3 ustawy CIT, kosztami kwalifikowanymi są, ponoszone przez Wnioskodawcę w roku podatkowym.

2019.05.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.55.2019.2.MS
     ∟Jedynie dochody uzyskane w związku z realizacją takiej inwestycji podlegają zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, a decyzja o wsparciu jedynie umożliwia stosowanie tego zwolnienia.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj