Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP4/443-280/12-2/OS
z 18 lipca 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPTPP4/443-280/12-2/OS
Data
2012.07.18



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Zwolnienia --> Zwolnienie od podatku


Słowa kluczowe
usługi pocztowe
znaczki
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Sprzedaż przez operatora pocztowego innego niż poczta państwowa, własnych znaków opłaty pocztowej stanowiących w istocie potwierdzenie opłacenia wykonanej usługi pocztowej, nie będzie korzystać ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku od towarów i usług, a zatem opodatkowana jest 23% stawką podatku.



Wniosek ORD-IN 457 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 18 kwietnia 2012 r. (data wpływu 19 kwietnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia przy dostawie znaków opłaty pocztowej – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 kwietnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia przy dostawie znaków opłaty pocztowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność polegającą na świadczeniu usług pocztowych. Spółka jest wpisana do Rejestru Operatorów Pocztowych, prowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Obecnie Spółka posiada swoje punkty pocztowe w kilkudziesięciu miastach na terenie Polski. Usługi Spółki są skierowane do klientów biznesowych i instytucjonalnych w zakresie listów zwykłych i przesyłek marketingowych adresowych.

Spółka posiada uprawnienia do emitowania własnych znaków opłaty pocztowej, które może dostarczać swoim klientom i pobierać za nie opłatę równą cenie nominalnej. Klient może wykorzystać nabyte znaki opłaty pocztowej, w różny sposób. Jednym z nich jest naklejenie znaków na przesyłkę i skorzystanie z usługi pocztowej bez ponoszenia dodatkowej opłaty z tego tytułu.

Spółka może wprowadzić do swojej oferty również znaki opłaty pocztowej o walorach filatelistycznych, które będą mogły być jednocześnie wykorzystane do opłacenia usługi pocztowej.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Spółka przy dostawie znaków opłaty pocztowej, które mogą zostać wykorzystane do opłacenia usługi pocztowej wykonywanej przez Spółkę może korzystać ze zwolnienia z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku od towarów i usług ...

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółce przysługuje zwolnienie z podatku VAT przy dostawie emitowanych przez nią znaków pocztowych na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT.

Uzasadnienie.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług. Natomiast zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT zwalnia się z podatku dostawę za cenę równą wartości nominalnej znaczków pocztowych, znaków skarbowych i innych znaków tego typu.

Zgodnie z art. 31 w zw. z art. 47 ust. 2 Prawa Pocztowego operatorzy mogą stosować własne znaki służące do potwierdzenia opłacenia usługi pocztowej, polegającej na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek z korespondencją oraz przesyłek reklamowych.

Znaki opłaty pocztowej stosowane przez operatorów, powinny zawierać informacje umożliwiające identyfikację operatora oraz informację o wysokości opłaty pobranej za wykonanie usługi pocztowej.

Mając powyższe na uwadze, należy stwierdzić, iż Spółce, jako zarejestrowanemu przedsiębiorcy uprawnionemu do wykonywania działalności pocztowej - Operatorowi, przysługuje prawo emisji oraz sprzedaży znaków opłaty pocztowej pod warunkiem, że znaki te będą zawierać informację umożliwiające identyfikację Spółki jako Operatora oraz informację o wysokości opłaty pobranej za wykonanie usługi pocztowej, a także nie będzie zawierał wyrazów Polska, Rzeczpospolita Polska lub Poczta.

Emitowane przez Spółkę znaki opłaty pocztowej spełnią dokładnie taką samą funkcję jak znaczki pocztowe emitowane przez Pocztę Polską S.A. Wynika to wprost z treści Prawa pocztowego. W art. 31 ust. 1 ustawa ta stanowi, że operatorzy mogą stosować własne znaki służące do potwierdzenia opłacenia usługi pocztowej. Z kolei z art. 31 ust. 2 wynika, że do potwierdzenia opłacenia usługi pocztowej świadczonej przez Pocztę Polską S.A. służą m. in. znaczki pocztowe. Z porównania tych przepisów jasno wynika, że oba typy znaków służą potwierdzeniu uiszczenia opłaty za dokładnie ten sam typ usługi (usługa pocztowa) - inny jest tylko zakres podmiotowy ich stosowania (znaczki pocztowe - Poczta Polska, znaki opłaty pocztowej - pozostali operatorzy).

Co więcej, z samej definicji „znaczka pocztowego” wynika, że jest on jednym z typów znaków opłaty pocztowej.

W związku z powyższym, biorąc pod uwagę, że:

  • znaczek pocztowy to jeden z typów znaku opłaty pocztowej,
  • zarówno znaczki pocztowe jak i znaki opłaty pocztowej służą potwierdzeniu opłacenia tego samego typu usług,

- znaki opłaty pocztowej emitowane przez Spółkę, są „innymi znakami tego typu”, w rozumieniu art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT.

Zwolnienie o którym mowa w powyższym przepisie, dotyczące znaczków pocztowych i innych tego typu nie ma charakteru podmiotowego, zatem może być stosowane niezależnie od statusu podmiotu dokonującego dostawy.

Literalne brzmienie art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT nie ogranicza grupy ani rodzaju podmiotów, które mogą zastosować przedmiotowe zwolnienie. Jeśli przedmiot dostawy spełnia kryteria do uznania go za „inny znak tego typu”, to niezależnie od tego jaki status posiada podatnik VAT dokonujący jego zbycia, w przypadku sprzedaży za. cenę równą wartości nominalnej, możliwe jest zastosowanie zwolnienia od podatku VAT. Literalne brzmienie art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT wskazuje zatem, że zwolnienie od podatku VAT dotyczy również znaków opłaty pocztowej emitowanych przez operatorów innych niż Poczta Polska.

W tym miejscu pragniemy podkreślić, iż w przypadku sprzedaży znaków opłaty pocztowej przez Spółkę nie mamy do czynienia z dwoma zdarzeniami podlegającymi opodatkowaniu tj. z dostawą znaków opłaty pocztowej i świadczeniem usług pocztowych. Nie można bowiem zaakceptować tezy, że w ramach transakcji już opodatkowanych mieszczą się czynności, które winny podlegać odrębnemu opodatkowaniu. W konsekwencji nie ma podstaw, by w przypadku sprzedaży znaków opłaty pocztowej wyodrębniać jako oddzielną czynność podlegającą opodatkowaniu — świadczenia usług pocztowych przez Spółkę.

W przypadku gdyby intencją ustawodawcy było objęcie zwolnieniem od podatku VAT wyłącznie sprzedaży znaków opłaty pocztowej uprawniających do skorzystania z usługi pocztowej zwolnionej od podatku VAT świadczonej przez Operatora Publicznego, odpowiedni zapis powinien był się znaleźć w obowiązujących przepisach ustawy o VAT. Ponadto, przepis art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT w obecnym kształcie został wprowadzony w momencie, gdy Prawo Pocztowe dopuszczało już możliwość emitowania przez niezależnych operatorów własnych znaków służących do opłacenia usługi pocztowej.

Warunkami zastosowania zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT jest, by:

  • przedmiotem dostawy był znaczek pocztowy lub inny znak tego typu oraz by
  • sprzedaż nastąpiła cenę równą wartości nominalnej.

Zarówno znaczek pocztowy jak i znak opłaty pocztowej z samej swej istoty uosabiają potwierdzenie opłacenia usługi pocztowej. W przypadku gdy podmiotem dokonującym zbycia znaku opłaty pocztowej po wartości nominalnej jest emitent takiego znaku, jest on zobowiązany jednocześnie, w przypadku wykorzystania znaku przez jego nabywcę, do wykonania usługi pocztowej, za którą została pobrana opłata. Niezależnie od tego jaki podmiot dokonuje sprzedaży znaków opłaty pocztowej, nie zmienia się status przedmiotu dostawy jako dowodu opłacenia usługi pocztowej.

Sprzedaż znaków opłaty pocztowej prywatnych operatorów oraz znaczków pocztowych Poczty Polskiej traktować należy jako dostawę znaków, a nie sprzedaż usługi, gdyż w przeciwnym wypadku przepis art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT nie mógłby być stosowany w praktyce również do sprzedaży znaczków pocztowych (Poczty Polskiej). Znaki opłaty pocztowej stanowią znak legitymacyjny - materialny dowód zapłaty, umożliwiający w tym wypadku skorzystanie z usług pocztowych. Brak jest przepisów prawnych wykluczających z podmiotów, które mogą skorzystać z przedmiotowego zwolnienia emitentów znaków opłaty pocztowej, którzy będą zobowiązania do realizacji usługi pocztowej.

Ponadto, samo zakupienie znaczka pocztowego nie jest równoznaczne z nabyciem usługi pocztowej. Dopiero naklejenie znaczka na przesyłkę oraz przekazanie przesyłki operatorowi ze wskazaniem adresu, na który ma zostać doręczona, umożliwia bowiem skorzystanie z usługi pocztowej.

Nie ulega wątpliwości, że zasadnicze znaczenie w procesie stosowana prawa podatkowego ma wykładnia językowa, jeśli zatem wykładnia językowa dostarcza jednoznacznych rezultatów w procesie wykładni prawa, to dalsze zabiegi interpretacyjne, zgodne z regułą clara non sunt interpetanda nie są niezbędne (B. Brzeziński, Podstawy wykładni prawa podatkowego, ODDK, Gdańsk 2008, str. 22.). Literalne brzmienie przepisu wskazuje bowiem, że każda dostawa znaków opłaty pocztowej sprzedawana po cenie nominalnej korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT.

Jak wskazują interpretacje organów podatkowych (przykładowo Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji z 19 września 2011 r. dostawa znaków pocztowych, będących co do zasady dokumentem potwierdzającym zapłatę za usługi pocztowe, a które dla nabywcy może również stanowić walor filatelistyczny, wypełnia dyspozycje art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT i może korzystać ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie cyt. artykułu.(...) Potencjalna możliwość wykorzystania przedmiotowych znaków jako opłaty za usługi pocztowe, pozostaje bez znaczenia, ponieważ celem ich nabycia przez kupującego nie jest zakup usługi pocztowej”.

W przywołanej powyżej interpretacji przepisów, Minister Finansów potwierdził, że sprzedaż przez emitenta znaków posiadających walory filatelistyczne, które są sprzedawane w celach kolekcjonerskich korzysta ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT. Minister Finansów podkreślił, że możliwość wykorzystania znaków jako opłaty za usługi pocztowe pozostaje bez znaczenia.

Niemniej jednak, w ocenie Wnioskodawcy sposób wykorzystania znaków opłaty pocztowej przez nabywców nie może determinować sposobu opodatkowania dostawy znaków. Tym bardziej, że Spółka nie jest w stanie zweryfikować w jaki sposób zostaną wykorzystane sprzedawane przez nią znaki opłaty pocztowej. Zastosowanie zwolnienia od podatku VAT dla znaków opłaty pocztowej nabywanych w celach kolekcjonerskich, które mogą być wykorzystane do opłacenia usługi pocztowej i jednoczesne opodatkowanie VAT znaków opłaty pocztowej nabywanych wyłącznie do opłacenia usługi pocztowej nie znajduje uzasadnienia w obowiązujących przepisach.

Zgodnie z zasadą neutralności podatkowej, do dostawy tych samych towarów nie można stosować różnych stawek podatków. Wobec tego, zastosowanie zwolnienia z podatku nie powinno być uzależnione od tego, czy podatnik sprzedający znaki opłaty pocztowej zna cel dla którego nabywca dokonuje zakupu, czy też nie.

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wielokrotnie podkreślał, że podobne towary, które mogą ze sobą konkurować, nie mogą być traktowane odmiennie dla celów podatku VAT i powinny podlegać opodatkowaniu według tej samej stawki podatkowej.

Dążenie do osiągnięcia neutralnych warunków konkurencji sformułowane w pkt 7 Preambuły do Dyrektywy 112 (Dyrektywa 2006/112/WE Rady z 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, Dz. U. UE L 347 z 11 grudnia 2006 r., ) jednoznacznie sprzeciwia się sytuacji, w której świadczenie podobnych usług lub dokonywanie dostawy podobnych towarów, które tym samym są względem siebie konkurencyjne jest traktowane w różny sposób, z punktu widzenia podatku VAT. Tak wypowiedział się TSUE w szczególności w wyroku z 11 października 2001 r. w sprawie C-267/99 Adam, wyroku z 23 października 2003 r. w sprawie C-109/02 Komisja przeciwko Republice Federalnej Niemiec, oraz wyroku z 26 maja 2005 r. w sprawie C-49S/03 Kingscrest Associates i Montecello.

W pkt 7 Preambuły do Dyrektywy i 12 wskazano, iż „nawet jeżeli stawki i zwolnienia nie zostaną całkowicie zharmonizowane, wspólny system VAT powinien pozwolić na osiągniecie neutralnych warunków konkurencji, w takim znaczeniu, że na terytorium każdego państwa członkowskiego podobne towary i usługi podlegają takiemu samemu obciążeniupodatkowemu, bez względu na długość łańcucha produkcji i dystrybucji”.

Z powyższego wynika zatem wprost, iż podobne towary i usługi powinny podlegać takiemu samym obciążeniu podatkowemu celem zapewnienia neutralnych warunków konkurencji. W przypadku natomiast, gdy dostawa znaków opłaty pocztowej, co do której Spółka nie ma pewności w jakim celu zostają nabywane, nie będzie mogła korzystać ze zwolnienia z podatku VAT, a dostawa znaków opłaty pocztowej, co do której znany jest cel nabycia (filatelistyka) a wciąż pozostaje możliwość wykorzystania znaków do opłacenia usługi pocztowej, będzie z tego zwolnienia korzystać, taka sytuacja w sposób nie pozostawiający żadnych wątpliwości stanowi naruszenie zasady wolnej konkurencji i równości opodatkowania.

Jak Spółka wskazała już powyżej, na kwestię przestrzegania zasady niedyskryminacji podatkowej wykluczającej możliwość różnego traktowania w podatku VAT usług o zbliżonym charakterze zwrócił uwagę TSUE w wyroku z 23 października 2003 r. w sprawie C-l09/02 Komisji Wspólnot Europejskich przeciwko Republice Federalnej Niemiec, stwierdzając, że stosowanie zróżnicowanych stawek dla usług o zbliżonym charakterze (chodziło o usługi artystyczne) stanowiło naruszenie obowiązków wynikających z art. 12(3)(a) VI Dyrektywy (obecnie art. 98 Dyrektywy 112), bowiem zasada niedyskryminacji podatkowej wyklucza możliwość różnego traktowania w podatku VAT usług o zbliżonym charakterze, a z kolei z zasady „obiektywności” wynika konieczność stosowania jednolitej stawki podatku do usług o zbliżonym charakterze. Te same zasady dotyczą dostawy towarów.

Mając na uwadze powyższe, Spółka stoi na stanowisku, że dostawa znaków opłaty pocztowej emitowanych przez Spółkę niezależnie od tego, czy nabywane są w celach kolekcjonerskich czy też zostaną wykorzystane do opłacenia usługi pocztowej korzysta ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

W myśl art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, w myśl art. 7 ust. 1 ustawy rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Natomiast zgodnie z art. 8 ust. 1 cyt. ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Z treści art. 41 ust. 1 cyt. ustawy wynika, że stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1, wprowadzonym do ustawy art. 19 pkt 5 ustawy z dnia 26 listopada 2010 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. Nr 238, poz. 1578), zmienionym na mocy art. 9 pkt 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 257, poz. 1726), w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści wskazanej ustawy, jak i przepisów wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku. Podkreślenia wymaga fakt, iż jako odstępstwo od zasady powszechności i równości opodatkowania, zastosowanie obniżonej stawki podatku lub zwolnienia od podatku od towarów i usług możliwe jest jedynie w przypadku wykonywania czynności ściśle określonych w ww. ustawie oraz w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie jej upoważnienia.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy zwalnia się od podatku dostawę za cenę równą wartości nominalnej znaczków pocztowych, znaków skarbowych i innych znaków tego typu.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą na świadczeniu usług pocztowych. Spółka jest wpisana do Rejestru Operatorów Pocztowych, prowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Obecnie Spółka posiada swoje punkty pocztowe w kilkudziesięciu miastach na terenie Polski. Usługi Spółki są skierowane do klientów biznesowych i instytucjonalnych w zakresie listów zwykłych i przesyłek marketingowych adresowych.

Spółka posiada uprawnienia do emitowania własnych znaków opłaty pocztowej, które może dostarczać swoim klientom i pobierać za nie opłatę równą cenie nominalnej. Klient może wykorzystać nabyte znaki opłaty pocztowej, w różny sposób. Jednym z nich jest naklejenie znaków na przesyłkę i skorzystanie z usługi pocztowej bez ponoszenia dodatkowej opłaty z tego tytułu.

Spółka może wprowadzić do swojej oferty również znaki opłaty pocztowej o walorach filatelistycznych, które będą mogły być jednocześnie wykorzystane do opłacenia usługi pocztowej.

Analiza art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy wskazuje, iż dostawa znaczków pocztowych, znaków skarbowych i innych znaków tego typu korzysta ze zwolnienia, o ile dokonywana jest po cenie równej wartości nominalnej. Jednakże zwolnienie to dotyczy dostaw dokonywanych przez podmioty, które nabyły znaki opłaty pocztowej do dalszej odsprzedaży. Operator pocztowy sprzedając własne znaki opłaty pocztowej faktycznie sprzedaje usługę, bowiem znaki te w istocie nie są towarem, lecz stanowią potwierdzenie zapłaty za wykonanie usługi pocztowej. W związku z tym, iż operator pocztowy sprzedając własne znaki opłaty pocztowej de facto pobiera opłatę za świadczoną usługę, nie może być zastosowany zapis określony w art. 43 ust. 1 pkt 4, gdyż przewiduje on zwolnienie z podatku od towarów i usług tylko dla towarów w tym przepisie wymienionych.

Uwzględniając zatem opisane we wniosku zdarzenie przyszłe oraz treść powołanych przepisów, wskazać należy, iż sprzedaż przez operatora pocztowego innego niż poczta państwowa, własnych znaków opłaty pocztowej stanowiących w istocie potwierdzenie opłacenia wykonanej usługi pocztowej, nie będzie korzystać ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku od towarów i usług, a zatem opodatkowana jest 23% stawką podatku.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Odnośnie powołanych przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnych, zauważyć należy, że zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek Zainteresowanego, wydaje w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Stosownie zaś do treści art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa, interpretacje wydawane są w indywidualnych sprawach Wnioskodawcy, w związku z tym skutki prawne, czy też ewentualna ochrona, określone w art. 14k do 14m mogą dotyczyć wyłącznie podmiotu, który uzyskał interpretację indywidualną. Stosownie zaś do art. 14e § 1 i 2 Ordynacji podatkowej, minister właściwy do spraw finansów publicznych może, z urzędu, zmienić wydaną interpretację ogólną lub indywidualną, jeżeli stwierdzi jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Zawiadomienie o zmienionej interpretacji indywidualnej doręcza się podmiotowi, któremu w danej sprawie interpretacja została wydana.

Wskazać należy, iż powołana przez Wnioskodawcę interpretacja indywidualna dotyczy sytuacji, gdzie sprzedaż znaków adresowana jest wyłącznie do indywidualnych ściśle określonych grup odbiorców – filatelistów – w celach kolekcjonerskich. Fakt opłacania abonamentu filatelistycznego, zamawiania tych znaków w formie pakietów wskazuje na ich kolekcjonerski charakter. Interpretacja ta dotyczy zatem innego stanu faktycznego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj