Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
2461-IBPP2.4512.44.2017.2.AB
z 21 kwietnia 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2016 r. (data wpływu 23 stycznia 2017 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości opodatkowania dostawy używanych części samochodowych przy zastosowaniu systemu VAT marżajest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 stycznia 2017 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości opodatkowania dostawy używanych części samochodowych przy zastosowaniu systemu VAT marża.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:

Podatnik „Y” prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą „X” z siedzibą w R. w zakresie sprzedaży między innymi używanych części zamiennych. Podatnik jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności Podatnik dokonuje nabyć zakupu używanych części od podatników:

  1. nie będących podatnikami podatku od wartości dodanej dokumentem nabycia jest umowa kupna sprzedaży,
  2. od zarejestrowanych podatników podatku od wartości dodanej, którzy stosują opodatkowanie w systemie marży,
  3. od podatników zwolnionych podmiotowo lub przedmiotowo podatku VAT, dokumentem nabycia jest rachunek lub faktura z zastosowaniem stawki zwolnionej z VAT,
  4. od zarejestrowanych podatników podatku od wartości dodanej jako nabycie wewnątrzwspólnotowe.

Dokumenty zakupu nie zawierają szczegółowej specyfikacji używanych części. W przypadku zakupów krajów Unii Europejskiej sprzedawca wpisuje w dokumencie np. części samochodowe wraz z kosztami transportu określając kwotę do zapłaty, a poniżej zaznacza procedura marży towary używane. Szczegółową specyfikacje zakupionych części i ich wycenę Wnioskodawca wykonuje samodzielnie np. wtrysk 5 szt. x 50 zł, maska 2 szt. x 100 zł, zderzak 5 szt. x 300 zł. Specyfikacja zawiera wszystkie zakupione części z danego dokumentu zakupu. Przy sprzedaży tak zakupionych części Wnioskodawca nie odprowadza podatku VAT, gdyż korzysta ze zwolnienia (ustawa o podatku od towaru i usług art. 113 ust. 1). Wnioskodawca zna cenę nabycia używanych części zamiennych oraz posiada dokumenty potwierdzające dokonanie zakupu tego towaru następnie sprzedaje te części w Polsce i stosuje opodatkowanie ich według marży.

Wnioskodawca zamierza nadal kontynuować działalność i zamierza zwiększyć obrót a zakupione części sprzedawać na zasadach VAT marża.

Używane części samochodowe nabywa i będzie nabywać wyłącznie w celu dalszej odsprzedaży. Części te są w stanie nadającym się do użytkowania i odsprzedaży bez konieczności naprawy i ingerowania w nie.

W przyszłości Wnioskodawca nadal planuje dokonywać zakupów używanych części zamiennych od:

  1. Zarejestrowanych podatników podatku od wartości dodanej, którzy będą dokonywać dostaw na rzecz Wnioskodawcy, stosując opodatkowanie w systemie marży (zakup dokonywany będzie na podstawie faktury VAT-marża, wystawionej przez podmiot zagraniczny posiadający siedzibę na terytorium Unii Europejskiej),
  2. Od podatników niebędących podatnikami podatku od wartości dodanej (zakup dokonywany będzie na umowy kupna-sprzedaży),
  3. Podatnika podatku od wartości dodanej lub podatnika podatku VAT zwolnionych podmiotowo lub przedmiotowo z podatku VAT (zakup dokonywany będzie na podstawie faktury VAT z zastosowaniem stawki zwolnionej z VAT, faktury wystawiane będą zarówno przez podmioty krajowe jak i zagraniczne posiadające siedzibę na terytorium Unii Europejskiej).

Części używane nabyte w sposób określony w pkt 1, 2 i 3 Podatnik będzie sprzedawał w Polsce stosując opodatkowanie wg marży. Używane części zamienne stanowią bowiem towary używane zgodnie z art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT, w związku z powyższym nie ma przeszkód do opodatkowania sprzedaży wg marży.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy zgodnie z art. 120 ust. 4 ustawy o VAT Wnioskodawca ma prawo zastosować opodatkowanie w systemie marży dla dostaw używanych części samochodowych określonych w powyższym podpunkcie?

Zdaniem Wnioskodawcy na gruncie ustawy o podatku VAT nie ma przeszkód aby sprzedaż używanych części zamiennych do samochodów, nabytych wcześniej od:

  1. podatnika podatku od wartości dodanej, który dokona na jego rzecz sprzedaży wg systemu marży.
  2. podatnika nie będącego czynnym podatnikiem podatku VAT.
  3. podatnika podatku od wartości dodanej lub podatnika podatku VAT zwolnionych podmiotowo lub przedmiotowo z podatku VAT gdzie dokumentem nabycia jest rachunek lub faktura z zastosowaniem stawki zwolnionej z VAT.
  4. od zarejestrowanych podatników podatku od wartości dodanej, którzy stosują opodatkowanie w systemie marży

opodatkowana została w systemie marży, o ile zostaną ustalone ceny nabycia poszczególnych części. Dokonując sprzedaży tych części Wnioskodawca z siedzibą w Rzeszowie wystawia i nadal wystawiać będzie faktury VAT-marża i tym samym będzie wykazywać podatek VAT należny od uzyskanej marży, stanowiącej różnicę pomiędzy ceną sprzedaży a ceną nabycia używanych części zamiennych.

Używane części zamienne do samochodów wg Wnioskodawca spełniają definicję towarów używanych wg art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT, zatem kupując części używane od podmiotów w/w, spełnione są wszystkie warunki do zastosowania systemu marży do sprzedaży używanych części zamiennych zgodnie z art. 120 ust. 4 ustawy o VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2016 r. poz. 710, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą o VAT”, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez towary należy rozumieć rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii (art. 2 pkt 6 ustawy o VAT).

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Podatnikami - w myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT - są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Działalność gospodarcza - stosownie do ust. 2 tego artykułu - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Jak stanowi art. 120 ust. 4 ustawy o VAT, w przypadku podatnika dokonującego dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków nabytych uprzednio przez tego podatnika w ramach prowadzonej działalności, w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem jest marża stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku.

Przez kwotę sprzedaży rozumie się całkowitą kwotę, którą podatnik otrzymał lub ma otrzymać z tytułu dostawy towarów od nabywcy lub osoby trzeciej, wliczając w to otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty bezpośrednio związane z tą dostawą, podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze oraz koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, którymi podatnik obciąża nabywcę, z wyłączeniem kwot, o których mowa w art. 29a ust. 7 (art. 120 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT). Natomiast przez kwotę nabycia rozumie się wszystkie składniki wynagrodzenia, o których mowa w pkt 5, które dostawca towarów otrzymał lub ma otrzymać od podatnika (art. 120 ust. 1 pkt 6 ustawy o VAT).

Dla potrzeb stosowania szczególnej procedury w zakresie dostawy towarów używanych ustawodawca w art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT określił, że przez towary używane rozumie się ruchome dobra materialne nadające się do dalszego użytku w ich aktualnym stanie lub po naprawie, inne niż określone w pkt 1-3 oraz inne niż metale szlachetne lub kamienie szlachetne (CN 7102, 7103, 7106, 7108, 7110, 7112), (PKWiU 24.41.10.0, 24.41.20.0, ex 24.41.30.0, ex 32.12.11.0, ex 32.12.12.0 i 38.11.58.0).

W tym miejscu należy zwrócić uwagę na orzeczenie TSUE w sprawie C-471/15 dotyczące zastosowania procedury VAT-marża dla dostawy części samochodowych. W orzeczeniu tym wyjaśniono, że art. 311 ust. 1 pkt 1 dyrektywy 2006/112 należy interpretować w ten sposób, że pojęcie „towarów używanych” obejmuje części samochodowe, które po wymontowaniu z pojazdu wycofanego z eksploatacji nabytego przez przedsiębiorstwo recyklingu samochodowego od osoby fizycznej, są odsprzedawane jako części zamienne, co pozwala podatnikowi- pośrednikowi na zastosowanie procedury marży.

Opodatkowanie w systemie marży jest ograniczone do pewnej kategorii towarów używanych, oraz istotne jest przy tym, od kogo towary używane zostały nabyte.

I tak, stosownie do art. 120 ust. 10 ustawy o VAT, przepisy ust. 4 i 5 dotyczą dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków, które podatnik nabył od:

  1. osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, niebędącej podatnikiem, o którym mowa w art. 15, lub niebędącej podatnikiem podatku od wartości dodanej;
  2. podatników, o których mowa w art. 15, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;
  3. podatników, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana zgodnie z ust. 4 i 5;
  4. podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;
  5. podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana podatkiem od wartości dodanej na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w ust. 4 i 5, a nabywca posiada dokumenty jednoznacznie potwierdzające nabycie towarów na tych zasadach.

Przepisy ustawy o VAT przewidują zatem stosowanie szczególnej procedury opodatkowania dostawy - między innymi - towarów używanych, polegającej na opodatkowaniu marży. Jest to wyjątek od ogólnej reguły opodatkowania wszystkiego co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej. Ta szczególna procedura dotyczy jednak tylko dostawy towarów używanych, które podatnik nabył w celu odsprzedaży, od określonej kategorii podmiotów. Należy podkreślić, że do stosowania szczególnej procedury opodatkowania marży uprawnieni są wszyscy podatnicy, którzy dokonują dostawy towarów nabytych w okolicznościach wymienionych w art. 120 ust. 10 ustawy o VAT.

Z okoliczności przedstawionych we wniosku wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży między innymi używanych części zamiennych, jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności Podatnik dokonuje i zamierza nadal dokonywać zakupu używanych części od podatników:

  1. nie będących podatnikami podatku od wartości dodanej dokumentem nabycia jest umowa kupna sprzedaży,
  2. od zarejestrowanych podatników podatku od wartości dodanej, którzy stosują opodatkowanie w systemie marży,
  3. od podatników zwolnionych podmiotowo lub przedmiotowo podatku VAT, dokumentem nabycia jest rachunek lub faktura z zastosowaniem stawki zwolnionej z VAT,
  4. od zarejestrowanych podatników podatku od wartości dodanej jako nabycie wewnątrzwspólnotowe.

Dokumenty zakupu nie zawierają szczegółowej specyfikacji używanych części. W przypadku zakupów krajów Unii Europejskiej sprzedawca wpisuje w dokumencie np. części samochodowe wraz z kosztami transportu określając kwotę do zapłaty, a poniżej zaznacza procedura marży towary używane. Szczegółową specyfikacje zakupionych części i ich wycenę Wnioskodawca wykonuje samodzielnie np. wtrysk 5 szt. x 50 zł, maska 2 szt. x 100 zł, zderzak 5 szt. x 300 zł. Specyfikacja zawiera wszystkie zakupione części z danego dokumentu zakupu. Wnioskodawca zna cenę nabycia używanych części zamiennych oraz posiada dokumenty potwierdzające dokonanie zakupu tego towaru następnie sprzedaje te części w Polsce i stosuje opodatkowanie ich według marży. Wnioskodawca zamierza nadal kontynuować działalność i zamierza zwiększyć obrót a zakupione części sprzedawać na zasadach VAT marża. Używane części samochodowe nabywa i będzie nabywać wyłącznie w celu dalszej odsprzedaży. Części te są w stanie nadającym się do użytkowania i odsprzedaży bez konieczności naprawy i ingerowania w nie.

W przyszłości nadal planuje dokonywać zakupów używanych części zamiennych od:

  1. Zarejestrowanych podatników podatku od wartości dodanej, którzy będą dokonywać dostaw na rzecz Wnioskodawcy, stosując opodatkowanie w systemie marży (zakup dokonywany będzie na podstawie faktury VAT-marża, wystawionej przez podmiot zagraniczny posiadający siedzibę na terytorium Unii Europejskiej),
  2. Od podatników niebędących podatnikami podatku od wartości dodanej (zakup dokonywany będzie na umowy kupna-sprzedaży),
  3. Podatnika podatku od wartości dodanej lub podatnika podatku VAT zwolnionych podmiotowo lub przedmiotowo z podatku VAT (zakup dokonywany będzie na podstawie faktury VAT z zastosowaniem stawki zwolnionej z VAT, faktury wystawiane będą zarówno przez podmioty krajowe jak i zagraniczne posiadające siedzibę na terytorium Unii Europejskiej).

Części używane nabyte w sposób określony w pkt 1, 2 i 3 Podatnik będzie sprzedawał w Polsce stosując opodatkowanie wg marży. Używane części zamienne stanowią bowiem towary używane zgodnie z art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT, w związku z powyższym nie ma przeszkód do opodatkowania sprzedaży wg marży.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawa do zastosowania opodatkowania w systemie marży dostaw używanych części samochodowych.

Odnosząc się do wątpliwości Wnioskodawcy w oparciu o tak przedstawiony opis sprawy należy wskazać, że przepisy ustawy o VAT przewidują stosowanie szczególnej procedury opodatkowania dostawy – między innymi – towarów używanych, polegającej na opodatkowaniu marży. Jest to wyjątek od ogólnej reguły opodatkowania wszystkiego, co stanowi zapłatę, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika. Ta szczególna procedura dotyczy jednak tylko dostawy towarów używanych, które podatnik nabył od określonej kategorii podmiotów i w celu ich odsprzedaży.

Jak wynika z opisu sprawy Wnioskodawca nabywa używane części samochodowe, które spełniają definicję towarów używanych według art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT. Należy zauważyć, że podmioty, od których Wnioskodawca nabywa używane części samochodowe tj. od podatnika podatku od wartości dodanej, który dokona na jego rzecz sprzedaży wg systemu marży, podatnika nie będącego czynnym podatnikiem podatku VAT, podatnika podatku od wartości dodanej lub podatnika podatku VAT zwolnionych podmiotowo lub przedmiotowo z podatku VAT gdzie dokumentem nabycia jest rachunek lub faktura z zastosowaniem stawki zwolnionej z VAT, od zarejestrowanych podatników podatku od wartości dodanej, którzy stosują opodatkowanie w systemie marży są podmiotami wymienionymi w art. 120 ust. 10 ustawy o VAT. Wnioskodawca wskazał, także, że używane części samochodowe nabywa wyłącznie w celu odsprzedaży w stanie nadającym się do użytkowania i odsprzedaży bez konieczności naprawy i ingerowania w nie. Mając zatem na uwadze przedstawione okoliczności sprawy oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że w sytuacji, gdy Wnioskodawca nabywa towary używane w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT od podmiotów wskazanych w art. 120 ust. 10 ustawy o VAT w celu ich dalszej odsprzedaży oraz zna cenę nabycia używanych części samochodowych, będzie miał prawo do zastosowania szczególnej procedury zawartej w art. 120 ust. 4 ustawy o VAT.

Tym samym, należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że nie ma przeszkód aby dostawa używanych części samochodowych - nabytych od podatnika nie będącego czynnym podatnikiem podatku VAT, podatnika podatku od wartości dodanej lub podatnika podatku VAT zwolnionych podmiotowo lub przedmiotowo z podatku VAT gdzie dokumentem nabycia jest rachunek lub faktura z zastosowaniem stawki zwolnionej z VAT, od zarejestrowanych podatników podatku od wartości dodanej, którzy stosują opodatkowanie w systemie marży, została opodatkowana w systemie marży, o ile zostaną ustalone ceny nabycia poszczególnych części.

Jednocześnie zauważyć należy, że przepisy ustawy o VAT nie uzależniają zastosowania szczególnej procedury zawartej w art. 120 ust. 4 ustawy o VAT od sporządzenia przez podatnika szczegółowej specyfikacji i wyceny towarów. Pamiętać jednak trzeba, że wymagane jest od podatnika prowadzenie rzetelnej ewidencji zawierającej w szczególności kwoty nabycia towarów niezbędne do określenia kwoty marży, o której mowa w powołanych wyżej przepisach.

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w części dotyczącej zdarzenia przyszłego – stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawczynie w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy lub pojawienia się innych okoliczności sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 718, ze zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj