Interpretacja Urzędu Skarbowego Warszawa-Praga
1434/PV/443-142/05/AM
z 9 listopada 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1434/PV/443-142/05/AM
Data
2005.11.09
Autor
Urząd Skarbowy Warszawa-Praga
Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania
Słowa kluczowe
akcja promocyjna
nagroda rzeczowa
przekazanie nieodpłatne
zakup
Pytanie podatnika
Spółka w ramach swojej działalności świadczy usługi reklamowe i Public Relations. W ramach działalności prowadzi akcje promocyjne w ramach, których kupujący lub sprzedający produkty zleceniodawców usługi otrzymują nagrody rzeczowe. Nagrody są przyznawane w związku z wygraniem konkursu lub dokonaniem zakupu na określoną w regulaminie akacji kwotę. W zależności od zawartych umów Spółka jest organizatorem akcji lub obsługującym akcję. Do obowiązków Spółki w wyniku realizacji umowy należy: prowadzenie ewidencji osób biorących udział w konkursie, zakup nagród i przekazanie ich osobom nagrodzonym. Wydatki na zakupione w celu przekazania nagrody Spółka zalicza do kosztów uzyskania przychodu i odlicza przy ich nabyciu podatek naliczony.Kwoty wydatkowane na ten cel są zwracane przez zleceniodawcę po cenach zakupu lub po innych uzgodnionych z klientem ( nabywcą usługi) na podstawie wystawionych faktur VAT. W zależności od wielkości kontraktu i umowy wartość przekazanych nagród zawiera się w wartości całej marketingowej lub fakturowana jest odrębnie.Czy wartość przekazanych w ramach prowadzonych działań reklamowych nagród stanowi na podstawie art. 7 ust 2 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług.Naszym zdaniem w związku z niespełnieniem warunków określonych w ww. przepisie, nie występuje obowiązek opodatkowania nieodpłatnie przekazanych nagród.
POSTANOWIENIE
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka w ramach swojej działalności świadczy usługi reklamowe i Public Relations. W ramach działalności prowadzi akcje promocyjne w ramach, których kupujący lub sprzedający produkty zleceniodawców usługi otrzymują nagrody rzeczowe. Nagrody są przyznawane w związku z wygraniem konkursu lub dokonaniem zakupu na określoną w regulaminie akacji kwotę. W zależności od zawartych umów Spółka jest organizatorem akcji lub obsługującym akcję. Do obowiązków Spółki w wyniku realizacji umowy należy: prowadzenie ewidencji osób biorących udział w konkursie, zakup nagród i przekazanie ich osobom nagrodzonym. Wydatki na zakupione w celu przekazania nagrody Spółka zalicza do kosztów uzyskania przychodu i odlicza przy ich nabyciu podatek naliczony. W związku z tak przedstawionym stanem faktycznym wnioskodawca występuje z zapytaniem czy wartość przekazanych w ramach prowadzonych działań reklamowych nagród stanowi na podstawie art. 7 ust 2 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług.Zdaniem wnioskodawcy w związku z niespełnieniem warunków określonych w ww. przepisie, nie występuje obowiązek opodatkowania nieodpłatnie przekazanych nagród. W związku z przedstawionym stanem faktycznym Naczelnik Urzędu Skarbowego stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe i jednocześnie wyjaśnia: Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz stanu prawnego obowiązującego na dzień zaistnienia zdarzenia i nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia zgodnie z art. 14b § 1 i 2 powołanej ustawy Ordynacja podatkowa. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.