Skorowidz tematyczny interpretacji
podatkowych

 

Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) → Przepisy ogólne 485 / 481753  │  wszystkie tematy

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

2012.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-122/12-4/TK
     ∟ Czy w myśl aktualnych przepisów prawa sprzedaż jest zwolniona od naliczania akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym?

2012.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-122/12-5/TK
     ∟ Czy w myśl aktualnych przepisów prawa sprzedaż jest zwolniona od naliczania akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym?

2012.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-101/12-4/BJ
     ∟ wszelkie niedobory wyrobów akcyzowych stanowiących gazy o kodach CN 2711 i CN 2901 podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na ogólnych zasadach. Z art. 8 ust. 1 ustawy wynika, że obowiązek opodatkowania akcyzą określonych w nim czynności, wykonywanych w stosunku do wszystkich wyrobów akcyzowych powstaje niezależnie od tego, czy są to wyroby, do których stosuje się przepisy dotyczące ubytków, czy też wyroby, do których tych przepisów się nie stosuje. Obowiązek podatkowy powstaje w stosunku do każdej ilości wyrobu akcyzowego podlegającej opodatkowaniu akcyzą. Zobowiązanie podatkowe powstaje zaś w wyniku przekształcenia się obowiązku podatkowego powstałego na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy i jest to obowiązek podatkowy powstały w stosunku do wyrobów akcyz...

2012.09.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-106/12-2/BJ
     ∟ Odnosząc zatem powyższe do podanych wyżej definicji wyrobów tytoniowych, zawartych w ustawie należy stwierdzić, iż skoro jak wskazał Wnioskodawca przedstawione liście tytoniowe nieprzetworzone, nienadające się do palenia nie spełniają warunków do zaklasyfikowania ich do wyrobów tytoniowych w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym, to tym samym sprzedaż tego produktu nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

2012.09.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-108/12-2/KK
     ∟ Odnosząc zatem powyższe do przedstawionych wyżej definicji wyrobów tytoniowych zawartych w ustawie należy stwierdzić, iż skoro jak wskazał Wnioskodawca przedstawione liście tytoniowe nieprzetworzone, nienadające się do palenia nie spełniają warunków do zaklasyfikowania ich do wyrobów tytoniowych w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym, to tym samym sprzedaż tego produktu nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

2012.09.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-109/12-2/BJ
     ∟ Odnosząc zatem powyższe do przedstawionych wyżej definicji wyrobów tytoniowych zawartych w ustawie należy stwierdzić, iż skoro jak wskazał Wnioskodawca przedstawione liście tytoniowe nieprzetworzone, nienadające się do palenia nie spełniają warunków do zaklasyfikowania ich do wyrobów tytoniowych w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym, to tym samym sprzedaż tego produktu nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

2012.09.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-107/12-2/KK
     ∟ Odnosząc zatem powyższe do przedstawionych wyżej definicji wyrobów tytoniowych zawartych w ustawie należy stwierdzić, iż skoro jak wskazał Wnioskodawca przedstawione liście tytoniowe nieprzetworzone, nienadające się do palenia nie spełniają warunków do zaklasyfikowania ich do wyrobów tytoniowych w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym, to tym samym sprzedaż tego produktu nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

2012.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-99/12-3/BJ
     ∟ niedobory wyrobów węglowych powstałe u Wnioskodawcy, niezależnie od stopnia zawinienia Wnioskodawcy i okoliczności zewnętrznych podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na podstawie art. 9a ust.1 pkt 6 ustawy, jako użycie wyrobów węglowych do celów innych niż wskazane w art. 31a ust. 2 ustawy.Tym samym wszelkie niedobory wyrobów węglowych, powstałe po ich odbiorze potwierdzonym przez Wnioskodawcę na dokumencie dostawy (niezależnie od stopnia zawinienia podatnika i okoliczności zewnętrznych), występujące podczas przemieszczania i magazynowania dokonywanego przez Wnioskodawcę są przedmiotem opodatkowania podatkiem akcyzowym na podstawie art. 9a ust. 1 pkt 6 ustawy.

2012.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-110/12-2/BJ
     ∟ Odnosząc opisane powyżej zdarzenie przyszłe do ustawowych definicji wyrobów tytoniowych należy stwierdzić, iż wyroby przedstawione we wniosku nie spełniają warunków zawartych w art. 98 ust. 1-8 ustawy, gdyż jak wskazał Wnioskodawca w opisie zdarzenia przyszłego są to liście tytoniu nieprzetworzone, niepoddane żadnej obróbce oraz nienadające się do palenia bez dalszego przetwarzania przemysłowego. Zatem sprzedaż opisanych we wniosku liści tytoniu nie wiąże się z obowiązkiem zapłaty podatku akcyzowego..

2012.08.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-100/12-3/KK
     ∟ Spółka może dokonać zmiany adresu siedziby prowadzenia działalności bez dokonania czynności związanych z zamknięciem składu podatkowego, z uwagi na fakt, iż nie ulega zmianie miejsce prowadzenia składów podatkowych, jak i zmianie nie ulega podmiot prowadzący te składy podatkowe. Wobec powyższego art. 49 ust. 10 w związku z art. 49 ust. 8 ustawy w opisanym przypadku nie ma zastosowania.

2012.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-219/12/PH
     ∟ w zakresie barwienia i znakowania

2012.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-310/12/PH
     ∟ w zakresie barwienia i znakowania

2012.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-550/12-2/JK
     ∟ opodatkowanie pyłu węglowego węgla brunatnego

2012.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-94/12-2/BJ
     ∟ Wnioskodawca, zgodnie z art. 21a ust. 1 ustawy, jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru oraz obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej - za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia przypadającego w drugim miesiącu od miesiąca, w którym powstał obowiązek podatkowy.

2012.08.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-96/12-3/BJ
     ∟ Spółka posiadająca zakład, który jest objęty systemem prowadzącym do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższania efektywności energetycznej (systemem EU ETS) i zużywająca wyroby węglowe do celów opałowych w tym zakładzie, będzie korzystać ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 9 ustawy, pod warunkiem prowadzenia ewidencji, o której mowa w art. 31a ust. 4 ustawy.

2012.08.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-96/12-2/BJ
     ∟ Spółka posiadająca zakład, który jest objęty systemem prowadzącym do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższania efektywności energetycznej (systemem EU ETS) i zużywająca wyroby węglowe do celów opałowych w tym zakładzie, korzysta ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 9 ustawy, pod warunkiem prowadzenia ewidencji, o której mowa w art. 31a ust. 4 ustawy.

2012.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-97/12-3/KK
     ∟ Wyrób węglowy, który Spółdzielnia zużywa w celach opałowych, nie korzysta w całości ze zwolnienia, o którym mowa w art. 31a ust. 2 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym. W tej bowiem sytuacji Wnioskodawca jako Spółdzielnia korzysta ze zwolnienie wynikającego z art. 31a ust.2 pkt 3 ustawy w zakresie zużycia wyrobów węglowych na cele ogrzania gospodarstw domowych. Natomiast nie może skorzystać z przedmiotowego zwolnienia w zakresie zużycia wyrobów węglowych celem ogrzania lokali użytkowych.

2012.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-95/12-2/KK
     ∟ Spółka posiadająca zakłady, z których każdy jest objęty systemem prowadzącym do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższania efektywności energetycznej (systemem EU ETS) i zużywająca wyroby węglowe do celów opałowych w tych zakładach, korzysta ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 9 ustawy, pod warunkiem prowadzenia ewidencji, o której mowa w art. 31a ust. 4 ustawy.

2012.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-95/12-3/KK
     ∟ Spółka posiadająca zakłady, z których każdy jest objęty systemem prowadzącym do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższania efektywności energetycznej (systemem EU ETS) i zużywająca wyroby węglowe do celów opałowych w tych zakładach, będzie korzystała ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 9 ustawy, pod warunkiem prowadzenia ewiden.cji, o której mowa w art. 31a ust. 4 ustawy

2012.08.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-93/12-2/KK
     ∟ Wnioskodawca celem ogrzania lokalu użytkowego winien nabywać wyroby węglowe na cele opałowe na zasadach ogólnych z akcyzą zapłaconą w cenie wyrobów. Obowiązek opodatkowania wyrobów w tym przypadku ciąży na podmiocie sprzedającym Wnioskodawcy wyrób węglowy.

2012.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-85/12-4/KK
     ∟ Miejscem odbioru wyrobów węglowych jest miejsce wydania tych wyrobów do przemieszczenia. W przypadku przemieszczenia wyrobów węglowych objętych zwolnieniem bezpośrednio z kopalni do odbiorcy finalnego ma zastosowanie jeden dokument dostawy z zachowaniem wytycznych, o których mowa w przepisach. Istotą dokumentu dostawy jest to, iż towarzyszy on przemieszczeniu wyrobów węglowych objętych zwolnieniem. Natomiast bez znaczenia jest, czy dokument dostawy będzie zawarty na jednej czy też na kilku stronach, ważne by zawierał wszystkie elementy określone we wzorze dokumentu dostawy, był przejrzysty i czytelny. W przypadku popełnienia błędu na dokumencie dostawy, błąd w momencie wystawiania korygujemy poprzez wystawienie nowego dokumentu dostawy potwierdzającego przemieszcze...

2012.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-85/12-5/KK
     ∟ W przypadku przemieszczenia wyrobów węglowych objętych zwolnieniem bezpośrednio z kopalni do odbiorcy finalnego ma zastosowanie jeden dokument dostawy z zachowaniem wytycznych, o których mowa w przepisach. Istotą dokumentu dostawy jest to, iż towarzyszy on przemieszczeniu wyrobów węglowych objętych zwolnieniem. Natomiast bez znaczenia jest, czy dokument dostawy będzie zawarty na jednej czy też na kilku stronach, ważne by zawierał wszystkie elementy określone we wzorze dokumentu dostawy, był przejrzysty i czytelny.

2012.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-303/12/PH
     ∟ w zakresie wpływu zmian w Nomenklaturze Scalonej CN na zakres opodatkowania wyrobów akcyzowych

2012.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-202/12/PH
     ∟ W zakresie wpływu zmian w Nomenklaturze Scalonej CN na zakres opodatkowania wyrobów akcyzowych.

2012.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-450/12-2/JK
     ∟ możliwość rejestracji oddziału firmy zagranicznej jako pośredniczący podmiot węglowy

2012.07.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-82/12-4/BJ
     ∟ Odnosząc opisane powyżej zdarzenie przyszłe do ustawowych definicji wyrobów tytoniowych należy stwierdzić, iż wyroby przedstawione we wniosku nie spełniają warunków zawartych w art. 98 ust. 1-8 ustawy, gdyż jak wskazał Wnioskodawca w opisie zdarzenia przyszłego są to liście tytoniu nieprzetworzone, odżyłowane lub częściowo odżyłowane, niepocięte, niepodzielone, nieskręcone, niesprasowane, niezrolowane ani nieposzarpane oraz nienadające się do palenia bez dalszego przetwarzania przemysłowego.Zatem sprzedaż opisanych we wniosku liści tytoniu nie wiąże się z obowiązkiem zapłaty podatku akcyzowego.

2012.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-88/12-2/BJ
     ∟ Wnioskodawca w zakresie braku obowiązku zapłaty akcyzy wywodzi prawidłowy skutek ekonomiczny, lecz nieprawidłowy skutek prawny, gdyż stanowisko Wnioskodawcy, polegające na stwierdzeniu, że benzyna rozpuszczalnikowa wykorzystana do celów własnych, tzn. do przepłukania instalacji winna być opodatkowana stawką 0 zł. (zgodnie z art. 89 ust. 2 ustawy) jest nieprawidłowe, gdyż jak wskazano powyżej w zaistniałym stanie faktycznym, zgodnie z art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy, zobowiązanie podatkowe nie powstaje, a obowiązek podatkowy, który powstał uprzednio, w momencie wyprodukowania ww. benzyny rozpuszczalnikowej wygasł w zakresie, w jakim zużyto tą benzynę do wyprodukowania inn...

2012.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-78/12-4/KK
     ∟ Podmiotem uprawnionym do nabycia wyrobów węglowych, jest podmiot zużywający wyroby węglowe na cele zwolnione zgodnie z przeznaczeniem określonym w dokumencie dostawy. Tym samym podmiotem, który winien znajdować się w poz. „9”, „10”, jest podmiot zwolniony, o którym mowa w art. 31a ust. 2 pkt 3 ustawy, do którego są dostarczone, albo który zwraca wyroby zwolnione. Natomiast w poz. „11” winien znajdować się zapis faktycznego miejsca odbioru (wydania) wyrobów węglowych podmiotowi zwolnionemu. Zatem w omawianej sprawie takim podmiotem będzie uprawniona do zwolnienia placówka oświatowo - wychowawcza, będąca podmiotem zużywającym wyroby węglowe na cele zwolnione, wymienionym w art. 31a ust. 2 pkt. 3 ustawy. Fakt, iż płatnikiem wyrobów węglowych jest jedno...

2012.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-80/12-4/KK
     ∟ Wnioskodawca jako podmiot zużywający wyroby węglowe w kotłowni lokalnej celem wytworzenia energii cieplnej nie będzie korzystał ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt. 8 ustawy.

2012.06.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-69/12-4/BJ
     ∟ Należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że w opisanej we wniosku sytuacji zużycie przez Spółkę miału węglowego do produkcji pary technologicznej, niezbędnej w procesach mineralogicznych przy produkcji betonu komórkowego podlega zwolnieniu od akcyzy. Warunkiem zwolnienia od akcyzy będzie prowadzenie ewidencji wyrobów węglowych zwolnionych z podatku akcyzowego (art. 31a ust. 4-7 ustawy). W przypadku wypełnienia przez Spółkę warunków zwolnienia od akcyzy związanych ze zużyciem przedmiotowych wyrobów węglowych do wytworzenia pary technologicznej, niezbędnej w procesach mineralogicznych, wtórne jej wykorzystanie do celów grzewczych nie będzie skutkowało powstaniem obowiązku podatkowego w akcyzie.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17



Ok. 95% interpretacji zawartych w bazie epodatnik.pl zostało przyporządkowanych do wyżej wymienionych kategorii tematycznych.

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj