Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT2-2.4011.424.2017.1.MM
z 13 marca 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 grudnia 2017 r. (data wpływu 15 grudnia 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 stycznia 2017 r. (wpływ do tutejszego organu dnia 4 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego oraz obowiązku wystawienia informacji PIT-8C – jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 15 grudnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 3 stycznia 2017 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego oraz obowiązku wystawienia informacji PIT-8C.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Powiat … utworzony został w 1999 r. w ramach reformy administracyjnej. Samorząd Powiatu … działa na podstawie:


  1. ustawy o samorządzie powiatowym z dnia 5 czerwca 1998 r. oraz
  2. Uchwały Nr… Rady Powiatu … w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu ….


Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym, Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 4 ust. 1 ww. ustawy, Powiat wykonuje również określone ustawami zadania o charakterze ponadgminnym oraz zadania z zakresu administracji rządowej.

Dnia 10 sierpnia 2017 r. Powiat … przystąpił jako partner umowy o partnerstwie na rzecz realizacji projektu „R. …” w ramach Regionalnego Programu Województwa … za lata 2014-2020 współfinansowanego - na podstawie art. 33 ust. 1 i ust. 5 ustawy o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 - 2020 z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Budżetu Państwa. Zgodnie z umową Liderem jest Miasto …, Powiat … jest jednym z partnerów. Dnia 31 sierpnia 2017 r. Miasto … zawarło Umowy o dofinansowanie projektów z Województwem …. Miasto … w Umowie jest Beneficjentem działającym również w imieniu i na rzecz Partnerów. Zgodnie z Umową wszyscy partnerzy współuczestniczą w zarzadzaniu projektem i są współodpowiedzialni za jego realizację zgodnie z założonymi rezultatami, budżetem i harmonogramem w wysokościach określonych dla każdego Partnera.

Środki na realizację projektu pochodzą ze środków UE, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 o finansach publicznych oraz z Budżetu Państwa.


Dnia 31 sierpnia 2017 r. zawarto następujące umowy:


  1. o dofinansowanie Projektu „R. …” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa …. na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej III Kompetencje i kwalifikacje, Działania 3.2 Kształtowanie i rozwój kadr regionu, Poddziałanie 3.2.1 Rozwój kompetencji językowych i TIK oraz wsparcie wybranych form kształcenia ustawicznego zgodnie z potrzebami regionalnej gospodarki,
  2. o dofinansowanie Projektu „R. ….” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej III Kompetencje i kwalifikacje, Działania 3.2 Kształtowanie i rozwój kadr regionu, Poddziałanie 3.2.2 Pozaszkolne formy kształcenia dorosłych.


Projekt będzie realizowany od 1 lipca 2017 r. do 30 czerwca 2020 r. Dzięki dofinansowaniu w ramach różnych form edukacji (szkoleń językowych, szkoleń z zakresu TIK, studiów podyplomowych, kursów kompetencji ogólnych, kwalifikacyjnych kursów zawodowych i kursów umiejętności zawodowych) swoje kompetencje będą mogły podwyższać 544 osoby mieszkające na terenie Powiatu…., dofinansowanie będzie udzielane w formie „Bonu na szkolenie”. Bon ten będą mogły otrzymać osoby fizyczne, pełnoletnie, nieprowadzące działalności gospodarczej. Koszty kwalifikowane podlegające sfinansowaniu obejmują koszty: szkolenia, badań psychologicznych, badań lekarskich oraz egzaminu.

Wartość projektu dotycząca Powiatu …. to ogółem 6.208.861 zł, z tego wartość dofinansowania 5.563.093 zł 58 gr (w tym: z EFS – 5.277.531 zł 85 gr oraz z Budżet Państwa/Fundusz Pracy – 285.561 zł 73 gr.) oraz środki krajowe: (wkład własny) – 645.767 zł 42 gr, (Budżet Powiatu 80.567 zł 42 gr, środki prywatne - 565.200 zł).


Otrzymane 90% dofinansowania pochodzi ze środków Unii Europejskiej, tj.:


  1. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa …. na lata 2014-2020 (ok. 95%),
  2. Wkładu Budżetu Państwa pochodzącego z Funduszu Pracy – około 5%.


Uczestnicy programu, osoby fizyczne, uzyskują dofinansowanie w wysokości 90% wydatków kwalifikowanych, tj. 50% w formie zaliczki, 40% w formie refundacji poniesionych wydatków po ukończeniu danego szkolenia, 10% pokrywają ze środków własnych.


Dofinansowanie będzie udzielane przez powiat w następujący sposób:


  1. po podpisaniu umowy 50% przyznanego dofinansowania zostanie przekazane przez Powiat na rachunek bankowy podmiotu – organizatora kształcenia wraz z kwotą udziału własnego uczestnika; pozostałe 40% osoba fizyczna wpłaci na rachunek bankowy organizatora,
  2. po zakończeniu kształcenia Powiat przekaże na rachunek bankowy osoby fizycznej 40% w formie refundacji (zwrotu za poniesione wydatki).


Zwrot może nastąpić w innym roku niż przekazane 50% na rachunek bankowy organizatora szkolenia, w zależności od czasu trwania kształcenia.

Z uczestnikami Projektu, tj. osobami podnoszącymi swoje kwalifikacje umowy o dofinasowanie podpisuje Powiat ….


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:


  1. Czy dofinansowanie dla uczestnika objęte jest podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
  2. Czy Powiat … (niemający nr NIP dla celów podatku dochodowego) zobowiązany będzie sporządzić uczestnikom projektu informację PIT-8C?


Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dofinansowanie jest wolne od podatku dochodowego (jest to przychód zwolniony z opodatkowania). Zgodnie bowiem z ww. przepisem, wolne od podatku dochodowego są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 2 ustawy o finansach publicznych, w tym przypadku ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014-2020. W związku z powyższym nie sporządza się i nie przekazuje uczestnikom projektu informacji PIT-8C.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.


Zgodnie z treścią art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 200, z późń. zm.) – opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy – przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W art. 10 ust. 1 ww. ustawy ustawodawca określił katalog źródeł przychodów. Do katalogu tego zalicza się wymienione w pkt 9 „inne źródła”.

Stosownie natomiast do art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Natomiast art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi że, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – wolne od podatku dochodowego są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

W omawianym przepisie ustawodawca wskazał, że wolne od podatku są „środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu”. Z ww. sformułowania wynika zatem, że przedmiotowym zwolnieniem nie są objęte wszystkie świadczenia jakie otrzymuje uczestnik projektu (np. świadczenia nieodpłatne, świadczenia częściowo odpłatne oraz świadczenia rzeczowe), a wyłącznie świadczenia finansowe, czyli pieniężne.

Ponadto z treści art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że aby zwolnienie przedmiotowe mogło być zastosowane środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu muszą stanowić pomoc udzieloną w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Zgodnie z przepisem art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych – (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 2077) przez środki europejskie rozumie się środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2, 4 i 5a-5c.


Natomiast stosownie do art. 5 ust. 3 pkt 1, 2, 4, 5, 5a-5c ww. ustawy, do środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zalicza się:


  • środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rybackiego oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b;
  • niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. c i d:


    1. Norweskiego Mechanizmu Finansowego,
    2. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
    3. Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy;


  • środki na realizację wspólnej polityki rolnej;
  • środki przeznaczone na realizację:


    1. programów w ramach celu Europejska Współpraca Terytorialna,
    2. programów, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1638/2006 z dnia 24 października 2006 r. określającym przepisy ogólne w sprawie ustanowienia Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa (Dz. Urz. UE L 310 z 09.11.2006, str. 1) oraz programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa,
    3. Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2004-2009,
    4. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2004-2009;


  • środki przeznaczone na realizację Inicjatywy na rzecz zatrudnienia ludzi młodych;
  • środki Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym;
  • środki pochodzące z instrumentu „Łącząc Europę", o którym mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1316/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. ustanawiającym instrument „Łącząc Europę", zmieniającym rozporządzenie (UE) nr 913/2010 oraz uchylającym rozporządzenia (WE) nr 680/2007 i (WE) nr 67/2010 (Dz. Urz. UE L 348 z 20.12.2013, str. 129, z późn. zm.).


Uwzględniając powyższe, do środków europejskich zalicza się m.in. środki pochodzące z funduszy strukturalnych (w tym Europejskiego Funduszu Społecznego) – wymienione w art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych. Użyte w powyższym przepisie pojęcie „z udziałem środków europejskich” należy rozumieć, jako współfinansowanie pomocy z tych środków. Natomiast przez uczestników projektu, o których mowa w przywołanym wyżej przepisie, należy rozumieć osoby, dla których faktycznie przeznaczona jest pomoc udzielona w ramach projektu.

Jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego, dnia 10 sierpnia 2017 r. Powiat … przystąpił jako partner umowy o partnerstwie na rzecz realizacji projektu „R. …” w ramach Regionalnego Programu Województwa… za lata 2014-2020 współfinansowanego - na podstawie art. 33 ust. 1 i ust. 5 ustawy o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 -2020 z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Budżetu Państwa.


Dnia 31 sierpnia 2017 r. zawarto następujące umowy:


  1. o dofinansowanie Projektu „R. …” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa …. na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej III Kompetencje i kwalifikacje, Działania 3.2 Kształtowanie i rozwój kadr regionu, Poddziałanie 3.2.1 Rozwój kompetencji językowych i TIK oraz wsparcie wybranych form kształcenia ustawicznego zgodnie z potrzebami regionalnej gospodarki,
  2. o dofinansowanie Projektu „R. ….” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej III Kompetencje i kwalifikacje, Działania 3.2 Kształtowanie i rozwój kadr regionu, Poddziałanie 3.2.2 Pozaszkolne formy kształcenia dorosłych.


Projekt będzie realizowany od 1 lipca 2017 r. do 30 czerwca 2020 r. Dzięki dofinansowaniu w ramach różnych form edukacji (szkoleń językowych, szkoleń z zakresu TIK, studiów podyplomowych, kursów kompetencji ogólnych, kwalifikacyjnych kursów zawodowych i kursów umiejętności zawodowych) swoje kompetencje będą mogły podwyższać 544 osoby mieszkające na terenie Powiatu …., dofinansowanie będzie udzielane w formie „Bonu na szkolenie”. Bon ten będą mogły otrzymać osoby fizyczne, pełnoletnie, nieprowadzące działalności gospodarczej. Koszty kwalifikowane podlegające sfinansowaniu obejmują koszty: szkolenia, badań psychologicznych, badań lekarskich oraz egzaminu.

Uczestnicy programu, osoby fizyczne, uzyskują dofinansowanie w wysokości 90% wydatków kwalifikowanych, tj. 50% w formie zaliczki, 40% w formie refundacji poniesionych wydatków po ukończeniu danego szkolenia, 10% pokrywają ze środków własnych.


Dofinansowanie będzie udzielane przez powiat w następujący sposób:


  1. po podpisaniu umowy 50% przyznanego dofinansowania zostanie przekazane przez Powiat na rachunek bankowy podmiotu – organizatora kształcenia wraz z kwotą udziału własnego uczestnika; pozostałe 40% osoba fizyczna wpłaci na rachunek bankowy organizatora,
  2. po zakończeniu kształcenia Powiat przekaże na rachunek bankowy osoby fizycznej 40% w formie refundacji (zwrotu za poniesione wydatki).


Z uczestnikami Projektu, tj. osobami podnoszącymi swoje kwalifikacje umowy o dofinasowanie podpisuje Powiat ….


Mając na uwadze opisane zdarzenie przyszłe oraz zacytowane powyżej przepisy stwierdzić należy, że wartość środków przekazywanych przez Wnioskodawcę na konto bankowe organizatora szkolenia z tytułu opłacenia zaliczki na koszty szkolenia pełnoletniej osoby fizycznej oraz refundacja dokonana na rzecz uczestnika projektu z tytułu uprzednio poniesionych przez niego kosztów szkolenia będzie stanowiła dla uczestnika przychód w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który należy zakwalifikować do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 oraz art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jednakże zwolnienie wynikające z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – wbrew stanowisku Wnioskodawcy – nie obejmie wszystkich świadczeń, które otrzyma od Wnioskodawcy uczestnik projektu „R. …” w ramach Regionalnego Programu Województwa … za lata 2014-2020 współfinansowanego - na podstawie art. 33 ust. 1 i ust. 5 ustawy o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 -2020 z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Budżetu Państwa.

Z ww. przepisu – jak wyżej wspomniano – wynika bowiem, że zwolnieniem objęte są jedynie świadczenia finansowe/pieniężne, które Wnioskodawca wypłaci bezpośrednio uczestnikom projektu, tj. jako zwrot uprzednio poniesionych przez tych uczestników wydatków na szkolenie.

Ponieważ Wnioskodawca zapewnia tym uczestnikom również świadczenia inne niż finansowe/pieniężne, np. w formie sfinansowania kosztów szkolenia (czyli dofinansowania, które zostanie przekazane na rachunek bankowy organizatora kształcenia), to wartość tych świadczeń nie jest objęta zwolnieniem przedmiotowym wynikającym z art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca (jako podmiot w imieniu którego podpisane są umowy o dofinansowanie z uczestnikami projektu i jako podmiot zobowiązany do przekazania świadczeń wynikających z tych umów) - będzie zobowiązany zatem - stosownie do art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - sporządzić dla uczestników ww. projektu informację PIT-8C, w której należy wykazać wartość świadczeń niepieniężnych, jakie otrzymają w danym roku podatkowym, chyba że zostaną spełnione przesłanki zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym wolna od podatku dochodowego jest wartość otrzymanych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych oraz wartość świadczeń rzeczowych (w naturze) finansowanych lub współfinansowanych ze środków budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego, ze środków agencji rządowych, agencji wykonawczych lub ze środków pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, w ramach rządowych programów.


Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.



Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.



Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.



Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj