Skorowidz tematyczny interpretacji
podatkowych

 

Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) → Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi 426 / 481753  │  wszystkie tematy

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

2014.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-97/14-4/TK
     ∟ Podatek akcyzowy w zakresie organizacji obrotu wyrobami akcyzowymi.

2014.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-98/14-4/TK
     ∟ Podatek akcyzowy w zakresie organizacji obrotu wyrobami akcyzowymi.

2014.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-309/14/LG
     ∟ Obowiązek składania zabezpieczenia akcyzowego przy przemieszczaniu w procedurze zawieszenia poboru akcyzy towaru o kodzie CN 271019 71-99 w ramach wewnątrzwspólnotowych dostaw.

2014.09.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-85/14-4/TK
     ∟ Podatek akcyzowy w zakresie organizacji obrotu wyrobami akcyzowymi.

2014.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-44/14-4/BJ
     ∟ różnice ilościowe wyrobów węglowych, które powstały w trakcie transportu wyrobów węglowych dokonywanego przez Wnioskodawcę (lub upoważnionego przez niego przewoźnika), nie skutkują obowiązkiem zapłaty podatku akcyzowego do wysokości norm dopuszczalnych ubytków węglowych ustalonych przez właściwego dla Wnioskodawcy naczelnika urzędu celnego, natomiast w przypadku, gdy różnice ilościowe wyrobów węglowych powstają w trakcie transportu wyrobów węglowych dokonywanego przez kontrahenta Wnioskodawcy - pośredniczący podmiot węglowy, to Wnioskodawca nie występuje jako podatnik podatku akcyzowego z tytułu powstania ww. różnic ilościowych wyrobów węglowych, gdyż ww. straty nie powstały u Wnioskodawcy, lecz u pośredniczącego podmiotu węglowego dokonującego ww. transportu.

2014.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-317/14/JK
     ∟ Podmiot dokonujący importu wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie będący jednocześnie podmiotem pośredniczącym wyrobów przez siebie importowanych, zobowiązany jest do składania zabezpieczenia akcyzowego.

2014.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-40/14-4/BJ
     ∟ użycie przez Wnioskodawcę zabarwionego na czerwono i oznaczonego znacznikiem oleju napędowego o kodzie CN 2710 19 47 do celów opałowych w procesie obróbki i konfekcjonowania tkanin, nie stanowi naruszenia art. 89 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym.

2014.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-33/14-6/KK
     ∟ Wnioskodawca jest zobowiązany do nabycia wyrobów gazowych na zasadach ogólnych, tj. z akcyzą zapłaconą w cenie wyrobu.

2014.09.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-34/14-4/BJ
     ∟ straty, które powstają w browarze Wnioskodawcy na poszczególnych etapach produkcji piwa w systemie przedpłat akcyzy poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie mieszczą się w definicji ubytków wyrobów akcyzowych zawartej w art. 2 ust. 1 pkt 20 lit. a) ustawy i w związku z tym, w stosunku do tych strat piwa, nie mogą być ustalane dopuszczalne normy ubytków wyrobów akcyzowych.

2014.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-134/13/14-7/S/SM
     ∟ uregulowania związane ze zwrotem podatku akcyzowego z tytułu dostawy wewnątrzwspólnotowej paliwa z zapłaconą akcyzą

2014.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-570/14-2/SM
     ∟ uregulowania w zakresie obowiązków związanych z byciem właścicielem surowców (wyrobów energetycznych) i wytworzonych z nich przez inny podmiot produktów (farb. lakierów, powłok itp.)

2014.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-553/14-2/KB
     ∟ Wpłata przedpłaty akcyzy w wysokości, jaka jest należna od wyprodukowanych wyrobów akcyzowych, traktowana jest w rzeczywistości jako zapłata należności z tytułu podatku akcyzowego, o czym świadczą przepisy określone w art. 22 ustawy. Jednakże z przedstawionych powyżej przepisów wynika, że dla potrzeb ustalenia podstawy opodatkowania piwa, należy przyjmować stopień Plato rozumiany jako ułamek masowy o wartości 1 procent m/m ekstraktu brzeczki podstawowej, obliczony na podstawie zawartości alkoholu oraz ekstraktu rzeczywistego, odnoszonych do wyrobu gotowego, tj. wyrobu, dla którego został zakończony cały proces produkcyjny. Prawodawca precyzyjnie bowiem wskazał na wyrób gotowy jako ten, którego parametry tj. zawartość alkoholu oraz ekstraktu rzeczywistego będą determinowały obliczenie zawartości ekstraktu brzeczki podstawowej.

2014.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-38/14-2/BJ
     ∟ warunkiem zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy przy dostawie wewnątrzwspólnotowej oleju smarowego o kodzie CN 2710 19 99, jest wyłącznie dołączenie do przemieszczanych wyrobów dokumentów handlowych i nie jest wymagane złożenie zabezpieczenia akcyzowego na przemieszczanie ww. wyrobów w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej. Zwolnienia z obciążenia zabezpieczenia akcyzowego należy dokonać w karcie do saldowania w momencie wysyłki ww. wyrobów w celu dokonania dostawy wewnątrzwspólnotowej.

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-213/14/EK
     ∟ bilansowanie rzeczywistego zużycia powyżej norm z rzeczywistym zużyciem poniżej norm na poziomie danego wyrobu akcyzowego

2014.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-347/14/BP
     ∟ Czy w przypadku przemieszczania Produktu ze składu podatkowego Wnioskodawcy w ramach dokonywania dostaw wewnątrzwspólnotowych dla zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy jest wymagane składanie zabezpieczenia akcyzowego?

2014.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-198/14/BP
     ∟ Czy w przypadku przemieszczania Produktu ze składu podatkowego Wnioskodawcy w ramach dokonywania dostaw wewnątrzwspólnotowych dla zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy jest wymagane składanie zabezpieczenia akcyzowego?

2014.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-291/14/PK
     ∟ Opodatkowanie wyrobów akcyzowych zbytych w ramach sprzedaży aktywów produkcyjnych nie stanowiących zorganizowanej części przedsiębiorstwa

2014.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-290/14/PK
     ∟ ocena miejsca przeznaczonego na prowadzenie składu podatkowego

2014.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1084/11/14-8/S/SM
     ∟ Prawo do zwrotu akcyzy w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej paliwa BIODIESEL

2014.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-309/14-3/JK
     ∟ zakup składu podatkowego

2014.06.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-91/14/EK
     ∟ Czy Wnioskodawca w związku z prowadzoną i planowaną produkcją produktu o nazwie „ E.” Typ A, Typ B, Typ C prawidłowo interpretuje artykuł 22 ustęp 1 punkty od 1 do 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r o podatku akcyzowym tj. po produkcji produktu „ E.” mogącego mieć różne przeznaczenie docelowe w momencie sprzedaży tego produktu na cele opałowe nalicza i odprowadza stosowną stawkę akcyzową.

2014.05.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-166/14-4/KB
     ∟ Jest dozwolone przyjęcie na skład podatkowy oleju opałowego o kodzie CN 2710 19 64, następnie zamknięcie dokumentu e-AD bez rozładunku, na podstawie wagi deklarowanej przez wysyłającego, a następnie sprzedaż towaru bez przeładunku, w cysternach kolejowych wysyłającego po zapłaceniu akcyzy według właściwej stawki lub w zwolnieniu ze względu na przeznaczenie.

2014.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-16/14-4/BJ
     ∟ Wewnątrzwspólnotowe nabycie węglowodorów alifatycznych nasyconych o kodzie CN 2901 10 00, które w państwie członkowskim wysyłki nie podlegają akcyzie, a w Polsce podlegają akcyzie w wysokości 0 zł, może odbywać się na podstawie dokumentów handlowych (np. faktur), bez wypełniania przez Wnioskodawcę obowiązków, o których mowa w art. 78 ust. 1 ustawy.

2014.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-55/14/PK
     ∟ Zwolnienie od akcyzy wyrobów gazowych przeznaczonych do celów opałowych w procesach metalurgicznych

2014.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-68/14/EK
     ∟ dopuszczalne normy zużycia wyrobów akcyzowych

2014.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-73/14-2/KB
     ∟ Czy zużycie oleju fuzlowego w opisany w stanie faktycznym niniejszego wniosku sposób stanowi zużycie wyrobu akcyzowego w ramach procesów służących bezpośrednio produkcji wyrobu akcyzowego i zgodnie z art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy o akcyzie, w stosunku do przedmiotowego oleju fuzlowego zobowiązanie podatkowe nie powstaje i wygasa obowiązek podatkowy.

2014.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-94/14-3/SM
     ∟ uregulowania związane z Systemem EMCS

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-9/14/LG
     ∟ Wewnątrzwspólnotowe nabycie oleju napędowego za składu podatkowego na terytorium innego państwa UE przez zarejestrowanego odbiorcę

2014.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-88/13-5/BJ
     ∟ Wnioskodawca powinien prowadzić produkcję w składzie podatkowym.

2014.03.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-647/13/PK
     ∟ możliwość przeprowadzania inwentaryzacji ubytków alkoholu etylowego z powodu stłuczki z częstotliwością dwa razy do roku

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13



Ok. 95% interpretacji zawartych w bazie epodatnik.pl zostało przyporządkowanych do wyżej wymienionych kategorii tematycznych.

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj