Interpretacja Urzędu Skarbowego Warszawa-Praga
1434/PV/443-142/05/AM
z 9 listopada 2005 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1434/PV/443-142/05/AM
Data
2005.11.09



Autor
Urząd Skarbowy Warszawa-Praga


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania


Słowa kluczowe
akcja promocyjna
nagroda rzeczowa
przekazanie nieodpłatne
zakup


Pytanie podatnika
Spółka w ramach swojej działalności świadczy usługi reklamowe i Public Relations. W ramach działalności prowadzi akcje promocyjne w ramach, których kupujący lub sprzedający produkty zleceniodawców usługi otrzymują nagrody rzeczowe. Nagrody są przyznawane w związku z wygraniem konkursu lub dokonaniem zakupu na określoną w regulaminie akacji kwotę. W zależności od zawartych umów Spółka jest organizatorem akcji lub obsługującym akcję. Do obowiązków Spółki w wyniku realizacji umowy należy: prowadzenie ewidencji osób biorących udział w konkursie, zakup nagród i przekazanie ich osobom nagrodzonym. Wydatki na zakupione w celu przekazania nagrody Spółka zalicza do kosztów uzyskania przychodu i odlicza przy ich nabyciu podatek naliczony.Kwoty wydatkowane na ten cel są zwracane przez zleceniodawcę po cenach zakupu lub po innych uzgodnionych z klientem ( nabywcą usługi) na podstawie wystawionych faktur VAT. W zależności od wielkości kontraktu i umowy wartość przekazanych nagród zawiera się w wartości całej marketingowej lub fakturowana jest odrębnie.Czy wartość przekazanych w ramach prowadzonych działań reklamowych nagród stanowi na podstawie art. 7 ust 2 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług.Naszym zdaniem w związku z niespełnieniem warunków określonych w ww. przepisie, nie występuje obowiązek opodatkowania nieodpłatnie przekazanych nagród.


POSTANOWIENIE


Na podstawie art. 216 oraz art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm) w związku z wnioskiem Spółki z dnia 23.08.2005 r. ( data wpływu do Urzędu 25.08.2005 r.) uzupełnionym w dniu 3.11.2005 r. w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposoby zastosowania prawa podatkowego Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Praga


stwierdza,że stanowisko Spółki jest prawidłowe.


U z a s a d n i e n i e


Wnioskiem z dnia 23.08.2005 r., uzupełnionym 3.11.2005 r. Spółka wystąpiła o interpretację prawa podatkowego z zakresu podatku od towarów i usług.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka w ramach swojej działalności świadczy usługi reklamowe i Public Relations. W ramach działalności prowadzi akcje promocyjne w ramach, których kupujący lub sprzedający produkty zleceniodawców usługi otrzymują nagrody rzeczowe. Nagrody są przyznawane w związku z wygraniem konkursu lub dokonaniem zakupu na określoną w regulaminie akacji kwotę. W zależności od zawartych umów Spółka jest organizatorem akcji lub obsługującym akcję. Do obowiązków Spółki w wyniku realizacji umowy należy: prowadzenie ewidencji osób biorących udział w konkursie, zakup nagród i przekazanie ich osobom nagrodzonym. Wydatki na zakupione w celu przekazania nagrody Spółka zalicza do kosztów uzyskania przychodu i odlicza przy ich nabyciu podatek naliczony.
Kwoty wydatkowane na ten cel są zwracane przez zleceniodawcę po cenach zakupu lub po innych uzgodnionych z klientem ( nabywcą usługi) na podstawie wystawionych faktur VAT. W zależności od wielkości kontraktu i umowy wartość przekazanych nagród zawiera się w wartości całej marketingowej lub fakturowana jest odrębnie.

W związku z tak przedstawionym stanem faktycznym wnioskodawca występuje z zapytaniem czy wartość przekazanych w ramach prowadzonych działań reklamowych nagród stanowi na podstawie art. 7 ust 2 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług.Zdaniem wnioskodawcy w związku z niespełnieniem warunków określonych w ww. przepisie, nie występuje obowiązek opodatkowania nieodpłatnie przekazanych nagród.

W związku z przedstawionym stanem faktycznym Naczelnik Urzędu Skarbowego stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe i jednocześnie wyjaśnia:
zgodnie z art. 29 ust. 1 ww. ustawy o podatku od towarów i usług Podstawa opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 19 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy.
Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego Spółka świadczy kompleksowe usługi reklamowe i marketingowe, których elementem jest przekazywanie w imieniu zleceniodawcy prezentów lub wygranych w konkursach . A zatem towary te wpływają na efekt całego świadczenia. Zakupione prezenty stanowią koszt uzyskania przychodów Spółki i niewątpliwie stanowią związek z jej działalnością usługową. W związku z tym obrotem Spółki jest całość świadczenia obejmująca również wartość zakupionych prezentów. W przypadku wnioskodawcy przepis art. 7 ust. 2 pkt 2 ww ustawy nie ma zastosowania. bowiem prowadziłoby do podwójnego opodatkowania podatkiem od towarów i usług tych samych towarów.

Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz stanu prawnego obowiązującego na dzień zaistnienia zdarzenia i nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia zgodnie z art. 14b § 1 i 2 powołanej ustawy Ordynacja podatkowa.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj