Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBII/1/415-2/13/AA
z 2 kwietnia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBII/1/415-2/13/AA
Data
2013.04.02



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
akcja promocyjna
nagrody
przychody z innych źródeł
świadczenie nieodpłatne


Istota interpretacji
Czy świadczenia przekazywane osobom fizycznym będącymi zarejestrowanymi użytkownikami portalu Spółki, nie będących pracownikami Spółki ani osobami pozostającymi w stosunku cywilnoprawnym ze Spółką, w ramach organizowanych akcji promocyjnych będą korzystać ze zwolnienia wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 grudnia 2012 r. (data wpływu do tut. Biura – 02 stycznia 2013 r.), uzupełnionym w dniu 08 stycznia 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wypłacania środków pieniężnych użytkownikom portalu internetowego w zamian za zwiększenie efektywności działań marketingowych portalu - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 02 stycznia 2013 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych wypłacania środków pieniężnych użytkownikom portalu internetowego w zamian za zwiększenie efektywności działań marketingowych portalu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca – spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w organizacji spółka komandytowa w ramach prowadzonej działalności planuje prowadzić portal internetowy, którego celem jest promowanie podmiotów gospodarczych wśród użytkowników portalu.

W celu realizacji założeń biznesowych Spółka zawiera umowy:

  • o odpłatne świadczenie usług marketingowych z podmiotami gospodarczymi działającymi w sektorze handlu i usług (dalej: reklamodawcy) oraz,
  • z użytkownikami portalu chcącymi korzystać z ofert reklamodawców.

Rejestracja oraz korzystanie z portalu są dla użytkownika bezpłatne, a umowa nie przewiduje wypłaty żadnych świadczeń dla użytkowników będących osobami fizycznymi.

Wynagrodzenie Spółki za świadczone usługi marketingowe jest zależne tylko od efektywnych działań marketingowych, tzn. że Spółka nie pobiera opłat za samą promocję danego reklamodawcy tylko za efekty działań marketingowych. Wynagrodzenie stanowi umowną procentową wartość każdej płatności dokonanej przez użytkownika portalu w punkcie handlowym reklamodawcy w sposób określony przez Spółkę (zazwyczaj przy użyciu specjalnej karty debetowej, którą może otrzymać tylko użytkownik portalu).

W związku z tym, że łączny przychód Spółki jest liniowo zależny od wartości transakcji, Spółka zamierza przeprowadzać akcje promujące portal, których celem będzie zmotywowanie użytkowników portalu do jak największych zakupów oraz pozyskiwania nowych klientów, poprzez zaoferowanie osobom fizycznym, które są użytkownikami portalu świadczeń pieniężnych. Świadczenie pieniężne byłoby wypłacane po spełnieniu warunków określonych w regulaminie promocji poprzez uznanie rachunku bankowego użytkownika portalu.

Przykładowo warunkiem wypłaty świadczenia będzie wykonanie w okresie miesiąca określonej w regulaminie ilości płatności z użyciem karty.

Po zakończeniu ustalonego okresu (np. miesiąc) Spółka, po weryfikacji spełnienia warunków promocji, uzna rachunek bankowy użytkownika kwotą świadczenia określoną w regulaminie promocji (np. procentową wartością płatności w punktach reklamodawców). Jednorazowa wartość przyznawanego świadczenia nie będzie przekraczała 200 zł. Planowane akcje promocyjne trwałyby przez zdefiniowany czas obejmujący jeden lub kilka premiowanych okresów rozliczeniowych, przy czym spełnienie warunków w ramach poszczególnych okresów rozliczeniowych będzie weryfikowane każdorazowo, odrębnie dla danego okresu.

Użytkownik portalu może więc spełnić warunek w danym okresie (danych okresach), niekoniecznie jednak we wszystkich kolejnych okresach (w każdym okresie) trwania akcji.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy świadczenia przekazywane osobom fizycznym będącym zarejestrowanymi użytkownikami portalu Spółki, nie będącymi pracownikami Spółki ani osobami pozostającymi w stosunku cywilnoprawnym ze Spółką, w ramach organizowanych akcji promocyjnych będą korzystać ze zwolnienia wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych...

Zdaniem Spółki, świadczenia przekazywane w ramach organizowanych akcji promocyjnych na opisanych powyżej zasadach będą korzystać ze zwolnienia wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Na potwierdzenie swojego stanowiska Spółka powołała przepis art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym wolna od podatku jest wartość nieodpłatnych świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy, otrzymanych od świadczeniodawcy, w związku z jego promocją lub reklamą - jeżeli jednorazowa wartość tych świadczeń nie przekracza kwoty 200 zł; zwolnienie nie ma zastosowania, jeżeli świadczenie jest dokonywane na rzecz pracownika świadczeniodawcy lub osoby pozostającej ze świadczeniodawcą w stosunku cywilnoprawnym.

Zdaniem Spółki, kluczowe dla odkodowania normy prawnej zawartej przez ustawodawcę jest dokonanie w pierwszej kolejności wykładni językowej powyższego przepisu, jako metody preferowanej. Ustawodawca wskazując w pierwszej kolejności na intencję zwolnienia świadczeń otrzymywanych nieodpłatnie przez podatnika podatku dochodowego od osób fizycznych zawiera równocześnie doprecyzowanie w zakresie charakteru tytułu powyższych świadczeń. W świetle powyższego tylko świadczenia otrzymywane w związku z promocja lub reklamą świadczeniodawcy podlegają hipotezie analizowanego przepisu. Niewątpliwie taki jest właśnie charakter i cel świadczeń przekazywanych przez Spółkę w organizowanych akcjach promocyjnych.

Spółka uważa, iż w powołanym powyżej przepisie ustawodawca wprowadza ograniczenie zastosowania przedmiotowego zwolnienia wskazując, iż jednorazowa wartość tych świadczeń nie może przekroczyć progu 200 zł. Spółka podkreśla, iż powyższy warunek odniesiony został do jednorazowego, odrębnego zdarzenia, w związku z którym podatnikowi przyznawane jest świadczenie, względnie suma świadczeń. Posłużenie się przez ustawodawcę sformułowaniem „jednorazowa wartość tych świadczeń” wskazuje, iż celem nie było wykluczenie z zakresu zwolnienia jednorazowego świadczenia, otrzymanego z związku z zaistnieniem określonego zdarzenia/sytuacji, ale sumy świadczeń nieprzekraczających wartości 200 zł otrzymanych jednorazowo – w związku ze wspólnym dla nich – zdarzeniem/sytuacją. Sformułowanie zastosowane przez ustawodawcę nie wskazuje również na cel traktowania łączenia sumy wszystkich świadczeń otrzymywanych od świadczeniodawcy.

Istotna jest więc wartość wszystkich świadczeń, które zostały otrzymane przez podatnika w związku z daną sytuacją, czy też w danej sytuacji. Zatem nie chodzi o pojedyncze świadczenie, tylko o sumę świadczeń jaka jest otrzymywana w związku z jedną sytuacją.

W przypadku akcji prowadzonych przez Spółkę, w analizowanym przypadku, takim odrębnym zdarzeniem/sytuacją jest każdorazowa weryfikacja spełnienia przez użytkownika warunków regulaminu akcji promocyjnej portalu do otrzymania świadczenia przez użytkownika (dokonywana przykładowo raz w miesiącu). Jak wskazane zostało na wstępie, opisywane akcje promocyjne opierają się na ustalonych w regulaminie określonych warunkach, po spełnieniu których klient może otrzymać świadczenie, o wartości nieprzekraczającej 200 zł. Akcja, wprowadzana regulaminem lub innym dokumentem precyzującym jej przebieg, zakłada weryfikację określonych warunków na wskazany w regulaminie moment, dlatego też dla promocji trwającej przykładowo trzy miesiące, weryfikacja zachowania użytkownika portalu może odbywać się na bazie miesięcznej – spełnienie warunków w ramach każdego okresu weryfikowane będzie każdorazowo, odrębnie dla danego okresu.

We wszystkich planowanych akcjach promocyjnych Spółka będzie każdorazowo dla danego okresu weryfikować spełnienie warunków oferty przez użytkownika na potrzeby przyznania świadczenia w danym okresie, tak więc każdorazowe przekazanie świadczenia i uznanie rachunku użytkownika uzależnione będzie od faktu spełnienia specyficznych kryteriów ustalonych w ofercie. Takie właśnie każdorazowe weryfikowanie spełnienia warunków oferty, w wyniku którego klient będzie mógł otrzymać świadczenie (świadczenia), związane z promocją portalu Spółki – stanowić będzie zdarzenie, w stosunku do którego określana powinna być jednorazowa wartość tych świadczeń.

Dlatego też poszczególne świadczenia będą związane z odrębnymi zdarzeniami, niezależnymi od siebie, a dla każdego z nich dokonana będzie odrębna, każdorazowa weryfikacja warunków do spełnienia. Klient może więc spełnić warunek w danym (danych) okresie (okresach), niekoniecznie jednak we wszystkich kolejnych okresach (w każdym okresie) trwania akcji – co podkreśla odrębność i rozerwalność powyższych zdarzeń.

W takim przypadku ze zwolnienia korzystać będzie świadczenie lub suma świadczeń otrzymanych przez klienta po każdorazowej weryfikacji spełnienia warunków promocji, np. za dany miesiąc, o ile nie przekroczy kwoty 200 zł.

Na potwierdzenie swojego stanowiska Wnioskodawca przywołał interpretacje wydane przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 11 maja 2009 r. znak: IPPB1/415-191/09-2/MT oraz znak: IPPB4/415-675/10-2/JK.

Na tle przedstawionego zdarzenia przyszłego stwierdzam co następuje:

Zgodnie z generalną zasadą opodatkowania wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 361 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Stosownie do art. 20 ust. 1 powołanej wyżej ustawy za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Użycie przez ustawodawcę sformułowania „w szczególności” wskazuje, iż definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i do tej kategorii można zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ww. ustawy. O przychodzie z innych źródeł należy mówić w każdym przypadku, kiedy u podatnika wystąpią realne korzyści majątkowe.

Z wniosku wynika, iż Wnioskodawca – spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w organizacji spółka komandytowa w ramach prowadzonej działalności planuje prowadzić portal internetowy, którego celem jest promowanie podmiotów gospodarczych wśród użytkowników portalu.

W celu realizacji założeń biznesowych Spółka zawiera umowy:

  • o odpłatne świadczenie usług marketingowych z podmiotami gospodarczymi działającymi w sektorze handlu i usług (dalej: reklamodawcy) oraz,
  • z użytkownikami portalu chcącymi korzystać z ofert reklamodawców.

Rejestracja oraz korzystanie z portalu są dla użytkownika bezpłatne, a umowa nie przewiduje wypłaty żadnych świadczeń dla użytkowników będących osobami fizycznymi.

Wynagrodzenie Spółki za świadczone usługi marketingowe jest zależne tylko od efektywnych działań marketingowych, tzn. że Spółka nie pobiera opłat za samą promocję danego reklamodawcy tylko za efekty działań marketingowych.

W związku z tym, że łączny przychód Spółki jest liniowo zależny od wartości transakcji, Spółka zamierza przeprowadzać akcje promujące portal, których celem będzie zmotywowanie użytkowników portalu do jak największych zakupów oraz pozyskiwania nowych klientów, poprzez zaoferowanie osobom fizycznym, które są użytkownikami portalu świadczeń pieniężnych. Świadczenie pieniężne byłoby wypłacane po spełnieniu warunków określonych w regulaminie promocji poprzez uznanie rachunku bankowego użytkownika portalu. Przykładowo warunkiem wypłaty świadczenia będzie wykonanie w okresie miesiąca określonej w regulaminie ilości płatności z użyciem karty. Po zakończeniu ustalonego okresu (np. miesiąc) Spółka, po weryfikacji spełnienia warunków promocji, uzna rachunek bankowy użytkownika kwotą świadczenia określoną w regulaminie promocji (np. procentową wartością płatności w punktach reklamodawców).

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolna od podatku dochodowego jest wartość nieodpłatnych świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, otrzymanych od świadczeniodawcy w związku z jego promocją lub reklamą - jeżeli jednorazowa wartość tych świadczeń nie przekracza kwoty 200 zł; zwolnienie nie ma zastosowania, jeżeli świadczenie jest dokonywane na rzecz pracownika świadczeniodawcy lub osoby pozostającej ze świadczeniodawcą w stosunku cywilnoprawnym.

Podstawową przesłanką zastosowania przedmiotowego zwolnienia jest otrzymanie nieodpłatnego świadczenia. Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają definicji pojęcia „nieodpłatnego świadczenia”. Dokonując zatem wykładni gramatycznej, za „nieodpłatne świadczenie” uznać należy świadczenia „nie wymagające opłaty, takie za które się nie płaci, bezpłatne” (Nowy Słownik Języka Polskiego, PWN 2003).

Zatem należy przyjąć, że nieodpłatnym świadczeniem jest takie zdarzenie, którego skutkiem (następstwem) jest nieodpłatne przysporzenie majątku jednej osobie, kosztem majątku innej osoby, innego podmiotu.

Przedmiotowe zwolnienie w praktyce ma więc zastosowanie do nieodpłatnych świadczeń otrzymywanych w ramach akcji promocyjno - reklamowych, w czasie których wręcza się drobne gadżety reklamowe i promocyjne, takie jak np.: kalendarze, upominki i drobne prezenty w postaci materiałów piśmiennych. Aby zwolnienie mogło być zastosowane, to świadczenia muszą być przekazywane za „nic”, czyli nie mogą być związane z jakimkolwiek działaniem świadczeniobiorcy, nie mogą stanowić świadczeń „w zamian za”.

Ponadto, żeby stwierdzić, czy świadczenia korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy należy rozstrzygnąć czy są one otrzymane przez uczestników w związku z promocją lub reklamą. Przyjmując definicję promocji i reklamy - zgodnie ze słownikiem języka polskiego PWN - za reklamę uważa się rozpowszechnianie informacji o towarach i ich zaletach, natomiast promocja obejmuje rozmaite czynności zwłaszcza reklamowe, wystawiennicze, podjęte dla poinformowania o walorach oferowanego produktu. Promocja i reklama ma co do zasady na celu zwiększenie popytu na towary lub usługi sprzedawane przez podmiot prowadzący akcje promocyjne i reklamowe. Jednakże zasadą jest, iż reklama i promocja są skierowane do faktycznych bądź potencjalnych odbiorców tych towarów lub usług w celu zachęcenia ich do dokonania zakupu lub skorzystania z usług.

Kluczową kwestią dla rozstrzygnięcia czy w przedstawionym we wniosku zdarzeniu przyszłym osoby fizyczne uzyskują nieodpłatne świadczenie jest ustalenie, czy spełniająca świadczenie Spółka uzyskuje wzajemną korzyść majątkową i czy osoby te istotnie otrzymują świadczenie nieodpłatne – czyli świadczenie za „nic”. Jak wynika z wniosku, zadanie osób biorących udział w promocji w efekcie sprowadza się do zwiększenia ilości dokonywanych przez nich zakupów na portalu Spółki oraz pozyskiwania nowych klientów. Spółka oczekuje znacznego zwiększenia zainteresowania swoją ofertą, a tym samym wzrostu klientów na swoje usługi.

Mając powyższe na względzie stwierdzić należy, iż nie można uznać za nieodpłatne świadczenie wskazanych we wniosku świadczeń pieniężnych przekazywanych osobom fizycznym będącymi zarejestrowanymi użytkownikami portalu Spółki (niebędącymi pracownikami Spółki ani osobami pozostającymi w stosunku cywilnoprawnych ze Spółką), przyznawanych w ramach akcji promujących portal internetowy Spółki.

Jak wykazano powyżej nieodpłatne świadczenie to świadczenie nie wiążące się z żadnym zobowiązaniem wzajemnym, a z wniosku wynika, że świadczenia pieniężne przekazywane ww. użytkownikom będą wypłacane po spełnieniu warunków określonych w regulaminie promocji, poprzez uznanie rachunku bankowego użytkownika portalu. I tak, warunkiem wypłaty świadczenia będzie, np. wykonanie w okresie miesiąca określonej w regulaminie ilości płatności z użyciem karty.

Zatem przedmiotowe świadczenia pieniężne będą przyznawane w zamian za konkretne działania użytkowników zarejestrowanych na portalu. Jak sama Spółka wskazała akcja promocyjna ma wpłynąć na zwiększenie efektywności działań marketingowych poprzez zmotywowanie użytkowników portalu do jak największych zakupów oraz pozyskiwania nowych klientów.

Uczestnicy akcji promocyjnej nie będą więc otrzymywać nieodpłatnych świadczeń, ale świadczenia stanowiące zapłatę za przyczynienie się do zwiększenia efektywności działań marketingowych oraz zwiększenia liczby nowych klientów korzystających z usług portalu internetowego należącego do Spółki. Świadczenie pieniężne przyznawane jest więc za określoną czynność. Zarejestrowany użytkownik portalu otrzyma je tylko wówczas, gdy spełni określone warunki regulaminu, np. wykonanie w okresie miesiąca określonej w regulaminie ilości płatności z użyciem karty.

Ponadto z opisu wniosku wynika, iż Wnioskodawca będzie przekazywał uczestnikom akcji promocyjnej określone świadczenia pieniężne. Wskazany przepis art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jednoznacznie mówi o nieodpłatnych świadczeniach; ma więc zastosowanie tylko do nich; swym zakresem nie obejmuje świadczeń pieniężnych.

A zatem świadczenia pieniężne otrzymane przez osoby fizyczne, które są zarejestrowanymi użytkownikami portalu Spółki nie będą podlegać zwolnieniu z podatku dochodowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Nie można zatem zgodzić się z Wnioskodawcą, iż charakter i cel świadczeń przekazywanych przez Spółkę w ramach organizowanych akcjach promocyjnych odzwierciedla istotę świadczenia nieodpłatnego przekazywanego użytkownikom portalu w związku z promocją lub reklamą świadczeniodawcy (Spółki). Jak bowiem wyżej wykazano przedmiotowe zwolnienie ma

zastosowanie do nieodpłatnych świadczeń w ramach akcji promocyjno-reklamowych, otrzymywanych za „nic”, czyli nie związanych z jakimkolwiek działaniem świadczeniobiorcy, nie stanowiących świadczeń „w zamian za”.

W tym miejscu należy jeszcze raz podkreślić, iż za nieodpłatne świadczenie uznać należy świadczenie bezpłatne, nie wiążące się z żadnym zobowiązaniem wzajemnym. Natomiast w przedstawionym zdarzeniu przyszłym wypłacenie użytkownikom portalu świadczeń pieniężnych następuje dopiero po spełnieniu przez nich warunków określonych w regulaminie promocji. Zatem, nie będzie ono miało nieodpłatnego charakteru związanego z promocją i reklamą portalu internetowego prowadzonego przez Spółkę.

Ponadto nie można uznać, że Wnioskodawca nie pozostaje z użytkownikami portalu w stosunku cywilnoprawnym. Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika wprost, że Wnioskodawca zawiera umowy z użytkownikami portalu chcącymi korzystać z ofert reklamodawców.

W świetle powyższego wartość wypłacanych świadczeń pieniężnych – w myśl art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – stanowić będzie przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ww. ustawy. Na Spółce nie będzie jednakże ciążyć obowiązek poboru zaliczki na podatek, Spółka zobowiązana będzie natomiast – stosownie do postanowień art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – do sporządzenia informacji PIT-8C. Zgodnie bowiem z tym przepisem osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego przekazać podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych.

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj