Skorowidz tematyczny interpretacji
podatkowych

 

Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) → Przepisy ogólne 485 / 481753  │  wszystkie tematy

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

2013.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-14/13-3/KK
     ∟ Przedstawione przez Wnioskodawcę w opisie sprawy liście tytoniu o określonym stopniu wilgotności stanowią susz tytoniowy i ich sprzedaż innemu podmiotowi niż podmiot prowadzący skład podatkowy lub pośredniczący podmiot tytoniowy podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

2013.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-52/13/LG
     ∟ Opodatkowanie akcyzą produkcji nalewek wyprodukowanych z alkoholu etylowego od którego akcyza została zapłacona oraz obowiązek produkcji nalewek w składzie podatkowym

2013.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-13/13-2/BJ
     ∟ Opisane przez Wnioskodawcę działania, które będą miały miejsce w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, polegające na otwarciu opakowań wyrobów akcyzowych, uszkodzeniu znaków akcyzy i ich zniszczeniu, będą dokonane prawidłowo i zgodnie z art. 123 ust. 1-3 ustawy o podatku akcyzowym oraz § 39 ust. 1 i ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 maja 2010r. w sprawie kontroli niektórych wyrobów akcyzowych.

2013.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-137/13-2/KB
     ∟ opodatkowanie importowanego wyrobu o kodzie 2907 19 90

2013.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-11/13-2/KK
     ∟ Opisane przez Wnioskodawcę działania, które będą miały miejsce w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, polegające na otwarciu opakowań wyrobów akcyzowych, uszkodzeniu znaków akcyzy i ich zniszczeniu, będą dokonane prawidłowo i zgodnie z art. 123 ust. 1-3 ustawy o podatku akcyzowym oraz § 39 ust. 1 i ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 maja 2010r. w sprawie kontroli niektórych wyrobów akcyzowych. Przepisy ustawy o podatku akcyzowym dopuszczają możliwość oznaczania wyrobów tytoniowych obowiązującymi znakami akcyzy w sytuacji, gdy na te same wyroby zostały nałożone znaki akcyzy według uprzednio obowiązującego wzoru dla danego roku kalendarzowego, przy czym oznaczenie tych wyrobów tytoniowych nowymi banderolami akcyzowymi z nadrukowanym rokiem wytworzenia, powinno odbywać się w procedurze zawieszenia poboru akcyzy

2013.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-10/13-4/BJ
     ∟ Zużycie w procedurze zawieszenia poboru akcyzy w składzie podatkowym wskazanych we wniosku biokomponentów do produkcji energii elektrycznej lub w ramach procesów służących bezpośrednio produkcji biokomponentów nie podlega opodatkowaniu.

2013.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-93/13/PK
     ∟ wpływ zmian w Nomenklaturze Scalonej CN na zakres opodatkowania wyrobów akcyzowych w przedstawionym we wniosku zdarzeniu przyszłym oraz w zakresie wymogu stosowania aktualnych kodów CN w EMCS

2013.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-6/13-4/BJ
     ∟ sprzedawane przez Wnioskodawcę wilgotne, niesfermentowane, odżyłowane lub częściowo odżyłowane liście tytoniu stanowią susz tytoniowy. Tym samym Wnioskodawca winien posiadać status pośredniczącego podmiotu tytoniowego. W związku z powyższym przedmiotowe liście tytoniu podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym w przypadku dokonania ich sprzedaży podmiotowi innemu niż podmiot prowadzący skład podatkowy lub pośredniczący podmiot tytoniowy, przy czym to sprzedawca suszu tytoniowego, a więc Wnioskodawca, jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje ten susz podmiotowi prowadzącemu skład podatkowy lub pośredniczącemu podmiotowi tytoniowemu (9b ust. 4 ustawy).

2013.03.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-15/13-2/KB
     ∟ Czy w zaistniałej sytuacji oba stacjonujące podmioty mogą magazynować zakupione przez siebie paliwo lotnicze w zbiorniku stacji paliw należącym do Aeroklubu, zakładając, że będzie to „zużycie paliwa w procedurze zwolnienia z akcyzy”?

2013.03.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-37/13-4/SM
     ∟ Spółka, importując i sprzedając olej palmowy rafinowany jako komponent do produkcji biopaliwa nie będzie obowiązana do zapłaty podatku akcyzowego

2013.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-16/13-2/KK
     ∟ Z uwagi na fakt , iż olej o kodzie CN 2710 19 48 nie jest zabarwiony na czerwono i nie jest oznaczony znacznikiem zgodnie z przepisami szczególnymi, Spółka sprzedając ten wyrób na cele inne niż cele opałowe lub napędowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, uprawniona jest do zastosowania zerowej stawki podatku.

2013.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-167/12-4/KK
     ∟ Przepisy w zakresie podatku akcyzowego nie przewidują korekty dokumentu e-AD, a korekta zgłoszenia celnego opisana we wniosku nie wpływa na dokument e-AD. W związku z powyższym ilość węglowodorów wskazana w dokumencie e-AD, a nieobjęta potwierdzeniem odbioru w raporcie odbioru stanowi ubytki wyrobów akcyzowych, które zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy podlegają opodatkowaniu akcyzą w części przewyższającej ustalone dla Wnioskodawcy przez naczelnika urzędu celnego normy dopuszczalnych ubytków.

2013.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-16/13-4/SM
     ∟ opodatkowanie podatkiem akcyzowym węgla i brykietu do grilla

2013.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-162/12-5/KK
     ∟ Sprzedawane przez Wnioskodawcę wilgotne, niesfermentowane, całe liście tytoniu stanowią susz tytoniowy. Tym samym Wnioskodawca winien posiadać status pośredniczącego podmiotu tytoniowego. W związku z powyższym przedmiotowe liście tytoniu podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym w przypadku dokonania ich sprzedaży podmiotowi innemu niż podmiot prowadzący skład podatkowy lub pośredniczący podmiot tytoniowy, przy czym to sprzedawca suszu tytoniowego, a więc Wnioskodawca, jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje ten susz podmiotowi prowadzącemu skład podatkowy lub pośredniczącemu podmiotowi tytoniowemu (9b ust. 4 ustawy). 

2013.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-163/12-5/BJ
     ∟ Sprzedawane przez Wnioskodawcę wilgotne, niesfermentowane, całe liście tytoniu stanowią susz tytoniowy. Tym samym Wnioskodawca winien posiadać status pośredniczącego podmiotu tytoniowego. W związku z powyższym przedmiotowe liście tytoniu podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym w przypadku dokonania ich sprzedaży podmiotowi innemu niż podmiot prowadzący skład podatkowy lub pośredniczący podmiot tytoniowy, przy czym to sprzedawca suszu tytoniowego, a więc Wnioskodawca, jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje ten susz podmiotowi prowadzącemu skład podatkowy lub pośredniczącemu podmiotowi tytoniowemu (9b ust. 4 ustawy).

2013.03.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-110/13-2/JK
     ∟ zarówno nabywane przez Wnioskodawcę surowce jak też wyprodukowane i sprzedawane produkty, które nie są przeznaczone i nie są zużywane w celach opałowych nie podlegają przepisom zawartym w ustawie o podatku akcyzowym albowiem nie służą celom opałowym.

2013.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-160/12-6/KK
     ∟ Spółka może skorzystać ze zwolnienia od akcyzy na podstawie § 17 ust. 4 rozporządzenia, łącznie od ilości sprzedanego piwa o kodzie CN 220300 i od alkoholowego napoju piwnego o kodzie CN 220600, ponieważ jak wynika z opisu sprawy, Wnioskodawca spełnia wszystkie wymogi warunkujące korzystanie z tych ulg, tj. przed dniem złożenia pierwszej deklaracji właściwemu naczelnikowi urzędu celnego przedstawił oświadczenie o zadeklarowanej w tym roku podatkowym sprzedaży piwa w podziale na kolejne miesiące oraz spełnia warunki określone w § 17 ust. 3 tego rozporządzenia.

2013.02.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-206a/12/JK
     ∟ Suchy tytoń niebędący jeszcze wyrobem tytoniowym podlega obecnie opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

2013.02.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-154/12-4/BJ
     ∟ Przepisy w zakresie podatku akcyzowego nie przewidują korekty dokumentu e-AD, a korekta zgłoszenia celnego opisana we wniosku nie wpływa na dokument e-AD. W związku z powyższym ilość węglowodorów wskazana w dokumencie e-AD, a nieobjęta potwierdzeniem odbioru w raporcie odbioru stanowi ubytki wyrobów akcyzowych, które zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy podlegają opodatkowaniu akcyzą w części przewyższającej ustalone dla Wnioskodawcy przez naczelnika urzędu celnego normy dopuszczalnych ubytków.

2013.02.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-147/12-6/KK
     ∟ Wnioskodawca nie jest zobowiązany do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego właściwemu naczelnikowi urzędu celnego, zaś w myśl art. 47 ust. 1 pkt 1 ustawy, działalność gospodarcza Wnioskodawcy w zakresie opisanym we wniosku tj. produkcji wyrobu <…> o kodzie CN 381400 nie musi być prowadzona w składzie podatkowym, a tym samym produkcja wyrobu nieakcyzowego nie skutkuje powstaniem obowiązku podatkowego. Z uwagi na stosowaną na terytorium kraju zerową stawkę akcyzy, nie będzie miał zastosowania dokument potwierdzenia złożenia zabezpieczenia akcyzowego lub zapłaty akcyzy na terytorium kraju

2013.02.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-155/12-2/KK
     ∟ Wnioskodawca jako zarejestrowany odbiorca, będzie mógł odsprzedawać i przemieszczać luzem poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrób <…> o kodzie CN 2710 12 21, ze stawką akcyzy 0zł, na rzecz odbiorcy z przeznaczeniem do produkcji zmywaczy, po uprzednim wprowadzeniu tego wyrobu do określonego we właściwym zezwoleniu miejsca odbioru wyrobów akcyzowych przez zarejestrowanego odbiorcę.

2013.01.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-241/12/MD
     ∟ Zastosowanie zwolnienia do węgla nabytego dla potrzeb ogrzewania lokali mieszkalnych znajdujących w zasobach spółdzielni.

2013.01.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-198/12/JK
     ∟ Spółka zajmując się obrotem przedmiotowym olejem, i dostarczając go w tej postaci producentowi biopaliw, nie jest zobowiązana do zapłaty podatku akcyzowego.

2013.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-197/12/AT
     ∟ Zwolnienie od podatku wyrobów węglowych przeznaczonych na cele ogrzewania mieszkań.

2013.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-187b/12/AT
     ∟ Moment powstania obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym i termin zapłaty tego podatku w związku z dostawą energii elektrycznej, której wydanie dokumentowano fakturami prognozowymi, szacunkowymi, korygującymi, rozliczeniowymi oraz zasad ujmowania w ewidencji.

2012.12.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-144/12-2/KK
     ∟ Wnioskodawca zużywający wyroby węglowe w kotłowniach celem wyprodukowania energii cieplnej dla ogrzania pomieszczeń, w których znajdują się Urząd Gminy, Samodzielny Publiczny Zakład Podstawowej Opieki Zdrowotnej, Przedszkole Publiczne oraz lokale mieszkalne, może zastosować zwolnienie od podatku akcyzowego.

2012.12.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-142/12-2/BJ
     ∟ Sposób wystawiania dokumentu dostawy przedstawiony w opisie sprawy jest prawidłowy.

2012.12.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-141/12-2/KK
     ∟ Spółka dla zachowania prawa do zwolnienia od akcyzy ze względu na przeznaczenie wyrobu akcyzowego o kodzie CN 2711 19 00 nabywanego i zużywanego wyłącznie do celów opałowych, nie musi spełniać warunku o którym mowa w art. 32 ust. 5 pkt 3 ustawy, tj. prowadzić ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem.

2012.12.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-143/12-2/BJ
     ∟ Sposób wystawiania dokumentu dostawy i faktury VAT pełniącej rolę dokumentu dostawy przedstawiony w opisie sprawy jest prawidłowy.

2012.12.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-140/12-3/BJ
     ∟ Dla potrzeb ustalenia podstawy opodatkowania piwa, a zatem również piw smakowych, należy przyjmować stopień Plato rozumiany jako ułamek masowy o wartości 1 procent m/m ekstraktu brzeczki podstawowej, obliczony na podstawie zawartości alkoholu oraz ekstraktu rzeczywistego, odnoszonych do wyrobu gotowego, tj. wyrobu, dla którego został zakończony cały proces produkcyjny. Prawodawca precyzyjnie bowiem wskazał na wyrób gotowy jako ten, którego parametry tj. zawartość alkoholu oraz ekstraktu rzeczywistego będą determinowały obliczenie zawartości ekstraktu brzeczki podstawowej. Oznacza to, że dla opodatkowania akcyzą wyrób musi spełniać łącznie dwa warunki: stanowić wyrób gotowy oraz umożliwiać określenie stopni Plato.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17



Ok. 95% interpretacji zawartych w bazie epodatnik.pl zostało przyporządkowanych do wyżej wymienionych kategorii tematycznych.

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj