Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-357/14-4/MG
z 24 czerwca 2014 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 31 marca 2014 r. (data wpływu 4 kwietnia 2014 r.) oraz piśmie uzupełniającym braki formalne wniosku z dnia 3 czerwca 2014 r. (data nadania 4 czerwca 2014 r., data wpływu 9 czerwca 2014 r.) na wezwanie organu z dnia 29 maja 2014 r. Nr IPPB2/415-357/14-2/MG (data nadania 29 maja 2014 r., data doręczenia 2 czerwca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika związanych z przyznawaniem nagród w konkursach skierowanych do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 4 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika związanych z przyznawaniem nagród w konkursach skierowanych do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Spółka dla swojego klienta H. sp. z o.o. organizuje i przeprowadza konkurs skierowany do określonej grupy uczestników. Uczestnikami konkursu mogą być kontrahenci H. Polska albo pracownicy kontrahenta odpowiedzialni za organizację sprzedaży produktów H. Kontrahenci klienta są osobami prowadzącymi sklepy i sprzedającymi towary H. w ramach działalności gospodarczej. Pracownicy zatrudnieni są u kontrahentów na podstawie umowy o pracę lub innego stosunku cywilnoprawnego. Spółka przy organizowaniu konkursu działa w imieniu i na rzecz H. wykonując za tę spółkę wszystkie czynności materialno-techniczne oraz prawne, w tym wręczanie nagród. Zasady konkursu określone są precyzyjnie w Regulaminie konkursu, z których wynika, że naczelną zasadą konkursu jest współzawodnictwo uczestników w zakresie jakości i profesjonalizmu sprzedaży Produktów H.

Przystępując do konkursu każdy uczestnik otrzymuje listę zadań kluczowych i dodatkowych do wykonania. Przykładowymi zadaniami są: przygotowanie ekspozycji sklepowej produktów marki H. lub osiągnięcie określonej wielkości sprzedaży produktów itp. Wykonanie zadań podlega ocenie. W zależności od jakości wykonanych zadań uczestnicy otrzymują punkty. Punkty przyznawane są co miesiąc przez Przedstawicieli H. oraz tzw. Tajemniczego Klienta na podstawie osobistej oceny jakości i poziomu realizacji zadań z listy. Uzyskane przez każdego uczestnika punkty po zakończeniu Cyklu Rozliczeniowego (najczęściej jeden kwartał) przeliczane są na nagrody pieniężne zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie konkursu, przy czym, jeżeli Uczestnicy nie wykonali zdań kluczowych z listy zadań, punkty za zadania dodatkowe ulegają wyzerowaniu, w efekcie więc uczestnik nie otrzyma żadnej nagrody. W przypadku, zaś gdy uczestnik wykona zadania kluczowe oraz uzyska punkty za jakość wykonanych zadań dodatkowych otrzymuje nagrodę pieniężną, której wysokość zależy od ilości punktów.

W ramach konkursu istnieje możliwość otrzymania nagród pieniężnych specjalnych, dla tych uczestników, którzy uzyskali największą ilość punktów w ciągu całego okresu trwania konkursu. Po przeliczeniu punktów wartość nagrody pieniężnej zapisywana jest na indywidualnym koncie uczestnika założonego na platformie elektronicznej stworzonej na potrzeby konkursu. Wartość nagród może przekraczać 760 złotych. Wartość nagrody wypłacana jest w terminie do 15 dnia miesiąca po miesiącu następującym po zakończeniu Cyklu Rozliczeniowego w formie gotówki lub za pośrednictwem karty Pre-paid. Forma w jakiej otrzymana będzie nagroda zależy od decyzji uczestnika podejmowanej przy przystąpieniu do konkursu. Karta Pre-paid to karta płatnicza, umożliwiająca Uczestnikowi wypłatę gotówki do wysokości zdobywanych przez niego nagród pieniężnych w konkursie. Zasady korzystania z karty Pre-paid reguluje oddzielna umowa z bankiem będącym wydawcą karty. Regulamin korzystania z Karty Pre-paid stanowi załącznik do regulaminu konkursu.

Jak już zostało wskazane uczestnikami konkursu są osoby prowadzące działalność gospodarczą (właściciele sklepów) lub osoby nieprowadzące działalności gospodarczej (ich pracownicy lub współpracownicy). W konsekwencji powstało pytanie o skutki podatkowe w podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie wypłacanych nagród pieniężnych oraz obowiązki Spółki, jako organizatora konkursu. Niniejsze zapytanie dotyczy skutków podatkowych dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.


Z uwagi na braki formalne w złożonym wniosku, tutejszy organ podatkowy pismem z dnia 29 maja 2014 r. Nr IPPB2/415-357/14-2/MG (data nadania 29 maja 2014 r.) wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku poprzez:

  • wyjaśnienie, czy złożony wniosek dotyczy osób fizycznych prowadzących samodzielnie działalność gospodarczą, na co wskazuje treść sformułowanego pytania, czy też osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, zgodnie ze wskazaniem zawartym w opisie stanu faktycznego oraz stanowiskiem Spółki odnośnie sformułowanego pytania podatkowego?

Wobec powyższego wzywa się o ponowne sformułowanie pytania podatkowego, tak aby było ono spójne ze stanowiskiem Spółki przedstawionym we wniosku, ewentualnie jeżeli zadane pytanie Spółki jest prawidłowe, ponowne przedstawienie stanowiska Spółki do zadanego pytania.


Wnioskodawca uzupełnił braki formalne wniosku w wyznaczonym terminie, pismem z dnia 3 czerwca 2014 r. (data nadania 4 czerwca 2014 r., data wpływu 9 czerwca 2014 r.).


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy po stronie Wnioskodawcy wystąpi obowiązek pobrania i odprowadzenia podatku dochodowego od osób fizycznych w związku z wypłatą nagród pieniężnych związanych z uczestnictwem w konkursie względem osób fizycznych nieprowadzących samodzielnie działalności gospodarczej?


Zdaniem Wnioskodawcy, po stronie Spółki istnieją obowiązki płatnika z tytuł nagród pieniężnych wypłacanych osobom fizycznym uczestniczącym w konkursie. Spółka uznaje, że zobowiązana będzie do pobrania i rozliczenia podatku w wysokości określonej w art. 30 ustawy o PIT, tj. 10% przychodu z tytułu wygranej w konkursie, zaś do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym Spółka zobowiązana będzie do złożenia w urzędzie skarbowym właściwym dla płatnika (tj. Spółki) deklaracji PIT-8AR.

Uznanie, że po stronie Spółki powstaje obowiązek płatnika oznacza przyjęcie stanowiska, że kwoty otrzymane przez uczestnika w konkursie organizowanym przez Spółkę traktowane są na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o RIT jako inne źródła przychodu. Zgodnie z art. 20 ustawy o PIT, zawierającym otwarte wyliczenie kwot, które mogą być kwalifikowane jako „inne źródła przychodów”, za takie należy uznać m.in. „(...) zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach”.


W takim przypadku, Spółka stoi na stanowisku, że w zakresie opodatkowania wygranej w konkursie otrzymanej przez uczestnika zastosowanie znajdzie przepis art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT. Zgodnie z tym przepisem z tytułu wygranych w konkursach pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68, który wynosi 10% wartości wygranej lub nagrody. Natomiast art. 30 ust. 8 ww. ustawy stanowi, iż dochodów (przychodów), o których mowa w ust. 1, nie łączy się z dochodami opodatkowanymi na zasadach określonych w art. 27. W myśl art. 41 ust. 4 ww. ustawy osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej są obowiązane pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych de dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych m.in. w art. 30 ust. 1 pkt 2 (wygrane w konkursach).


Wskazać należy, że przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie zawierają definicji pojęcia konkurs oraz nagroda, wobec czego w celu ich określenia uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego PWN (http://sjp.pwn.pl/), „konkurs” to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców danych prac, natomiast „nagroda” to dyplom, odznaczenie, pieniądze lub wartościowy przedmiot będące formą uznania lub wyróżnienia za osiągnięcia, zwycięstwo w konkursie, w zawodach, itp. Z definicji tych wynika, iż jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu, jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy uczestników spełniających określone kryteria. Równie ważna jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.


W opinii Wnioskodawcy, konkurs zorganizowany przez Spółkę, jest konkursem w rozumieniu przepisu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz zawiera elementy charakterystyczne dla konkursu, ponieważ:


  • istnieje regulamin akcji, określający zasady wyboru zwycięzców,
  • występuje ograniczona liczba zwycięzców (nagród nie otrzymają wszyscy uczestnicy akcji, a jedynie ci, którzy dołożą istotne starania w celu realizacji zadań kluczowych i dodatkowych, wyłaniany jako jedyny zwycięzca jest ten kto w czasie trwania konkursu uzyskał największą liczbę punktów),
  • zwycięzcy zostaną wyłonieni na drodze wzajemnej rywalizacji oraz oceny dokonywanej przez podmioty zewnętrzne,
  • wskazano osoby odpowiedzialne za prawidłowy, zgodny z regulaminem przebieg akcji,
  • opisano zasady wydania nagród zwycięzcom.

Spółka wypełniając obowiązki płatnika nie będzie korzystała ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób fizycznych w art. 21 ust 1 pkt 68 ustawy o podatku PIT, z którego wynika, iż z podatku zwolniona jest określona wartość nagrody, o ile stanowi ona wartość wygranej w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł. Spółka ma świadomość, że organizowany przez Spółkę konkurs nie mieści się w żadnej z wymienionych kategorii, w konsekwencji przy wypłacaniu nagród nie będzie uwzględniała istniejącego zwolnienia.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012, poz. 361, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c raz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.


Stosownie do art. 20 ust. 1 ww. ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.


Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka dla swojego klienta organizuje i przeprowadza konkurs skierowany do określonej grupy uczestników. Uczestnikami konkursu mogą być kontrahenci klienta albo pracownicy kontrahenta odpowiedzialni za organizację sprzedaży produktów klienta, będący osobami nieprowadzącymi działalności gospodarczej. Pracownicy zatrudnieni są u kontrahentów na podstawie umowy o pracę lub innego stosunku cywilnoprawnego. Spółka przy organizowaniu konkursu działa w imieniu i na rzecz klienta wykonując za niego wszystkie czynności materialno-techniczne oraz prawne, w tym wręczanie nagród. Zasady konkursu określone są precyzyjnie w regulaminie konkursu, z których wynika, że naczelną zasadą konkursu jest współzawodnictwo uczestników w zakresie jakości i profesjonalizmu sprzedaży produktów klienta. Przystępując do konkursu każdy uczestnik otrzymuje listę zadań kluczowych i dodatkowych do wykonania. Przykładowo: przygotowanie ekspozycji sklepowej produktów marki klienta lub osiągnięcie określonej wielkości sprzedaży produktów itp. Wykonanie zadań podlega ocenie. W zależności od jakości wykonanych zadań uczestnicy otrzymują punkty. Punkty przyznawane są co miesiąc przez przedstawicieli klienta oraz tzw. Tajemniczego Klienta na podstawie osobistej oceny jakości i poziomu realizacji zadań z listy. Uzyskane przez każdego uczestnika punkty po zakończeniu cyklu rozliczeniowego (jeden kwartał) przeliczane są na nagrody pieniężne zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie konkursu, przy czym, jeżeli uczestnicy nie wykonali zdań kluczowych z listy zadań, punkty za zadania dodatkowe ulegają wyzerowaniu, w efekcie uczestnik nie otrzyma żadnej nagrody. W przypadku, gdy uczestnik wykona zadania kluczowe oraz uzyska punkty za jakość wykonanych zadań dodatkowych otrzymuje nagrodę pieniężną, której wysokość zależy od ilości punktów. W ramach konkursu istnieje możliwość otrzymania nagród pieniężnych specjalnych, dla tych uczestników, którzy uzyskali największą ilość punktów w ciągu całego okresu trwania konkursu. Po przeliczeniu punktów wartość nagrody pieniężnej zapisywana jest na indywidualnym koncie uczestnika założonego na platformie elektronicznej stworzonej na potrzeby konkursu. Wartość nagród może przekraczać 760 zł. Wartość nagrody wypłacana jest w terminie do 15 dnia miesiąca po miesiącu następującym po zakończeniu cyklu rozliczeniowego w formie gotówki lub za pośrednictwem karty Pre-paid. Forma w jakiej otrzymana będzie nagroda zależy od decyzji uczestnika podejmowanej przy przystąpieniu do konkursu. Karta Pre-paid to karta płatnicza, umożliwiająca uczestnikowi wypłatę gotówki do wysokości zdobywanych przez niego nagród pieniężnych w konkursie.


Stosownie do art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy: z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 – w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Jak stanowi art. 30 ust. 3 ww. ustawy, zryczałtowany podatek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13 i 14 pobiera się bez pomniejszania przychodu o koszty uzyskania.


Zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13 i 14 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5 oraz 10.

Natomiast w myśl art. 41 ust. 7 pkt 1 cytowanej ustawy, jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 - nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.


Na podstawie art. 42 ust. 1 ww. ustawy, płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, przesyłając równocześnie roczną deklarację według ustalonego wzoru (PIT-8AR).


Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają definicji pojęć konkurs oraz nagroda, wobec czego w celu ich określenia uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego PWN konkurs jest to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp., natomiast nagroda to dyplom, odznaczenie, pieniądze lub wartościowy przedmiot będące formą uznania lub wyróżnienia za osiągnięcia, zwycięstwo w konkursie, w zawodach, itp. Z definicji tych wynika, iż jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Również ważnym jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.


Z wniosku wynika, że zasady uczestnictwa w konkursie zostały precyzyjnie określone w regulaminie, gdzie naczelną zasadą konkursu jest współzawodnictwo uczestników w zakresie jakości i profesjonalizmu sprzedaży produktów klienta. Regulamin określa kryteria wyłaniania zwycięzcy, oraz wskazuje uczestników tego konkursu, którymi są m.in. pracownicy kontrahenta Spółki, odpowiedzialni za organizację sprzedaży produktów klienta, będący osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, zatrudnieni u kontrahentów Spółki na podstawie umowy o pracę lub innego stosunku cywilnoprawnego. Zatem należy uznać, że wystąpiły elementy niezbędne do uznania organizowanego przez Spółkę przedsięwzięcia za konkurs.

W konsekwencji przychód z tytułu nagród uzyskanych przez zwycięzców konkursów, tj. przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczą podlega opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, w oparciu o przepis art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Opodatkowanie nagród, musi odbyć się zgodnie z zasadami, jakie ustawodawca zawarł w treści powołanego powyżej art. 41 cytowanej ustawy, a mianowicie ust. 4 i ust. 7 pkt 1 tego artykułu.


Zatem Spółka zobowiązana będzie odprowadzić podatek na konto właściwego urzędu skarbowego i sporządzić deklarację PIT-8AR, ujmując w niej kwotę zryczałtowanego podatku dochodowego.


W związku powyższym, Spółka jako płatnik obowiązana jest do poboru i odprowadzenia do właściwego urzędu skarbowego 10% zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłat nagród pieniężnych związanych z uczestnictwem w organizowanym przez Spółkę konkursie w odniesieniu do osób fizycznych nieprowadzących samodzielnie działalności gospodarczej, na zasadach określonych w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj