Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2/443-601/12-2/AO
z 24 sierpnia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP2/443-601/12-2/AO
Data
2012.08.24



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów


Słowa kluczowe
prezent
próbki
przekazanie nieodpłatne


Istota interpretacji
Dot. nieodpłatnego przekazania wyrobów gotowych oraz towarów handlowych należących do Spółki, o jednostkowym koszcie wytworzenia/cenie nabycia nieprzekraczających 10 zł netto nie podlegają opodatkowaniu VAT bez względu na status podmiotu (osoba prawna, osoba fizyczna prowadząca, nieprowadząca działalność gospodarczą), ilość przekazywanych wyrobów gotowych i towarów handlowych jednemu podmiotowi (również w opakowaniach zbiorczych) oraz fakt, że Spółka ewidencjonuje na wewnętrzne potrzeby wszystkie nieodpłatne wydania?



Wniosek ORD-IN 516 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 czerwca 2012r. (data wpływu 27.06.2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego przekazania wyrobów gotowych oraz towarów handlowych o jednostkowym koszcie wytworzenia/cenie nabycia nieprzekraczającej 10 zł netto - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 czerwca 2012r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego przekazania wyrobów gotowych oraz towarów handlowych o jednostkowym koszcie wytworzenia/cenie nabycia nieprzekraczającej 10 zł netto.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca — spółka, jest producentem wyrobów cukierniczych. Głównym przedmiotem działalności Spółki jest produkcja wyrobów czekoladowych (czekolad, czekoladek, batonów), pianek w czekoladzie (dalej „wyroby gotowe”) oraz ciastek i cukierków (dalej: „towary handlowe”).

Spółka jest czynnym podatnikiem VAT, a działalność gospodarcza prowadzona przez Spółkę podlega w całości opodatkowaniu VAT.

Zasadniczo, w Spółce funkcjonują dwa podstawowe kanały dystrybucji, tj.

  1. sprzedaż wyrobów gotowych i towarów handlowych poprzez Autoryzowanych Dystrybutorów (handel tradycyjny) oraz
  2. sprzedaż wyrobów gotowych i towarów handlowych bezpośrednio do sieci międzynarodowych, czyli tak zwanych kluczowych klientów (handel nowoczesny).

W ramach dystrybucji w pierwszej z wymienionych wyżej form, tj. tzw. handel tradycyjny, wszelkie wyroby gotowe/towary handlowe są sprzedawane bezpośrednio do Autoryzowanych Dystrybutorów Spółki (są to hurtownie z którymi Spółka ma podpisaną umowę dystrybucyjną), którzy z kolei sprzedają je bezpośrednio do lokalnych sieci sklepów detalicznych lub też do podhurtów, które w dalszej kolejności zaopatrują również mniejsze punkty sprzedaży detalicznej.

Drugi z kanałów dystrybucji, tzw. handel nowoczesny, obejmuje sprzedaż wyrobów gotowych i towarów handlowych przez Spółkę bezpośrednio jej największym klientom, tj. w głównej mierze sieciom sklepów wielkopowierzchniowych.

Uwzględniając powyższy schemat kanałów dystrybucji, Spółka organizuje różnego rodzaju akcje marketingowe i promocyjne, w ramach których dokonuje nieodpłatnych wydań własnych wyrobów gotowych oraz towarów handlowych.

Spółka pragnie zaznaczyć, iż nieodpłatne przekazania wyrobów gotowych oraz towarów handlowych dokonywane są w ramach różnych promocji marketingowych do następujących podmiotów:

  1. w ramach tzw. handlu tradycyjnego
  • do sklepów w ramach lokalnych sieci sklepów detalicznych,
  • do Autoryzowanych Dystrybutorów i podhurtu,
  • do poszczególnych punktów sprzedaży detalicznej,

b) w ramach tzw. handlu nowoczesnego

  • do pojedynczych sklepów wielkopowierzchniowych.

Do podstawowych rodzajów akcji promocyjnych prowadzonych przez Spółkę w ramach wymienionych kanałów dystrybucji należą m.in.:

  1. w przypadku kanału tradycyjnego:
  • sprzedaż pakietowa, polegająca na nieodpłatnym wydaniu wyrobów gotowych i towarów handlowych, w przypadku zamówienia przez sklep detaliczny/hurtownię/punkt sprzedaży detalicznej wyrobów o określonej wartości (np. w przypadku zakupu u Autoryzowanego Dystrybutora zestawu promocyjnego produktów Spółki za określoną kwotę, hurtownia otrzymuje od Spółki 4 zbiorcze opakowania czekolady gratis),
  • promocja odsprzedażowa, polegająca na nieodpłatnym przekazaniu do sklepu detalicznego/hurtowni/punktu sprzedaży detalicznej, dodatkowej sztuki wyrobu gotowego/towaru handlowego każdorazowo w przypadku sprzedaży przez sklep detaliczny/hurtownię/punkt sprzedaży detalicznej zestawów promocyjnych o określonej wartości,
  • nieodpłatne przekazania wyrobów gotowych Spółki, które mają zastąpić wyrób o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia,
  1. w przypadku kanału nowoczesnego:
  • nieodpłatne przekazania wyrobów gotowych Spółki, które mają zastąpić towar o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia,
  • nieodpłatne przekazania wyrobów gotowych/towarów handlowych do hal sklepów wielkopowierzchniowych, dokonywane w celu zintensyfikowania sprzedaży w ramach prowadzonych kampanii reklamowych.

W ramach przekazań, Spółka może jednorazowo wydać dla jednego podmiotu większą ilość wyrobów gotowych lub towarów handlowych. Z magazynów dla celów nieodpłatnych przekazań, pobierane są ze względów technicznych i logistycznych wyroby gotowe/towary handlowe w opakowaniach zbiorczych np. kartonach. Natomiast przekazania wyrobów gotowych i towarów handlowych realizowane są albo w zbiorczych opakowaniach zawierających częstokroć kilkanaście lub kilkadziesiąt sztuk wyrobów albo przekazania obejmują sztuki wyrobów gotowych/towarów handlowych np. baton, tabliczka czekolady.

Spółka jednocześnie zaznacza, że towarem handlowym/wyrobem gotowym podlegającym sprzedaży do ostatecznego konsumenta, np. przez sklep detaliczny, jest pojedynczy produkt np. czekolada, baton etc.

Tym samym, jednostkowa wartość przekazywanych przez Spółkę wyrobów gotowych/towarów handlowych odnosi się do pojedynczych sztuk produktów (batoników, czekolad itd.), nie zaś do łącznej wartości wyrobów gotowych/towarów handlowych przekazywanych w zbiorczych opakowaniach.

Począwszy od 1 sierpnia 2011 r., dla celów kontrolingowych Spółka wprowadziła system ewidencjonowania nieodpłatnych wydań do poszczególnych podmiotów, który pozwala zidentyfikować konkretnego odbiorcę nieodpłatnie przekazywanego towaru handlowego/wyrobu gotowego. Przedstawiciele handlowi Spółki dokonujący nieodpłatnych wydań wyrobów gotowych i towarów handlowych w ramach akcji promocyjnych, wypełniają specjalnie przygotowany formularz (elektroniczny lub papierowy). Dane zawarte w formularzu pozwalają zidentyfikować w szczególności ilość przekazywanych nieodpłatnie wyrobów gotowych i towarów handlowych, rodzaj, nazwę podmiotu oraz imię i nazwisko osoby, która przyjmuje te wyroby w imieniu danego podmiotu oraz rodzaj akcji promocyjnej.

Dane z formularzy pozwalają Spółce stworzyć ewidencję w postaci raportu nieodpłatnych wydań, umożliwiającej w szczególności zidentyfikowanie ilości i wartości wyrobów gotowych oraz towarów handlowych przekazywanych poszczególnym podmiotom. W celu wewnętrznej kontroli nieodpłatnych wydań, Spółka ewidencjonuje w ten sposób dokonywane nieodpłatne przekazania będące wynikiem akcji promocyjno-sprzedażowych, bez względu na jednostkową wartość poszczególnych przekazywanych wyrobów gotowych i towarów handlowych (tj. zarówno tych o jednostkowym koszcie wytworzenia/cenie nabycia poniżej jak i powyżej 10 zł netto).

Wnioskodawca wskazuje, że przedmiotowa ewidencja prowadzona jest jedynie na wewnętrzne potrzeby kontrolingowe Spółki.

Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z wydatkami związanymi z wytworzeniem wyrobów gotowych oraz nabyciem towarów handlowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy wobec przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym nieodpłatne przekazania wyrobów gotowych oraz towarów handlowych należących do Spółki, o jednostkowym koszcie wytworzenia/cenie nabycia nieprzekraczających 10 zł netto nie podlegają opodatkowaniu VAT bez względu na status podmiotu (osoba prawna, osoba fizyczna prowadząca, nieprowadząca działalność gospodarczą), ilość przekazywanych wyrobów gotowych i towarów handlowych jednemu podmiotowi (również w opakowaniach zbiorczych) oraz fakt, że Spółka ewidencjonuje na wewnętrzne potrzeby wszystkie nieodpłatne wydania...

Zdaniem Wnioskodawcy, nieodpłatne przekazania wyrobów gotowych/towarów handlowych o jednostkowym koszcie wytworzenia/ cenie nabycia nieprzekraczających wartości 10 zł netto nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT bez względu na status podmiotu (osoba fizyczna prowadząca, nieprowadząca działalność gospodarczą oraz osoba prawna), ilość przekazywanych wyrobów gotowych i towarów handlowych jednemu podmiotowi (również w opakowaniach zbiorczych) oraz fakt, że Spółka ewidencjonuje na wewnętrzne potrzeby wszystkie nieodpłatne wydania.

UZASADNIENIE

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT opodatkowaniu podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na mocy art. 7 ust. 2 za odpłatną dostawę towarów uznaje się również nieodpłatne przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny
  • jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Jednocześnie ustawodawca wyłączył z opodatkowania nieodpłatne przekazania drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek (art. 7 ust. 3 ustawy o VAT).

Zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy o VAT pod pojęciem prezentów o małej wartości należy rozumieć przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

  1. o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;
  2. których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.

Przekazania wyrobów gotowych i towarów handlowych o jednostkowym koszcie wytworzenia/cenie nabycia nieprzekraczających 10 zł w sytuacji prowadzenia ewidencji wydań.

W ocenie Spółki, dla uznania przekazywanego nieodpłatnie wyrobu gotowego/towaru handlowego za prezent o małej wartości, warunki przytoczone w art. 7 ust. 4 pkt 1) i 2) ustawy o VAT należy traktować w sposób niezależny.

Innymi słowy, spełnienie któregokolwiek z wymienionych warunków pozwala na nieopodatkowanie nieodpłatnie przekazywanych wyrobów gotowych i towarów handlowych. W szczególności zaś należy podkreślić, iż sam fakt prowadzenia ewidencji pozwalającej na ustalenie tożsamości odbiorców dla wszystkich przekazywanych nieodpłatnie wyrobów gotowych i towarów handlowych nie wyklucza możliwości wyłączenia z opodatkowania przekazań wyrobów o jednostkowym koszcie wytworzenia/cenie nabycia nieprzekraczających 10 zł.

Teza powyższa znajduje potwierdzenie w interpretacjach indywidualnych wydawanych przez Ministra Finansów. Przykładowo w interpretacji z dnia 16 września 2011 r. (sygn. IPPP1/443- 980/11-2/ISz) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie potwierdził stanowisko podatnika, stwierdzając że „nie można (...) zgodzić się, aby pkt 1 i 2 ust. 4 art. 7 ustawy o VAT należało interpretować łącznie jako jeden dwuelementowy warunek, którego spełnienie jedynie w całości pozwala na nieopodatkowywanie dokonywanych nieodpłatnych wydań prezentów o małej wartości. Odmienna interpretacja oznaczałaby bowiem, że podatnik, który nie prowadzi ewidencji może korzystać z przywileju braku opodatkowania, podczas gdy podatnik, który rozpocznie prowadzenie takiej ewidencji byłby karany koniecznością opodatkowania VAT dokonywanych nieodpłatnych wydań.”

W ocenie Spółki, treść art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy o VAT należy rozumieć w ten sposób, iż wszystkie nieodpłatne przekazania wyrobów gotowych oraz towarów handlowych o jednostkowym koszcie wytworzenia/cenie nabycia do 10 zł nie podlegają opodatkowaniu, a prowadzenie ewidencji pozwalającej na identyfikację odbiorców jest w tym przypadku nieistotne. Z kolei prowadzenie takiej ewidencji jest warunkiem koniecznym dla nieopodatkowania nieodpłatnych przekazań wyrobów gotowych i towarów handlowych o wartości w przedziale 10,01 zł — 100,00 zł.

Sam fakt prowadzenia ewidencji dla wszystkich przekazywanych nieodpłatnie wyrobów bez względu na ich jednostkową cenę, tak jak to ma miejsce w przypadku Spółki, nie może rodzić obowiązku opodatkowywania nieodpłatnych wydań dotyczących także tych wyrobów gotowych/towarów handlowych, których jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekraczają 10 zł. Jednocześnie Spółka podkreśla, że prowadzenie ewidencji wszelkich wydań zostało wprowadzone jedynie dla wewnętrznej kontroli wydań dokonywanych przez Spółkę.

Potwierdzeniem powyższego stanowiska jest również interpretacja indywidualna z dnia 12 września 2011 r. (sygn. IPPP1-443-940/11-2/BS), w której Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie przyznał rację podatnikowi, stwierdzając, że „konstrukcja przewidziana w art. 7 ust 4 pkt 2 zakłada, że jeżeli wartość jednostkowa wydawanego towaru nie przekracza 10 zł, jego wydanie nie będzie podlegać opodatkowaniu niezależnie od tego komu zostały wydane towary i czy podatnik prowadzi ewidencję obdarowanych, o której mowa w pkt 1 analizowanego przepisu.

Wniosek przeciwny do wyrażonego powyżej prowadziłby do sytuacji, w której podatnik prowadzący ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości odbiorców wyrobów znajdowałby się w sytuacji gorszej od podatnika, który takiej ewidencji nie prowadzi.

Odwołując się do wykładni celowościowej omawianego przepisu art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy o VAT należałoby dojść do konkluzji, iż zamierzeniem ustawodawcy było stworzenie udogodnienia dla podatników dokonujących nieodpłatnych wydań wyrobów gotowych/towarów handlowych o niskich wartościach na cele marketingowe, mając na uwadze fakt, iż wartość nieopodatkowanej konsumpcji związanej z tymi wydaniami ma charakter znikomy w stosunku do globalnej wartości obrotu generowanego przez dany podmiot. Z całą pewnością zaś nie było intencją ustawodawcy karanie tych podatników, którzy prowadzą stosowną ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości odbiorców przekazywanych wyrobów gotowych/towarów handlowych, która to ewidencja jest podstawową przesłanką dla nieopodatkowywania przekazań wyrobów gotowych/towarów handlowych, lecz jedynie o wartości jednostkowej z przedziału 10,01 zł - 100 zł.

Wyroby gotowe i towary handlowe wydawane w zbiorczych opakowaniach

Zgodnie z art. 7 ust. 4 pkt 2 nie podlega opodatkowaniu nieodpłatne przekazanie towarów stanowiących prezenty o jednostkowej cenie nabycia lub jednostkowym koszcie wytworzenia nieprzekraczających 10 zł netto.

Zgodnie z przedstawionym przez Spółkę stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym, nieodpłatne przekazania wyrobów gotowych/towarów handlowych w ramach akcji marketingowych dotyczą nie tylko przekazań pojedynczych produktów w większych ilościach, ale również wydań poszczególnych wyrobów w zbiorczych opakowaniach (po kilkanaście lub kilkadziesiąt sztuk) dla jednego podmiotu.

W ocenie Spółki, takie nieodpłatne przekazania wyrobów gotowych/towarów handlowych nie będą podlegały opodatkowaniu VAT bez względu na ilość przekazywanych wyrobów gotowych/towarów handlowych jednemu podmiotowi (również w opakowaniach zbiorczych), o ile jednostkowy koszt wytworzenia/jednostkowa cena nabycia danego wyrobu gotowego/towaru handlowego nie będzie przekraczać 10 zł netto. Analogicznie, jeżeli koszt wytworzenia przekazywanych wyrobów gotowych/towarów handlowych będzie znajdować się w przedziale pomiędzy 10,01 zł a 100 zł, przekazania te nie będą podlegać opodatkowaniu pod warunkiem, że ich łączna wartość wydawana dla jednego odbiorcy nie przekroczy kwoty 100 zł w ciągu roku (przy założeniu prowadzenia przez Spółkę ewidencji pozwalającej na ustalenie tożsamości tych osób).

Spółka pragnie w tym miejscu podkreślić, iż treść przepisu art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy o VAT wyraźnie wskazuje, iż dotyczy on nieopodatkowywania wydań towarów o jednostkowym koszcie wytworzenia/cenie nabycia nieprzekraczających 10 zł. Przepis ten w żaden sposób nie odnosi się do łącznej wartości towarów przekazanych w ramach pojedynczego wydania danemu odbiorcy. Fakt, iż towary w ramach nieodpłatnych przekazań wydawane są z reguły w zbiorczych opakowaniach po kilkanaście lub kilkadziesiąt sztuk jest irrelewantne gdyż warunkiem koniecznym i wystarczającym do nieopodatkowywania przedmiotowych wydań jest jednostkowy koszt wytworzenia/cena nabycia przekazywanych produktów nieprzekraczające kwoty 10 zł netto.

Stanowisko zaprezentowane przez Spółkę znajduje również potwierdzenie w bieżącej linii interpretacyjnej organów podatkowych. Przykładowo w interpretacji indywidualnej z dnia 7 października 2011 r. (sygn. ILPP2/443-1049/11-3/AD) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu stwierdził, iż „bez względu na ilość przekazywanych przez Wnioskodawcę jednemu podmiotowi towarów, których jednostkowa wartość nabycia nie przekracza 10 zł, nieodpłatne ich wydanie nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, stosownie do art. 7 ust. 3 w związku z art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy”.

Podobne stanowisko zajął również Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z dnia 25 października 2011 r. (sygn. IPPP2/443-909/l l-2/MM), w której uznał, iż „ (...)w myśl powołanego wyżej przepisu art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy o VAT nieodpłatne przekazywanie produktów Spółki w formie prezentów nie stanowi dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT. Bez znaczenia dla rozstrzygnięcia przedmiotowej sprawy jest fakt, iż cena (lub koszt wytworzenia) za opakowanie zbiorcze produktu Spółki przekracza kwotę 10 zł, bowiem kluczowym jest jednostkowa cena (koszt wytworzenia) produktu Spółki”.

Status odbiorcy przekazywanych wyrobów gotowych/towarów handlowych

Zgodnie z art. 7 ust. 4 przez prezenty o małej wartości rozumie się towary przekazywane jednej osobie (po spełnieniu warunków określonych w pkt 1 i 2 wymienionego przepisu). Ustawodawca nie określił wprost, jak należy definiować pojęcie „osoby” na potrzeby powyższego przepisu. W szczególności zaś przepisy ustawy o VAT nie wskazują, czy do grona odbiorców nieodpłatnych przekazań prezentów o małej wartości niepodlegających opodatkowaniu, można zaliczyć zarówno osoby fizyczne (prowadzące i nieprowadzące działalności gospodarczej), jak i osoby prawne.

Wobec powyższego, w ocenie Spółki brak obowiązku opodatkowywania nieodpłatnych przekazań prezentów o małej wartości dotyczy wydań zarówno dla osób fizycznych, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, jak i dla osób prawnych będących odbiorcami wyrobów gotowych i towarów handlowych oferowanych przez Spółkę. Teza powyższa znajduje odzwierciedlenie w interpretacjach wydawanych przez organy podatkowe, m.in. w interpretacji indywidualnej z dnia 7 lipca 2009 r. (sygn. IPPP2/443-510/09-2/AS), w której Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uznał, iż ‚„odnośnie kwestii dotyczącej podmiotów, którym wręczane są prezenty o małej wartości, organ podatkowy stwierdza, iż jest to nieistotne kogo Spółka obdarowuje przedmiotowymi prezentami (...)”. Podobnie stwierdził Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji z dnia 10 sierpnia 2011r. (sygn. ILPP2/443-793/11-4/MR): „Uznać więc należy że konstrukcja przewidziana w art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy zakładu, że jeżeli wartość jednostkowa wydawanego towaru nie przekracza 10zł, jego wydanie nie będzie podlegać opodatkowaniu niezależnie od tego komu zostały wydane towary i czy podatnik prowadzi ewidencję obdarowanych, o której mowa w pkt 1 analizowanego przepisu”.

Podsumowując, w ocenie Wnioskodawcy, nieodpłatne przekazania wyrobów gotowych/towarów handlowych o jednostkowym koszcie wytworzenia/jednostkowej cenie nabycia nieprzekraczających wartości 10 zł netto nie powinny podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT bez względu na status podmiotu (osoba prawna, osoba fizyczna prowadząca, nieprowadząca działalności gospodarczej), ilość przekazywanych wyrobów gotowych/towarów handlowych jednemu podmiotowi (również w opakowaniach zbiorczych) oraz fakt, że Spółka dla wewnętrznych celów kontrolingowych ewidencjonuje wszystkie nieodpłatne wydania.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj