Skorowidz tematyczny interpretacji
podatkowych
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) → Przepisy ogólne 485 / 481753 │ wszystkie tematy
2015.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4513-37/15/DT
∟ zwrot podatku akcyzowego od samochodu osobowego zarejestrowanego czasowo na terytorium kraju w przypadku jego dostawy wewnątrzwspólnotowej
2015.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-28/15-2/KB
∟ W zakresie zwolnienia z akcyzy wyrobów energetycznych
2015.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4513-11/15-3/KK
∟ 1.brak jest możliwości zmiany oświadczenia o przeznaczeniu nabytego oleju,
2.pomimo braku możliwości zmiany oświadczenia, złożonego przy zakupie, sprzedaż (przekazanie) olejów podmiotowi trzeciemu w celu zużycia na cele opałowe - przy spełnieniu przez Wnioskodawcę warunków określonych w art. 89 ust. 5-12 ustawy - nie rodzi obowiązku opodatkowania tych olejów stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy,
3.pomimo braku możliwości zmiany oświadczenia, złożonego przy zakupie, sprzedaż (przekazanie) olejów podmiotowi trzeciemu w celu ich dalszej odsprzedaży (przekazaniu) do zużycia na cele opałowe przez ostatecznego nabywcę - przy spełnieniu przez Wnioskodawcę warunków określonych w art. 89 ust. 5-12 ustawy - nie rodzi obowiązku opodatkowania tych olejów stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy,
4.przekazanie do utylizacji posiadanego oleju - nabytego w celu użycia go celów opałowych - stanowi naruszenie warunków zastosowania preferencyjnej stawki podatku i zobowiązuje Wnioskodawcę do opodatkowania przedmiotowego oleju stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy.
2015.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4513-18/15/LG
∟ Opodatkowanie gazu ziemnego stawką 0% zużywanego do wytworzenia energii cieplnej w procesie prania, suszenia i prasowania
2015.04.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4513-9/15-2/KK
∟ Wnioskodawca jest kontynuatorem przejętego przedsiębiorstwa, tym samym wszelkie prawa przejętego przedsiębiorstw (o ile nie zastrzeżono inaczej) stają się prawami Wnioskodawcy o ile w dalszym ciągu będą spełnione warunki, które uzależniają korzystanie z danego prawa. W tym przypadku chodzi o prawo do korzystania ze zwolnienia z akcyza na nabywane wyroby węglowe ze względu posiadania statusu zakładu energochłonnego.
2015.04.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4513-7/15-4/BJ
∟ po wprowadzeniu w zakładzie Wnioskodawcy w […] systemu Zarządzania Środowiskowego, potwierdzonego certyfikatem 14001:2004 wydanym przez jednostkę certyfikującą posiadającą akredytację na świadczenie usług certyfikujących, wyroby węglowe zużywane przez Wnioskodawcę do celów opałowych w zakładzie będą mogły korzystać ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 1 pkt 9 ustawy..
2015.04.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4513-6/15/EK
∟ opodatkowanie samochodów typu ambulans
2015.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-43/12-6/15-S/KK
∟ Liście tytoniu (odżyłowanego i nieodżyłowanego), które nie zostaną ani pocięte ani skręcone lub sprasowane w postaci bloków lecz nadają się do palenia bez dalszego przetworzenia przemysłowego nie podlegają podatkowi akcyzowemu z uwagi na brak spełnienia warunku w postaci konieczności pocięcia, podzielenia inaczej, skręcenia lub sprasowania w postaci bloków przedmiotowego tytoniu.
2015.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-85/14-4/KK
∟ 1.systemu EU ETS jest systemem prowadzącym do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub podwyższenia efektywności energetycznej, o którym mowa w art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym.
2.system ISO 14001:2004 jest systemem prowadzącym do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub podwyższenia efektywności energetycznej, o którym mowa w art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym.
3. Spółce przysługuje prawo do zwolnienia z podatku akcyzowego przewidzianego w art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy, w związku z art. 31b ust. 10 ustawy z tytułu zużycia wyrobów gazowych do celów opałowych, ponieważ z opisu sprawy wynika, iż Spółka spełnia warunki do zastosowania ww. zwolnienia.
2015.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-136/14-2/TK
∟ Czy w zawiązku z brzmieniem art. 7i ustawy o podatku akcyzowym wiążąca informacja taryfowa (potwierdzająca prawidłową klasyfikację statystyczną towaru), którą Zainteresowany otrzymał na produkt będzie obowiązywać w obrocie tym wyrobem na terenie kraju i będzie wiążąca dla organu podatkowego w zakresie prawidłowej klasyfikacji wyrobu i prawidłowej wysokości stawki podatku akcyzowego?
2015.03.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4513-29/15/EK
∟ określenie momentu wydania wyrobów węglowych
2015.03.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4513-4/15/EK
∟ określenie momentu wydania wyrobów węglowych
2015.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1231/14-2/KB
∟ W zakresie uznania Spółki za podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego
2015.03.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4513-4/15-2/KK
∟ Błędne dane zawarte w oświadczeniu nabywcy same w sobie nie są równoważne z niespełnieniem warunków, określonych w art. 89 ust. 5-15 ustawy. Nie skutkują one także automatycznie koniecznością zastosowania stawki akcyzy określonej w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy.
2015.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-99/12-5/15-S/BJ
∟ niedobory wyrobów węglowych (niezawinione i zawinione), stwierdzone przez podmiot zużywający w wyniku inwentaryzacji składów opałowych, nie są opodatkowane podatkiem akcyzowym.
2015.02.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-83/14-2/KK
∟ : pył tytoniowy stanowiący odpad w procesie produkcji papierosów, zbierany z filtrów odpylających nie może zostać uznany za susz tytoniowy w rozumieniu art. 99a ust. 1 ustawy.
pył tytoniowy stanowiący odpad w procesie produkcji papierosów, zbierany z filtrów odpylających nie może zostać uznany za wyrób energetyczny w rozumieniu art. 86 ust. 1 ustawy
2015.02.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-84/14-2/BJ
∟ Spółka ma prawo do obniżenia wpłat dziennych należnej akcyzy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych. Spółka po naniesieniu nowych znaków akcyzy, ma prawo do ponownego obniżenia wpłat dziennych należnej akcyzy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych w składzie podatkowym na terytorium kraju. Spółka nie jest zobowiązana do dokonania korekty złożonej deklaracji podatkowej, w której dokonała obniżenia należnej akcyzy o wartość podatkowych znaków akcyzy nałożonych uprzednio. Nabyte wewnątrzwspólnotowo przed zakończeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy powinny być prawidłowo oznaczone nowymi podatkowymi znakami akcyzy właściwymi dla wyrobów nabywanych wewnątrzwspólnotowo.
2015.02.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-521/14/LG
∟ Zwolnienie wyrobów gazowych i węglowych przeznaczonych do celów opałowych przez jednostkę budżetową
2015.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-159/12/15-5/S/KB
∟ w zakresie opodatkowania wyrobów węglowych
2015.01.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-78/14-2/KK
∟ Wnioskodawca - przedsiębiorstwo energetyczne, nie będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia z podatku akcyzowego przewidzianego w art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy.
2015.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-632/14/JK
∟ W opisanym stanie faktycznym nie ciąży na nim obowiązek rejestracji u właściwego naczelnika urzędu celnego oraz nie ma obowiązku składania deklaracji podatkowych w zakresie podatku akcyzowego.
2015.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-74/14-4/BJ
∟ Spółka nie korzysta/nie będzie korzystać z przewidzianego w § 5 rozporządzenia zwolnienia od akcyzy zużywanej energii elektrycznej, wyprodukowanej wcześniej przez Spółkę przy użyciu biogazu.
2015.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-74/14-5/BJ
∟ Spółka w przypadku uzyskania koncesji z Urzędu Regulacji Energetyki na wytwarzanie energii elektrycznej, będzie podatnikiem podatku akcyzowego z tytułu zużycia na potrzeby własne w ramach prowadzonej działalności gospodarczej energii elektrycznej zakupionej od dostawcy zewnętrznego.
2015.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-76/14-2/KK
∟ Wnioskodawca jest uprawniony do zastosowania jednego z enumeratywnie wskazanych zwolnień w związku ze zużyciem wyrobów węglowych do celów opałowych tj. na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 2 ustawy lub art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy, przy spełnieniu warunków określonych w ustawie.
2015.01.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-73/14-4/KK
∟ zużywane przez Wnioskodawcę wyroby węglowe w zakładzie Wnioskodawcy (kotłowni) objętym Europejskim Systemem Handlu Emisjami, po spełnieniu warunków, o których mowa w art. 31a ust. 3 i 4 ustawy, będą podlegały zwolnieniu od podatku akcyzowego na podstawie art. 31a ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym.
2015.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-75/14-4/BJ
∟ stanowisko Wnioskodawcy - prawidłowe; Dom Dziecka w …., przy nabyciu wyrobów węglowych może korzystać ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym jako gospodarstwo domowe.
2015.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-77/14-5/BJ
∟ - użycie przez Wnioskodawcę do celów zwolnionych wyrobów węglowych, które stanowią nadwyżkę pomiędzy ilością odebraną i potwierdzoną w dokumencie dostawy (lub w fakturze zastępującej dokument dostawy) a ilością stwierdzoną podczas pomiarów w ramach inwentaryzacji, skorygowaną o faktyczne zużycie węgla, nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.
- niedobory wyrobów węglowych nie będą stanowić ubytków wyrobów akcyzowych w myśl art. 2 ust. 1 pkt 20 lit. c ustawy, opodatkowanych podatkiem akcyzowym na podstawie art. 9a ust. 1 pkt 7 ustawy. Zatem stwierdzenie w ramach inwentaryzacji u Wnioskodawcy ww. niedoboru wyrobów węglowych nie powoduje powstania obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym.
2015.01.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4513-8/15-4/KK
∟ Ad. 1 produkcja (uzyskiwanie) przez Wnioskodawcę pyłu węglowego w opisanej sprawie nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym,
Ad. 2 sprzedaż pyłu węglowego w przedstawionym zdarzeniu przyszłym podlega zwolnieniu z podatku akcyzowego,
Ad. 3 przepisy nie przewidują innych niż przedstawionych przez Wnioskodawcę warunków do zastosowania zwolnienia dla sprzedaży wyrobów węglowych.
2014.12.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-66/14-5/KK
∟ transakcja zbycia pyłu węglowego przez Wnioskodawcę (niebędącego pośredniczącym podmiotem węglowym) nie będzie mogła zostać objęta zwolnieniem, z uwagi, iż Wnioskodawca nie będzie spełniał warunków określonych w art. 31a ust. 3 pkt 1 ustawy. Zatem zbycie tych wyrobów węglowych będzie podlegało opodatkowaniu na zasadach ogólnych z akcyzą zawartą w cenie wyrobu.
2014.12.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-929/14-4/KB
∟ W zakresie zwolnienia wyrobów gazowych
Ok. 95% interpretacji zawartych w bazie epodatnik.pl zostało przyporządkowanych do wyżej wymienionych kategorii tematycznych.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.