Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPB1/415-59/14-4/AP
z 5 maja 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 31 stycznia 2014 r. (data wpływu 4 lutego 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 kwietnia 2014 r. (data wpływu 16 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania dochodów uzyskanych przez wspólnika spółki cywilnej na terenie SSE –jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 lutego 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 1 i § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 8 kwietnia 2014 r., Nr IPTPB1/415-59/14-2/AP na podstawie art. 169 § 1 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 8 kwietnia 2014 r. (data doręczenia 14 kwietnia 2014 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 14 kwietnia 2014 r. (data wpływu 16 kwietnia 2014 r.), nadanym za pośrednictwem Poczty Polskiej w dniu 14 kwietnia 2014 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca wraz ze wspólnikiem – osobą fizyczną, prowadzi działalność gospodarczą w formie Spółki cywilnej. Działalność Spółki cywilnej polega na produkcji wypełnień do poduszek i kołder z włókien poliestrowych i pianki poliuretanowej. W ocenie Wnioskodawcy, działalność ta uwzględniona jest w ramach kodu 22.29 „Pozostałe wyroby z tworzyw sztucznych” Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego („PKWiU”).

Spółka cywilna na dzień złożenia wniosku wynajmuje od kilku podmiotów, pomieszczenia produkcyjno-magazynowe w X (województwo …), w których umieszczone zostały składniki majątku służące prowadzeniu działalności gospodarczej.

Obecnie wspólnicy Spółki cywilnej rozważają realizację nowej inwestycji w postaci budowy nowego zakładu na terenie objętym obszarem Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej jako: SSE) w X. W tym celu, Spółka cywilna planuje uzyskać zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE (dalej jako: zezwolenie). Zezwolenie będzie obejmowało m.in. kod PKWiU 22.29 „Pozostałe wyroby z tworzyw sztucznych”. Nowa inwestycja polegać będzie na zakupie gruntu, budowie nowego zakładu produkcyjnego oraz zakupie nowych elementów parku maszynowego. W rezultacie, portfolio produktów Spółki cywilnej powiększy się m.in. o włókniny z włókien poliestrowych do produkcji mebli, materacy i kołder, które klasyfikowane są w ramach kodu 22.29 „Pozostałe wyroby z tworzyw sztucznych” PKWiU.

Dodatkowo, po wybudowaniu nowej hali produkcyjno-magazynowej na terenie SSE składniki majątku obecnie wykorzystywane do produkcji zostaną przeniesione na teren SSE, gdzie wznowiona zostanie produkcja wypełnień do poduszek i kołder z włókien poliestrowych i pianki poliuretanowej, aktualnie prowadzona przez Spółkę cywilną w wynajmowanych pomieszczeniach.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 14 kwietnia 2014 r. Wnioskodawca wskazał, że prowadzona w formie Spółki cywilnej działalność gospodarcza opodatkowana jest podatkiem dochodowym od osób fizycznych, zaś dokumentacja podatkowa Spółki prowadzona była do końca 2013 r. w formie książki przychodów i rozchodów, natomiast od początku 2014 r. Spółka rozpoczęła prowadzenie rozliczeń w formie pełnej księgowości. Ponadto, Wnioskodawca posiada 50% udziałów w zysku Spółki cywilnej. Wskazano również, że wspólnicy Spółki cywilnej przygotowują dokumentację niezbędną do uzyskania działalności na terenie SSE. Zgodnie z planowanymi założeniami zezwoleniem ma zostać objęta działalność opisana kodem 22.29 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług z 2008 r. - „Pozostałe wyroby z tworzyw sztucznych”. Spółka rozważa też umieszczenie w zezwoleniu działalności opisanej kodem 52.10 PKWiU - „Magazynowanie i przechowywanie towarów”, jednak ostateczna decyzja w tym zakresie jeszcze nie zapadła. Maszyny wykorzystywane obecnie do prowadzenia działalności w formie Spółki cywilnej, a które miałyby zostać przeniesione do zakładu strefowego po jego wybudowaniu służą do wytwarzania obecnych produktów Spółki, która to produkcja mieści się w działalności opisanej jako „Pozostałe wyroby z tworzyw sztucznych”, a więc dotyczyć będą działalności uwzględnionej w zezwoleniu strefowym. Dodatkowo Wnioskodawca wskazał, że po uzyskaniu zezwolenia Spółka cywilna będzie prowadziła działalność wyłącznie na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, zaś wielkość pomocy publicznej, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 63a nie przekroczy wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy dochód uzyskany przez Wnioskodawcę z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w formie Spółki cywilnej, w ramach działalności wskazanej w zezwoleniu, będzie korzystał ze zwolnienia podatkowego wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, również w przypadku prowadzenia tej działalności w oparciu o produkcyjne składniki majątku wykorzystywane do prowadzenia działalności w formie Spółki cywilnej przed uzyskaniem zezwolenia?

Zdaniem Wnioskodawcy, dochód uzyskany przez Niego z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w formie Spółki cywilnej, w ramach działalności wskazanej w zezwoleniu, będzie korzystał ze zwolnienia podatkowego wynikającemu z art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, również w przypadku prowadzenia tej działalności w oparciu o produkcyjne składniki majątku wykorzystywane do prowadzenia działalności w formie Spółki cywilnej przed uzyskaniem zezwolenia.

Zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych („ustawa o SSE”), dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy o PDOF, wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 5a-5c, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Jednocześnie art. 21 ust. 5a ustawy o PDOF stanowi, że przedmiotowe zwolnienie przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy. Ponadto, zgodnie z art. 16 ust. 1 i 2 ustawy o SSE, podstawą do korzystania z pomocy publicznej jest zezwolenie.

W prawe podatkowym obowiązuje dyrektywa interpretacyjna, zgodnie z którą zwolnienia podatkowe, jako wyjątki od zasady nie mogą być interpretowane rozszerzająco lub zawężająco. Konsekwencją przyjęcia w polskiej praktyce stosowania prawa powyższej dyrektywy jest obowiązek interpretowania przepisów prawa, które zawierają normy wprowadzające wyjątki od norm ogólnych, w sposób literalny, ścisły. Wykładnia literalna jest związana z ostrożnym podejściem do takiego rodzaju wykładni, który może służyć zawężeniu lub rozszerzeniu zakresu podmiotowego lub przedmiotowego normy prawnej zawartej w interpretowanym przepisie wprowadzającym zwolnienie.

Z powyższego wynika, że dochód podatnika podlega zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych pod warunkiem, że uzyskany jest z działalności gospodarczej:

  • prowadzonej na terenie SSE, oraz
  • mieszczącej się w ramach ważnego zezwolenia strefowego.

Dodatkowo, konieczne jest aby pomoc publiczna nie przekroczyła limitu wynikającego z poniesionych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą i intensywności pomocy publicznej obowiązującej na obszarze, w którym zrealizowana zostanie inwestycja.

Należy zaznaczyć, że brak jest jakiegokolwiek przepisu w ustawie o PDOF lub ustawie o SSE wskazującego, że zwolniony z opodatkowania dochód musi lub choćby powinien być osiągnięty jedynie na składnikach majątku zakupionych w ramach inwestycji, na podstawie której uzyskano zezwolenie.

Jak wskazano w opisie zdarzenia przyszłego, działalność Spółki cywilnej, będąca przedmiotem pytania Wnioskodawcy, mieścić się będzie w zakresie określonym w zezwoleniu oraz prowadzona będzie na terenie SSE. Tym samym, oba z wymienionych powyżej dwóch warunków będą spełnione.

Mając na uwadze powyższe, brak jest podstaw prawnych do ustalania i opodatkowania części dochodu osiągniętego przez wspólników Spółki cywilnej na terenie SSE, na podstawie ważnego zezwolenia, z tego powodu, że został on zrealizowany przy wykorzystaniu środków produkcji nabytych przed realizacją nowej inwestycji, na którą zostało wydane zezwolenie, o ile spełnione są wyżej wskazane warunki, tj. dochód ten jest uzyskiwany z działalności w zakresie wyrobów określonych w ważnym zezwoleniu, prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Ani ustawa o PDOF, ustawa o SSE, ani też ustawa o rachunkowości nie zawierają żadnych regulacji wskazujących metody kalkulacji i wyodrębnienia takiego dochodu. Działanie takie również w praktyce gospodarczej mogłoby nie być możliwe.

Jednocześnie, powyższe nie narusza warunków udzielania pomocy regionalnej na nowe inwestycje. W dalszym ciągu pomoc będzie udzielana pod warunkiem realizacji nowej inwestycji i do wysokości wynikającej z poniesionych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz właściwej intensywności pomocy. Jeśli Spółka cywilna nie dotrzyma warunków wskazanych w zezwoleniu grozić jej będą konsekwencje opisane w art. 21 ust. 5b-5c ustawy o PDOF, bez względu na to, czy zwolniony z opodatkowania dochód został osiągnięty na składnikach majątku istniejących przed uzyskaniem zezwolenia, czy zakupionych po jego uzyskaniu.

Powyższe stanowisko zostało zaprezentowane również w interpretacji indywidualnej Nr ILPB3/423-580/11-3/MM wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, który stwierdził, że „jedynymi warunkami skorzystania ze zwolnienia podatkowego jest uzyskanie zezwolenia oraz poniesienie określonych wydatków inwestycyjnych i osiągnięcie poziomu zatrudnienia. Brak jest natomiast wymogu, aby zwolnienie podatkowe odnosić wyłącznie do przychodów wygenerowanych w oparciu o nową inwestycję, tj. nowe środki produkcji wytworzone lub nabyte przez Spółkę w ramach realizacji nowej inwestycji – jedynym warunkiem jest ograniczenie zwolnienia do przychodów uzyskanych z działalności prowadzonej na terenie strefy na podstawie zezwolenia.”

Powyższa interpretacja została wydana co prawda w odniesieniu do przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych. Należy jednak zaznaczyć, że w zakresie zwolnień związanych z funkcjonowaniem na terenie specjalnej strefy ekonomicznej przepisy ustawy o PDOF oraz ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych są zbieżne.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Specjalne strefy ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz. 274, z późn. zm.).

Na mocy art. 12 ust. 1 tej ustawy, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Podstawą do korzystania z pomocy publicznej (zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym) jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania z tej pomocy (art. 16 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych).

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Natomiast w myśl art. 21 ust. 1 pkt 63a ww. ustawy, wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 5a-5c, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie niniejszego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 63a, przysługuje podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy (art. 21 ust. 5a ww. ustawy).

Zgodnie z art. 21 ust. 5b tej ustawy, w razie cofnięcia zezwolenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 63a, podatnik traci prawo do zwolnienia i jest obowiązany do zapłaty podatku za cały okres korzystania ze zwolnienia podatkowego. Sposób rozliczenia w przypadku zaistnienia takich okoliczności został wskazany w art. 21 ust. 5c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Z wykładni gramatycznej, którą należy stosować przy ocenie zakresu zwolnień podatkowych wynika, że wolny od podatku dochodowego od osób fizycznych jest wyłącznie dochód uzyskany z działalności gospodarczej, w zakresie określonym w zezwoleniu, prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Jeżeli dany rodzaj (przedmiot) działalności gospodarczej nie jest wymieniony w zezwoleniu, to dochód z takiej działalności nie podlega zwolnieniu. Podobnie w przypadku, gdy dany rodzaj działalności jest prowadzony poza terenem strefy, wówczas również działalność taka nie będzie podlegała zwolnieniu.

Przedsiębiorcą natomiast – w myśl art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2013 r., poz. 672, z późn. zm.), jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną – wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą.

Stosownie do § 3 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz. U. Nr 232, poz. 1548), pomoc publiczna udzielana przedsiębiorcy w formie zwolnień podatkowych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r., Nr 74, poz. 397, z późn. zm.), albo na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2013 r., Nr 361, z późn. zm.) stanowi pomoc regionalną z tytułu:

  1. kosztów nowej inwestycji, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą, określonych w § 6 lub
  2. tworzenia nowych miejsc pracy, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i dwuletnich kosztów pracy nowo zatrudnionych pracowników, obejmujących koszty płacy brutto tych pracowników, powiększone o składki obowiązkowe, takie jak składki na ubezpieczenie społeczne, ponoszone przez przedsiębiorcę od dnia zatrudnienia tych pracowników.

W myśl § 5 ust. 4 tego rozporządzenia, w przypadku przedsiębiorcy, którego przedsiębiorstwo lub jego zorganizowaną część objęto granicami strefy w związku z realizacją nowej inwestycji, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 i 3, przysługują od miesiąca następującego po miesiącu, w którym poniesione zostały wydatki inwestycyjne i osiągnięty został poziom zatrudnienia, określone w zezwoleniu, w okresie od dnia uzyskania zezwolenia, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej.

Zgodnie z § 5 ust. 2 ww. rozporządzenia, warunkiem korzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego, o którym mowa w ust. 1, jest:

  1. utrzymanie własności składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne - przez okres 5 lat od dnia wprowadzenia do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - przez okres 3 lat, przy czym nie wyklucza się wymiany przestarzałych instalacji lub sprzętu w związku z szybkim rozwojem technologicznym;
  2. utrzymanie inwestycji w regionie, w którym udzielono pomocy, przez okres nie krótszy niż 5 lat od momentu, gdy cała inwestycja zostanie zakończona, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - przez okres nie krótszy niż 3 lata.

Zwolnienia, o których mowa w ust. 1 i 3, przysługują wyłącznie z tytułu działalności prowadzonej na terenie strefy, w przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej również poza obszarem strefy, działalność prowadzona na terenie strefy musi być wydzielona organizacyjnie, a wielkość zwolnienia określa się w oparciu o dane jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność wyłącznie na terenie strefy (§ 5 ust. 5).

Z analizy powyższych przepisów wynika, że brak jest wymogu, aby przedmiotowe zwolnienie podatkowe odnosić wyłącznie do przychodów wygenerowanych w oparciu o nową inwestycję, tj. nowe środki produkcji wytworzone lub nabyte przez Spółkę w ramach realizacji nowej inwestycji - warunkiem skorzystania z ww. zwolnienia jest bowiem jedynie uzyskiwanie dochodów z działalności prowadzonej na terenie strefy na podstawie zezwolenia.

W związku z powyższym, zwolnienie podatkowe z art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych będzie miało zastosowanie do dochodów Wnioskodawcy z prowadzonej działalności gospodarczej w formie Spółki cywilnej z tytułu produkcji odbywającej się w oparciu o środki produkcji istniejące w Spółce przed rozpoczęciem działalności na terenie SSE i przed uzyskaniem przez Spółkę zezwolenia.

Biorąc pod uwagę przedstawiony opis zdarzenia przyszłego, jego uzupełnienie oraz obowiązujące przepisy prawa stwierdzić należy, że całość dochodu wygenerowanego przez Wnioskodawcę z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w formie Spółki cywilnej na terenie SSE, w ramach limitu określonego przez rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych, w oparciu o środki produkcji istniejące w Spółce przed rozpoczęciem prowadzenia działalności na terenie SSE i przed uzyskaniem przez Spółkę zezwolenia, podlega zwolnieniu podatkowemu wynikającemu z art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zauważyć jednocześnie należy, że w myśl art. 8 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychody z udziału w spółce niebędącej osobą prawną, ze wspólnej własności, wspólnego przedsięwzięcia, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy lub praw majątkowych u każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa do udziału w zysku (udziału) oraz, z zastrzeżeniem ust. 1a, łączy się z pozostałymi przychodami ze źródeł, z których dochód podlega opodatkowaniu według skali, o której mowa w art. 27 ust. 1. W przypadku braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku (udziału) są równe. Zasady wyrażone w ust. 1 stosuje się odpowiednio do rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów i strat (art. 8 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy).

Ponadto należy nadmienić, że zgodnie z przepisem art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.), minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Zatem interpretacje indywidualne prawa podatkowego wydawane są wyłącznie na pisemny wniosek zainteresowanego i tylko w jego indywidualnej sprawie. Zainteresowanym jest każdy, kto złoży wniosek w sprawie indywidualnej, która jego dotyczy.

W związku z tym, zaznacza się, że interpretacja odnosi się tylko i wyłącznie do Wnioskodawcy i nie ma zastosowania do pozostałych wspólników Spółki.

Dodatkowo, w odniesieniu do powołanej przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnej, stwierdzić należy, że została wydana w indywidualnej sprawie i tylko do niej się odnosi. Nie jest natomiast wiążąca dla tut. Organu, który wydał przedmiotową interpretację indywidualną.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj